ULTIMAVICI: Jag tänkte också på det och har kommenterat det under säsongen. Skellefteå gick riktigt bra den här säsongen, men det är doldisarnas förtjänst. Inte de dyra spetsvärvningarna.
Jag skrev förresten redan inför säsongen att Lasse johansson verkade ha tappat drivet lite.
Monno:
Fast som Kråkan skrev så går ju rykten att dom funderar på bryta det kontraktet med honom.
Redigerad kommentar
jämtland: Får en grymt bra känsla av honom när jag sett hans tal på youtube. Ingen man vill åka fram till efter en onödig utvisning direkt..:)
ivandrago:Någon som hört hur det går med Öberg, Smolonek, Nordgren, blir de kvar?
Är det definitivt klart att Hedman/ Torp blir kvar?
Redigerad kommentar
Kaiser:
Ja jag tror det, och stämmer det att Welch är klar så är det han som är ersättaren till honom. Vi har nog knappast råd med bägge dessa i laget även om det vore en dröm.
Kaiser:
Vore konstigt ifall ni inte var intresserade. Det var ju denna typ av back som ni saknade i finalen. Många mindre och spelskickliga backar har ni men ingen chef som Welch eller Ahnelöv. Dock överraskade Anton Lindholm på mig under slutspelet och han kan nog bli en bra defensiv back i framtiden.
S-vikaren:
Ingen vild gissning. Men det kan nog lugna ex antal medlemmar på hockeysnack.com.
Cyklob: Yes. Får att senaste inlägg var för 20 dagar sedan.
Provat töma cookies och byta browser och lite allt möjligt. Men blir likadant hela tiden.
Smurfen:
Har inte läst intervjun med Persson förrän nu, men slås av följande citat:
"Det har blivit rehabilitering och fruktansvärt mycket akupunktur under året"
Seriöst, det är ju tragiskt om elitidrottsmän slösar tid på sådana pseudovetenskapliga behandlingar. Det är väl en tidsfråga innan kylpåsarna byts ut mot zonterapi...
Bad_Brett: Förmodligen väljer han väl akupunktur för att det fungerar för honom. Om det sedan är placebo eller på riktigt är väl oväsentligt?
J F K:
Akupunktur frisätter endorfiner och oxytocin, vilket är muskelavslappnande, så det är inte en ren placeboeffekt. Det finns betydligt enklare sätt att nå samma resultat, exempelvis genom att ligga och mysa med tjejen. Men det är klart, om han själv är inställd på att akupunktur faktiskt fungerar, så kan placeboeffekten vara väldigt stark.
Modo har fått mycket skit för sina felvärvningar på senare tid med all rätt, men SAIK med sin stora sparbössa är inte långt efter vad gäller att bomma. De har iof kapitalet att försöka rätta sina misstag men: Widing: hur tänkte dem här? Schremp: kunde ju vem som helst räkna ut att det skulle bli flopp, dyr dessutom. Lehtonen: SHLs dyraste spelare inför säsongen skickades iväg då även SAIK var lika nostalgiska över det som varit som Modo tenderar att vara. Sevc: Sett till prislappen så är det inget annat än en jätteflopp. Kabanov: Egentligen en mycket kompetent värvning, men att förlita sig på en 78kg tung tekniker när det hettar till i slutspel är naivt om man inte kompletterar honom med någon som gör skitjobbet. Med SAIK ekonomi så borde det också gjorts, smörgåsbordet stod uppdukat men sett till satsade pengar så gjorde Skellefteå inte det mycket bättre än oss i värvningsarbetet, resten gjorde dem allt bättre än oss.