1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506691 inlägg · 4104 ämnen

Truppen 15/16

« · 1674289 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Amitiel: Helt klart? Så tränaren som är aktuell vill inte avvakta och se om det är ett SHL lag eller Allsvenskt lag han tränar kommande säsong? Är det inte så att det är helt klart muntligt, ifall vi säkrar kontraktet?
Kommentera

Sven Tuta:

Svartvadet säger i intervju i ÖA att det är i princip klart med nya tränare, men fått veta att det är helt klart och att tränaren redan börjat titta och följt lite matcher för att spana efter spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel: Då får vi hopps att det blir ett bra val, känns som detta år blir extra viktigt för att komma tillbaka och visa att man har ambitioner att vara ett stabilt SHL lag. Tror att Anders Eldebrink kunde vara ett intressant alternativ men gärna Jonas Rönnqvist.
Kommentera

Amitiel: Härligt , har jag missat något eller är det något du bara har fått veta
Kommentera

Då är ny tränare klar, bara vänta på att säsongen är över nu för att få veta vem det är.
Kommentera

Här är en riktig drömvärvning, kontraktslös och lämnat kloten.

Någon som vill gissa på lönekrav?

Kommentera

hanzon:

Står att han ska spela i SHL nästa år och att dom nästan är klara med ett beslut... känns som dom väntar bara på att modo ska bli helt klar för SHL först.

Kommentera

ULTIMAVICI: Det är nog så, men nånting hände. Man brukar hamna i kylskåpet först men han hamnade i frysen direkt
Kommentera

Amitiel: Jag håller med. Ge han en chans till. Tror han lärde sig enormt mycket av den här säsongen och tar med sig det till nästa. Han lär skaffa sig en förste center. Hörde att ahnelöv kan bli kvar även nästa säsong. Hans familj tvis kanon här i övik..
Kommentera

Sven Tuta: Kan nog räkna med att han inte spelar i Modo nästa säsong.
Kommentera

Amitiel:Återigen vad hände/händer med Smolonek? Någon som vet/hört
Kommentera

Sen han fick pengar att använda tycker jag han gjorde ett bättre jobb, så ser dom bara till att han har pengar att använda och dom har tillräckligt spännande tränare så är jag villig ge han en chans till.
Kommentera

McFire: MoTivera gärna
Kommentera

ULTIMAVICI:Att du ens ber om motivering för den..
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Grundat på?
Kommentera

Blake:Återvinner vi SHL platsen måste Svartvadet bort. Fortare än någon annan.

Sämste sportchefen någonsin.

Kommentera

Sawchuk: får hoppas att vi får tag i bättre sponsorer till nästa säsong.
Kommentera

modomille:

En riktig förstakedja, ett fokus på speed och en centerlinje där speluppfattning premieras.

Backar som accepterar att vara snabba puckleverantörer till fw med fart. Aldrig mer 4-5 back/back i rad tills man fastnar.

Kommentera

Manny:skulle vilja ha en riktig första kedja till nästa säsong värva tillbaka Mario kempe från khl han har gjort 32 poäng i khl i år,han verkar ha utvecklats i Ryssland han skulle nog gjärna vilja spela med brorsan. Sen en bra pp back Regehr eller Cumiskey visst dom är dyr men Svarten borde ha lärt sig från den här säsongen att sätta pengar på att värva en bra pp back,håller med om centrarna men kan inte Petterson vara andra center och sen Flanagan som tredje behåll Hari han hade bra kemi med Flanagan.

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon: Det är Modos trupp, men det blev ett mindre utvik. Modos truppstyrka har väl i allra högsta grad med vad de andra lagen kan prestera eller hur? I vintrar skulle vi haft Kabanov om inte Skellefteå dubblat lönen exempelvis.

Jag kan hålla med om att man bör försöka hålla sig hyggligt inom ämnet, men det får väl finnas någon sans.?

Kommentera

J F K:Ursäkta mig, det är väl Modos trupp för 15/16 som diskuteras här och inte FBK eller annat trams.
Kommentera

Gusse: Jag tror att FBK behövt nå väsentligt längre än kvartsfinal. Ifjol gick de till final och ändå backade man. Karlstad betalade ut rätt många miljoner för att FBKs europasatsning (den där försäsongsturneringen) inte skulle gå alldeles för mycket back, men nu börjar det nog svida rejält i plånboken.

Det skumme med FBK är väl att nästan alla deras prestigevärvningar slagit fel. Som du konstaterar köper man extremt välkända namn för att rädda säsongen, men då blir det oerhört dyrt...

Kommentera

J F K: Färjestad måste ha fått en jobbig säsong ekonomiskt. Salmela och Rajala var nog inte billig och dom hade nog behövt nå minst kvarsfinal. Åker Växjö ut sås måste det ju svida en hel del där med.
Kommentera

Steken84: Jag hörde från några att flera lag i SHL kommer att gå rejält back i vinter. Därför kanske vi inte behöver ett bättre lag rent kostnadsmässigt.

(Ryktet sade bland annat att Brynäs skulle ha det ohyggligt jobbigt ekonomiskt, men det var rykten så ta det för vad ni ville).

Kommentera

Steken84: Svartvadet lovade slutspel också. Du såg hur det gick.

Kommentera

Om modo blir kvar i shl nästa säsong så tror jag på ett slagkraftigare lag från start.
Förhoppningsvis har modo en bättre ekonomi samt att Foppa nästan lovade ett slagkraftigare lag om man blir kvar i shl
Kommentera

Manny: Kan aldrig någonsin tänka mig att Ahnelöv blir kvar, men...
Kommentera

Med Ludvig Nilsson och troliga förluster kan laget se ut så här.

Haataja-Ny-Kempe
Smolenak-Ny-Olofsson
L.Nilsson-Pettersson-Olofsson
Possler-Öhman-Grundström

Två centrar av hög klass. Typ Sallinen, Lander.

Borde gå att hitta två stabila backar i Allsvenskan istället för Torp/Hedman.
Bryt med DP.

Tömmernes-Ahnelöv
Ny-Djuse
Ny-Lehtivouri
Carlsson-Runesson
Juniorer
Kommentera

Någon som hört nåt rykte om förlängningar?
Tänker tex Lehtivouri som man gärna sett på ett 2-3 års kontrakt.
Kommentera

ULTIMAVICI:jo.möjlig ersättare till önerud,powerforward och inte så dyr nog.
Kommentera

Steken84: Ryktas inte han redan vara klar för Frölunda!?
Kommentera

Tittade på Rögle igår och en spelare som jag gärna vill ha till modo nästa säsong är Jesper Jensen. En center som inte skulle vara för dyr men man ser att han är spelskicklig och kan hålla i pucken i powerplay.
Kommentera

Åke Westerlind: Helt rätt, jag har hela säsongen efterlyst
" jävlaranammat", det är för lite Wernblom i spelet.
Kommentera

spud:Håller med ÖA:s sprotchef Hägglund som säger "vi har för många svärmorsdrömmar i laget". var är vinnarskallarna som vill vinna varje tekning, varje byte, varje match?
Kommentera

Rykte om tränare till Modo.

Sportbladet: 

Profilen kan ta över Modo
Oskarshamns tränare Fredrik Söderström, 37, kan vara på väg till SHL. Christian Gustafsson, sportreporter på Oskarshamns-Tidningen, skriver i sin blogg att han fått ett trovärdigt tips om att Söderström i onsdags träffade representanter för Modo. Mötet ska ha skett i Kalmar.
Även Leksand ska ha visat intresse för Söderströms tjänster. Söderström har de fyra senaste åren tränat Oskarshamn. Han har även ett år kvar på kontraktet, men enligt Sportbladets uppgifter har han rätt att lämna för ett SHL-klubb.

Kommentera

spud:

Låt se om vi kan bygga upp ett nytt PP och producera.

Kommentera

Fattar inte att ni öht kan fokusera på detta innan vi vet vilken liga vi ska spela i? Åker vi ur har vi knappast så många giltiga kontrakt och då ska vi bygga nytt lag.. 

Nej denna vår blir till att bita ihop och försöka bli kvar i ligan till nästa år, och därefter att aldrig mer hamna i detta läge igen. 

Kommentera

Nikki Nio: Jag vill verkligen ha kvar honom. Årets upplaga av Modo innehåller för mycket dökött så vi kan inte tappa de som verkligen jobbar.
Kommentera

J F K:

Troligen dyrare än vad man tror, plus att han säkert vill ha mer till nästa säsong. Som du säger är han drömmen att ha i en tredjekedja och inne och spela BP, men vår ekonomi kommer aldrig att tillåta en sådan spelare där tyvärr.

Vi får offra Öhnerud för att kunna få en riktigt bra center till förstakedjan.

Kommentera

J F K: Modos bästa målskytt två säsonger i rad och lagets viktigaste BP-spelare. Inget snack om att det blir ett jättetapp.
Kommentera

Nikki Nio: Önerud är svår. Han är ruggigt vass när han kontrar, men som vanligt fungerar det aldrig när han ska spela i en rent producerande kedja. Förmodligen dyrare än man tror också.
Kommentera

Kul uppgift att ersätta Önerud.
Kommentera

Monno:

Se och lär nu, skjuter man händer bra saker!

Kommentera

jämtland: Men snacka om utdelning!
Kommentera

Monno: PP mål också, välkommen Emil.
Kommentera

Monno: Ojdå. 3-0.
Kommentera

Monno: Är någonting med att göra debut i Modo tydligen. :-)
Kommentera

Rytter: Sådärja Emil håll det här snittet nu ;)
Kommentera

Rytter:

Kul för Pettersson att få spräcka nollan direkt.

Kommentera

« · 1674289 · »