1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1682516 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Hälge: Märkligt att inte Svartvadet går ut med detta, utan att han själv tillkännager det.
Kommentera

hanzon:
För dom vill väl göra det officiellt med en pk med Huras på plats så han kan svara på frågor från media och sponsorer.

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon: Nja, tror man vill ha honom på plats och presentera honom på en PK.
Kommentera

Hälge: Korrekt!
Kommentera

ULTIMAVICI: Vore ju gött med en PK på måndag med Huras samt några nya spelare 
Kommentera

RagnarLodbrok: Tror på det, om nu matchserien tar slut ikväll så är det troligt. Kul o se om Noha har med sig sina "bibelstundspolare" till Modo
Kommentera

Sven Tuta:Är Noah Welch och Rhett Rakhshani svågrar?
Kommentera

hanzon:Ingen aning, men dom verkar vara bra polare. Det har ju gått rykten om han ska följa med hit.

Kommentera

Sven Tuta: Vore en grym duo att få in.. men LHC vill ju ha Rhett också
Kommentera

Sven Tuta: Blir nog Rhett så dyrt...
Kommentera

Nieminen:Håller med, men det kan bli Rhett så bra oxå...
Kommentera

Nieminen: Har svårt att ha några stora förhoppningar på att vi ska se några större namn kunniga spelare. Noa Welch och kanske ett bra namn till sedan blir det utfyllnads spelare för finns knappast pengar till något mer.

Tror Svartvadet ville behålla både Lehtivuori och Nättinen för en hyffsad summa. Där vart det en missräkning känns det som. Men man får väl se men jag har då inga stora förväntningar på nån bättre trupp en den vi hade i år.

Kommentera

Cyklob:Vad får dig att tro det? Vet du något?
Kommentera

Sven Tuta: Rhett vad det är så överraskar Svarten oss, men mest troligt kommer det väl några väääldigt billiga som inte skjuter så förbannat överdrivet ofta...
Kommentera

Sven Tuta: Bara en magkänsla jag har tyvärr, men jag har gärna fel men fått dåliga vibbar länge nu. Men som sagt det är bara min magkänsla.

Kommentera

Nieminen:Det är bättre med spelare som skjuter Rhett så ofta. Nä, nu ger vi oss ;-)
Kommentera

Cyklob:Ha ha, ni måste bara läsa i den gula boken. Gollum är i högform
Kommentera

Om DP ska vara kvar förstår jag ingenting..
Ska vi ha Torp,Hedman,Carlsson och DP som fyra backar +
Juniorer så har vi ju fan sämre backsättning än förra året.
Kommentera

Manny: Tror du inte att vi får in Welch och E.Andersson?
Kommentera

Manny: Tror nog man kommer plocka in 2 nya backar kanske är det Erik Andersson och Noa Welch. Och så kommer man värva 1 bra center 1 bra ytter sedan blir det utfyllnad. Så truppen kommer ungefär skulle jag gissa på se likadan ut som i år fast med några nya namn men samma kvalite typ. Svartvadet sa ju årets lag var ett slutspelslag så jag tror inte vi kommer ha så mycket bättre material i år. Utan man hoppas på dom få spetsar man värvar gör bättre jobb en vad dom vi hade i år gjorde.
Kommentera

Cyklob:

Jag hoppas verkligen på Welch. Har inte tänkt på att han så överjävla bra.

Är tuff som en OKT, men har ändå bra händer och kan slå snabba öppnande pass, dessutom har han ett riktigt tungt direktskott och verkar kunna spela hur mycket som helst. Har dessutom en bra skridskoåkning för att vara så stor och tung. 

Nej det vore verkligen en kanonvärvning ifall vi får in honom. Rankar nog det som en tyngre värvning än Ahnelöv

Kommentera

Manny:Håller med, förstår inte heller om DP och Hedman/Torp blir kvar. Torp sitter väl på kontrakt, så det är väl pengar det handlar om. Låna ut han till TIK.
Kommentera

Rytter: Bästa hade ju varit att få in Welch och behålla Ahnelöv.

Ahnelöv-Djuse

Welch - Hedman

Torp - Carlsson

Ser helt ok ut tycker jag, kanske man saknar en offensiv back då.

Kommentera

Cyklob: Kyle!
Kommentera

hanzon: Jo absolut- men då har vi ungefär samma nivå på backarna som förra året ändå.

Anser att Welch är ett snäpp bättre än Ahnelöv och att Andersson är ungefär som Lehtivouri.

För att vi ska bli ett bättre lag krävs det att någon breddback försvinner och ger rum för ren spets. Tycker vi saknar en Kyle/Murphy/Gunderson typ.

I den bästa av världar hade vi ju kunnat byta ut Torp mot exempelvis Grundel som är kontraktslös.

Typ:

Welch-Cumiskey
Andersson-Djuse
Grundel-Carlsson
Hedman-Junior
Kommentera

Manny: Jag hade varit än mer optimistisk om Welch om det inte var så att Växjö gått så långt i slutspelet. Han vore inte den första hänsynslösa backen som går på sprutor såhär års för att sen behöva hela sommaren för rehab och sen återkomma till säsongsstart otränad och utan motivation för serielunken. 
Gör de dessutom ett mål till ikväll så ska han vara bakfull i 2veckor.

Ni kommer väl ihåg hur vass Timander var säsongen efter guldet?  

Kommentera

Manny: Welch chefar rätt friskt. Vore en riktigt fin värvning om han håller den här nivån.

Nu var han ju kall under grundserien, men något måste vi gjort fel med Tambo.
Kommentera

spud: Finns ju en chans att Welch inte är så bakom då han är såpass tok kristen.

Det andra du nämner är ju dock fullt troligt.
Kommentera

Monno: Växjö har alltså cheerleaders. Fräscht.
Kommentera

Monno:Finns ju en chans att Welch inte är så bakom då han är såpass tok kristen.

Nu tycker jag du pratar mot dig själv :)

Redigerad kommentar

Kommentera

supertr?tt: Jaja;-) Skulle stå bakis såklart. ;-)
Kommentera

Manny: Andersson är väl ganska mycket bättre än Lehtivuori,Andersson  har alltid bra +/- vann väl den statestiken 12/13? Även om han spelar i ett topp lag så har han bättre +/- än dom flesta backarna i dom bättre lagen,men men man får gratta Växjö för guldet och hoppas att Andersson och Welch presenteras snart.

Redigerad kommentar

Kommentera

Fantastiskt att vi lyckats värva SHLs bästa back och från svenska mästarna dessutom. Hedra Jesus.
Kommentera

Ingen Häggström i Modo , klar för Malmö i två år till !
Kommentera

Smurfen:

Haha tänkte precis skriva det. men lite synd, hade hoppas på hägga 

Kommentera

Även om vi värvat Noa Welch lär han säkert ha klausul så han kan bryta för spel i KHL eller NHL och den risken är nog ganska stor med det slutspel han gjorde. Så vi ska nog ej ropa hej ännu.
Kommentera

Smurfen: Skulle vilja höra vad det var som gjorde att han valde Malmö istället. Känslan jag får är att Svartvadet tror många ska välja oss men så gör dom det inte. Och det är en stor anledning till att vi ej presenterat så mycket nya spelare.

För jag har svårt att se att dom han gjort klart med ska alla spelat slutspel. Nä jag hoppas jag är helt fel ute men min magkänsla säger något annat.

Sedan som jag skrev ovan även om Welch krita på så lär han ha klausuler så han kan bryta för spel i andra ligor och den möjligheten lär han säkert få.
Kommentera

Cyklob:
Har det stått nånstans att vi ville ha honom? Det var kanske så att Svartvadet inte ville ha honom till laget.  

Kommentera

Cyklob: Vad jag hört så skall dom få barn (om dom inte ha fått redan) och tydligen så är tjejen hans från Malmö så det är tydligen en stor orsak till han skrev på ytterligare 2 år för Malmö !
Kommentera

Cyklob: Nej precis, Svarten säger att man ligger långt fram i lagbygget samt att framtiden är ljus. Sedan hör man han i andra sammanhang prata om att ha tålamod för att allt ska bli rätt. Detta låter bra var för sig men känns väldigt paradoxalt. Personligen blir jag väldigt osäker när Svartvadet uttalar sig.
Kommentera

Cyklob: Om nu Noah kommer så är en av anledningarna att han skall samtidigt läsa till präst. Om det stämmer har jag svårt att se honom lämna för andra ligor
Kommentera

Sven Tuta:det där med Prelle har jag lite svårt att ta in som anledning. Teologiutbildning bedrivs idag på 3 orter i landet, Göteborg, Örebro och Lund. Om det nu inte handlar om nån av frikyrkorna då...
Kommentera

InVinoVeritas: Klart det skulle handla om en frikyrka. Om det är så att det stämmer att han ska plugga teologi vid sidan är ALT (Akademin för ledarskap och teologi) ett hett tips. Utbildningen är i Umeå, men går att ha Övik som studieort. Studietakt är också flexibelt.
Kommentera

Elias22: Vilket som så har jag svårt att se han lämna
Såg intervjun med Noha igår och det lilla jag såg så verkar det vara en ganska ödmjuk kille vid sidan av rinken.
Kommentera

Cyklob: Kan ju vara så enkelt att Malmö som vet exakt vad dom får i Hägga la ett bättre bud än Modo som ändå får man säga, chansar lite när man värvar honom. Vore ju surt att värva en till Peter Öberg t.ex.

Sen iofs är det ju mer än bara pengar som spelar in. Kunde Steen bli Modoit på en säsong så kan väl Häggström fatta rejält tycke för Malmö också. =)

Kommentera

ivandrago: Vad jag vill minnas hade han erbjudande från Modo och Malmö. Stod att läsa i allehanda.
Kommentera

Cyklob: Kabanov lämnar Skellefteå,hade varit en bra värvning.
Kommentera

modomille: Ritola klar för Skellefteå!! Ska vi gissa på att han skickas innan Oktober är slut?
Kommentera

ULTIMAVICI: Bara ett rykte än så länge
Kommentera

ULTIMAVICI:
Nog för att han är en bra spelare dom få gånger han vill vara det, men känns som konstig värvning av Skellefteå.

Känns inte riktig som han passar in i den hockey dom vill spela och den typen av spelar dom verkar föredra.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1682516 · »