1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507012 inlägg · 4104 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 20101104

« · 1301915 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 20101104
Titta vad som händer när inte domaren försöker stjäla strålkastarljuset =)
Tycker Modo vinner ganska lätt. Signifikativt för Timrå är att fel spelare får chanserna. Lander är tack och lov ingen naturlig målgörare.

Kul att Dahlberg visar vinnarskalle och att Byron hittat formen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Fan jag har lite dålit samvete idag när man läser TIK boken. De pratar som om de fick besök av liemannen igår. Men det var ju bara MODO.

Vi hade den där sköna kylan i spelet som när vi slog ut dem ur slutspelet 07, lät dem hålla på att åka runt och skjuta. Men det var vi som gjorde målen.

Lite kul är det förstås att de engång i tiden hånade Freddan som tänkbar sportC och istället skaffar de en som bränner allt krut på 5-6 spelare.

Det måste vara otroligt skönt för challe att fått chansen att ta över ett riktigt lag, att slippa åka runt och hämta bakfulla spelare till träning. Att ha ett fullt lag när det närmar sig match. Att slippa få stickor i fötterna när man ska byta om.

Frågan är om vi inte ska ta över kontrakten på Lander och Erixon, kan inte vara bra för deras talang att åka runt i ett sånt looserlag så tidigt på karriären.

5 RAKA hemmatorskar, vilket fint sätt att tacka fansen.. Tur att vårt lag ständigt övar på hur man ska tacka sina fans efter matchen.
Kommentera

spud: Det gäller att se det positiva. Igår kom alla spelare ut från utvisningsbåset i rätt tid till exempel. Timrå förlorade heller inte alla 4 mot 1-lägen i försvarszon. Några vann man.

På tal om Challe. Vad avspänd och harmonisk han verkar i sina intervjuer nuförtiden. Är det travet som går bra eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Dåligt samvete??
Så fort det finns minsta uns att hacka på en modosupporter så gläfser en 4-5 st. direkt här inne och kissar av sig, nu är jag en av dom som inte springer å kissar i deras bok utan jag låter dom vara, det bör ju vara straff nog att tvingas hålla på ett hockey bockeylag.
Kommentera

spud: "ta över ett riktigt lag". Nja, ett lag som lyckats med konststycket att inte göra mål på 13 raka perioder. Jag är skeptisk till det jag.
Kommentera

John K: Å ändå ligger vi före er i tabellen...
Kommentera

John K: Timrå har en egen fin svit på gång med insläppta mål 9 perioder i rad.

Redigerad kommentar

Kommentera

John K: Vilket lag tror du en seriös tränare skulle välja?
Ett lag med 10 halta och lytta forwards och ett koppel backar som påminner mer av ett gäng yra höns än väldresserade rashundar eller ett lag som spöar nyss nämnda uppställning med 4-1 på bortaplan?
Kommentera

Lumber Jack: Vem var EGENTLIGEN mannen i zebra-skjorta igår? Nån sa att det tvar Thomas "di-Leva Kuben" Andersson, från Gavloe, men det kan det väl inte ha varit? Han utmärkte sig ju inte hela tiden, vad jag kunde uppfatta?
Halloween-maskerad? Eller är det bara uppe i Ö-vik han vill skapa rubriker o lyckas få både spelare, ledare o publik emot sig?
Nä den som dömde igår tyckte jag nog gjorde det rätt bra, vem det nu än var.
Antagligen tycker tikarna nåt helt annat, sin vana trogen.
Kommentera

zigge: Tror inte heller att tikarna gnällt så mycket, visst finns det vissa rötägg som gnäller å svär över han igår, men överlag tror jag de flesta är nöjda.

Men som du undrar , vem var de?
Kommentera

zigge: Kuben delade blåseriet med en German.
Kommentera

zigge: Han hade ju hjälp av en tysk "hauptschiedsrichter" så han kanske tyckte att det var bäst att skärpa till sig om han ska kunna åka på lite spritcharter till Tyskland.
Kommentera

Paddan: ELLER så var han inte nykter efter sitt senaste besök på oktoberfest
Kommentera

Jag måste säga att Timrå har dekorerat sina toaletter på ett föredömligt vis i Eon. Roligt att pissa där.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Om bilden är suddig beror det på att jag druckit ett par glas vin när jag tog den.
Kommentera

Wayne Gresky: Du hade ju kunnat spola innan du tog bilden. Under avd. "Smaklöst" ;)
Kommentera

Olle: He he Vinets rus, vettu! :)
Kommentera

Hahl Bundy: Av urinets avsaknad av färg att döma så hade den gode Gretzky druckit fler än få glas vin. Något som för övrigt får anses vara ganska progressivt då han verkar vara en hockeysupporter i första hand och inte någon som frekvent vistas på utställningar eller vernissage.
Kommentera

Olle: Jag ville ha lite mer färg i bilden. :)
Kommentera

Olle: Inte alla som kan stoltsera med bild på sitt eget urin på HS. :)
Kommentera

Olle: Jag skulle inte dra alltför stora växlar av bilden. Ljusförhållandena vid fototillfället var inte alls optimala.
Kommentera

Wayne Gresky: en hockeyfri dag som denna måste väl lämna ett visst utrymme för spekulationer kan man tycka!
Kommentera

Hahl Bundy: Ja om ni tycker att det är så hemskt så...
Kommentera

Wayne Gresky: Sådär, nu är pisset borta men skiten kvar: :)

Kommentera

Wayne Gresky: Nog för att hundar har en annan ställning än åtminstone mig när det kommer till avföring. Men aldrig att jag skulle kunna få till mitt skit sådär.
Men att rödbeta är en populär råvara i det medelpadska köket kan vi nog slå fast
Kommentera

spud: Det kan ju vara så att det var Gretzky som lämnade även det där avtrycket också, har du tänkt på den möjligheten? En katt bland hermelinerna så att säga. Fint spritzat iaf, oavsett vem konstnären är.

Edit: Tydligen är det ju en ganska vanligt förekommande grej bland kidsen, att man fotar sin kreation och mms:ar till vänner och bekanta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Vi får hoppas att du kommer ut kiss och bajsåldern snart så du slipper vara så fixerad av detta. Din fixering börjar känns lite lätt olustig nu.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag har lite svårt att se att du skulle ta illa upp av toaletthumor efter den där bilden, däremot kan jag förstå om du vill byta ämne.
Kommentera

zigge: Nu är det tredje gången man sitter och ser på matchen Timrå-Modo. Det börjar bli riktigt jobbigt. Men man uthärdar.
Kommentera

NuMo: Å jag lyckas missa alla repriser , fast de skiter jag i nu för strax så beger jag mig upp till övik ;)
Kommentera

NuMo: JA märkligt vad man kan se vissa matcher, omoomigen!! PÅsen får gärna fortsätta måla ikväll, lixom målisen håller tätt!
Kommentera

Har lagt märke till att timråpubliken inte ropar typ: Oooohhh! tillsammans när laget har en målchans, som man vanligtvis gör i andra arenor. Man ropar Neeeeej! i stället.
Kommentera

NuMo: Hehe.

Frågan är om de skall fortsätta med sina rekordförsök. 10 perioder i rad med insläppt mål (har inte kollat själv, men någon skrev om det senast) samt 5 hemmaförluster på raken.

Nu tror jag de är ganska långt ifrån dessa rekord. Men roligt att de i alla fall försöker.
Kommentera

MorganaLefaey: Antalet raka torskar på hemmaplan måste de snart vara nära, åtminstone i något sånär modern tid.

Man fnissar lite lätt, men man vill inte visa det för då ger jag mig fan på att de lyckas vända.

Redigerad kommentar

Kommentera

MorganaLefaey: Där fick de ytterligare en period med insläppt mål.
Kommentera

spud: Äh. Man skall väl inte njuta av andras oförmågor, men visst vore det något med tanke på de som dök upp här och fånade sig.

Hur som haver så blev det mål för AIK nu och då bör de vara uppe i 11 raka perioder med insläppt mål och lite närmare 6 raka hemmaförluster.

Nu har jag Timrå i ES mycket hellre än AIK. Men sådant skall man väl inte behöva fundera på redan nu.

Skall i alla fall bli intressant att se Modo ikväll. Är nog så att vi kan ta denna match och invertera den så har vi de 3 matcherna som körs direkt efter uppehållet. Kanske ska hoppas på förlust ikväll. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Ja jag börjar faktiskt bli orolig hur detta ska sluta för TIK, även om jag hatar allt med dem så skulle det vara tomt utan de.

Usch det där såg ut som ett benbrott.

Hoppas nu ingen jycke börjar gnaga på benet.
Kommentera

Ilkka Pikkarainen måste ha världens otur med domarna?
Kommentera

MODOJohan: Ja det där var en konstig utvisning.
Kommentera

MODOJohan: vad gjorde han?
Kommentera

Då har dåren Pikkarainen lyckats skada en på riktigt då. Knuffa folk i ryggen kors och tvärs gång på gång.
Kommentera

NuMo: Uppviglare.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu är det bara ett par minuter kvar innan antalet raka perioder är hotat. Hoppet står nog till en i öppen kasse.
Kommentera

spud: Och där kom ett i öppen kasse
Kommentera

spud: Tar storebror rekord är lillebror där direkt och vill göra likaledes.
Kommentera

Lumber Jack: Japp, sen kommer jag komma ihåg denna kommentar ett tag.

"..Föresten allt gnäll på challe va fan har vi nu ett stort frågeteken hela farbrorn luktar mes över mycket.
Modano Kommentera 24 min sedan "

Nu börjar de inse.. :)
Kommentera

Hur många gör Molla och Tolsa idag?
Kommentera

spud & LJ: De har den goda smaken att spela Imperiets version av Fredmans Epistel nr 81 i hallen mitt i allt elände efter matchen, bara där borde de ha tjänat ihop godsmakpoäng för en elitseriesäsong till.
Kommentera

Björn W: ÄÄ det var ett misstag, de hade tänkt spela "alltid rött alltid rätt" men kände det som lite dålig tajming så de tryckte fram en låt. Ren slump ger inget extra år i ES
Kommentera

Okej utvisningen på Hasse ????
Kommentera

« · 1301915 · »