1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1684263 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Nucky: Japp håller med dig! känns väldigt konstigt.Man sa för några veckor sedan att flera var klara.. Men som vanligt händer inget.. Som sagt andra lag verkar kunna presentera sina nyförvärv men inte Modo.. Det vi behöver är ju som sagt spets spelare man känner till.Spelare som är vana vi stor rink, vil ej se flera okända AHL spelare det har vi sett nog av.. 
Kommentera

RagnarLodbrok: börjar bli tjatigt detta, men funderat lite i vad det kan sitta i varför man inte presenterar de spelare man skrivit kontrakt med. Om det nu är att spelaren väntar på kontrakt från khl/nhl är det jävligt magstarkt att kalla dem för klara..

jaja, får hoppas att det händer nåt till veckan.

Kommentera

Nucky: Hårt jobb, bra defensiv och kontringshockey ska modo köra på enligt Huras. Vilket annat lag kör på detta? Jo det Tjeckiska landslaget! Vem har varit kapten där? Jo Smolenak! Tror han passar perfekt
Kommentera

J F K:Inom Modovärlden kallar vi detta för "Icebreakers" ;-)
Kommentera

RagnarLodbrok: Jag tror att om Huras ska lyckas med att införa mycket hårdare jobb/disciplin så vill han nog gärna ha med sig en eller ett par spelare som han vet kan gå i bräschen för den typen av inställning. Någon som alltid ställer sig i första ledet och som underkastar sig det hårda jobbet.

Kommentera

Sven Tuta: Ja man vet inte riktigt var man har honom.Tycker han uttlar sig olika i varje ny intervju.Ibland ska vi in med 9 ny sen är det 5-6 sen 7.. Hoppas verkligen det händer något nu i veckan, det måste det göra!
Kommentera

Nucky: exakt.
Kommentera

modomille: ja, med tanke på den budget som finns tror jag också på att behålla Smolenak. Tror det finns möjlighet att han lyfter sig under en auktoritär tränare som Huras. Dessutom är en aggressiv powerforward med tyngd precis vad Modo behöver bland alla junisar, förutsatt då att han har viljan att göra sitt jobb..
Kommentera

spud:Enligt dina tidigare utläggningar så verkar du sitta högt upp i näringskedjan centralt hos Modo, har inte du något att skvallra om? Ge oss något att diskutera om.
Kommentera

RagnarLodbrok:Håller med dig, det har väl inte varit sådär lysande på den fronten. Svarten är väldigt mystisk av sig, Så det vete fan vad han har på gång. Att vänta länge på nyförvärv  (klara sådana) är väl positivt tycker jag. Tyder på att det är spelare av högre klass. Men som några tidigare skrivit att många kontrakt går ut den 1/5, så kan vi nog räkna med någonting i veckan. VM pågår fortfarande, så efter 17/5 är väl nästa datum att hålla koll på.
Kommentera

Sven Tuta: Zucca glömmer man aldrig men han va ung och på väg uppåt och en speciell talang.. jo visst har modo gjort det och hur har det gått för oss dom senaste åren? när vi kör på spelare som inga andra klubbar är intresserade av.Har höga krav på laget jag älskar. Vi behöver bygga en ny stomme. 
Kommentera

RagnarLodbrok:Så jäkla dålig stats har han inte. Han vet vart målet står. Modo har tidigare värvat från sämra ligor och lyckas rätt så bra. Har du redan glömt Mats  Zuccarello ;-)
Kommentera

Manny: hade gärna behållit Smolenak om han har rätt attityd,då kommer han tillföra mycket det finns ju en anledning varför han spelar i Tjeckiska landslaget.Angående Macmurchy så tror jag att han kan passa bra i en andra eller tredje kedja,han gjorde ändå 50p på 43 matcher i tyska ligan,DEL har ändå nästan lika bra kvalitet på ligan som NLA tror att Macmurchy kan göra runt 30 poäng ändå,Sen så måste Olofsson få chansen i andra kedjan helst Petterson också.
Kommentera

Manny:

MacMurchy i fjärdeformationen? Tror du Carl Ridderwall, som har liknande stats som MacMurchy från DEL, kunde tänka sig en plats i fjärdeformationen inför säsongen med HV71?
Det är klart att om MacMurchy kommer, så är det för spela i topp sex-formationerna. 

Kommentera

ULTIMAVICI: Kan så vara, men andra klubbar har tydligen inga problem med det.Men om jag får spekulera så tror jag det är jävligt svårt för oss att hitta spets som vill spela i modo, speciellt svenska spetsspelare.. Men hoppas verkligen svarten hittar någon från SHL.. hoppas på  Welsh,E andersson samt Rhett.. Men MacMurchy är säkert en bra spelare som Larry har koll på. Men SHL är en bättre liga en DEL i tyskland.Så i mina ögon är det ändå en chansvärvning som inte gjort så mycket poäng i bra ligor i Europa.. Modo har inte råd med chansningar längre.. Hoppas dom tittar på KHL finns fler bra spelare lediga även svenskar.. Men kanske ett tryout med MacMurchy.

Kommentera

Är Macmurchy tänkt som ersättare för Nordgren så känns det bra.
Mindre bra om han är tänkt art ersätta typ Smolenak.
Kommentera

ULTIMAVICI:Tror MacMurchy är precis vad Modo behöver. Huras verkar vara en vinnarskalle och vet vad han går för. Det kan bli riktigt bra.  
Kommentera

ULTIMAVICI:Men det är klart om det ska in uppemot nio nya spelare så kan det vara tänkt som en bredd.
Kommentera

ULTIMAVICI:Tittar man på stats så är väl det helt ok. Nu har han väl inte spelat i de vassaste ligorna direkt, men verkar iallafall veta vart målet står. Om det är Huras som står för värvningen så finns det säkert anledning.  Håller med dig annars att det luktar bredd. Men det vete fasiken om det inte är tänkt som spetsvärvnig ändå.
Kommentera

ULTIMAVICI: Det är väl Larry som vill ha med sig honom från senaste klubben?. Men om han är tänkt som bredd förstår jag ej värvningen. Måste kunna hitta svenska spelare i allsvenskan eller egna ledet som kan ta dom rollerna. Spets får vi hämta utifrån.
Kommentera

RagnarLodbrok: Svartvadet lär ju ha anledning till att inte presentera några för tillfället, tycker dessutom att han ger ett stabilare intryck medialt i år så där tycker jag du är lite hård. Dessutom är detta ett rykte och inget annat, värvar Modo honom så får vi anta att det är en viktig pusselbit då Huras följt honom på nära håll. Att jag är kritisk grundar sig i att jag oroar mig för att han tas in spm producerande spelare men han har kanske andra kvaliteer!?
Kommentera

ULTIMAVICI: Håller med dig! nu får det fan vara slut på chansvärvningar annars kan svarten avgå! börjar bli trött på hans uttal hela tiden.. alla andra klubbar kan tydligen presentera sina nya spelare men inte modo..

Redigerad kommentar

Kommentera

Får väl tillägga att jag inte ser detta som någon trolig värvning då det skriker bredd om denna, vilket jag hoppas någon junior kan bidra med framför en riktig chansning i mina ögon.
Kommentera

Cyklob: Rykten på nätet pekar ut denna kille som vår nästa värvning.
Kommentera

Bara ladda inför en vecka med lite positiva nyheter :). Känns som det bör ramla in någon spelare nu när vi passerat april månad.
Kommentera

spud:Lägg ner säger jag bara, du behöver inte läsa vad jag skriver.

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon: Du svarade inte på min fråga vad du vill ha ut av ditt ständiga beklagande och skitsnack.

Jag har aldrig gillat okonstruktivt svammel som inte bidrar till något utom att skapa en negativ känsla. Om det var svar på din fråga till mig?

Tycker du ska lägga din energi på att fundera på hur Modo ska kunna skapa förutsättningar för att bli det lag du vill, istället för att konstatera att vi inte är det, varje dag. Lägg gärna in vilken roll och ansvar du har i det istället för att tänka vad alla andra ska göra.
Kommentera

spud: Det var bra på Modos sida, föruton Sven Sewage, och så kommer du och förstör. Nog vet jag om att inte Modo har en stor penningpung. Varför retar du upp dig på mig och mina skriverier? jag har aldrig hackat på dig eller någon annan person på detta forum, utan var och en får ha sina åsikter, lägg energi på ditt istället för att hacka på mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon: Har du åsikter, så fram med dem.
Men det du skriver betecknar jag knappast som åsikter utan mer obegåvat svammel. Helt utan kontakt med verkligheten dessutom. Det känns som om att du varje dag är din första, har du ingen rim och reson kring vad som är modos läge? Vi är en klubb jämfört med våra konkurrenter små resurser. Vi kommer från en stad som inte lockar någon av sig själv.

Summan av det är trots ditt svammel att vi får vänja oss vid att ha ett lag som är underdogs, och vi får inte bara vänja oss. Vi måste älska och stötta dem, för det är vår jävla roll som supporter. Att som du sitta och prata om besvikelser i vart annat ord hjälper inget, verkligen inget. Utan du dödar intressen som förste gnällspik.

Vi är inget lag som kan dra in stjärna på stjärna. Vi är ett lag som måste bygga en klubbkänsla, en hjärtlig sådan. Och då är vi ett lag där vi tillsammans kan öka våra möjligheter till framgång.

Du får gärna berätta vad ditt baisande och ständigt yra kommentarer hjälper vårt mål. Att bli Sveriges bästa hockeylag.

Ja det går alltid att hitta negativa saker om man tittar dit. Men tro flr helvete inte att Perra kan lösa sitt jobb utan att chansa, och chansar man så kommer man chansa fel ibland.
Kommentera

Modo väntar med att offentliggöra nyförvärven tills efter 30:a april. Man vill inte att supportar nyttjar supererbjudandet för att någon flashig spelare har sajnats, utan för att det är ett bra erbjudande.
Jag hade fel förra veckan, när jag trodde att det skulle komma upp något nytt denna vecka. Modo väntar till nästa vecka innan man offentliggör nyförvärven, så att det inte blir för uppenbart varför maskar med detta..

Kommentera

spud: Det är väl fritt att ha åsikter, jag håller inte på med personangrepp på någon person, så var är problemet?

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille:
Fast nu har han ju redan gjort klart med en ny klubb NLA.
Kommentera

ivandrago: Okok tackar.
Ja då har dom ju lite att ta av ändå då.

Blir spännande å se om Johansson kan få bättre stabilitet i laget. Var lite efter hans humör ifjol känns det som.
Kommentera

spud:
Bidra till en bättre nivå isf, genom att komma med egna förslag/tankar/ synpunkter. Dina inlägg har hittills handlat om hur korkade andra är. Har du några förslag på spelare du tycker vi skall värva?
Kommentera

Monno:
30 mille i eget kapital inför denna säsong.
Kommentera

johan_MODO:fast nu har ju danielssons klubb rapperswill åkt ner i andra divisionen....så då är nog inte danielsson så sugen på att stanna, han har nog en klausul.
Kommentera

modomille: Känns ju mer som att de spelare det gäller skulle ha någon klausul gällande khl/nhl spel.
Kommentera

spud: Alltid lika trevlig du ja.
Kommentera

modomille: 

både danielsson och lander har kontrakt över nästa säsong.

Kommentera

Monno:Svarten säger ju att han har spelare klara fast han kan inte presentera dom, det är kanske nån spelare i nåt landslag?han sa att det mest kommer bli utlänska spelare fast någon svensk till,jag tror inte att det är nån allsvensk spelare utan kanske nån klasspelare Danielsson?eller kanske Lander?
Kommentera

spud: Först och främst var det väl ett svar riktat till mitt inlägg som jag förstod iallafall. Att vissa inlägg inte är precisa är väl inte så konstigt då herr svartvadet inte heller är så avslöjande. Vi får ju t.e.x inte reda på varför "de" som är klara ej kan presenteras och då blir det en hel del spekulation.

Kommentera

hanzon: Intressant å se HVs kassa nästa år... Vet inte hur mycket eget kapital dom har kvar men?
Kommentera

jämtland: Visst byggs det upp stora förväntningar på nya spelare? Man får hoppas att vi inte blir besvikna, och speciellt dom som löser årskort till arenan. HV verkar bygga starkt i år.

Redigerad kommentar

Kommentera

hellge: Känns som om nästa säsomg kan bli lite utav mellanmjölk. Huras tror jag kommer bli viktig. Många lag har landat en del tunga namn senast i raden Hv. Vi får väl se om welch är klar och anledningen till att han inte presenterats.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Svesse bodde och växte upp på Svedjeholmen. Han brukar sympatisera med de lag hans söner spelar i. Själv är jag alltid Modoit, oavsett om min söner skulle spela i Timrå eller Malmö :)

Björn är inte tillräckligt bra för att spela i SHL. Tror att han får problem nu när Malmö gick upp

Kommentera

J F K: Jo men som sagt så har bröderna en naturlig koppling till Malmö RH och jag tror inte Björn rekommenderar sin bror att spela för Modo, vad jag hört så var Björn besviken över sin vistelse här och lika besvikna var Modo över Björns prestationer.
Kommentera

ULTIMAVICI: Är det inte Gunnar "Svesse" Svensson som år farsa? I sådana fall kommer han från ÖSK och Övik. Nu har väl inte Magnus särskilt mycket själv med Övik att göra, så Malmö har alla fördelar.
Kommentera

ULTIMAVICI:
Troligen.
Kommentera

ULTIMAVICI: Skulle kunna tänka mig Andreas Engqvist med! ;)
Kommentera

ivandrago: Stämmer men de bor i Malmö där bröderna fostrats och är väl ingen högoddsare att han hellre spelar på "hemmaplan" med sin bror än med Modo.
Att familjen dessutom är engagerade i Malmö Red Hawks lär ju göra sitt till.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1684263 · »