1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507068 inlägg · 4104 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2006-11-30

797905 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2006-11-30
Chief: Var det du som var falukorven i Fäbodjäntan?
Kommentera

Chief: Få se, vad är det man säger nu igen? "New balls, please!"
Kommentera

Ambroo: Äh, ni har inte en chans. Jag klår er allihop.
Kommentera

Paddan: Säg det till den som drog igång det istället... Men snoppmätartävling, varför inte?;-)
Kommentera

shinzawai:

Såja, nu finns den hos mig:
Elitserien.Timra.vs.Modo.Season.2006-2007.PDTV.Xvi D.SWEDiSH-GORE
Kommentera

shinzawai:

Det fixar sig på det ena eller andra viset!

Hys ingen oro ;-)
Kommentera

Gidde: Spela in för att vara säker. :)
Kommentera

shinzawai: ARgh, vad skådar mitt norra öga, det där kan ju vara bortamötet, trots att matchen kom idag?
Kommentera

Gidde: Elitserien.Timra.vs.Modo.Season.2006-2007.PDTV.XviD.SWEDiSH-GORE
Kommentera

shinzawai:

Ah!

Då kanske jag slipper spela in den nu då, och rippa till DVD?
Kommentera

Såg att matchen rellats på Swebits, ngn som har tankat den och kan tänka sig dela ut den i allehanda form? Jag vill ha!
Kommentera

Wayne Gresky:
Det brukar gå bra utan kabiner om man är någolunda nykter. Annars kan det gå illa, ungefär så illa det gick för killen från Nola för några år sedan, som "troligen" för första gången fich lämna Ö-vik och Kyrkans plikter och började kasta i sig sprit så fort kommun gränsen passerats. Då kan det å illa.
Kommentera

Paddan: Det verkar som om det blir en enmansshow.
Kommentera

Lumber Jack: Jaha, är det han som är The Man behind the Kålmask? Eller får jag stå för pausunderhållningen ensam?
Kommentera

Paddan: Jahaja, och vips så har Westerlind loggat in...
Kommentera

Ambroo: Wow, det här börjar ju bli fascinerande. Min pappa är starkare än din sandlåda, typ... Är det dags för snoppmätartävling snart också? ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, men även om de är bättre spelare så är det ju frågan om en annan kedjeuppsättning. Har Milo passat in i det "tänket" man haft hittills? Du behöver inte upplysa mig om att det inte gäller att vara som bäst nu. Men jag tror att du förstod min mening även tidigare.
Kommentera

Dream Team: Bäst just nu? Jag tycker att det är viktigare att vara som bäst när slutspelet drar igång. Horava överpresterade under en del av förra säsongen men jämfört med det laget har vi inte tappat alltför mycket. Samtliga förluster känns som om de är ersatta med bättre spelare.
Kommentera

Wayne Gresky: Det var det där med att vara bäst just nu också va? Men potentialen finns säkert, det säger jag inget om. Men det är ju mycket som ska fungera om allt ska stämma lika bra menar jag. Finns samma kedjekamrater som då, t.ex? Hur många mål har Horava gjort såhär långt den här säsongen?
Kommentera

Wayne Gresky: Fjolårets ja... Steen fick ju knappt vara med och leka i Kalle Anka Cup. Utan återbuden hade han fått boka bord på ett O'learys nära dig. Peter Öberg är Peter Öberg. Yrkesbrunkare...
Kommentera

Wayne Gresky: Det är ju det som är tjusningen med hallen. Vill man ha stämmning och överblick väljer man E.ON. Vill man ha lyx och flärd väljer man Swedbank.
Kommentera

Dream Team: Tja, vi har ju fjolårets bäste målskytt i MoDo Milo Horava, landslagsmannen Oscar Steen och den alltid lika frejdige Peter Öberg som tredjelina.
Kommentera

Bissett19:

BTW, Guldet Asplund har, där stod han massor va?!

*smått ironisk*
Kommentera

Bissett19:

Du får ta hand om den där tråden i er bok, jag dyker upp som gästtyckare om några timmar ;-)

Har en massa prylar att fixa här hemma först..
Kommentera

Dream Team: Ska de få in fler sittplatser så hoppas jag att de sätter upp lite krokar så man kan ta med sig klättersele och karbinhake för att komma till sin plats.
Kommentera

Dream Team:

Jag grundar det på vad jag sett av Zacke tidigare säsonger.
Och det jag sett av Asplund tidgare också iofs..
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, det har du helt rätt i. Men det jobbas ju på det. En ut- och tillbyggnad av E.ON Arena står ju i startgroparna. Man har faktiskt redan börjat med att flytta köket till en bättre plats. Tanken är väl sedan att man ska bygga till ett ytterligare läktaretage i någon form för att bereda ytterligare utrymme för sittplatser.
Kommentera

Dream Team: Krizan har inte varit dålig, men inte alls varit lika omöjlig som ifjol. Så det finns lite att ta av.

Ett helt Timrå är alltid tufft, med era hårt arbetande spelare brukar man aldrig få så mycket gratis som igår. Dock känns det som om vi är några klasser bättre nu och stabilare än när vi mött er tidigare så en match mellan två formtoppade lag skulle kännas oviss.

Annars måste det kännas lite surt som timråsupporter att gå om oss i ekonomi, arena, förutsättningar för att sedan se sig förbiåkt igen. Så länge ni leder kanske ni inte tänker på det, men sen...
Kommentera

Gidde: Aspen har ju trots allt ett SM-guld,hur många i dagens Timrå/MoDo har det?......;)

Du skulle ju förresten vara vikarie åt Gusten i Idoltråden i våran gästbok,vi väntar fortfarande;)

Kommentera

Gidde: "Zacke är ju svår att få grepp på, eftersom han knappt spelat, men jag håller honom som bättre än Asplund..."

Det var ju onekligen tunga fakta du baserade det ställningstagandet på.
Kommentera

Dream Team: Nu var du snabb...
Kommentera

Dream Team: Det som är intressant med den andraformationen är ju att den likväl är lika med vår fjärde när det börjar klarna på skadefronten...
Kommentera

Ambroo & Wayne Gresky: Då kan vi väl säga att den kedja jag satte ihop motsvarar Timrås tredjeline. Kan MoDo matcha det?
Kommentera

Poffa:

Du kan väl inte kalla Johan Asplöv för en kanonmålvakt?!?

På fullt allvar alltså?!?!

Tycker Backlund i år varit stabilare än Krizan, men att Krizan nog kan höja sig ett snäpp.

Zacke är ju svår att få grepp på, eftersom han knappt spelat, men jag håller honom som bättre än Asplund...
Kommentera

Wayne Gresky: Då ska vi komma ihåg att ni är hysterisk form för tillfället och då allra helst när det gäller målproduktionen...

Vi är som bekant inte alls uppe bland molnen och har väl inte heller nån fast andraline för tillfället, men dessa är tänkbara vid fullt manskap;

Warg, Fredrik, 22 matcher, 4 mål, 10 assist, 14 poäng, +1
Andersson, Johan, 26 matcher, 9 mål, 7, assist. 16 poäng, +5
Hallin, Per, 26 matcher, 4 mål, 8 assist, 12 poäng, +4

Också möjlig;

Laine, Mikko, 5 matcher, 3 mål, 2 assist, 5 poäng, +1

Jag tycker det ser hyfsat ut och allra helst med tanke på att det även är jämt bakom dessa... Man skulle nästintill kunna sätta in vem somhelst.

Bredd var det va?
Kommentera

Dream Team: 7-6 till er (mha era 6 finnar då). Vi tror mer på mångfald.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, men då har väl Karol Krizan underpresterat också. Han ligger iaf sämre till i målvaktsstatistiken sedan ifjol. Ändå så är ni bättre i år än ifjol. Åtminstone såhär långt.

Hur tufft det är att möta Timrå med alla spelarna på benen det vet ni redan om va?
Kommentera

Dream Team: Lite sämre, de flesta där förutom Oscar Steen har underpresterat (Horava, Hellström) eller haft skadeproblem (som Peter Öberg och Pasi Tuominen). När de kommer igång blir det tuffare att möta oss. :)
Kommentera

Frisco: Timrå har ett mindre antal utländska spelare än på länge den här säsongen. Det är väl i nivå med er?
Kommentera

Wayne Gresky: Vår andrakedja från gårdagens match har följande stats:

Oscar Sundh 27 matcher, 3 mål, 8 ass. 11 poäng, -1
Peter Regin 26 matcher, 6 mål, 3 ass. 9 poäng, -3
Björn Svensson 27 matcher, 5 mål, 3 ass. 8 poäng, +3

Siffror som inte riktigt svarar upp till er andraformation, men hur ser det ut med poängproduktion i tredje-, respektive fjärdefemman hos er?

Kommentera

Wayne Gresky: Här är något som Timrå har att komma med: lexin2.nada.kth.se/sve-fin.html
Kommentera

Ambroo:
Svartvadet, Per 23 matcher 7 mål 11 assist 18 poäng +9
Salomonsson, Andreas 25 6 10 16 +11
Döme, Robert 22 8 6 14 +5

Har vi, vad har ni att komma med?
Kommentera

Lumber Jack: Skall ni försöka få in han på 401+ Så han lär sig sport på rätt sätt också menar jag.
Kommentera

Ambroo: På www.xperteleven.com är samspelsvärdet viktigt. Jag tror att detta värde är viktigt även i ishockey.
Kommentera

Wayne Gresky: Det tycker jag... Namnen på papperet är som sagt inte allt.
Kommentera

Salle: Japp, han ska åka med oss. Men säg det inte till någon.
Kommentera

Salle: Nej det är la Bomba han själv. Alberto.
Kommentera

Lumber Jack: Figo?
Kommentera

Ambroo: Har ni en andraformation som kan konkurrera med Svartvadet, Döme och Salomonsson? I don't think so! Det jag är avundsjuk på när det gäller Timrå är inställningen och arbetsinsatsen inte spelarmaterialet på pappret.
Kommentera

797905 · »