1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1683370 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16

jämtland:

Exakt. Och där har du förklaringen till varför det "fungerar". ;)

Kommentera

Bad_Brett: Har själv fått akupunktur i en ond axel som blev bra efter en behandling tvivlar att flickvännen nått samma resultat med mysande.
Kommentera

J F K:

Akupunktur frisätter endorfiner och oxytocin, vilket är muskelavslappnande, så det är inte en ren placeboeffekt. Det finns betydligt enklare sätt att nå samma resultat, exempelvis genom att ligga och mysa med tjejen. Men det är klart, om han själv är inställd på att akupunktur faktiskt fungerar, så kan placeboeffekten vara väldigt stark.

Kommentera

ULTIMAVICI: Lite mer hedersman det där än Challe Berglund...
Kommentera

J F K:
Är det den sorten som kopplas till väldig svag ström så funkar den väldigt bra på muskler och verkar ju vara i muskeln han har problem.
Kommentera

Bad_Brett: Förmodligen väljer han väl akupunktur för att det fungerar för honom. Om det sedan är placebo eller på riktigt är väl oväsentligt?

Kommentera

Smurfen:

Har inte läst intervjun med Persson förrän nu, men slås av följande citat:

"Det har blivit rehabilitering och fruktansvärt mycket akupunktur under året"

Seriöst, det är ju tragiskt om elitidrottsmän slösar tid på sådana pseudovetenskapliga behandlingar. Det är väl en tidsfråga innan kylpåsarna byts ut mot zonterapi...

Kommentera

Tack gode gud för det, nu frigörs pengar till en spetsvärvning av rang.
Kommentera

J F K: Självklart, lägg till att transatlanter och spelare från övriga länder oftast är hemma denna tid på året.
Kommentera

Smurfen: Det är väl bara tränaren som behöver vara här? Ett nyförvärv kan man presentera utan att personen är på plats på en presskonferens anser jag.
Kommentera

Amitiel: Känns som att vi kan glömma nyförvärv denna vecka också !

Micke på ÖA nu: 
"Enligt min information är att det bara Larrys Huras och Per Svartvadet som är på plats på onsdag. Vi kommer att livesända från pressträffen."
Kommentera

Amitiel: Ja 10:30 på onsdag enligt allehanda, hoppas de kan överraska.
Kommentera

Cyklob:
Pk på onsdag sägs det.
Kommentera

Amitiel: Yes den funkar nu för mig med :). Du har inge nytt att berätta? Tänkte om du hört något om det blir någon presentation denna vecka.
Kommentera

MorganaLefaey:
Tror dom var tvungen ta ner den tillfälligt för någon uppdatering i kodningen, är i alla fall uppe och fungerande för mig just nu.
Kommentera

Cyklob: Yes. Får att senaste inlägg var för 20 dagar sedan. 
Provat töma cookies och byta browser och lite allt möjligt. Men blir likadant hela tiden.

Kommentera

Någon annan som har problem med silly season chatten på allehandla?, Händer ingenting för mig när man kommer in dit och kan ej skriva något eller så.
Kommentera

S-vikaren: Det skulle nog börja röra sig på Säsongskort sidan om inte annat. Tror många avvaktar och ser vad man kommer presentera. Många är nog less på årets säsong som var och har högre krav på spelarmaterialet i år om dom ska köpa årskort.
Kommentera

S-vikaren:

Ingen vild gissning. Men det kan nog lugna ex antal medlemmar på hockeysnack.com.

Kommentera

Kommande veckan kommer en eller flera spelare presenteras, gissar jag.
Kommentera

Sven Tuta: EA har gjort mycket bra saker men  jag saknar lite tyngd hos backarna... Vi kan testa Ahnelöv en säsong... :-)
Kommentera

Kaiser:Behåll EA så behåller vi Ahnelöv, deal?

Kommentera

Kaiser:

Vore konstigt ifall ni inte var intresserade. Det var ju denna typ av back som ni saknade i finalen. Många mindre och spelskickliga backar har ni men ingen chef som Welch eller Ahnelöv. Dock överraskade Anton Lindholm på mig under slutspelet och han kan nog bli en bra defensiv back i framtiden.

Kommentera

Rytter: Hmm, vi SAIKare spekulerar om Lasse är ute efter honom....
Kommentera

Kaiser:

Ja jag tror det, och stämmer det att Welch är klar så är det han som är ersättaren till honom. Vi har nog knappast råd med bägge dessa i laget även om det vore en dröm.

Kommentera

Vad tror ni om Ahnelöv? Tappar ni honom?
Kommentera

Blake: Eller att Smolenak kan få upp farten som han verkar ha i landslaget, då behåller jag honom gärna
Kommentera

Sven Tuta: Inget säkert annat än att Hedman/Torp/Öberg har kontrakt över nästa säsong. Smolenak också, men med den attityd han visade under seriespelet så är det nog bäst för hans egen skull att han är på läktaren eller bryter kontraktet - nu då Huras är tränare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta: Intet nytt om nya spelare från "hemliga" Svartvadet, som vanligt!
Kommentera

ivandrago:Någon som hört hur det går med Öberg, Smolonek, Nordgren, blir de kvar?

Är det definitivt klart att Hedman/ Torp blir kvar?

Kommentera

Sven Tuta:
Kabanov är en spelare som gör vårt lag bättre, sen handlar det väl som vanligt om vilken lön han vill mm
Kommentera

Cyklob: Och jag hoppas att Huras får laget att prestera bättre. Jag tycker att man spelare för spelare fick ut väldigt lite.
Kommentera

jämtland: Hur är de ass tränare, kompetensmässigt?
Håller med att Huras kan/måste styra upp dom. Gradin borde få gå en ledarskapskurs. För hur han sänder signaler till sin omgivning är katastrofal. Hans attityd är mkt nonschalanant. Om man sen jmf Gradin mot en airbag i ett fordon, så brukar de bytas ut efter de har löst ut.
Hoppas ni förstår liknelsen ;-)
Nu kommer det nog namedroppas när säsongen är över. Kan vi få se Noah och EA klara i helgen! Vad hander med kabanov nu? Kommer han att få något erbjudande från Modo? Är han en spelare för oss?
Kommentera

Sven Tuta:
Eller tur för Kempe att han lämnat
Kommentera

jämtland:

hoppas de skickar buken

Kommentera

jämtland: är inte Huras väldigt lik Angus Young?
Kommentera

Sven Tuta: haha ja :) men det är kanske det som behövs för att få lite pli på han! :D
Kommentera

modomille: Så må vara. Men jag tycker det är att sätta lite väl mycket ansvar på en kille född 94 som inte spelat en full säsong på shl nivå förut. Önerud var trots allt en av våra bästa spelare förra säsongen. Tycker isf att Bång vore ett bättre alternativ.
Kommentera

Blake: Stackars Torp ;-)
Kommentera

jämtland: Får en grymt bra känsla av honom när jag sett hans tal på youtube. Ingen man vill åka fram till efter en onödig utvisning direkt..:) 

Kommentera

ekan67: Jag klankar en del på Svartvadet emellanåt men när det gäller Huras ska han ha en eloge för att kontrakterat honom. Får en känsla beträffande Huras som känns väldigt positiv. Tror dessutom att han styra upp Jan-Axel och Henrik "buken" gradin.
Kommentera

Monno:

Fast som Kråkan skrev så går ju rykten att dom funderar på bryta det kontraktet med honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kråkan: Han har ju kontrakt vad jag förstår?
Kommentera

Kråkan: Nilsson är ju den tänkta ersättaren till Önerud.
Kommentera

ekan67: Lite spelare på det här så :) 
Kommentera

Daniel Bång ryktas bort från Lausanne. Tycker han skulle vara en bra ersättare för Önerud!
Kommentera

RagnarLodbrok:Klart!

www.modohockey.se/artikel/66569/

Kommentera

Amitiel:
Tror han kan funka med Zakrisson
Kommentera

Cyklob:
Ok. Tror det kan vara lite som Monno var inne bra för alla 3 parter att han stanna i Malmö
Kommentera

ULTIMAVICI: Jag tänkte också på det och har kommenterat det under säsongen. Skellefteå gick riktigt bra den här säsongen, men det är doldisarnas förtjänst. Inte de dyra spetsvärvningarna.

Jag skrev förresten redan inför säsongen att Lasse johansson verkade ha tappat drivet lite.

Kommentera

« · 1683370 · »