Bad_Brett: Håller med dig om Dimitrakos, Danielsson och Skröder. Dimi är ett enda stort misslyckande. Danielsson har tappat allt av det fina han visade upp första fyra matcherna och Skröder kan så otroligt mycket mer.
Men Sundström, jag tycker han är gudomligt bra. Lugn och trygg med pucken, slår fina passningar och styr och ställer i PP. Tyvärr dras han med två stycken som jag i stycket ovanför dömt ut som underpresterande. Sundström tillsammans med den Danielsson som dominerade i början av säsongen och en Skröder i bättre form skulle vara en lika stark poängmaskin som SkAIK:s förstakedja.
Poffa: Vilken tur att de tränat...
"I tisdags hemma mot Brynäs vände MODO igen, nu efter 0-3 i första perioden till seger 4-3 efter straffar.
Även nu fick MODO-laget enormt stöd av fansen på läktarplatts, något man hoppas fortsättningsvis också, inte minst i länsderbyt borta på torsdag.
Därför har lagkaptenen Per Svartvadet kallat samman trupperna till "träning" efter träningarna för att man ska bli bättre på att tacka supportrarna.
- Vi måste helt enkelt bli bättre på att tacka våra fans, säger Perra."
Hasse Jonsson visade sig från sin bästa sida idag. Till och med Charlie Cook var bra. Cook spelade rejält och stod upp i defensiven. Hållberg är lååångt från att få spela, som det känns.
Anton Hedman fortsätter också att vara bra. Han river, sliter och åker skridskor väldigt bra. Innan säsongen trodde många, mig själv inräknad, att han var den som skulle ha mest problem med tempot. I dagsläget anser jag att han har bäst tempo av våra allsvenska värvningar. Jacke däremot, har problem och kommer ingenstans.
Björn W: Tack så mycket, jag njuter.
Btw, det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.
Man kunde vara Timråit...
Tycker Modo vinner ganska lätt. Signifikativt för Timrå är att fel spelare får chanserna. Lander är tack och lov ingen naturlig målgörare.
Kul att Dahlberg visar vinnarskalle och att Byron hittat formen.
Redigerad kommentar