1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508454 inlägg · 4106 ämnen

Västervik - Modo 2020-11-15

« · 2100387 · » Till forumet

Sv: Västervik - Modo 2020-11-15
Gavelo: Hoppas ni tar poäng har ×2 på Powerplay står i 3800 på 2a och × ger nästan 9000 kämpa bara eran match kvar
Kommentera

Steken84: Ja, att blindpassa in framför eget mål med 10 sekunder kvar är så illa.
Kommentera

J F K: Ytterligare en hög puck som jag tycker Peters borde tagit. Inget snack om att han var skymd, men det känns ändå för enkelt. Tror han skulle behöva bli aggressivare i sitt spel.
Kommentera

Gavelo: Vi spelar ju rätt passivt i egen zon hela matchen. Det är en hel del defensivt att förbättra. En annan sak är ju hur de kan få slå uppspel på en ensam spelare fast vi har två backar med hem. Ingen stöter på den spelaren så att han inte kan ta emot pucken, utan han får göra det och vänta in de två andra forwardsen som kommer i fart.
Kommentera

Måste nu se till att låta vissa spelare få mer istid i tredje de syns att vi har många backar hemma och Jesper dahlroth vill ja se långt ner i kedjorna när alla är tillbaka han håller inte för detta MODO
Kommentera

Riktigt dåligt att inte kunna hålla undan där. Fan i h vete oxå vad onödigt
Kommentera

jonsson: Tur?
Modo står ju stilla i egen zon, inte en spelare som ens försöker förutse någonting.
Det handlar bara om att reagera ist för att agera.
Kommentera

jonsson: Ja, sjukt oflyt. Vi kanske inte förtjänade 3-1, men det där är inte bra med tanke på att vi tagit över spelet och skapat riktigt bra chanser.

Han kastar ju bara iväg pucken för att det är slut på tiden. Sedan får de tyvärr skymma väld8gt bra.
Kommentera

wolper: haha typiskt modo och inte kunna hålla undan där. Känns som vi hade kunnat täckt undan det där om skärpan varit till 100%
Kommentera

Vilken tur vi har:(
Kommentera

jonsson: ja, säger samma!
1-3! Heppo, Heppo och Hedberg!
Kommentera

Silly: Snåla domare :-)
Kommentera

Kan vi förvalta det här bra nu.
Kommentera

Basti: nu är det flyt, tar tillbaka det med dålig andra men vi var hårt pressad i början
Kommentera

jonsson: Ny assist karla?
Kommentera

Basti: Skönt att vi lyckas på kontringar för en gångs skull!
Kommentera

Plötsligt ser Västervik ut som Modo..
Kommentera

Och igen, vad händer
Kommentera

hk: klass avslut!
Kommentera

wolper: yesss! Inte mycket miner på heppo när han gör mål men nästan men bara nästan ett smile där haha

Haha vad händer nurå^^
Kommentera

Gavelo: HEPO SKJUTER !!
Kommentera

jonsson: Snyggt Heppo.
Kommentera

Nämen,

Finnen kan han:)
Kommentera

Bad_Brett: Håller med 100%

Synd att Olhaver har en klubba som är så förbannat lång, han missar ju alla returer framför målet 😂
Kommentera

wolper: jag tycker bara om man skall va så barnslig som med nya regeln så skall ju han åka på en tvåa till eftersom han kritiserar att han åker ut vi klubbfasthållningen. Löjlig regel. Yeees skönt med mål och i pp
Kommentera

Så ja
Heppo tro jag
Kommentera

Bad_Brett: Tycker att Corrado är riktigt bra på blå numera. Rör sig hela tiden och jobbar sig till bra lägen. En av få som kan slå ordentliga pass också.

Hyggligt pass av Karla.
Kommentera

jonsson: Bättre att han kör ner i hörnet än att tappa den på blå, men jo.
Kommentera

Blir inte riktigt klok på Öhman, står på offensiv blå och tigger om pucken, när han väl får den så ska det dribblas på nått konstigt sätt.
Nått fel med att skjuta direkt
Kommentera

hk: Karla i alla ära, men Kaut är naturligtvis en klass bättre.
Kommentera

Heyerdal: Stor skillnad när vi inte har Kaut som driver.
Kommentera

J F K: Mjo, men mitt i målet. Han tenderar att släppa in dem över axlarna. Vet inte om han kryper ihop med överkroppen på något sätt, eller står för långt in i målet.
Kommentera

J F K: våra usla andraperioder verkar fortsätta, kommer knappt ur vår zon
Kommentera

Bad_Brett: Det var väl knappt undrar ribban där tre personer kan ha skymt.
Kommentera

J F K: Drömträff och drömträff... Visst var det hårt, men såg ut som den gick rätt igenom Peters...
Kommentera

Gäsp: Ger vi bort ett fullständigt horribelt dumt pp och de får en drömträff i en period vi börjat bra.

Fördröjande av spel låter dock som något man alltid får en varning för först och aldrig något domaren tar direkt.
Kommentera

wolper: kostade ett mål
Kommentera

Gäsp: Onödig utvisning av Hedberg. Vi får nog ha slutspel som målsättning. Fast det börjar bli en del poäng dit nu..
Kommentera

jonsson: Delaying the game
Kommentera

wolper: haha va hitta de på för utvisning nurå? Äckligt vad jag hatar denna nivå. Har domarna bli nå känsliga smådivor. Är fan inte hockey längre det här. Fan tuffare i damerna snart...såklart bli det mål å. Då vet vi det man får ej prata med domarna då åker man på delaying the game
Kommentera

Sa Hedberg nått eller?
Mål, dynga
Kommentera

jonsson: Jag jobbar så jag ser inte matchen :(
Kommentera

Har han för nr?
Kommentera

Gavelo: Hur har backen från Luleå skött sig?
Kommentera

J F K: Min känsla är att vi skulle behöva få in en riktig huvudtränare samt en center som kan ersätta Gagnon. Att Nieminen inte fungerade betyder inte per automatik att Styf är som klippt och skuren för rollen...
Kommentera

Gavelo: ja finns sällan en tanke bakom passningarna , iväg med pucken bara utan adressat
Kommentera

J F K: Jag tycker många spelar oerhört nonchalant, vi har alltså 2 frilägen på oss från samma spelare i vårat eget PP, Olhaver dribblar på egen blå så Västervik vänder spelet med 4 man i våran zon, i PP så chanskastar man puckarna bakom ryggen i rundeln osv osv.
Jag tycker hela laget i stort spelar men små och inga marginaler alls, det ställer till det så kopiöst för varandra med detta chansande
Kommentera

Gavelo: Hand uppgift är väl att stå framför målvakten. Borde kunna stå och skymma väldigt bra och kanske slå in returer. Det blir uppenbart att när han och Sylwander vill hjälpa till med annat i pp så fungerar det inte. Det är de för begränsade för.
Kommentera

Gavelo: Tycker han visade att han var rikigt bra framför mål där på försäsongen men ja idag har han inte imponerat i PP tillsammans med resten av laget.
Kommentera

« · 2100387 · »