1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506715 inlägg · 4104 ämnen

Vad roligt vi kommer att ha i vinter.

« · 418589 Till forumet

Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
65selander: Tja, det är klart det är väl alltid utvecklande med riktigt hård konkurrens därmed inte sagt att inte även Lundström skulle kunnat få ett uppsving av att få träna med Honken.
Fast, du vet, det är ju juniorerna som får lida när NHL-proffsen kommer och bönar och ber om att få spela...
Kommentera

Paddan: Ang Honken vs Lundström så tror jag att Korhonen sticker först!

Synd för Korhonen har blivit bättre sedan han fick Honken som rival!
Kommentera

65selander: Ok, det är väl bara att bita ihop då, för förr eller senare ska väl Honken gå i pension och då får han kanske chansen. ;)

Jag har förresten kommit över ett spel som simulerar ihopsnickringen av målen till den berömda gathockeycupen i Nolby
gimpster.net/hammered/swf_container.html
Kommentera

yaqop: Finns väl ingen anledning till att deppa ihop eller vad tycker du'?

Paddan: Det stämmer!
Kommentera

65selander:

Så modernt av honom att gilla läget..
Kommentera

65selander: Var det Almtuna han blev utlånad till?
Kommentera

Paddan:

Jag har pratat med honom och han blev lite besviken men han gillade läget!

Är han smart så krigar han sig tillbaka i laget
Kommentera

yaqop: Jag har tänkt att följa matchen på C+, om jag nu hinner hem till matchstarten, så där kanske man får någon liten skymt av Salo efter alla panoreringar på Foppa och de andra.
Kommentera

Paddan:

hehe, ioförsig. Ta och specialgranska den då, jag har inte möjlighet att ta mig ner. Får kolla in den på Torsdag om inte annat.
Kommentera

yaqop: Det lär man väl få upptäcka på tisdag, antar jag. Eller förresten, det är väl Honken som det kommer att snurras runt hela tiden ;)
Kommentera

Paddan:

På tal om masker, hur ser Salos ut i höst?
Kommentera

65selander: Olle blir så förbaskat klängig på Jansson när han är här uppe. Dessutom så tigger han autografer under förespegling att det är åt några MoDoit-släktingar, men vi vet ju hur det egentligen ligger till...

Förresten, måste kännas tungt att först bli petad av Honken och sen så måste man sitta och titta på den nya masken som man fått målad inför säsongen.
www.daveart.com/maskworld/maskgallery/mask.asp?maskID=1183&sprak=sve
Kommentera

65selander: Olle ska inte dricka pilsner. Men kommer du själv ska jag bjuda på två.
Kommentera

Media gör den ena intressanta påståendet efter det andra. Först så har MODO en svag backbesättning sedan ska man på problem att spela ihop femmorna?

MODOs proffs har tränat med MODO hela sommaren. Har Alfredsson och Co tränat med sina respektive lag hela sommaren? Dessutom känner spelarna som har kommit tillbaka varandra utan och innan. Återvändarna består till en stor del av spelare som började på hockeygymnasiet 89-91 och har alltså kännt varandra i femton år.
Kommentera

Frisco: Något lysande har han väl inte varit men mot Leksand i fredags så släppte han in ett på 40 skott!

Sedan så var det ju först i slutspelet -99 han var bra under serien så var det sisådär!

Hade era spelare haft mer rutin -99 så hade ni avgjort redan i Gavlerinken!

Nej nog med fjäskande ni kanske iaf bjuder på pilsner om man följer smyg MoDoiten Olle upp någon gång?
Kommentera

65selander: Hehe. Honken-Ponken skulle behöva nån lokal ICA-handlare som sponsor till tisdag som har stort lager med pampers.
Kommentera

Salle: Han kunde ju inte gärna visa alal missar i 5:e finalen!

Jag säger som Frisco. Må sämsta lag vinna på tisdag ;-)
Kommentera

Hawerchuk: Hehe.. fri tolkning är vad som gäller. ;)

Det blir nog hursomhelst den mest intressanta elitserien någonsin. Ja, iaf sett ur en tämligen meritfattig Timråits ögon... ;)
Kommentera

Dream Team: Du kunde inte undvika att skriva "..." på slutet va? ;)

Det fixar sig, bara dom slutar bland dom åtta bästa.
Kommentera

Hawerchuk: Ja, jag tycker också att femmorna i MoDo ser oförskämt bra ut på förhand och jag tror väl också att spelet kommer att sitta, iaf tämligen snart. Det brukar ju synas när ett lag har hittat den där "kemin" du talar om, och lag som har nått dit blir ju ofta också väldigt lyckosamma. Det blir intressant att se hur bra MoDos spelare fixar att inta samma typer av roller på isen, som skapade framgångar tidigare. Men det där har säkert Kent Forsberg full koll på...
Kommentera

Paddan: Det blir nog bara äckligt Gevaliakaffe. Spar mig till lördagsmatcherna.
Kommentera

Frisco: Tja, #24 är ju lite ovanlig så jag skulle definitivt ta den. Dock vet jag inte vilket öl man borde dricka till.
Kommentera

Dream Team: Grabbarna har ju tränat tillsammans hela försäsongen.
Kommentera

Dream Team: Nej varför då? Men vi har spelare som har kamperat ihop förr på en väldigt lyckat sätt vilket leder till att vi får ihop minst tre femmor där det är en grym kemi. Det är det jag ifrågarsätter om dom ens har någon koll. Vad dom tror om laget skiter jag i, borde andra också göra och skaffa egna uppfattningar.
Kommentera

Paddan: Ta #32. Själv funderar jag vad jag ska ta. #24 eller #27?
Kommentera

Dream Team: ...nån.. i slutet av förra inlägget ska bort!
Kommentera

Hawerchuk: Finns det nåt som säger att MoDo med automatik får ihop laget med en gång, bara därför att det är just MoDo? En viss skepsis kanske bara är naturlig. Åtminstone innan men vet hur det faktiskt ser ut. Det har ju ändå gått ett antal säsonger sen sist. Hur bra var Macke och Foppa tillsammans i WC, t. ex...?
Ett sånt uttalande BEHÖVER ju inte betyda att man inte alls tror på laget nån...
Kommentera

Hawerchuk: Hehe, jag tror att jag håller på att bli riktigt nervös inför premiärmatchen...
Man kan tydligen göra konstiga saker när man är nervös, har jag hört.
Själv är jag just nu upptagen med den livsnödvändiga frågan:
#32 eller #44?
Kommentera

Paddan: Själv så njuter jag av att hålla på Modo. Finns inget mer tillfredsställande än att berätta det för folk. Din beskrivning håller jag inte alls med om, har inte märkt något större agg alls. I gemen har dom respekt för klubben.
Kommentera

Salle: Jag vet inte, nog för att det är himla kul att se de där filmsekvenserna, men samtidigt så gnisslar jag tänder. Om jag börjar bli less på artiklar om MoDo i riksmedia så antar jag att större delen av Svenska folket spyr åt allt sånt där...fast det har de väl iofs alltid gjort.

Att öppet säga att man gillar MoDo brukar ju vara...för att ta en liknelse från kvällens Parlamentet... ungefär lika populärt som att rulla hundbajs i pärlsocker och kalla det för chokladbollar.

Fast jag kommer att vara I Kempehallen på torsdag, men du får gärna stå på taket om du så önskar...
Kommentera

Salle: Dom har koll. "Problem med att spela ihop femmorna." Men så går det när man har minne som en guldfisk och hockeykunnande som Hardy.
Kommentera

Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Såg precis Albert Svanberg förståsigpåa lite om Elitserien. Om hur NHL-hypen kommer att få oss att sätta i halsen då vissa spelare inte presterar, om tränare törs peta Stjärnor om det går troll mm.

Dock så sa han att Foppa & Macke kommer att genom att ta upp motståndarna (defensiva) uppmärksamhet ge plats åt Sedinarna.
Till just detta så rullade några UNDERBARA sekvenser från linje 19´s framfart. Speciellt några "ryssmål" på Lill-Honken och ett ihåligt Brynäs.

Som nostalgiavslutning så visade dom ett Foppa-hattrick mot Malmö som värmde det också.

Vi ses på Kempis.
Kommentera

« · 418589