Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Angående Kevin Clark, så ganska anmärkningsvärt att han alltså vann interna poängligan med 30p marginal och med 15måls marginal i interna skytteligan! Verkar inte vara en kille som är helt beroende av sin omgivning direkt.
"Svartvadet kan heller inte rapportera något nytt då det gäller några av spelarna som tillhörde laget den gångna säsongen, spelare som Per-Åge Skröder och Niklas Nordgren.
– Vi pratar med varandra, men de har inte fått några bud än. Men jag ser gärna att båda fortsätter i Modo."
Nordgren måste verkligen vara billig nu för tiden... Med det sagt var han faktiskt bra på slutet av säsongen, frågan är ju då om Huras hockey passar honom?
ULTIMAVICI:
Här har vi iaf en fördel av att Huras coachat i tyskland, man får en tränare som har koll på en marknad av spelare.
jämtland: Det kan faktiskt vara ganska tröttsamt med folk som bara kommer in hit för att gnälla så mycket dom bara kan. Du är ett exempel. Ett annat är Sawchuck som jag bara ser här inne när han ska klaga uta bara helvette på något, vilket är tråkigt då han verkar jätte jätte kunnig. Vore kul å läsa annat än gnäll från hans sida ibland faktiskt. (Jo då det sker ju det ibland a men sällan)
Faktum är ju att det är viktigare VAD vi får in för spelare än NÄR. Än om det såklart alltid är kul när det släpps någon spelare. =) Men jag tror inte Svarten planerar sina släpp så hockeynördar ska ha lättare att planera sina fanatsylag. ;)
Ur säsongskortperspektiv hade det ju dock suttit fint...
jämtland:
känner för att skriva 'avgå Svartvadet' men vet inte om jag borde..
ULTIMAVICI:
Jag vet inte. Som vanligt får jag dåliga vibbar av Svartens uttalanden. Mikael Nordstrand påpekade ju att det var två månader sedan han pratade om hur de hade spelare klara. Svartens svar var som vanligt ganska svävande; "Det är situationer med gamla klubbarna som skall lösas först" etc.
Känslan jag får är att han har lite muntliga avtal med spelare kors och tvärs, som ändå vill avvakta lite för att se om det dyker upp något intressantare. Jag hoppas såklart att jag har fel.
ULTIMAVICI:
Med risk för att låta negativ igen, måste jag säga att det är lite oroväckande att vi är inne i maj ett enda "riktigt" nyförvärv har presenterats.
ivandrago:han är en bra spelare men vill helst tänka offensivt, en riktigt bra spelare tänker både offensivt och defensivt, vad som behövs, blir lite orolig när jag läser intervjun.
www.allehanda.se/ishockey/shl/possler-om-sasongen-och-de-svarta-ogonen#Ishockey
ivandrago:
Fast till Posslers försvar så körde han ju rehabträning rätt länge och var mer träning för att bygga upp tappad styrka och inte riskera förstöra något igen än att köra rätta sommar träningen.
J F K:
Håller med, även om "skräp" på de spelare du nämnde kanske är ett hårt ord. Jag får faktiskt intrycket av att Possler är en spelare som kämpar/försöker/tränar på bra.
ivandrago: Nej, jag var allvarlig. Jag tycker att det saknats rätt attityd. Alla pratar om att när man kommer till Skellefteå så är man inställd (och tränas) in i att underkasta sig träningen. Sawchuk vittnar om att det är ett mycket högre tempo på deras träningar. I Modo finns en liten bekvämlighet inbygd. Det sitter inte i väggarna att jobba arslet av sig riktigt.
Visst, vi hade Macke och Foppa som när de skulle göra comeback körde extrapass med juniorerna, men vi har haft Susse och Wernblom som ikoner som tvärtom gärna genade runt cirklarna istället för att åka runt. På senaste tiden har vi sett juniorer (Kempe och Nylander tydligast) som inte ger max. Man åker inte lika fort hemåt som när man fått kontringsläget.
Jag vill ha - minst ett par - spelare som ställer sig först i ledet när man ska åka. Några som stannar lite längre vid skivstängerna. De som aldrig klagar, utan snarare kräver av de andra att de också håller käft och kör. Jag tror att det saknats några sådana tuffingar och jag hoppas att Huras vet om någon eller några perfekta för den rollen. Även om de inte har de absolut bästa statsen i EP.
strountes: med tanke på att det är Huras som vill ha med honom och tränat honom tidigare är han såklart garanterat välscoutad och kommer säkert passa väl in i Svarten/Huras tilltänkta lagbygge.
Tror det är som JFK var inne på tidigare en spelare som ska bidra med karaktär och attityd och vara vägledande för det sätt man vill Modo ska spela. I intervjun lät det iaf som att det var något som behöver lyftas in i truppen.
Tror han därför skulle vara en klockren värvning.
Redigerad kommentar
Du menar eftersom ÖA tog upp intresset för Byron för 5-6 veckor sedan och vi efter det diskuterade honom här? Att de nu indikerar att han är klar har troligtvis inget med diskussionerna på hockeysnack att göra.
Skulle jag enbart vara intresserad av trovärdiga Silly season rykten så är HS troligtvis den sista sidan jag skulle uppsöka, dock fyller HS en helt annan funktion, nämligen att lyfta diskussioner.