Forum

« · 359756 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Patrik Nilson
Frasse: Nej, och försöker de kräva pengar av ett lag som heter "Jurgården" så lär de få leta länge :P
Kommentera

Sv: Patrik Nilson
metal guru:
Med tanke på att Patrik aldrig registrerades som "Djurgårdare" så lär inga pengar betalas ut.
Kommentera

Sv: Västerås IK - Mora IK
jo1:

Betydligt fler än 9 st anmälda.. jag har 20 talet namn på listan, vart har du fått 9 ifrån Dan ?
Kommentera

Kenny:

Det ordnar sig...
Vi ska dit så är det bara
Kommentera

Ljungberg:

9 st? vad jag har hört ska det vara 20-25 st... är de ryktena inte sanna? Nåja... lång tid kvar... En buss ska vi ha... allt annat är skandal i mina ögon!
Kommentera

Regelboken: Just nu är det 9 st...

Om ni är intresserade så ring mig Dan Ljungberg på 076-236 73 15
eller så hittar ni anmälningslistan nere hos Lelle i souvernirkiosken på tisdag hemma mot arboga kl 19...

Tillsammans blir vi STARKARE
Kommentera

MrAce:
hur många är anmälda?
Kommentera

MrAce:
Ville bara lyfta upp reklamen för Västerås resan här i gästboken

Se till att anmäla dig till Bussresan ner till Västerås 7/1

Det är 2 st priser som gäller beroende på hur stort intresset är:
[f]35 Personer: 185:-[/f]
[f]45 Personer: 145:-[/f]

exkl. entré

Så ju större intresset är desto billigare blir det alltså, givetvis så siktar vi på att fylla bussen till bristningsgränsen som sist vi var ner.

[f]Så följ med ner och se grabbarna i Superallsvenska premiären[/f]
Kommentera

Sv: köpes
iffeiffe:
Häftigt med MIK supporters från Orsa finnmark !!!! :-) ( såg förut att du var från Loos ). Senaste hemmamatchen jag var på lyckades jag lura med mig min kompis och hans son som nu är 6 år. De bor i Emådalen, "porten till finnmarken". Det gav mersmak, så nu vill han gå på flera matcher. MIK- supportrarnas omland växer !!! Härligt !!

Tyvärr vet jag inget om någon bortatröja dock.
Kommentera

köpes
Hej.
Har ngn en VIT MATCHTRÖJA till salu?
Åker från Hälsingland och tittar regelbundet. Skulle vilja köpa en, om ngn har en liggande eller vet vem som kan ha!
Mvh Fredrik Teurnell.
Kommentera

Sv: FMM Cup
Steff: mycket möjligt
Kommentera

DomarenOne: Det är väl ingen katastrof,J20-laget går ju bra nu,Det var länge sedan dom gick så bra
Kommentera

DomarenOne: Men då kan väl dom andra lagen varit sämre,Eller hur?
Kommentera

Regelboken:
Hur har det varit med andra år då när J18 gått vidare efter jul..Har inte J20 lånat spelare även då?
Kommentera

DomarenOne:
Det är som steff säger att det är många som är med i J20...jag tror Mora kan gå långt i år....
Kommentera

DomarenOne: Det är så att många J18 spelare,Spelar med J20-Laget.Då krockar matcherna,Så dom är inte så dåliga som tabellen visar......
Kommentera

Stigsson:
Om du kollar länken så kan du se att dom inte klarade av att ta sig vidare från "J 18 Västra Elit".. Det har nog inte hänt på många år att dom missat vidare spel i hösta serien vad jag vet.. Därför känns som att årets lag inte är allt för stabilt..
Kommentera

FMM Cup
Hur ser Moras chanser ut i år? Vilket lag kommer vi att kunna ställa upp med? Hur klarar sig vårat BJ lag i serien jämfört med de andra lagen som är med?

Vet absolut inget om BJ eller våra chanser, hjälp mig!
Kommentera

Allsvenskan i NHL 2004
Nu har du möjlighet att spela med Mora i NHL 2004. Tillsammans med de bästa lagen från norr och södergruppen. Besök bara länktipset.
Kommentera

Sv: God jul
jo1:

Ja allt med bast/jacuzzi tillhör väl mina favorit ställen med :)
Kommentera

MrAce:

Sen när blev du främmande för bortamatcher på onsdagar? ;) Öl går att dricka alla dagar i veckan! *hehe*
Kommentera

MrAce:

Tja vi får väl se hur SA artar sig.. corallen är ju ett av mina favoritställen... :P
Kommentera

jo1:

Varför fick vi Oskarshamn borta på en osdag ?! Usch fy !
Säger bara Corallengänget ´03 ! :D
Kommentera

MrAce:

Bara att ladda upp med Kalle Moraeus så kör v stenhårt den sjunde!
Kommentera

Zcootah:
Och vad fick du själv i julklapp ? En kurs i Svenska språket kanske ? SAOL ? Om inte så borde du önska dig det snarast ! Jaja, du håller väl på Leksand också va ?
Kommentera

God Jul alla mora suporters ni får er julklapp i efterskott den 11/1 kommer den då Bengan får hämta pucken bakom sig minst 5 gånger :)
Kommentera

God Jul alla MIK-fans!
Nedräkningen kan börja...
Kommentera

Önskar alla MIK:ARE en riktig GOD JUL,Efter julen då kör vi hårt.......ÄLSKA MIK
Kommentera

Freakmaster: Jag får stämma in i kören och önska er alla en riktigt god jul. Bara 14 dagar kvar nu!!
Kommentera

lax: God jul på er alla
Kommentera

bårlänge: god jul och gott nytt år!!!!!
Kommentera

Det bästa vort om klubben gav fansen en julklapp iform av ett nyförvärv... Inte då iklass med Oskarshamns fantasivärv. utan en realistisk fin värvning som man kan gotta sig åt fram till tjugondaknut!
Kommentera

God jul
God jul och gott nytt år och hoppas på en bra säsong även nästa år
Kommentera

Sv: fler ljungberg:are!!
Ljungberg:
Jag går alltid på Moras matcher när jag kan. Nu bor jag ju i Uppsala så det blir ju inte alla direkt. Däremot ser jag fram emot matcherna på hovet. Jag brukar försöka få med folk så ofta det går, men det är inte alla som har intresset, eller MIK sympatier.
Kommentera

Knogen: jo jag har ju det..förra säsongen, men känns som att med detta drag som just nu e i hallen så kommer det komma en hel del folk till första hur de än går för oss borta mot VIK...

du kommer väl å om du gör d ragga me dig en massa folk...
Kommentera

Regelboken: mr ace har skrivit priserna längre ner i gästboken
Kommentera

Regelboken: Citerar MrAce

"Det är 2 st priser som gäller beroende på hur stort intresset är:
35 Personer: 185:-
45 Personer: 145:- "
Kommentera

Regelboken:
Om du gör dej besväret att bläddra ner lite så ser du..
Kommentera

Ljungberg:
Vart ligger priserna på resan?
Kommentera

Ljungberg:
Eh....har du varit med förr Ljungberg ? Det räcker med att MIK torskar premiären i Västra Aros för att folk i Mora ska föredra Go´kväll eller kulturnyheterna i tv- soffan istället. Jag hoppas du har rätt, men men.........
Kommentera

MrAce: Avresa sker klockan 15.00 från ishallen men kom i tid.

Anmälan gör ni hos Dan Ljungberg i klacken den 30:e dec hemma mot Arboga klockan 16.00 eller på telefon 076-236 73 15.

OBS! Anmälan är BINDANDE...

Så följ med ner och se grabbarna i Superallsvenskan premiären

men missa heller inte den första hemma mot Hammarby söndagen den 11 jan kl 16.00

MVH Dan "Pajasen" Ljungberg
Kommentera

wallin: Jodå, ni har ju MIG, haha....visst kan man behöva hjälp ibland men jag tror nog att det kommer att komma mer folk nu till SA å då e det garanterat mer folk å som kommer att klappa med å då behöver jag inte springa runt lika mycket...

Men de kan ju hända att nån kan springa med nån gång...Vi kan ju testa..

Ragga folk till den 11 jan mot Bajen hemma kl 16.00
Kommentera

wallin:
Absolut ! Får man igång bägge sidor samtidigt så kan det ju börja gunga rejält. Sen kanske folk upptäcker vilken härlig ishall Smidjegrav är egentligen, när det är drag.

Problemet ligger dock inte där. Först och främst måste folk komma på matcherna. Mora som kommun har underlag för betydligt fler besökare. Ingen ska försöka tuta i mig att bara dryga tusen pers. är intresserade av MIK i Mora, Orsa och Älvdalen, som ju är de ställen MIK har sina supportrar.

Bäst vore ju om Ljungberg fick kajta runt i en smockfull hall, eller bättre; en Ljungberg på bägge sidor samtidigt. Då jäklar !!
Kommentera

wallin: ja det tycker jag med jag och du kan hjälpa dan ibland när det behövs eller om det finns flera pajasar i mora!!!!!!
Kommentera

fler ljungberg:are!!
i mora har vi vår egen pajas (dan)..han har varit ett stort stöd sen han kom..men när han går till nästa läktare så slutar dom andra..då behövs det någon mer som kan göra så som dan..eller vad tycker ni?
Kommentera

Västerås IK - Mora IK
Dags att anmäla dig till Bussresan ner till Västerås 7/1

Det är 2 st priser som gäller beroende på hur stort intresset är:
[f]35[/f] Personer: [f]185:-[/f]
[f]45[/f] Personer: [f]145:-[/f]

exkl. entré

Så ju större intresset är desto billigare blir det alltså, givetvis så siktar vi på att fylla bussen till bristningsgränsen som sist vi var ner.

[f]Så följ med ner och se grabbarna i Superallsvenska premiären[/f]
Kommentera

MATCHTRÖJA
Kan det finnas ngn möjlighet att ngn vänlig själ har en VIT MATCHTRÖJA att sälja? Trasig/sliten inget hinder!!!
Mvh Fredrik Teurnell-Loos-Hälsingland.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Stigsson:

Sluita med brysselkålen nu... Du måste väl medge att om ryktet vore sant så skulle det ju vara skoj? ;-)
Kommentera

1997-98
Bökade runt lite på aftonbaldet och dess arkiv.. Hittade en artikel om allsvenskan från 1998 skriven av mäster Anrell.. Stog faktist några rader om Mora.. Bl.a:

"”Hata Leksand”.
Det gick två och en halv period innan Mora-klacken visade att den är sig lik och huvudfienden intakt."

Är sig lik? :p

Kolla länktipset ganska interessant faktist.. även om den är 5-6 år gammal..
Kommentera

« · 359756 · »