1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508421 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)

« · 343297 Till forumet

Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Frisco:

Hehe, jag tror att supportrarna till poplaget som grundades 1995 har grinat ner sig litegrann på grund av dina matchtrådsrubriker här på SpS - ta en kik på kennelklu..f'låt Tikarnas supporterhemsida och titta på "nästa match" uppe i hörnet.

Så sött att jag tror att vi tar och firar plutt-klubben och de förvisso värdiga Husum-motståndarna med en bild om vad den riktiga världen handlar om.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/gold.jpg[/bild]
Kommentera

Björn VII: Pinsamt av Timrås supporterklubb.
Kommentera

Frisco:

Åh, tack för att du bifogade den fina bilden!
Kommentera

Frisco:
Det kommer att bli ett sådant tryck på söndag att ni fattar inte vad det var som hände..jisses..

Denna match skall jag sitta på sittplats ovanför er, skall jag langa Zingo åt dig?
Ni lär ju inte bli utsläppta nu heller ;-)
Kommentera

matsby: Jag tror hon säger 2 ord. Inte ST Hockey utan det som det står i bilden här ovanför.
Kommentera

Frisco:

Hehe..lycka till, det kan ni behöva era banjospelare ;-)

Kul att se att tråden dyker upp igen, vad har knaskamilla att säga om det här nurå ?
Kommentera

Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Jag struntar i om detta är den 65:e tråden i ämnet:-)

Modos laguppställning inför Timrå - MODO Hockey, 7/12 15:00

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
32 Kari Haakana,
7 Jesper Damgaard -

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström -

44 Mika Lehtinen,
16 Dusan Milo.

Extraback:
27 Martin Johansson.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
29 Morten Green -

9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson -

26 Mattias Wennerberg,
23 Magnus Hedlund,
18 Peter Öberg -

40 Magnus Gästrin,
4 Jan Öberg,
10 Anders Söderberg.

Pirro inför bortasegern:

Revansch på oss själva gäller

Poäng i sju av de senaste nio matcherna, dessutom en fem - etta senast mot Luleå. Lite gladare tongångar hos MODO Hockey inför säsongens fjärde länsderby.
- 5-1 mot Luleå behövde vi verkligen, men helt gnisselfritt var det inte nu heller, säger Pirro Alexandersson. Härligt dock att vi för en gångs skull fick lite flyt framåt.

- Fin utmaning med Timrå borta igen i det här läget. Nu är det verkligen revansch på oss själva som gäller. Jag skäms verkligen när jag tänker på vårt förra uppträdande i Sydkraft Arena inför så många fans som åkt ner.

- Utsålt på söndag, invigning med pompa och ståt med fina artister. Vore fasen om inte vi också kunde tända till nu och vara beredda på att offra oss. Nu gäller det att tömma sig i de fyra matcher som återstår innan juluppehållet för att skaffa sig ett bra utgångsläge inför fortsättningen.

Skadeläget?
- Fredrik Warg var feberfri i går och jag räknar med att han spelar. Om jag sedan kör med fyra formationer, tre centrar och fyra ytterforwardspar eller tre femmor avgör jag efter träningen lördag. Fredagen efter Luleåmatchen vilade vi helt.

- Skadesidan är annars som tidigare. Lars Jansson (knä), Peter Högardh (mage), Jocke Lindström (axel). Den sistnämnde borta säsongen ut, de två förstnämnda till juluppehållet.

Noterbart om laget
[bild]www.modohockey.se/images/spelare/2003/4.jpg[/bild]
Kämpen Jan Öberg, MODO:s egen "Erlingmark", gör i Timrå på söndag sin 300:e tävlingsmatch för klubben.
Kommentera

« · 343297