Sven Tuta:
Skulle ju fortfarande kunna vara Melin, tekniskt sett så ser han ju fortfarande matcher och kan spana efter spelare men mesta pekar väl på att det är någon annan.
Sen kan det ju även vara någon utländsk tränare som man som supporter kanske inte har tänkt på och har så bra koll på.
Så blir bara hålla tummarna att det blir ett bra val :)
Redigerad kommentar
Amitiel: Foppa ska tydligen få en stor roll i lagbyggandet den kommande säsongen, vi verkar även ska ha mer pengar att röra oss med!
Spännande spännande!
hanzon: Ifrån SAIK? Låter inte helt idiotiskt, skulle nog kunna göra en hel del nytta. Kanske ett A på bröstet och leader by exampel roll där han ställer krav på gruppen vad gäller träningar och förberedelser, han har ju gjort det på toppnivå några år nu och är fortfarande mitt uppe i det.
Som defensiv spelare har han ju varit grym och kan ju ta vilken roll som helst, allround. Extremt tydlig plus spelare.
Jag har hört att Modo skall ha klart med "Västerås målvakt", någon som vet något?
Fransson är det ju inte och Bjurö har ju sett helt magisk ut, fullständigt överlägsen i Allsvenskan. Han och Reideborn nästa säsong? Skulle vara riktigt bra.
Helvete vilken ordning man fått på målvakts maskineriet för övrigt, aldrig har den biten varit bättre än nu.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Ja det råder det ju inget tvivel om, helt klart värt dom pengarna. Han har förmodligen betalat sig själv efter hypen med tröjförsäljningen osv. Spelmässigt har han ju bidragit precis som i gruppen. Med facit i hand är det ju egentligen en supervärvning, att i Modos läge värva en spelare som betalar sig själv i hypen kring det är ju briljant med facit i hand.
Man red ju sedan vidare på "idén" om att "tokhypa" något/någon när man tjänade pengar på Torps skägg. Charlotte drar nog in pengar här framöver om allt fungerar känns det som. Jag menar, kan hon tjäna pengar på Nichlas Torp som på isen ser ut som ja, jag vet inte vad, ja då löser det sig nog framöver med. Hon verkar veta vad hon gör.
Onekligen intressant att se vad "nya Modo" skall innebära, vilka tränare, spelare osv. Man blir väl tvungen att ge Svartvadet en chans till, måtte det fungera bara, annars kan det sluta riktigt illa. Lite orolig över små delar av det redan "nya Modo" dock, såsom Smolenak tex, hur fan gör vi där? Får hoppas han själv vill bryta om vi inte vill ha honom bara, annars är det en seg sits för svarten och en rejäl miss får man säga, det låser upp mycket pengar antar jag.
ULTIMAVICI JFK, Jag har ingen koll på vem som betalar resor och lön, för min del kan det lika gärna vara Foppa om du nu säger det. Låter väl inte helt orimligt heller med tanke på att varken tränare eller sportchef verkade ha en jävla aning om vad som hände när Donald kom utan framstog som frågetecken allihop, all kontakt verkar ha gått vià Foppa.
Varför skulle inte summan kunna stämma bara för att du inte gillar valutan? Var det dummaste jag hört.
Georges Laraque visste det tydligen och berättade det för sin svenske div3 tränare i Norge som i sin tur berättade det för någon som berättade det för mig.
Jag har ingen anledning att misstro det och tycker överhuvudtaget att det låter rimligt. Värvningen i sig tjänade Modo förmodligen på rent ekonomiskt till och med, oavsett vem som betalade ut Donalds "fee".
Georges verkar för övrigt inspirerad av Donald, de känner kanske varandra. Georges är intresserad av vad Brashear tjänar eftersom han själv funderar på karriär i Europa nästa säsong efter ett par matcher i Norge. Han lämnade NHL samtidigt som Brashear. Verkar dock inte spelat vidare sporadiskt som Brashear.
Laraqe väger 135kg och jag antar att motståndarna i Norska div 3 sket ner sig då det motsvarar div två här uppe ungefär. Han gjorde 4+3 och 10 PIM på 2 matcher. Nu vill han dock gå ner från 299 pounds till 250, ca 114kg, vilket lär behövas om han ska lira på stor rink och orka med. Han är fyra år yngre än vår Donald.
Ska vi köra dom två i fjärdelinan nästa säsong? Blir antagligen arbetsro i övrigt i alla fall, haha. Bättre NHL poängsnitt än tex Joel Lundqvist har de också ;)
Edit: Länktips.
Redigerad kommentar
McFire:
Går inte Malmö upp så hoppas jag man ersätter Roche med tex Nils Andersson född i Umeå så borde ju inte vara helt omöjligt att kunna locka lite med närheten hem.
Sen när man ändå är i farten kanske ta in Jens olsson istället för Dennis Persson :)
Redigerad kommentar
McFire:
Väldigt svårt och säga eftersom det även spelar in vilka andra lag som vill ha dom och vad dom erbjuder men jag tvivlar ju att någon av dom har ett grund krav som är så högt att Modo inte skulle ha råd.
Nils skulle säkert bli den dyraste av dom eftersom han är back höger skytt och är väl i Pp han gör flesta av sina poäng.
Det finns vissa fakta som gör att summan 100.000 euro känns som ett hittepå, och gör att man får svårt att tro på detta.
1. Ifall modo betalat dom pengarna, tror du inte som skulle krävt närvaro och inte låta Donald åka fram och åter som han vill utan koll på när han kommer tillbaka?
Ifall du har en anställd som du betalar månadslön, låter du denna då komma och gå som han vill och vara ledig som han vill? Om du däremot har en anställd som jobbar gratis eller för en liten summan kan man ju göra det för allt som produceras är ju "bonus".
2. Ganska tydligt att värvningen är gjord av Foppa, sportchef/tränare verkade ju ganska ovetande på presskonferensen. Nog för att det är foppa, men inte ens han kan ta 100.000 euro ur modos budget och göra som han vill med utan att Svartvadet mfl är medvetna om detta och accepterar det.
Jag tror att denna värvning inte belastar modos ekonomi annat är utrustning, käk och annat som han ska ha.
Att modo ska ha lagt ut 100.000 euro på donald finns inte på kartan.
Rytter: Jag vet inte om det är Modo som betalat eller inte, Peter betalade väl Donalds resor själv, Amitel? Eller?
Jag har ingen anledning att misstro min "källa" iaf. Varför skulle de inte kunna ha som del i avtalet att han får resa hem tre gånger? Det går väl helt i linje med hur oproffsigt allt annat rörande värvningen av honom var? Att inte Svartvadet har koll på när han åker och kommer tillbaka är ju iaf helt i linje med allt annat, Svartvadet bekräftade på presskonferensen vid värvningen att han saknade just det i ämnet Brashear, koll.
J F K: Frågar du mig det? Om jag tror att Modo skulle kunna tänka sig att betala en miljon?
Vad kostar Peter Öberg en säsong? Niklas Nordgren, vad kostar han? Samuel Påhlsson, runt 10 miljoner över tre år? Vad betalar vi Smolenak för summa för att fika på läktaren?
Du får det att låta som om Modo Hockey skulle behandla en miljon kronor på ett helt annat sätt än det som är fallet.
Till skillnad från ovanstående namn har Brashear värvningen dock genererat pengar i hypen också, Öberg och Nordgren säljer inte direkt biljetter, däremot kan de få en och annan att stanna hemma, apropå kosta mer än det smakar.
McFire: Ja, Påhlsson var på tok för dyr med tanke på vad han presterat.
När det gäller Brashear är jag dock fullständigt säker på att du yrar i nattmössan. Hur man ens kan tro en sådan sak förstår jag inte...
Jag tänker inte skriva mer i ärendet för risken är att jag skriver någonting jag får ångra.
Riktigt intressant att se hur laget skall ta form framöver, det ser ju rätt tunt ut idag, men det gör det väl generellt den här tiden på året.
Coach: Perra 14/15
Reideborn 15/16
Emil Djuse 15/16 Oscar Hedman 15/16 Albin Carlsson 15/16 Nichlas Torp 15/16 Dennis Persson 14/15+1
Juha-Pekka Haataja 15/16 Radek Smolenak 15/16 Adrian Kempe 15/16 Gustav Possler 15/16 Victor Olofsson 15/16 Peter Öberg 15/16 Emil Pettersson 16/17
Så ser det ut på papperet idag, även om antagligen mer än så är klart, tex ny huvudtränare, om/att Ullmark lämnar, J Olofsson klar, osv. På målvaktssidan har jag bara hört ett rykte och det är Bjurö, är det han och Reideborn vi går med nästa säsong så gärna för mig, har inga invändningar där och tycker man sköter målvaktsbiten på en helt annan nivå numera. Någon som hört något ang målvaktssidan?
På backsidan anser jag att vi bör klippa optionsåret med D Persson, extremt billig sägs det men kostar antagligen lite mer säsong två och jag ser alldeles för dåligt med uppsidor på Persson, tyvärr. Bör testa på spel i Allsvenskan kanske? Nichlas Torp bör vi såklart försöka bryta kontraktet med, kan han tänkasig att bryta utan att vi köper ut honom så är det naturligtvis taget, jag tror dock att han kommer bli kvar, tyvärr. Första prio här har ju dock Ahnelöv, att skriva ex ett kontrakt med honom på säg, 2 år? Det skulle vara extremt positivt för klubben och förutom att stärka laget och gruppen så skickar det signaler. Joonas Lehtivouri förlänger jag gärna med till rätt pris, nytt kontrakt över två-tre kanske? Roche bör naturligtvis lämna landet och ev sluta med ishockey, måste var pinsamt för honom att vara så otroligt dålig med tanke på förväntningar, pris osv.
Framåt har vi 1 center på kontrakt, Han har gjort 4 SHL matcher. Här måste prion ligga på att bygga en stark centersida. Skämt som Janos Hari och Kyle Flanagan duger möjligtvis i Sundsvall Hockeys 1a och 2a kedjor men i SHL blir det så otroligt tydligt hur mycket sämre än motståndarnas centrar de är, vilket lag i SHL skulle de platsa i tex? Urlöjliga värvningar. Förutom att värva in centrar så behöver vi ett par riktigt bra yttrar för toppkedjorna. Vi behöver mer eller mindre en förstafemma skulle man kunna säga eftersom Ahnelöv inte har kontrakt. Vi behöver kontrakterad lagets bästa backpar och lagets förstakedja, onekligen intressant. Smolenak hoppas jag vi lyckas bryta med, om Svartvadet inte vill ha han kvar men Smolenak vägrar bryta så är det en katastrof. Peter Öberg hoppas jag vi bryter med även om jag tror att precis som med Torp så väljer Svartvadet att behålla honom. Tillsammans med Torp är han klart en av säsongens sämsta spelare och tillför extremt lite på isen. Jag räknar med att man inte erbjuder nya kontrakt till Påhlsson, Skröder, Nordgren, Hari, Nättinen och Flanagan. Tack till Skröder och stick till resten? Önerud får vi nog svårt att behålla men ser gärna att man erbjuder nytt kontrakt, gärna över två-tre säsonger. Dock bör vi om priset går upp dra oss ur, han är inte så spelsmart tyvärr och får inte ta upp en tung post vad gäller lön. Hossa då? Brashear? Jag ser gärna bägge igen men Hossa kostar nog mer än han smakar, har inte smakat så jävla mycket hittills heller tyvärr.
Redigerad kommentar
hanzon:
Fanns ju en artikel i allehanda om detta. Tror det är tveksamt att han lirar i modo, får vi in Jesper Olofsson så vad ska han ta för plats? Vi behöver spets och rutin till nästa år, sedan måste vi fortsätta ge våra juniorer chansen och inte värva in lovande spelare och bredd. Tycker inte att Nilsson är den spelare vi behöver i nästa års lagbygge ifall Jesper O skriver på.