1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507022 inlägg · 4104 ämnen

Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03

2485607 · » Till forumet

Sv: Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03
Synd att MoDo spelar SHL nästa säsong. Liam Dower Nilsson är en intressant spelare på Riley Woods-positionen i powerplay. Inte för första PP utan i andra PP. Bra rörlighet och passningar igår, av det lilla jag såg.
Kommentera

Sir: jag har lite tankar angående sista 2 matcherna och slutspelet. Tror det är bra att vi har tuffast möjliga motstånd in i slutet. Det ska inte gå att slå sig till ro nu och förvänta sig nån enkel seger. Från och med nu är det 100% som gäller, lika bra att sätta det i ryggmärgen innan slutspelet.
Men jag tror inte det är serieseger egentligen man jagar till varje pris.
Man kan bara spekulera i hur modotränarna tänker men jag tror såhär. Att i onödan ha sönder viktiga spelare, som JD, är inget dom verkar chansa med, tar vi en serieledning med 16 poäng är den ju inte mer värd än om vi vinner med 1 poäng, däremot har man chansen att spela in skadade spelare i lugn och ro, tex. Vi har helt enligt plan lagt oss i top 4 för bra förutsättningar i slutspelet. Resten är sekundärt. Is i magen nu sista 2 matcherna...
Kommentera

puffe: tittade noga på EJKs mål, slog in pucken och den studsade ut från borte bursidan sen blev den åter inpetad av någon, Woods?
Kommentera

När Näsén upptäckte att det kan bli mål om man skjuter..
Kommentera

Tarasov: hahaha Anonyma Pessimister?
Kommentera

Saleva: Bra för oss med ett Play-in uppehåll. Då får vi slicka såren lite, och få Vela och Dickinson i träning.
Kommentera

Bad_Brett: EJK for President!

Han ska spela i en andra kedja med Halloran och Aagaard, TJÄÄNA!!
Kommentera

puffe: Berg fick ju mer eller mindre släpa sig ut i båset efter skottäck. Kom han tillbaka i matchen?
Kommentera

puffe: Ja den där kedjan skulle vi ha haft tillgänglig till slutspelet!

Lite kuriosa är att bröderna Hanson, eller Carlson som dom hette på riktigt var proffs på riktigt på den där tiden. Och bara två av dom i filmen var bröder på riktigt.

Och laget Charlestown Chiefs hette i verkligheten Johnstown Jets.

En av flåbusarna i ett av motståndarlagen Ogie Ogilthorpe var även han baserad på en riktig spelare, Bill "Goldie" Goldthorpe
Kommentera

Gäsp: Berg och dal bana??? Tycker livet mest är den där hiskeligt branta utförsbacken, som får det ila något infernaliskt i prostatan!
Kommentera

hompa90: Citerar den gode Bruce Springsteen "57 channels, and nothing on".

Fast har man 34 000 kanaler, vore det ju faan om det inte fanns något att se :)
Kommentera

puffe: Lugn nu Puffe, inga beslut är tagna än!

Grejen är ju den att jag är ju en uberhederlig man, och skulle jag ge mig i kast med oegentligheter kommer jag åka dit direkt!
Kommentera

Tarasov: Fan vad gött att leda serien alltså.
Kommentera

Tarasov: pessimister se hit.
Går det som nedan köper jag att man blir lite negativ😉
FLEST FÖRLUSTER I RAD (EXKL OT)
Lag Förluster i rad År
Björklöven 15 13-14
Oskarshamn 10 09-10
Södertälje 10 16-17
Arboga 9 05-06
Karlskrona 9 12-13
Leksand 9 18-19
Hammarby 8 05-06
Arboga 8 06-07
Arboga 8 06-07
Sundsvall 8 11-12
Malmö 8 12-13
Almtuna 8 22-23
Kommentera

Rödluvan: allrigt. Besviken är ju aldrig kul att bli. Besviken va väl det minsta man kunde säga när vi tappade sista matchen och åkte ur. Dock va det på gång länge kändes det som dom åren. Nu är något annat, en ny chans att gå upp efter flera fina säsonger, där det stadigt blivit bättre. Det känns ju som något att ha förväntan över tycker jag. Men, det ska inte vara för lätt, en seger man inte kämpat för är ju inte lika skön. Och har vi inte någon på andra sidan som också spelar för att vinna kan man ju lika gärna skita i det, eller hur? Jag tror att slutet på årets allsvenska kommer både vara rolig och nervös att följa, kanske mer nervös... det gör inget, det bygger karaktär;) Jag tänker att, går detta vägen, så åker jag 90 mil och firar med er. Det vore nice.
Kommentera

Tarasov: ja det känns tryggt.
Kommentera

Ozzy:
Vi verkar dela det pessimistiska sinnelaget
Kommentera

Tarasov: jag är 55 å också hyfsat pessimistisk vi blir tvåa å vinner i7:e avgörande mot er😀😀
Kommentera

Tarasov: Grattis Guden som i och med dagens match seglade upp som etta i GAA:)
Kommentera

hompa90:
Man brukar låta en back vila.
Kommentera

Rödluvan:
Ta rygg på mig! Kul att du hänger tror du kan vara den yngste som skriver regelbundet.
Kommentera

Skriver igen, någon som har info om varför inte Folin spelade?
Kommentera

Nucky: vi är ju inte bortskämda med de målen så jag är glad och tacksam! Hoppas de mosar på i slutspelet på samma sätt. Kul att ungdomarna får visa va de kan👍
Kommentera

Statler: Vände för honom? Han öste in poäng när han fick spela tillsammans med Aagaard och Södergran. Kommer aldrig förstå varför Karlin/Holmström splittrade den kedjan.
Kommentera

puffe:
Nästa bortamatch 21/3... nästan 3 veckor.
Kommentera

Bad_Brett: Fast.. var det inte där nånstans det vände för honom i 4;e? Han fick en nystart och efter det har har producerat bättre 😃
Kommentera

Bad_Brett: Men, gjorde han 2-0 målet? Han verkar vara en trivsam person , som inte stjäl uppmärksamhet från andra.

Ser ut som att pucken slås in från höger, men troligen har den varit i mål innan, EJK snor nog inga mål från andra.

Oavsett, kul att han får fira hundrade matchen i MoDotröja med att få avgöra
Kommentera

Tarasov: Jag är 18 och det har mestadels gått dåligt de säsongerna jag varit med. Eftersom jag aldrig varit med när vi vunnit någon titel kan jag inte känna igen om vi är nära eller inte. Det känns som något ouppnåligt.
Kommentera

Chamez: Ja grismålen och förmågan de senaste matcherna att fä avsluten i slottet värmer hjärtat.
Men Umegård och Jacobssons kontringsmål är dock stiligast.
Klass.
Kommentera

Tarasov: ja 😂Alltså jag lider så otroligt med detta lag. Hade huvudvärk hela kvällen efter de två perioderna mot Kristianstad och var på pissigt humör på morgonen. Går det bra lyser solen ock fåglarna kvittrar 😁
Kommentera

puffe: Har fortfarande svårt att ta in hur många det var som ville se honom i en fjärdekedja. Tycker han är motorn i laget när Big Dick är borta. En Per Svartvadet-typ, gör allt för laget, tar ansvar över hela banan och i alla spelformer och livar upp stämningen i omklädningsrummet. Och trots att han blev - helt oförtjänt - degraderad till fjärdekedjan under rätt många matcher, har han bättre poängsnitt i MoDo än samtliga av Vela, Niederbach och AP.
Kommentera

Icing-Ove: Ja, man mår bra en kväll som denna, ser att Älgen är blå, dessutom.

Kan det bli Norrlands Guld för oss i vår?
Kommentera

puffe: Tänk att vi sur-Jämtar på flykt hjälpte vår hemstad ikväll. Man blir glad.
Kommentera

puffe: Någon info om Folin?
Kommentera

grimiss:
Jag är 42 och rätt pessimistiskt lagd, tror vi kommer etta och går upp.
Kommentera

Chamez: Ingen ny skada i alla fall, dock skönt att EJK var tillbaka
Kommentera

Icing-Ove: Vi ska hamna bakom dom först, långt kvar till dess
Kommentera

Statler: jag är 41 och är i grunden pessimist. Det är stor skillnad på att inte tro att det går vägen och i sten hävda att det är kört. Jag tror tex att vi kommer tappa fler ledande spelare, guden kommer skada sig första slutspelsmatchen och vi ryker o semin. Men jag hoppas ju på nåt helt annat. Allt kan hända i hockey. Och tanken på att modo tar sig tillbaka till shl är fan värd många många besvikelser.
Kommentera

KB: Så jävla stolt över hur MoDo tuggat sig kvar i toppen. Inget nederlag att råka hamna bakom ett duktigt Löven. Tror på vår trupp. Kvalitet på alla poster.
Kommentera

Såg inte matchen pga restaurangträff med familj. Men såg däremot målen i efterhand. Härligt med skitmål där de trycker in pucken i mål med kroppen! Jag vill se mer sånt! Någon som vet om skador i truppen? Vela? Dicken osv?
Kommentera

Statler:
Ni har väl haft fest i nästan 10 år 😂
Kommentera

Sir: Ja, nästa borta-match ligger väldigt långt fram i tiden
Kommentera

Icing-Ove: Fina haveri-MoDo som fortfarande har seriesegern i egen hand och som sämst kan bli tvåa.

Jag är glad över att vi kunnat utesluta den där tredjeplatsen. Det hade varit betydligt kämpigare än vår sits just nu.
Kommentera

Statler: Som de flesta MoDoiter är man ju pessimist/realist men du skriver att inte mycket talar för oss. Vi har dock varit serieledare sedan omgång 4, det talar väl för oss lite lite.

Sedan får man inte skit per automatik(tror jag) för att man är pessimist. det är nog mer hur man uttrycker sej. det du skriver väcker nog bara sympati. Finns folk som skriver helt annorlunda och bara vill svartmåla
Kommentera

Rödluvan: Jag är som dig, tyvärr törs jag inte vara optimist för jag tror inte det går vägen. Finns inte mycket som talar för det. Jag är snart 50 och har följt MoDo i 40. Sen tycker jag att det är svårt att vara pessimist i det här forumet, man får mycket skit för det.
Kommentera

Surjämte: Grattis till er i Östersund till säkrat kontrakt men njut inte för länge. Varva upp och vinn de två sista matcherna så kan ni både gå till slutspelskvalet och stoppa Djurgården från topp 4..
Kommentera

puffe: Det är något speciellt med hemmaplan för oss, ger helt annan karaktär de flesta matcherna.
Tror helt klart 6p på sista 2 matcherna då vi varit bra med i tidigare möten på bortais!
Kommentera

Icing-Ove: Med dej i laget vet man inte hur det skulle slutat

www.youtube.com/watch?v=IUbn5ss8j9c

Typisk Ove-hockey...

Räcker väl med OP?
Kommentera

MoDoNörden: Väldigt stark säsong av MoDo efter mycket strul. Visar att det finns skalle och hjärta i truppen. Mycket snack om tappad ledning. Tittar hellre på hur Halloran, Brickley och Vela jobbar sig in i gruppen och hur de sen kommer bidra till att vi vinner 12 av 21.
Kommentera

2485607 · »