1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508447 inlägg · 4106 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-11-17

« · 2101534 Till forumet

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
RedNek: Värmer inte alls, jag är norrlänning och föredrar lag från norr men just nu går IKO och LIF jävligt bra, om det håller hela säsongen återstår att se.
Låst ämne

Wilhelmsson: Men tack vare detta beslut fick de Cmore-pengar vilket borde underlättat att lösa en kontraktbunden tränare. Eller är din verklighet annorlunda? Visst ni fick inget SM-guld, men i övrigt blev ni ju inte så drabbade, eller?
Låst ämne

KRM: För övrigt var det väl Tjommen som tog kontakt med Björn, när allt var ett faktum.
Låst ämne

KRM: Alla drabbades hårt av coronan, mycket pengar försvann pga inget slutspel, även hemma matchen mot Skellefteå som alltid är fullsatt blev ju ett fisako pga nya reglerna,

Nu är det som det är, det är inte Leksands fel på något sätt, sen varför en tränare byter klubb så måste tränaren svara på det, till sist och syvende så väljer tränaren själv om han vill byta till ett annat lag.
Låst ämne

Wilhelmsson: Åsnan på stranden i Grekland valde i alla fall ut Björn bland alla turister. Hmm, blev helt plötsligt glad igen när jag tänker på Grekland, strand och sol.
Låst ämne

Wilhelmsson: Du kan inte bara anklaga BH här. Bäde Brynäs och Skellefteå hade hört sig för, men backade när modo inte ville släppa åsnebrottaren. De visade respekt för kontraktet. Det gjorde inte IF Knätoffs och trottoar.
Låst ämne

J F K: Det är helt upptill tränaren själv, vill han byta lag så får han det, det är precis som för mig, vill jag byta jobb så får jag det.
Låst ämne

Wilhelmsson: skillnaden är att du inte har ett kontrakt på 3 år.
Låst ämne

ToddW: Modo släppte honom, dom får betalt och slipper en tränare som vill träna ett annat lag.

Vet inte varför supporters gnäller över detta? jag har uppsägningstid på jobbet men det går att förhandla bort.

Bara alla parter är överens, vilket dom var.
Låst ämne

Wilhelmsson: Du är tillsvidareanställd. Du har inte skrivit på ett treårskontrakt. Nu misstänker jag att du bara är ute för att provocera, för det är rätt uppenbart att även Leksand betett sig illa.

Jag hade varit med om anställda som inte fått förhandla bort uppsägningstiden, för det är bara möjligt om företaget vill det.

Och hade du vetat ur illa BH skämde ut sig inför sponsorer sä hade du nog ännu bättre förstått hur sjukt detta hanterades.
Låst ämne

Wilhelmsson:

Helt rätt av Örebro att kontakta Kovacs som hade kontrakt mitt under säsong då, han väljer ju själv vart han vill spela och hur hans framtid ska se ut.

Örebro nöjda, Kovacs nöjd och Luleå nöjd eller?

Fattar inte vad luleåsupportrar gnäller över, alla var ju nöjda.
Låst ämne

Rytter: ja, alla blev nöjda.
Låst ämne

Wilhelmsson:

Varför grinade alla luleåsupportrar över detta då.

Ni skulle ju bara varit nöjda då alla är nöjda, Örebro gjorde ju inget fel och inte Kovacs heller enligt dig.
Låst ämne

J F K: Fast anställningen styrs av en uppsägelsetid, den ökar när man jobbar flera år åt företaget, det brukar gå att lösa, ibland inte, är alla överens så funkar det smidigt.

Grejen är att jag säger ju att Björn ville själv träna Leksand, det är hans själv som ville bryta, MODO kunde ju ha stoppat det eller hur?

Dom var alla överens till slut, men det är Björn som gjorde detta val från början.

Jag har inget mer att tilläga i detta, det kan lätt spåra ur, vill ni vara sur på någon så var det på Björn, det var hans val.
Låst ämne

Wilhelmsson: Det är också fel av Leksand att kontakta BH och ge honom ett fantastiskt bud.
Brynäs och Skellefteå respekterade de oskrivna reglerna, men Leksand sket fullständigt i dem.

Då är Kovacs inte ens nära med tanke på att den typen av värvningar är väldigt vanliga. Att sno en kontrakterade tränare är däremot väldigt ovanligt med tanke på att det var tre år och modo tackat nej.

Och modo kunde inte stoppa det. Sveket BH gjorde när han skämde ut sig gjorde det helt omöjligt. Det finns gränser för hur illa man kan bete sig och fortfarande ha något förtroende kvar.
Låst ämne

Dags för 2:a perioden Modo-Lule.
Modotjejerna står å pratar på isen innan pucken släpps. Skrattar & skojar, så trevligt att se. Sportens bästa sida: glädje & gemenskap!
Låst ämne

J F K: Kan vi inte bara stänga ner denna tråd?
Låst ämne

J F K: Klart dom kunde men 600 000 in på kontot var viktigare :-D
Låst ämne

Wilhelmsson: Varför är du här?
Låst ämne

KRM:
Ja antingen vill man förstå eller så vill man inte.
Låst ämne

KRM: troll
Låst ämne

« · 2101534