1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508446 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)

« · 344241 · » Till forumet

Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
De gamla liken. Ja du. Några tröjor som aldrig funnits i verkligheten behövs nog inte publiceras, däremot klubbmärken på föregångaren till Modos lillebror är väldigt viktigt i sammanhanget.
Leksand har förövrigt den vackraste tröjan.
[bild]w1.660.telia.com/~u66005454/red65-67.jpg[/bild]
Kommentera

Nike89: nej då dom har juh lappkåtor
Kommentera

Frella: Såja, lyft fram de gamla liken ur garderoben nu. Här döljer vi inget vi helst sopar under mattan... =)
Kommentera

Frisco: Nej men den fanns...nog illa det, likaså de tillhörande dräkterna
Kommentera

Frella: Tummen upp användes aldrig.
Kommentera

timråfan:Nja det är ävl inte just det MoDo och Luleå har gemensamt...En sak är väl att du är avstängd i en av deras gästböcker här på sps och det är bara en tidsfråga här?
Kommentera

Frisco: Viktigt att påpeka dock att den där loggan representerar fusionen Sundsvall/Timrå Hockey (1990-1994)
ST Hockey är restprodukten som skapades när Timrå ville stå på egna ben igen, men var tvungna att dras med skräpet som ligger två mil söderut en säsong till.. (1994-95)
Kommentera

Frisco: hehe trälada ja vissa vet ju...vad har modo då?timrad lappkåta liksom lule??FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Frisco: Den där loggan är ungefär lika ful som MoDos tummen upp...om nu inte den var värre.
Kommentera

Frisco:

Äh, klistra inte på dem det där - de började hålla på poplaget från 1995, hela bunten och ska inte behöva hållas till svar för något innan dess.

En smart vulgonostalgisk framtoning med hänsyftning på tidgare föreningar från samma område, och de smarta produktplacerarna från kommunen med den enorma slogan-en "Mitt i Norden" och Sveriges mest framgångsrika poplag i hockey, alla kategorier, var ett faktum.
Kommentera

Swordster: Är det ett lönlöst försöka att försöka få oss att glömma ST Hockey att säga lillasyster?
[bild]www.frisco.se/hs/sthock.jpg[/bild]
Kommentera

rupert: Eller var det lillasyster, med frk Vernblom i spetsen!
Kommentera

Salle: Kul med besök av lillebror i ARENAN i morron!!
Kommentera

Nån: Vet man hur många som åker dit ifrån Nolaskogs och andra MoDo-habitat???
Kommentera

UbbeC & Lumber Jack:

*hosthost*

SCA:s VD är Husumpajk.
Kommentera

Lumber Jack: Cykloperna gör comeback.. =)

Tycke om smak om namn på ishallar är väl lite som "mina barn och andras ungar"... det är nog omöjligt att komma ifrån vart ifrån man kommer. Sydkraft Arena kändes från början som lite avlägset och nåt jag skulle ha svårt för, men med tiden har jag lärt mig att tycka om det. Fjällräven blir nog hur bra som helst, bara den blir av....
Kommentera

UbbeC:

Företaget som ALDRIG har gjort en dålig affär (i morden tid), det talade emot det hela.
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, man hade ju trott på SCA!!
Kommentera

UbbeC:

Coop är väl sämst av alla, det låter Goman-korv Blå-vit senap och ketchup i konsumbagarn´s bröd. Nej jag tycker nog att Fjällräven klingar fint, nästan som Kempehallen. Men Sydkraft är ett lågvattenmärke, om den ändå hade legat i södra Sverige, men i Norrland!
Kommentera

Lumber Jack:

Personligen tycker jag alla arenanamn med företag låter illa. De enda som låter hyffsat är väl Coop och Kinnarp. Jag menar Sydkraft och Löfbergs lila????
Kommentera

UbbeC:

Ingen aning, men det vore ett coolt namn, Fjällrävens rede... Beware of the polar.. eeh... foxes!
Kommentera

Lumber Jack:

Blir inte det Fjällräven tro???
Kommentera

UbbeC:

Jag också, men vi får nog fan i mig pröjsa för bygget ;-)
Kommentera

Frisco:

Om jag tappat tråden får vi se i morgon. Vad det gäler arenan hoppas jag att ni får en också snart.
Kommentera

UbbeC: Du har tappat tråden.
Kommentera

Vallin: Lycka till!
Kommentera

Frisco, zigge, paddan:

Tack för hjälpen! Hoppas att jag lyckas få tag på den så ska jag belöna er rikligt! (med ett ex. av låten. ;))
Kommentera

Vallin: Vänd Dig till Radio Västernorrland, jag tror bestämmt de va de som klippte ihop 'rapp'versionen av 09 (20 = riktnr till Lule)

Eller vaffö inte:
Önska väckning
Nu kan du vakna till din favoritartist eller varför inte väcka din käraste med en speciell låt.
Varje morgon 06.20 spelar vi din Gomorronlåt. Allt du behöver göra är att skicka den.

Uppe me tuppen,Vallin?
Kommentera

Frisco: Jomenvisst, den spelades i Kempis vid ett flertal tillfällen. Var alltid lika ljuv musik för öronen!

Vallin:Hmm, antar att det enklaste kanske borde vara att ta kontakt med kansliet om du vill få tag i den där låten. Eller så får du hoppas på att någon vänlig själ har den lagrad på sin dator.
Kommentera

Paddan: De spelade den i Kempis i alla fall (eller tänker jag också på något helt annat nu kanske?).
Kommentera

Var det inte så att den där låten var något som Radiosporten själva hade klippt ihop, eller tänker jag på något helt annat nu kanske.
Kommentera

Frisco:

jag är beredd att lägga ner både tid och pengar för att få tag i den. Frågan är ju vart man vänder sig. De som har hand om musiken sa du? Hur får man tag på dem? Skulle vara mumma med lite kontakter inside nu...
Kommentera

Vallin: Jag har tyvärr ingen aning om vart man får tag i låten. De som har/hade hand om musiken vid matcherna i Kempis borde veta. Frågan är bara vilka det är/var?
Kommentera

Frisco:

Okej, jag stillar mitt vansinne för en stund. Men blir bänkningen varaktig så blir jag förbannad! :)

När jag ändå har dig på tråden måste jag få fråga en sak (som jag iofs redan frågat på modoforum, men där finns ju ingen anledning att vara så länge som SpS funkar... peppar, peppar)

Vart får man tag på låten som gjordes efter 9-0 matchen mot Luleå?

Hoppas, hoppas...
Kommentera

Vallin: Jag tycker det är helt rätt att ändra i backuppsättningarna. Alltså helt rätt att spela Milo för tillfället. Hakaanas tacklingar är härliga att se. Kingens tid kommer (framåt mars-april).
Kommentera

Björn VII:

Ja, om nu det är ett motiv. MJ har varit en av våra bästa backar hittills. Synd att det hela tiden ska ses till gamla meriter när det gäller honom.
Kommentera

Björn VII:
Av bliden att döma så är det Wernblom och Söderberg
när dom vunnit korpen i hockey va?

(det är ju det enda dom kommer att vinna)

:-D
Kommentera

Lumber Jack: Ja, det är ju skitroligt med såna där matcher. Vi mötte i regel Sundsvall i finalen och nu var det några säsonger sedan DM gick av stapeln i länet lite söder om er, så då tävlade vi ju på samma villkor eftersom vi då spelade i samma division, så det var väl hugget som stucket om segern. Det kan vara så att mötet i SCA-cupen räknas som DM-final.. jag vet inte..

Hehe.. Sollefteå.. ja, jag tror jag minns snacket på HS när finalen spelats. Hur det än går så är det ju ett välkommet avbrott från det totala allvaret....
Kommentera

Dream Team:

I hockeyns hemvist kör de fortfarande DM, MoDo direktkvalifierade för final. MoDo brukar ha en 6-8 mål i hcp och det blir ofta jämt, resultatmässigt. Regerande mästare är Sollefteå.
Kommentera

Lumber Jack: Bergeforsen Flyers la ner för rätt många år sen, så det är nog inte aktuellt. Kovland har vi mött i DM ett antal ggr, oftast i semifinal med givet resultat. Förstår dock inte varför detta mästerskap helt lagts på is..?
Kommentera

Frisco:

Va ? Ska Timrå möte Kovland eller Bergeforsen?
Kommentera

Vallin:

Det kanske sitter hugade spekulanter och vill se #16 en sista gång i säkerhetsbältesarenan innan de bestämmer sig?
Kommentera

Frisco:

Bra för derbykulturodlandeti Y-län, men pinsamt inför resten av hockeysverige.
Kommentera

Frisco:

MJ bänkad igen. Hur fan är det möjligt? Jag fattar ingenting...
Kommentera

Frisco:

Hehe, jag tror att supportrarna till poplaget som grundades 1995 har grinat ner sig litegrann på grund av dina matchtrådsrubriker här på SpS - ta en kik på kennelklu..f'låt Tikarnas supporterhemsida och titta på "nästa match" uppe i hörnet.

Så sött att jag tror att vi tar och firar plutt-klubben och de förvisso värdiga Husum-motståndarna med en bild om vad den riktiga världen handlar om.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/gold.jpg[/bild]
Kommentera

Björn VII: Pinsamt av Timrås supporterklubb.
Kommentera

Frisco:

Åh, tack för att du bifogade den fina bilden!
Kommentera

Frisco:
Det kommer att bli ett sådant tryck på söndag att ni fattar inte vad det var som hände..jisses..

Denna match skall jag sitta på sittplats ovanför er, skall jag langa Zingo åt dig?
Ni lär ju inte bli utsläppta nu heller ;-)
Kommentera

matsby: Jag tror hon säger 2 ord. Inte ST Hockey utan det som det står i bilden här ovanför.
Kommentera

Frisco:

Hehe..lycka till, det kan ni behöva era banjospelare ;-)

Kul att se att tråden dyker upp igen, vad har knaskamilla att säga om det här nurå ?
Kommentera

« · 344241 · »