1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506974 inlägg · 4104 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 20101104

« · 1300679 Till forumet

Timrå IK - Modo Hockey 20101104
Vändningen hemma mot Brynäs - från 0-3 till 3-3 och sedan seger i straffläggningen - gjorde att det var riktigt bra humör vid MODO Hockeys träning dagen efter.
- Men bevare oss för sådana matchinledningar i fortsättningen, menade Charles Berglund, coachen. Vi måste ha rätt värderingar i allt vad vi gör och tålamod. Precis det vi betonade innan matchen, men sedan var allt glömt.

Återigen ställde MODO Hockey till det i matchinledningen och hamnade i underläge.
- På sitt sätt blir det sköna och framförallt viktiga poäng, men det tar på krafterna den här typen av matcher.
Någon förklaring till att det blir så här?
- Vi ska spela ett aggressivt spel, men inte i alla situationer. Det gäller att värdera situationerna som sådana och göra rätt.

Det blev ett snabbt målvaktsbyte?
- Inget att fundera på. Tarkki fick en mardrömsstart och absolut ingen hjälp alls. I det läget var vi tvungna göra en förändring. Skönt för Dahlberg att få komma in och hålla nollan och sedan vinna straffarna.

Dags för länsderby igen, känslorna?
- Bara positiva. Allt pekar på en bra match med härlig inramning. Skönt också veta att vi kommer att få bra stöd från nedresta supporters. De jobbade hårt i tisdags också och den här typen av matcher med 0-3 i baken direkt är inte lätt för folket på läktarna heller. De blir, liksom vi, lamslagna.

I förlängningen hoppas Challe Berglund att de här poängen i de två senaste matcherna får stor betydelse.
- Inte minst för moralen. Att vända på det här sättet ger en hel del energi.

MODO Hockey mot Timrå IK i E.ON Arena torsdag 4 november 19.00:
Målvakt: 30 Nicklas Dahlberg (32 Tuomas Tarkki).
Backar: 3 Mattias Timander, 55 Ole-Kristian Tollefsen - 2 Jens Westin, 12 Daniel Josefsson - 8 Charlie Cook, 5 Hans Jonsson - 18 Per Hållberg, 47 Alexander Bonsaksen.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 13 Niko Dimitrakos, 93 Byron Ritchie, 17 Morten Madsen - 6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist - 26 Kristian Forsberg, 87 Robert Rosén, 25 Anton Hedman.

Noterbart är
A t t truppen som helhet är skadefri.
A t t Timrå vann första länsderbyt i höst i Fjällräven Center ? med 4-3 efter straffar. Timo Pärssinen avgjorde.
A t t lagen möttes tre gånger i Timrå förra säsongen. MODO vann först med 5-4 (Josh Green avgjorde i förlängningen), sedan vann Timrå med 3-1 och 5-4.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 20101104
Poffa:
Förklara för mig varför man inte sätter en utpräglad målskytt bredvid Rosén..känns som att man slösar bort kreativiteten han besitter.
Kommentera

Icing-Ove: Har vi utpräglade målskyttar i dagens lag?
Kommentera

Poffa:
Freddan, vad gör du nu för tiden?! Värva Brendl så Rosén har nån att passa!
Kommentera

Idag har vi en riktigt bra chans.

TIK är nog det lag som tillsammans med VF har haft det uslaste spel av alla lag jag sett ett par gånger denna säsong. Dock har de, till skillnad från VF och MODO, lyckats ta poäng långt över vad deras spel borde generera.

Dock ska man nog tänka på att TIK alltid gör bra insatser mot oss, de vill bevisa deras duglighet, en förmåga som kan bli avgörande ikväll. Men håller vi oss kalla genom ett aggresivt spel kommer vi locka fram TIKarnas fula sida, den som genenrerat dem jävligt många scener av spelare i TIK kläder som skämt ut sig genom ett fult spel som renderat i utvisningar.

Deras styrkor lär väl som vanligt komma från Finland, målvakten Pitkämäki och och Pärsinen. Båda elimeneras dock enkelt genom att ha folk tätt på dem. SÅ in med Hedman framför mål, och sätt Tolle i bröstet på Pärsinen så kommer vi att få njuta ikväll.
Kommentera

spud: Ovanligt klarsynt.

Jag räknar kallt med att vårt skrala bortaspel ännu en gång kommer att pröva våra sinnen.
Kommentera

shinzawai: Seriens sämsta hemmalag. Bara 9 pinnar inspelade på hemmaplan mot MoDo som ligger 10 i bortatabellen på 6 poäng. Läge för kryss?
Kommentera

shinzawai: En får Gratta till 3 lätta pinnar ikväll.

Tips: 1-5.
Kommentera

Portello: Inte en chans, timrå har väl 5 raka mot oss tror jag, dom brukar kunna slå oss i eón.

Jag tror det blir som vanligt, timrå får direkt ett 5 mot 3 och gör billiga mål, modo ligger på och är nära, men bara nära, då kontrar timrå in 3-0 efter att hållberg har ramlat i mittzon, modo tar över spelt och kommer ikapp till 3-3 men då tar domaren ut 2 modoiter i slutet av 3:e och hynning eller någon annan sopa slår en puck på hasse jonssons skrisko och in, sen är matchen slut!
Kommentera

Hahl Bundy: Nää du, den enkla går vi inte på!
Kommentera

Lumber Jack: Enkelt o enkelt, för er ja!
Nädu jag är dystert säker på torsk för oss ikväll.
Kommentera

spud: Dubbel-s, P ä r s s i n e n, Pärssinen.

Det är en styrka i sig att ta poäng även när man spelar långt under sin förmåga. I övrigt så tycker jag det är snäppet uslare att gå mållös över fyra matcher.

Heja Norge!
Kommentera

Ambroo: Ja det var ju det jag ville få fram, att ni tar poäng trots att spelet är dåligt. Sen vad som är er standard det vet jag inte.
Kommentera

Hahl Bundy: Själv tänkte jag äta pizza. Torsk får andra äta...
Kommentera

Paddan: Ja det kanske är läge att lägga en Pizza redan nu.
Kommentera

Paddan: Ikväll krossar vi djurgårn!
Kommentera

Skulle vara roligt att se ett länsderby i Timrå som INTE domare eller funktionärer fuckar upp. Var länge sen det var samma villkor i den där plywoodkojan.

Får jag se ett derby där villkoren är lika för båda lagen är jag nöjd. Vinst eller förlust spelar mindre roll.
Kommentera

h o c k e y : Börjar du nu redan innan matchen att gnälla på domaren? :)
Kommentera

Bergius: Tycker du jag har för höga krav? =P
Kommentera

h o c k e y : Själv ska jag inte se matchen.. man blir ju oftast bara på dåligt humör, trodde jag skulle bruta av något senast då pärrsinen kviterar med sekunder kvar å sen avgör dom på en straff som tydligt var över förlängd, så jag tar å byter drivknut på biljäveln ist. blir det förlust så har man ju inte sett eländet å alla förmodade domartabbar som brukar prägla dessa matcher och slippa kärringens hånflin, å vinner vi så kan man ju se den i repris.
Kommentera

Berka: Kuben dömer.. Jaha, då lär ju matchen spåra ur.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Hahaha Ska vi sätta en slant på att kuben hamnar i största fokus?

Ja sätter 500 på att de stämmer!
Kommentera

Berka:

Kuben? Synd att oddsen är så dåliga, annars hade jag sett till att tjäna en hacka här.
Kommentera

Bad_Brett: Även spelbolagen vet vad som komma skall...
Kommentera

Berka: Detta kommer spåra ur åt båda håller så det bara skriker om det, sen kommer han att fixa ett 5 mot 3 åt något av lagen när det är 1:30 kvar....
Kommentera

Blizzard: Tyvärr väldigt troligt. Återstår att se vilka som straffade ikväll bara.
Kommentera

Blizzard: Det blir väl MoDo som får det där 3 mot 5-läget i slutet av matchen. Eller tidigare under matchen. Eller troligast både och. Eller har han ett ont öga till Timrå med? Det blev många eller, men Lars Eller är väl inte med, eller?
Kommentera

Petey21: Han har dömt er 2ggr iår och ni har 50% vinst och 50% torsk, han har dömt oss 5ggr vi har 40%vinst och 60%torsk, så han har varit skapligt kass för oss också. Helt klart är iaf att han allit avgör matcher sen om de blir till fördel eller inte det vet man inte, så detta 5 mot 3 kan nog komma hur som helst speciellt om något av lagen leder med 1mål.
Kommentera

Berka: Eftersom det förlorande lagets supportrar alltid skyller på domarn så sätter ju alltid någon honom i fokus, ska du betta får du väl se till att ta något med risk.
Kommentera

spud: största fokus och allmänt fokus är ju skillnad och kuben är expert på att just bli huvudpersonen i en match....
Kommentera

spud:
  25. HEDMAN, Anton 39. SVARTVADET, Per 26. FORSBERG, Kristian  
  4th Line 47. BONSAKSEN, Alexander 18. HÅLLBERG, Per  

28. BLOMQVIST, Jacob 87. ROSÉN, Robert 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 8. COOK, Charlie  

17. MADSEN, Morten 93. RITCHIE, Byron 13. DIMITRAKOS, Niko  
  2nd Line 12. JOSEFSSON, Daniel 2. WESTIN, Jens  

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 44. DANIELSSON, Nicklas  
  1st Line 55. TOLLEFSEN, Ole kristian 3. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  
  30. DAHLBERG, Nicklas
Kommentera

Blizzard: Om man inte kan acceptera att vi har olika domare med olika stil på isen ska man nog leta efter någon annan hobby än sport. Han har ju uppenbarligen förtroende att döma ES från hans chefer, och han har blivit tilldelad guldpipan rätt många gånger, så nån kompetens har han ju.
Kommentera

spud: Att ha förtroende från sin chef är ju visserligen som regel bra, men säger ju egentligen ingenting om chefen själv är en klant. Och med tanke på att högste domarchefen själv blev hemskickad från VM för ett par år sedan... you do the math...
Kommentera

Petey21: Att han blev hemskickad säger väl egentligen ingenting, om man inte vet anledningen.
Är väl inte helt ovanligt att ex svågerpolitik förekommer när det gäller internationella uppdrag.
Vissa nationer har dessutom kanske lite mer att säga till om än andra och kan dessutom ha visst intresse i att en speciell domare är ute ur bilden.
Därmed inte sagt att den hemskickade domaren i det här fallet skulle ha utsatts för nån sorts justitiemord eller att han inte gjort nåt som ansetts vara värt att skicka hem honom för.
Mao: fullt tänkbart att den hemskickade domaren i vissa nationers ögon har ansett vara lite FÖR rättvis och neutral, sas.....
Kommentera

Petey21: Ne visst är det så, men berätta gärna vilka andra domare som ska in istället. Har vi några bättre? Att stå och peka på vad som är dåligt kan alla, men det leder ingenstans.

Huge: Han blev väl hemskickad för den där videogranskningen?
Kommentera

spud: Minns inte nån videogranskning, så upplys mig gärna om vad som hände.
Men som jag säger: kan mkt väl vara så att hemtransporten var befogad.
Kommentera

spud: Han kan mkt väl vara världens bästa domare, men när MODO är en part blir det alltid skit.
Kommentera

shinzawai: Spot on. Karljävelns röda skynke är Modo.
Kommentera

Poffa: Om man har Com Hem. vilket kanalnummer är det som matchens sänds på?
Kommentera

MODOJohan: 114
Kommentera

Kuben börjar med att visa ut Timmy för kroppskontakt.
Kommentera

Svarten, min vän.
Kommentera

Svarten! Hur snyggt som helst siktar han in den mellan benen på målvakten.

Hohoho!
Kommentera

MODOJohan: Perra, 0-1. MODO!
Kommentera

6 matcher sen vi gjorde första målet.

Edit eller är det 7?

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Ännu ett klassiskt klassmål från MoDo emot Timrå.

Kommentera

MODOJohan: Äkta jäkla skitmål, nu har vi tur!
Kommentera

Gustafsson:"Med tanke på de 2 senaste förstaperioderna så..."

Kung Svarten
Kommentera

Salle:

Jag missade den höga klubban fullständigt. Var den verkligen uppe i huvudhöjd?
Kommentera

Bad_Brett: Jo den gled på TIKens klubba och for upp, ren olycka.
Kommentera

« · 1300679