Forum

« · 375103 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora - Sundsvall
henrikj: Mora vinner med 6-2.....publik 2874pers,,,,
Kommentera

J0cke: Även om han bidrar med röstresurser + att vara hackkyckling #1??
Kommentera

Gusten: Han får gärna stanna i bilen för min del...
Kommentera

jo1: Vinst med 4-1 mål av bla. Adam Andersson...publiksiffran stannar på 2478. Jag själv tänkte joina klacken tillsammans med ett yvigt gäng bestående av mig själv (Bif:are/MIK:are) + en totalt hockeyointresserad, en Leksing, en Moring och vår allas Knogen. Ps Leksingen kommer att ha MIK sympatier...annars får han sitta i bilen. Ds
Kommentera

Kenny:

Vii vinnner med 5-2... Ross sätter två baljor, Sampa två & Evertsbergsexpressen 1 balja! Publiken kommer att svika.. 1676 pers!!!
Kommentera

henrikj:

Så sant ;)

ALLA TILL VÄSTRA STÅ IMORGON!!!
Kommentera

Kenny:

Jag tror på 5-2 till våra grabbar.
Publiksiffran blir 1978 personer. Bättre att tippa lågt så man slipper bli besviken. ;)

Alla till hallen...
Go MIK!
Kommentera

Kenny: 6-2 till mora,2060 personer........MIK FOREVER
Kommentera

Kenny:det blir 4-2 till mora det ska bli roligt att inte se matchen mot sundsvall men jag tror att det blir 2154 personer till mora ishal.l några andra som har ett tips!!!!!!ska till falun och kolla på innebandy !!!!men jag hoppas att det blir mycket folk!!!och att mora VINNER.......
Kommentera

Mora - Sundsvall
Någon som har något tips inför matchen? Publiksiffra?
Vad sägs om 4-1 inför 2474 personer?

Alla till hallen nu... Tillsammans skapar vi stämning!
Kommentera

Sv: ..Bortaresor i Superallsvenskan..
rcw:

Visst skulle det vara så, men Mora IK har planerat att ha aktiviteter med styrelse folk och sponsorer på Hovet i samband med AIK matchen.
Vilket förhoppningsvis kan göra att dom satsar mer på Mora IK, om dom ser att det finns intresse från supporterhåll från Mora IK på plats också.
Kommentera

MrAce: Kanske är det så att spelarna inte heller är intresserade av att åka till Stockholm med så kort tid mellan matcherna? Ställer man in då och lämnar walk-over, eller:-)
Kommentera

MrAce:
Jag är inte berörd aå jag kanske inte borde ha någon åsikt, men vore det inte bättre att satsa på en rejäl resa mot Hammarby i stället då så många som möjligt kan följa med!

www.MIK.se
Kommentera

Stigsson:

Pga det bara skiljer några dagar mellan matcherna på Hovet.

28/1 AIK - Mora IK
1/2 Hammarby - Mora IK

Finns det intresse så kan man självklart ordna buss, men tror inte intresset är så stort när det är så pass kort tid mellan matcherna.
Kommentera

Stigsson:

Mig kvittar det på vad jag tjänar... Bara vi får bussen fylld!
nej men jag vet ju vad vi har haft för vinnande koncept förut för att fylla en buss! Varför ändra på ett vinnande koncept?
Kommentera

Varför ingen resa 1 februari, Hammarby-Mora?
Kommentera

jo1: Och vad skulle du tjäna på det? Biljetten måste du väl alltid pröjsa oavsett om du löser den själv eller om det görs centralt. Om man löser dom centrealt kanske man kan pressa priset även på biljetter vilket du inte kan annars. Det kan ju inte bli nån skillnad i priserna gentemot bussbolaget bara för att man lägger ihop två priser, enda skillnaden blir att det blir mer jobb för arrangören som måste förhandla med två parter istället för en.
Kommentera

Ljungberg:

Varför ska man sälja biljetter inkl. entré? Vad är marginalen för dessa resor dÅ?
Kan man inte sälja bara bussbiljetter och pressa priset så lågt som möjligt.. som vi gjort mot Västerås?

QUIT!
Kommentera

Ljungberg:
Ordnar ni ingen resa till helgmatchen Hammarby-MIK?

www.MIK.se
Kommentera

..Bortaresor i Superallsvenskan..
Innan jag skriver ner vilka resor som gäller ska ni veta en sak..

Under 18 år så krävs målsmans underskrift+telefonsamtal till den ni gör anmälan till...ingen alkoholförtäring, äldre som bjuder får 1 varning..

Samtliga priser är INKLUSIVE ENTRE

AIK-MORA IK onsdag 28/1 avresa 13.30 utanför ishallen.
Pris t/r 300:- om 45 pers, 330:- om 35 pers. ungdom upp till 16. 60:- billigare.
Anmälan till Håkan Smångs:070-399 44 19

Sundsvall HC-MORA IK, söndag 15/2 avresa 10.30 utanför ishallen kl
Pris t/r 260:- om 45 pers, 300:- om 35 pers, ungdom 40:- billigare.
ANMÄLAN till Dan Ljungberg:076-236 73 15

Bofors IK-MORA IK söndag 22/2 avresa 11.00 utanför ishallen.
Pris t/r 240:- om 45 pers, 280:- om 35 pers, ungdom 40:- billigare.
ANMÄLAN till Dan Ljungberg:076-236 73 15

Något annat ni undrar över så ring....

Hoppas vi fyller bussarna nu å att vi kommer ha kul på dessa resor..

MVH Dan Ljungberg
Kommentera

Party
Tjena gubbar!! (o fruntimmer)!

Ser fram emot lördag, vi blir ett gäng som kommer ner, 2 bussar! Hoppas på bra drag o riktig partystämning. jag har ju en mycket positiv partyuppfattning av Morafansen sen SCA cupen för nått år sen!

Tror det blir en jämn match, lär bli tufft för oss! Men Sundsvall kommer göra det svettigt för era grabbar också, det kan jag lova!

hare bra o väl mött på Lördag!
Kommentera

Sv: mik-sundsvall
Nu om någon gång så borde väl publikstödet bli lite bättre i Mora??!!
Sundsvall lär vi ta!!!
Kommentera

mik-sundsvall
Kom igen nu...mycket folk i klacken å många moramål så kan lördagen bli riktigt trevlig,,,

forzza mora..
Kommentera

Sv: Sundsvalls supporter
MrAce: Hehe Joo kanske det:P tack=)
Kommentera

Sv: IKO-MIK
ni kan ju inte bara säga att dom ska vinna alla matcher nu bara för att dom vunnit 2!!
Kommentera

Jo men samtidigt ska inte Bengt få allt ansvar för målen, IKOs spelare fick ju ostört gå in på mål, inte konstigt man blir darrig då!
Vi ska även komma ihåg att han gjorde en del jätteräddningar efter att Mora precis reducerat till 3-5... Nej nu glömmer vi denna match och siktar på Sundsvalls matchen... där ska vi bara ha 3 poäng!
Kommentera

Kenny: Jag kan inte förstå varför man inte byter ut bengt när han verkade vara så darrig,Det är inte första gången han verkar lite sömnig
Kommentera

Som jag skrev i ett annat inlägg så blev det förlust för MIK. Nu blev det väl inte ner som en pannkaka men ner blev det i alla fall. Stark avslutning dock.
Kommentera

Kenny:
Enligt min mening var nog (innan seriestart) denna match + skellefteåmatcherna de svåraste på papperet. Som det verkar är oik svåra att ha att göra med, speciellt när dom får ledningen, och det är nog svårt att spela på samma sätt som man gjort i de andra två matcherna mot denna typ av lag. Vad jag har sett brukar bajen spela på ett liknande sätt som ser trögt, tungt och defensivt ut men är ack så effektivt. Nu lyckades mik gå i från till 3-1 och samtidigt fortsätta trampa på utan att göra några misstag. Jag tror mik kommer att styra spelet mot de flesta lagen i denna serie utom mot oik, nästa bajenmatch och faktiskt AIK som verkar ha hittat ett superdefensivt spel (se skellefteåmatchen). Får inte mik både ledningen och fart i sitt spel i dessa matcher måste man ha tur för att vinna.

Hur som helst var man nära poäng trots slarvigt spel och grabbarna vet nog nu om att chansen att vinna matcherna i denna serie ökar drastiskt om man lyckas minimera misstagen. Grundspelet och spelarnivån i övrigt räcker definitivt för att slåss om topplaceringarna.
Kommentera

Sv: Sundsvalls supporter
Hampe:

Ni har inte planerat att komma ner istället då ? :)

Ungdom kostar 30:-
Kommentera

Nyss hemkommen från Oskarshamn och är väl så där lagom pigg ;)
Tänkte gå igenom lite tankar och berättelser för er som inte var där...

1a och 2a perioden är näst intill katastrofala... 1-0 och 2-0 kommer till av rent slarv i försvarszonen... 3-1 pucken får Bengan ta på sig när han släpper in en puck från blålinjen med helt fri sikt... 4-2 och 5-2 är även det försvarsmissar, man verkade mest vara intresserad av att bara kolla på pucken och Oskarshamns spelarna fick göra som de ville och trampa in mitt framför Höglund utan något motstånd alls och då blir det svårt att hålla tätt!

Den tredje perioden är helt klart godkänd och det är väl det enda positiva grabbarna kan ta med sig till på lördag. Oskarshamn slog ifrån sig, Mora försökte och efter 13 min spel fick vi också 3-5, då började Oskarshamn darra... 4-5 i spel 6 mot 4... sedan får vi också chansen att spela 6 mot 5 med en tekning i offensiv zon men den tappar man ut så Ross får lov att dra på sig en utvisning och där är matchen förlorad! Hade man spelat så som man gjort i de 2 första matcherna hade vi lätt slagit Oskarshamn men tuppkammen verkade ha växt lite för mycket tydligen...

Ska vi tänka positivt så kanske denna förlust var bra? Eller ordet bra är kanske fel att utrycka men det lär va en väckarklocka...! Vi möter så pass bra lag i serien där man måste jobba 60 min i varje match... inte 20 som idag...

Nej nu tar vi nya tag tills på lördag... då ska Sundsvall få sota för detta!
Och alla ner till hallen och stötta grabbarna nu!

Till sist... Oskarshamns supportrar måste vara de mest patetiska i hela Allsvenskan... hoppas vi slipper åka ner dit något mer och höra det där j*la bankandet på trumman *suck*

Ha en bra dag!
Kommentera

Sundsvalls supporter
Hallå Jag är en av Sundsvalls supportrar som kommer upp på lördag.. Ska bli kul tycker jag:) Och må bäste lag vinna.. Men jag undrar vad en ungdoms billjett kostar på era matcher??

Ses på lördag..
PS Mitt tips:5-1 eller 5-2 till er..
Kommentera

Vi kommer igen och tar nya tag på Lördag....Sundsvall får sota för det här.....GO MORA GO
Kommentera

En tröst i bedrövelsen ( och det är väl iofs tveksamt om det kan kallas tröst ) är att jag hade varit ganska förbaskad även om jag varit IKO- supporter. Enligt Lückner backade IKO hem i sista, och det var anledningen till MIK´s offensiv. MIK gjorde precis på samma sätt när vi mötte IKO hemma i november. En 4- 0- ledning inför sista höll på att bli 4- 4 innan slutsignalen gått. Synd att inte IKO´s defensiva taktik i sista straffade sig ikväll, men vi skulle tagit hand om detta tidigare. Vi har inte råd att ge bort segrar som vi gjorde ikväll. Enligt både Westerling och Lückner hade vi skänkt bort flera mål.

Nu har jag varit kritisk så det räcker, men någon måste ju vara det också.
Kommentera

Ett ljus imörkret är att jag förutspådde att Sampa skulle sätta två baljor vilket han gjorde...
Kommentera

Knogen:

5-4 nu. 57.25. Lückner gjorde en Boork, tog ut Höglund i powerplay med fyra minuter kvar. Än finns chansen!
Kommentera

Jag....äh...

Jag är alldeles för kritisk och negativ just nu.......nöjer mig med att konstatera att det här inte var bra....alls !
Kommentera

IKO-MIK
Underläge med 5-2 efter två perioder - det luktar onekligen torsk.

Men det är ingen ko på isen om vi skulle förlora. Kammen har vuxit rejält efter de två inledande storsegrarna, men vi ska komma ihåg att vi möter segrarna i den bästa (södra) allsvenska serien på bortaplan. Så jag bedömer detta som MIKs svåraste match i superallsvenskan.

Gör nu en bra sistaperiod och knip i bästa fall med er en poäng eller ett par! Ingen bajengenomklappning, tack.

(Mina barn tycker för övrigt inte att jag är klok - medan de ser på jippoturneringen Nackas Minne på teve sitter jag klistrad framför swehockeys online-rapporering på datorn.)
Kommentera

Sv: HIF-Mora IK..
wallin:

Tydligen inte.. ?
Kommentera

MrAce: inte hammarby?
Kommentera

wallin:

Dessa bussresor är planerade.

28/1 AIK
15/2 Sundsvall
22/2 Bofors
Kommentera

Sv: Inför Matchen i Oskarshamn
Stigsson:
Mmm, nu är magen så där stortokig igen. Morrar, rullar och rumlar runt som vore den skogstokig. Längesedan man var så osäker inför en match tycker jag.
Kommentera

blir det någon buss till hammarby!!!!
blir det en buss till stockhlom då följer jag i alla föll med upp!!!då kan väll höra av dig!!
Kommentera

Sv: Inför Matchen i Oskarshamn
jo1: Just nu börjar jag känna en viss spänd förväntan inför kvällens match. Ska formtoppen hålla i sig eller blir tunga Oskarshamn för svåra. 3 timmar kvar, 2 timmar till radiosändning.
Kommentera

HIF-Mora IK..
hur blev det nu då om den resan..om ni skaffar en buss så ska iaf jag och lax me!! nån som har tagit hand om det där?
Kommentera

Lycka till!!!
Jag tänkte bara titta in och säga lycka till i fortsättningen....Även fast jag är inbiten TIK:are så har jag planerat att gå på hockey nör ni kommer upp hit och ska spöa skiten ur Sundsvall....Ska bli ett riktigt nöje att se.....
Kommentera

Sv: Lilla Björn - Officiell supporterpub?
MrAce: har träning..
Kommentera

Sv: Lilla Björn - Officiell supporterpub?
Någon som planerar att gå ner på Lilla Björn och lyssna på matchen ikväll, hur vart det Dan ?
Kommentera

Sv: Is the Botten Nådd i SA?
metal guru:

Äsch, jag tycker bara det har varit ett sådant fokus på målvakten här på SportSnack och i FFs gästbok (www.mik.se) Han är ingen vägg - framför allt inte om han är halvskadad - och Oskarshamn har fler spelare att se upp med. Det har trängt in sig ett par stycken bland alla Moraspelare i skytteligans topp...
Kommentera

Sv: Is the Botten Nådd i SA?
Stigsson:
Haha, ja nu såg jag ditt inlägg också. Men jag svarade ju faktiskt på MrAce ! :-)

Utflyttarsajten Orsasajt´n "puffar" för Faleijs finest på förstasidan !! ( se länk ) :-D
Kommentera

« · 375103 · »