1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1684460 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Blake: ?
Du menar eftersom ÖA tog upp intresset för Byron för 5-6 veckor sedan och vi efter det diskuterade honom här? Att de nu indikerar att han är klar har troligtvis inget med diskussionerna på hockeysnack att göra.

Skulle jag enbart vara intresserad av trovärdiga Silly season rykten så är HS troligtvis den sista sidan jag skulle uppsöka, dock fyller HS en helt annan funktion, nämligen att lyfta diskussioner.
Kommentera

ULTIMAVICI: skeptisk ändå, ÖA är en sådär 3 veckor efter hockeysnack
Kommentera

Sven Tuta: Kevin Clark verkar vara klar för spel i Schweiz så vet inte om vi ska lägga något krut på att hoppas på honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel: Förstår att Svarten inte kan/ får släppa namnen, men kommunikationen utåt hade väl kunna varit bättre. Nu "öppnar han sitt hjärta" och prater lite mer i klartext. Tack för det, ger mig bra vibbar om framtiden
Kommentera

ULTIMAVICI:bra värvning tor jag bara han nu inte går sönder...angående Clark så hade han bättre stats i DEL än till exempel Calle ridderwall och Calle gjorde 30 poäng i år i HV71,Clark gjorde 66 poäng och Calle 58 i sina respektiva tyska klubbar,Clark hade varit en bra värvning också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno: Källor till allehanda säger att Lord Byron är klar för spel i Modo kommande säsong.
Kommentera

ULTIMAVICI: Fan för seg på redigera förra inlägget...

Angående Kevin Clark, så ganska anmärkningsvärt att han alltså vann interna poängligan med 30p marginal och med 15måls marginal i interna skytteligan! Verkar inte vara en kille som är helt beroende av sin omgivning direkt.

Kommentera

ULTIMAVICI:

"Svartvadet kan heller inte rapportera något nytt då det gäller några av spelarna som tillhörde laget den gångna säsongen, spelare som Per-Åge Skröder och Niklas Nordgren.

– Vi pratar med varandra, men de har inte fått några bud än. Men jag ser gärna att båda fortsätter i Modo."

Nordgren måste verkligen vara billig nu för tiden... Med det sagt var han faktiskt bra på slutet av säsongen, frågan är ju då om Huras hockey passar honom?

Kommentera

ULTIMAVICI:
Här har vi iaf en fördel av att Huras coachat i tyskland, man får en tränare som har koll på en marknad av spelare.

Kommentera

Amitiel: Strax på allehanda.se intervju med Svarten.
Kommentera

Cyklob:
Fast sen så länge spelaren inte gjort klart med nytt lag får den vara ifred från media, så kan ju även vara på önskan från spelare som Modo inte säger något så den spelaren kan få spendera lite tid ostört med familjen.
Kommentera

Rent generellt vet jag av egen erfarenhet att man ofta har synpunkter på exv sin chef och hur ledningen sköts. När man sedan själv hamnar i en beslutsfattande position så inser man att det inte är så enkelt, eftersom man ofta inte bara har en sak att ta hänsyn till, utan det man gör påverkar flera olika saker. Är helt säker på att Svartvadet har bra koll på det han gör, men det är helt enkelt flera saker som skall klaffa. 
Kommentera

Jag förstår att folk är less på att man ej presenterar nya spelare. Vill gärna tro Svarten på mycket av det han säger, men känns som att han tar mycket för givet. Jag tror knappast man har så många kontrakt klara med nya spelare utan man har haft muntliga avtal och trott man rott spelaren i hamn för att sedan få en konkurrent med i budgivningen.

Om man haft spelare 100% klar hade man givetvis gått ut med det. Finns ingen liga mer en nhl / ahl som fortfarande spelar. Och har svårt att se att alla nyförvärv skall komma därifrån. Klausuler för KHL tex har deadlinen väl löpt ut för? Och kontrakt i dom flesta klubbar är skrivna till sista april. Så jag tror som sagt man ej fått klart med någon på papperet och råkat säga lite för mycket i media. Men det är min tolkning av det hela för annars hade man presenterat nya spelare för sälja mer årskort tex.
Kommentera

Monno: Att kalla folk för gnällkärringar och fastslå att jag eller nån annan för den delen bara gnäller är väldigt nyanserat. När spelare blir klara är kanske inte väsentligt men nu var det inte det som jag kommenterade iallafall. En spelare är väl ändå inte klar förrän de är presenterade samt man vet vilken typ av kontrakt de har. Vi får väl se vilka som är klara och vilken kvalité de innehar.
Kommentera

jämtland: Det kan faktiskt vara ganska tröttsamt med folk som bara kommer in hit för att gnälla så mycket dom bara kan. Du är ett exempel. Ett annat är Sawchuck som jag bara ser här inne när han ska klaga uta bara helvette på något, vilket är tråkigt då han verkar jätte jätte kunnig. Vore kul å läsa annat än gnäll från hans sida ibland faktiskt. (Jo då det sker ju det ibland a men sällan)

Faktum är ju att det är viktigare VAD vi får in för spelare än NÄR. Än om det såklart alltid är kul när det släpps någon spelare. =) Men jag tror inte Svarten planerar sina släpp så hockeynördar ska ha lättare att planera sina fanatsylag. ;)
Ur säsongskortperspektiv hade det ju dock suttit fint...

Kommentera

jämtland: Det finns säkert sådana också. Fördelen är att de i alla fall int framstår som konstanta gnällkärringar.
Kommentera

J F K: Sen har vi de som är sjukligt optimistiska om sitt eget lag men oerhört kritiska mot andra föreningar och deras sportchefer/GM:s.
Kommentera

J F K:
Haha. Så sant som det är sagt.
Kommentera

RagnarLodbrok: Skulle du säga att Rögle, Malmö och Karlskrona är klara med sina trupper? De tre andra lag som kvalat för att få spela SHL...
Kommentera

RagnarLodbrok: Kan räkna upp fler lag som är lika obyggt som vårat inför kommande säsong, dessutom lär vi ha spelare klara som ännu inte presenterats.
Iom att vi verkar ska satsa på transatlanter så spelar det ju mindre roll om de blir klara i mars eller juli, de kommer ändå inte över och kör barmarkssäsongen här.
Slutligen så är det mer regel än undantag att Transatlanter förhandlar nya kontrakt efter säsong och inte under säsong, de har nämligen en lite annan kultur där vad gäller att värdesätta ett kontrakt, mig veterligen håller fortfarande såväl AHL som NHL slutspelet fortfarande igång.
Det är väl inte en tävling i att bygga och presentera ett färdigt lag så fort som möjligt? Isf kan vi ju kora vinnaren av SHL i Juli?
Lite tålamod kan vi väl ändå ha? Gnälla redan i April/Maj innan isen i hallarna ens tinat är väl rätt korkat?
Kommentera

J F K: Tror det mer är att man har krav på sitt lag. kolla övriga lag i SHL hur långt man kommit med sina trupper och i stortsett är klara med sina lag. Händer inget i Modo, trots att man påstår att man har spelare klara.Upp till bevis nu Svartvadet.
Kommentera

Det kanske inte går att lita på Svartvadet, men man kan vara 100% säker på att vissa supportar alltid kommer att vara ohyggligt negativa.
Kommentera

jämtland:

känner för att skriva 'avgå Svartvadet' men vet inte om jag borde..

Kommentera

Bad_Brett: Ändå står han och säger att "vi kommer att få ett bra lag",detta gjorde han även ifjol. Nej trovärdigheten känns väl sådär.
Kommentera

Gillar nya 3 delar serien som dom startat när man får lära känna Huras lite bättre, ju mer man hör av han ju mer övertygad känner man sig att det är ett bra val av tränare.
Kommentera

ULTIMAVICI: Rykten tidigare sa ju också att han ev tog med sig sin klubbkompis Rhett Rakhshani. Om dom är svågrar vet inte jag, men läste det på ett annat forum.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Jag vet inte. Som vanligt får jag dåliga vibbar av Svartens uttalanden. Mikael Nordstrand påpekade ju att det var två månader sedan han pratade om hur de hade spelare klara. Svartens svar var som vanligt ganska svävande; "Det är situationer med gamla klubbarna som skall lösas först" etc.

Känslan jag får är att han har lite muntliga avtal med spelare kors och tvärs, som ändå vill avvakta lite för att se om det dyker upp något intressantare. Jag hoppas såklart att jag har fel. 

Kommentera

Bad_Brett: Nja, skulle vara mer oroad om vi redan hade byggd färdigt och presenterat ett högst mediokert lag.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Med risk för att låta negativ igen, måste jag säga att det är lite oroväckande att vi är inne i maj ett enda "riktigt" nyförvärv har presenterats.

Kommentera

Sedan kan han givetvis avtacka sig sin studieplats som vilken annan student som helst.
Kommentera

Sven Tuta: Inte mer än att jag har en pålitlig källa att han kommer studera i Örnsköldsvik, vilket jag skrivit tidigare.
Kommentera

ULTIMAVICI:Du verkar tvärsäker! har du 100% belägg för det?
Kommentera

Smartin: Är rätt lugn över att han redan kritat på för Modo för åtskilliga månader sedan.
Kommentera

@hockeykollenSHL skriver på Twitter att Noah Welch väljer mellan Modo och HV71. Skulle det stämma så kan vi nog glömma Welch.
Kommentera

ivandrago: Jo, jag tolkar det som han ville spela i motsvarande förstakedjan med istid i pp hellre än att vara i en tredjekedja och mer rikta in sig på försvar. Jag har inget problem alls med den inställningen så länge han gör sitt jobb oavsett roll. Snarare vore det trist om han inte strävade efter en mer betydande roll.
Kommentera

ducky:
Han sa att han föredrar en offensiv roll, det betyder ju inte att han inte tänker defensivt. Utan att han vill ha en roll i en producerande kedja. Så du behöver nog inte vara orolig
Kommentera

ivandrago:han är en bra spelare men vill helst tänka offensivt, en riktigt bra spelare tänker både offensivt och defensivt, vad som behövs, blir lite orolig när jag läser intervjun. 

www.allehanda.se/ishockey/shl/possler-om-sasongen-och-de-svarta-ogonen#Ishockey

Kommentera

Amitiel:
Attackerade inte Possler lyfte fram positiva egenskaper:)
Kommentera

ivandrago:

Fast till Posslers försvar så körde han ju rehabträning rätt länge och var mer träning för att bygga upp tappad styrka och inte riskera förstöra något igen än att köra rätta sommar träningen.

Kommentera

J F K:
Håller med, även om "skräp" på de spelare du nämnde kanske är ett hårt ord. Jag får faktiskt intrycket av att Possler är en spelare som kämpar/försöker/tränar på bra.  

Kommentera

Carl Lejonkräk:Kommer aldrig glömma Växjömathen, såg den på plats. Så fö.... viljelöst så jag skämdes inför mina kunder som jag hade med mig. Det fanns en som visade krigarinställning/attityd, de andra i laget vete f.. om inte de också hade delat bänk med Gradin i parken under natten. Namnet på krigaren: GRUNDSTRÖM.
Kommentera

J F K: Jag såg ett klipp på TV från förra året när det var guldfirande på torget i Skellefteå, pojklagen körde sina träningar ändå istället för att hylla sina hjältar. En liten knatte intervjuades och fick frågan varför han tränade istället för att gå på guldfirandet. Han svarade någonting om att vill man bli bäst så måste man träna. En sådan attityd behövs från ungdomarna och ända upp i A-laget.
Kommentera

J F K: Helt rätt. Jag har saknat attityden under hela säsongen, den där jävlar anamma kriget ute på isen. Åter igen handlar det om ledarskap. Ingen vän av Gradins attityd. Utstrålning/ karisma som en parkbänkssovare. Var inte DB en sådan med rätt attityd, först på och sist av isen? Ska kanske ersätta Gradin med DB?
Kommentera

J F K: Där håller jag med dig till fullo!
Kommentera

ivandrago: Nej, jag var allvarlig. Jag tycker att det saknats rätt attityd. Alla pratar om att när man kommer till Skellefteå så är man inställd (och tränas) in i att underkasta sig träningen. Sawchuk vittnar om att det är ett mycket högre tempo på deras träningar. I Modo finns en liten bekvämlighet inbygd. Det sitter inte i väggarna att jobba arslet av sig riktigt.

Visst, vi hade Macke och Foppa som när de skulle göra comeback körde extrapass med juniorerna, men vi har haft Susse och Wernblom som ikoner som tvärtom gärna genade runt cirklarna istället för att åka runt. På senaste tiden har vi sett juniorer (Kempe och Nylander tydligast) som inte ger max. Man åker inte lika fort hemåt som när man fått kontringsläget.

Jag vill ha - minst ett par - spelare som ställer sig först i ledet när man ska åka. Några som stannar lite längre vid skivstängerna. De som aldrig klagar, utan snarare kräver av de andra att de också håller käft och kör. Jag tror att det saknats några sådana tuffingar och jag hoppas att Huras vet om någon eller några perfekta för den rollen. Även om de inte har de absolut bästa statsen i EP.

Kommentera

Nucky:
Nu vet man ju aldrig men tror att JFK var lite ironisk.
Kommentera

strountes: med tanke på att det är Huras som vill ha med honom och tränat honom tidigare är han såklart garanterat välscoutad och kommer säkert passa väl in i Svarten/Huras tilltänkta lagbygge.

Tror det är som JFK var inne på tidigare en spelare som ska bidra med karaktär och attityd och vara vägledande för det sätt man vill Modo ska spela. I intervjun lät det iaf som att det var något som behöver lyftas in i truppen.

Tror han därför skulle vara en klockren värvning.

Kommentera

Känns som Macmurchy börjat producera poäng i europa först. Tycker han känns lite intressant ändå. Rejäl pjäs (188/94) som dessutom är högerfattad. Är väl rätt bra Scoutad också ;)
Kommentera

RagnarLodbrok: Jag håller med. Skräp som Holloway, cumiskey, Derek Ryan och Taffe betackar vi oss för.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1684460 · »