1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506714 inlägg · 4104 ämnen

tycker

« · 2081224 Till forumet

Sv: tycker
Gavelo: spelbolagen har oss som trea ganska mangrannt. Vi kommer inte undan med att rankas femma-sexa eller kritik om vi går tungt. Dock slipper vi det absoluta favoritskapet.
Låst ämne

M Horava: Hoppas att Ville har fått ut något vettigt av denna skitturnering (menar inte Sca cupen generellt utan helt och hållet modos uppträdande)

Sista 2 matcherna hade Modo inget eget spel, inga varianter eller ens en synlig idé, det syntes ingen struktur eller ordning, allt gick på känsla och passningarna blev omöjliga när man inte klarade av att spela tillsammans som ett lag.

Först och främst måste man stärka upp Bp för där läcker det ordentligt, PP är lika viktigt för där kommer många poäng att trilla in, men sen måste man klura ut hur fan vi ska lösa problemen som uppstår på isen som ett lag, inte börja som grabbarna i J20 och köra soloräder.

Ta Stanley cup finalen inatt, Tampa satt kvar i bussen 2 första perioderna, sen gick man ihop som ett lag skall göra och körde över Dallas i 3:e perioden, DET är moral, inställning men framförallt så spelar dom som ett lag, det saknade jag hos Modo i Sca cupen.
Låst ämne

Mike Keenan: Jag håller med dig rakt av. Vi ska vara underdog i år. Det borde ffa vara Björklöven som alla lag ska vilja slå.

Medan Modo startar om på nytt med allt vad det innebär i ett LAG så finslipar Timrå, Löven mfl. på detaljer som kan förbättras. Såklart vi är efter dem och resultatet på det är att modos spel kommer att svaja betänkligt under seriens gång. (..med härlig frustration här inne som följd)

Det som har varit bra är att försäsongen har varit lång och att gänget har fått en lagom dos matcher i benen. Så laget har fått chansen att spela ihop sig till dess att serien startar. Nu går vi snart in i serien och då gäller det att hitta sätt att vinna matcher på.
Låst ämne

Mike Keenan: Alla åsikter beaktas, hoppas jag Fortsätt tyck, bara uppfriskande
Låst ämne

Nucky: Inte riktigt låtit så härinne men isf de är så så böjer jag mej för övermakten .. be the underdog ... its easier
Låst ämne

J F K: Men...vi fyller bara 100 år en gång, låt oss få fira det med glädje
Låst ämne

Nucky: Jo, bäst ekonomi både gällande kapital och balansräkning. Dessutom överlägset bästa hallen om idrotten får mer pengar.
Vi sitter lugnt i båten.
Låst ämne

Mike Keenan: Tycker det är många som förstått att det kommer ta tid, och att vi knappast kommer utmana om seriesegern. Jag har själv tippat oss topp 5.
Räknar med förstärkningar under resans gång och hoppas och tror vi kan utmana i slutspelet.
Låst ämne

KB: Håller med dej i allt , men vill få tag i en KB65-tröja med. Du borde väl kunna fixa den, haha.
Låst ämne

Mike Keenan:

Jag håller med vi ska inte ha för höga krav inledningsvis, men vi ska ha kraven att ledningen kan sätta ihop ett lag och ett spelsystem som gör att vi kan utmana i slutspel.

Jag köper inte att det tar flera år att bygga ett lag, i HA har lagen sällan denna lyx. De lag som går bäst och har de bästa spelarna blir ofta söndervärvade.

Kom ihåg att löven bytte spelsystem och flera spelare inför förra säsongen och se hur det gick i slutet. Oskarshamn gjorde väl liknande året efter Björn lämnande, man hade månger med lån året Björn var där och året efter byggde man nytt och hamnade i toppen och gick upp till SHL.

Så visst går det att bygga nytt och ändå vara bäst när det gäller.

Men i år kanske skillnaden är större då Löven och Timrå i princip fått behålla alla de ville ha kvar. Men å andra sidan var det ju lika för oss inför förra säsongen och ändå matchade Timrå oss och Löven slutade före.
Låst ämne

Mike Keenan: Modo skall vara med i topp5, allt annat är ett misslyckande med den budgeten och dom spelare från egna led vi har.
Jag tycker inte det är för stora förhoppningar faktiskt.
Låst ämne

Mike Keenan: Jag förstår inte vad din poäng är. Tror du det har undgått någon här på forumet eller i vår förening att vi sitter med ett helt nytt lag och tränare? Majoriteten av kommentarer här är ju av åsikten att det kommer ta tid att få ihop det. Sen kan man vara less och sur över usla matcher ändå.

Utveckla gärna på vilket sätt Glader har värvat kortsiktigt också?
Föreningen har i princip två riktlinjer som har varit ett gemensamt tema för MoDos framgångsår:
* Kontinuitet på ledare och spelarsidan. Behålla ca 66% av spelartruppen. (Sket sig ganska hårt efter förra säsongen, så där börjar vi om på ny kula).
* Hög andel spelare från Ångermanland eller med tidigare koppling till klubben. Där ligger vi bra till med 11 spelare på kontrakt just nu som uppfyller de kraven. Med många juniorer som knackar på dörren också.

Tycker även att Glader har värvat spelare som ”på pappret” passar väl in i en skridskostark och puck-förande hockey som föreningen vill förknippas med.

På förhand så har vi såklart sämre förutsättningar än de lag som har fått bibehålla kontinuitet från den förra säsongen, men jag tycker vi har en bra stomme för både detta året eller nästa år. Vi har så pass bra resurser att vi ska kunna utmana varje år (om inte pandemin totalt dödar Hockeysverige).
Låst ämne

Nucky: ja hoppas vi är med och utmanar men vill gärna ta ner föhoppningar och hype infört denna säsong ... men verkar inte få med mej nån annan...
Låst ämne

Mike Keenan: Du får nog utveckla på vilket sätt Glader genat.
Skulle vi lyfta upp alla ersättare från J20 eller hur menar du?
Av någon märklig jävla anledning verkar det bara vara Modo som inte får värva ett lag, trots det manfall vi hade ifjol.
Hur många gånger har inte Leksand blivit söndervärvade och fått ställa ett helt nytt lag på isen året efter.
Aldrig sett andra lags fans manat dom att ta en mellansäsong för att bygga laget och satsa året därpå.
Vi har några av Sveriges bästa juniorer, en stabil stomme kvar och en av HA’s högsta budgetar.
Med det underlaget ska vi vara med och utmana varje år.
Låst ämne

Mike Keenan: Ja ja vi gjorde inte våran bästa match ,,,Träning är träning jag är inte ett dugg orolig inför starten ,,,,Heja Modo
Låst ämne

J F K: Inte så kul när man är i allsvenskan ... lätt att fastna i skiten och hur kul är de med alla stjärnor från övik i alla världens toppligor när moderklubben är på dekis i andra divisionen ? Tycker Glader sökt lite kortsiktigt i värvningar... tar tid att bygga ett lag , Björn behövde ju två säsonger ... varför skulle man kunna gena till framgång
Låst ämne

Mike Keenan: Vi får sluta utbilda/utveckla våra spelare så de inte går till en högre liga. Tack för tipset.
Låst ämne

KB: Tror bara allt grundar sej i att Modo bytt ut 75% av spelartruppen och löven och Timrå gjort tvärtom... är inte ett manager spel där man bara kan adda spelare av hög klass och tro de klickar i direkt ... Lagspel kallas de visst
Låst ämne

KB: Stanley Cup tar Vigge hem till Övik i år😎
Låst ämne

Mike Keenan: Okej, tack för insyn. Ska tipsa Övik om att lägga sig platt till 21/22.

Kanske bäst att lämna över Stanley Cup, SM-guld och VM-guld till Löven redan innan säsongstart?
Låst ämne

jå1: kontinuitet och lagspel är viktigare än flashiga värvningar och höga målsättningar av ledning.. sänk hype och förväntningar härinne och runt om överallt så blir de enklare .. 17-18 nya spelare och en för svensk hockey helt ny grön tränare ... vad tror folk?
När löven gått upp och Oskarshamn ramlat ur och Dahlén dragit till NHL /shl nästa år så är läget ett annat ... tar tid att bygga lag, undrar om nån här he koll på de
Låst ämne

Nooky: Modo lär nog vara med och slåss i toppen innan det är klart. Som sagt, Modo ligger efter vad gäller kontinuitet.
Låst ämne

Tom Topp: Håller med , alla kan ha en dålig dag. men jag tror och hoppas faktiskt lite att dom lär sig ifrån detta och börjar spela som ett lag och vill vara på isen.
Låst ämne

Tom Topp: Jo, två matcher på raken med dålig inställning oroar. Framförallt som att det var derby och man var dålig igår.
Låst ämne

Nooky: alla lag kan ha en dålig dag, men hade jag varit MODOsupporter så hade jag varit riktigt orolig över inställningen. Otroligt lojt och håglöst, man vinner och förlorar som ett lag!
Låst ämne

tycker
Tycker inte MoDo ska vara orolig än bara för en SCA cup samt några försäsongs matcher.. man ska också se över att ni tappade runt 14 spelare samt en tränare.

utav dom 14 spelarna, så var dom flesta av dom rätt högt uppe på poäng skörden från förra säsongen.

medans Löven fick behålla mer eller mindre hela sitt gäng samt " byggt " vidare på det.
samma med Timrå, fick behålla sitt lag, klart som tusan dom kommer ligga före MoDo i hur spelet kommer vara nu.

rätt löjligt av timrå supportar samt löven supportar att komma in här och håna ett lag som har tappat nästan hela laget från fjolåret :D

jag som Luleå supporter kommer bli rätt glad över när jag ser Timrå och löven får börja om med deras lag framöver. Vilket kommer nog aldrig hända.
Låst ämne

« · 2081224