Redigerad kommentar
Lumber Jack:
Så är man borta från datorn några timmar för en skotertur. Har jag missat något? :)
Alla:
Ta och starta en tråd i Café om ni vill hålla på och avhandla rättstavning, inlärningsproblem och betygsresultat, så kör vi på med hockey i denna Gästbok.
Dream Team:
Fast ska vi vara ärliga så är det ju oftast ett val man gör. Visst, det finns personer som har mentala sjukdomar, till exempel dyslexi, som gör det mer eller mindre omöjligt för dem att läsa och skriva på ett adekvat vis, men i de allra flesta fallen rör det sig ju helt enkelt bara om ett bristande intresse för det svenska språket.
Jag har aldrig brytt mig om mode, men om jag ska vara med och diskutera politik i TV, så inser jag likväl att det kan vara ett strategiskt drag att läsa på lite om hur jag bör vara klädd. Dyker jag upp med en tribaltatuering i halva ansiktet och ett basketlinne, kommer väldigt få ta det jag säger på allvar. Det innebär inte att det är synd om mig, det innebär bara att jag gjorde dumt i att inte läsa på lite bättre om hur man bör gå klädd i en politisk debatt.
Att lära sig grundläggande satslära och kommatering, samt kontrollera stavningen, tar inte speciellt lång tid om man bara lägger manken till. Det viktiga är bara att man är villig att lära. Tyvärr finns det många människor som istället för att låta sig utvecklas, istället blir provocerade och syrligt kallar de människor som försöker hjälpa dem för "språkpoliser". Om man prompt vägrar inse att till exempel särskrivningar är ett problem och att ett dåligt språk är någonting som skadar ens trovärdighet, då skjuter man bara sig själv i foten.
Bad_Brett: Men lämna om du tycker HS är skit. Ingen tvingar dig att vara här.
För övrigt förstår jag inte riktigt problemet? Det är ju knappast någon hemlighet att många Timråbor har katastrofalt låg bildningsnivå.
Kunskapsresultaten har varit låga i flera år i Timrå kommun och många elever lämnar grundskolan utan godkända betyg i alla ämnen."
Om jag har förstått det rätt så var det Timrå-supportrar som startade Hockeysnack, så det är ju orimligt att ha allt för höga förväntningar. De gör säkert så gott de kan.
Wayne Gresky:
Jag vet inte ja, åren börjar ta ut sin rätt:
www.dawn.com/wp-content/uploads/2011/11/brad-pitt-moneyball-AFP-543.jpg
NuMo: Har jag SKRIVIT ? ( när du kallar oss alla för .......så får du)
NEJ !
Jag tackar för mig, och hoppas att det går bra för er i fortsättningen.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Visst skall dom få göra det , alla håller ju på sitt lag ,men ibland går det för långt ..tyvärr.
Men som du vet skall man inte svära i kyrkan.
JF K: Jag måste säga ,jag bor Härnösand och får höra hur dåliga Timrå är mm.mm,man blir så fruktansvärt trött på att höra detta, den mentaliteten hos MoDo Supportrar kanske endast finns där i Härnösand, jag vet inte ?
Poffa : vad tycker du? skriv fel??
Redigerad kommentar
Dream Team: 14-1.
Så, där har du lite mera salt.
Redigerad kommentar
Nybbe:Så poängfördelningen med 14-1 till Modo i vinter är bara ren tur alltså. Där ser man.
Nej, Modo gjorde en riktig plattmatch igår. Egentligen är det väl bara LHC borta och en tidig bortamatch mot Växjö som varit sämre ur ett modoperspektiv.
Själv hoppas jag att Timrå är kvar. Det finns lite derbykänsla och jag ser mycket hellre dem än ett av kommunen pengadopat Växjö.
Sedan tycker jag rent personligen att det är oerhört korkat att döma ett helt lags supportrar pga kontakten med en enda person, så jag väljer att inte döma timråsupportrarna efter ditt inlägg:)
Wayne Gresky: NU är det bevisat ..att så pratar en supporter med MoDo-hjärna.Otroligt Enögda uppfattningar om världen utanför ert eget perspektiv,så trångsynta att det bara Modo som finnas i hela världen,får MoDo stryk så hade det andra laget TUR ,men inte att ni var DÅLIGA,
Pratade med en supporter ifrån er igår när vi gick ut,Timrå var så dålig att dom inte skulle vara kvar i Elitserien ? hur kan man uttrycka sig så i Timråhallen Hur tänker den karln ,hade han mer HAT till Timrå än att vara glad att dom vann 2 p MED lite tur? 1 målet: styrning på Timrå skridsko-2 målet :utvisning som inte blev av( Ritola med gav detta med gest vid ögonblicket det gjordes) Även en MoDo supporter måste kunna se med KLARA ÖGON.
NikkiNine:
Träffade faktiskt på Lonken på Lottas Krog i lördags och Ahnelöv var den spelare han var mest imponerad över. Stabil som fan.
Nybbe:
Jag bor också i Härnösand och tror att din upppfattning om modoiter här är lite skev, kanske du ska rannsaka dig själv och fundera över varför du råkar ut för den "mentaliteten"..