Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 287443 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Stel hemsida
Fattar inte...

Morahockey.se borde juh toksågas... När falukuriren skriver om att Calle har ritat på ett nytt kontrakt borde väl officiella hemsidan skriva ut det igod tid före? Maken till stel hemsida får man ju leta efter... Vill se riktiga nyheter ochinte hänvisningar till dalapressen...
Kommentera

Silly Season
Har nog aldrig varit med om någon tråkigare silly season för Moras del..
Kommentera

Sv: Hallgren
Stigsson:

Jaja han ska få NÅGRA matcher på sig..
Om nu P broberg inte blir kvar så känner jag mer sympati för att Anders ska vara kvar...

Sen vet vi ju hur det gick för Danne hedman när han kom tillbaka från IKO... käpp rätt åt H... Fast man kan inte jämföra broberg & Hedman! men ändå...
Kommentera

Ny tid för Årsmötet !
Årsmötet kommer äga rum 16 Juni kl 19:00, mer info om mötet på länktips !
Kommentera

McJooHan: Varför vill du "bli av med" Broberg. Han har flera goda egenskaper killen måste väl få tid på sig att utveckla sin talang.
Jag ser ett flertal likheter mellan Broberg och en ung Anders Back och Back spelar i elitserien nu, så ta det lungt och låt killen komma igång.
Kommentera

MrAce82: Kan man inte leka CM och ge Broberg en fri transfer? Det måste ju gå att bli av med honom?
Kommentera

Tycker det är fel att Mora inte tog tillbaka Hallgren..det syntes att han hade potential att bli ännu bättre.Men han kanske inte ville tillbaka sånt vet man inte heller.Sen tror jag att Broberg har försvunnit härifrån innan serien startar..han hade det tungt förra säsongen.
Till sist så säger Simons att truppen är så gott som fylld..och målet är att ta sig till kvalserien kommande säsong..borde inte laget då kryddas med ytterligare nån bra spelare?.Vi såg ju hur det gick i SA förra året..
Kommentera

MrAce82: Mycket trevligt att Jan förärade forumet med en kommentar. Kanske dags att hjälpa honom skapa en egen användare MrAce. Det skulle uppskattar stort av oss fans om vi fick en direkt dialog med kansliet.
Kommentera

MrAce82:

OBS ! inte Jan som skrev det senaste.. så det inte misstolkas
Kommentera

McKeyen:

Vem har sagt att Broberg har fått nytt kontrakt ?
När jag pratade med honom förra veckan så hade han inte
skrivit på något nytt iaf, kan det inte vara så att han har haft ett
kontrakt med Mora IK sen tidigare ?! :).. MT´s tidigare försök till att visa kontraktsläget stämmer inte det mista kan jag säga..
Kommentera

Broberg får kontrakt men inte Hallgren? Hm... vart är vi på väg?
Kommentera

Så här ligger det till med Richard Hallgren / Anders Broberg.

Richard Hallgren kommer inte att spela för Mora IK nästa år.

Anders Broberg: Tillhör Mora IK och i likhet med övriga spelare kommer Anders att konkurrera om en backplats i truppen.

MVH
Jan Simons
Kommentera

Zcootah:
Broberg spelade 5 matcher på hösten för Mora innan han blev utlånad.
Rikard spelade hela hösten med oss (27 matcher) och 4 matcher i SA innan han blev utlånad.
Kommentera

Stigsson: han var utlånad till sunne typ hela säsongen eller det kanske inte var ett lån men han spelade iaf för sunne
Kommentera

Sv: Broberg
Stigsson: Broberg var inte ens bland sunnes bästa backar....han va bänkad en del matcher
Kommentera

Broberg
Ser att Anders Broberg står upptagen som klar för nästa säsong på morahockey.se. Har han signat ett nytt kontrakt då? För han var väl inte klar för några veckor sedan och enligt MT tidigare så hade han ett utgående kontrakt?

Om han har signat nytt, hur långt kontrakt är då skrivet?
Kommentera

Hallgren
Följande går att läsa på barometern.se: "I dagarna kommer Nybro Vikings femte nyförvärv att presenteras. Barometern-OT kan redan nu avslöja vem det är. Det blir 22-årige Rickard Hallgren från Sunne som tar den sista forwardsplatsen."

Rickard Hallgren från Sunne? Jag trodde att han hade ett år kvar på kontraktet med oss? Visserligen så var han utlånad av oss till Sunne under delar av förra säsongen men... Fattar noll, eller finns det flera Rikard Hallgren i samma ålder som spelar hockey på elitnivå?? Har vi sålt han till Sunne och dom skickar vidare direkt eller har han blåst oss som Roger Rosén gjorde när han fick gå till någon litet lag för att sedan hoppa dirket till Västerås?

Någon som kan lämna information till en undrande?
Kommentera

Sv: Liam Lindström
Mora-nisse: www.nyalt.se/sport/artikel.asp?id=704501&sport=

www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=4089

Här har du två artiklar om Liam.

Appro på det hur är han som spelare?
Kommentera

Sv: Liam Lindström
McKeyen: Kan ju lika gärna vara ett löst rykte eller? Finns ju ingen källa som kan ta fram uppgifterna enligt taif.nu´s Övergångar & Rykten!
Fast om det stämmer så är det sorgligt.
Kommentera

Liam Lindström
Hur behandlar Mora IK juniorerna nu för tiden!?
Liam Lindström är troligen på väg till Sundsvall... en oroande förlust!
Kommentera

Sv: Skoglund
MrAce82:
Ett frimärke borde hamna på frimärke...
Kommentera

McJooHan:

Hehe nej den glömmer man väl knappast i första taget antar jag ;).. Finns bara ett ord Klockren ! =D
Kommentera

Ingen glömmer väl Skoglunds mäktiga boarding på Jonas Nilsson... Då Mora mötte S-Vall, Nilsson gjorde mål och Skoglund svarade med att skicka Nilsson en meter in i sargen!!!...
Kommentera

Ny spelare
Det va väldigt va lite rykten man hör om nya spelare till Mora,har ledningen lagt locket på helt och hållet? det borde väl finnas ganska många aktuella,kanske är det nån riktigt bra på g..
Ser på diverse lagsidor att man är tippat som mittenlag av dom flesta.Själv så tror jag vi kommer va bättre än så!
Och tack Skoglund för dom här åren!
Kommentera

Sampa
Hej Mora.. hum ville bara skriva ett lite inlägg och fråga vad tycker ni om kalmar pojken Magnus Sandberg ? jag ahr sett honnom många gånger både i kalmar och i mora tröjan och jag tycker att han har tappat stinget har jag rätt eller är detta en fel bedöming från min sida ?
Kommentera

peo mattson:Du?
Kommentera

Stigsson:
Hoppas någon i supporterklubben skickar en blomkvast till Emil som tack för allt det hårda arbetet i den röda tröjan.
Kommentera

Stigsson:
Tror inte att "Jonne" har något mer att tillföra i Mora-målet. Anledningen till att han flyttade hem från Tyskland var ju att hans knä inte vill bli bra trots två operationer.
Kommentera

Enligt de första rapporterna kring Emil så verkade allt som om man inte erbjöd honom något nytt kontrakt vilket jag tyckte var mycket konstigt. Men i artikeln i dagens MT så verkar det istället som om det är Emil som har tackat nej till Mora för att avsluta karriären med ett par år utomlands vilket låter mera rimligt.

Tack Emil för allt som du gjort för oss under dessa fyra säsonger, jag kommer att minnas dig i MIK tröjan med endast goda minnen.

Kan också notera att Jonas "Jonne" Eriksson har flyttat hem. Kan han vara ett alternativ som konkurrent till Bengan i målet?
Kommentera

Sv: Nya spelare
Hur långt kontrakt har Magnusson skrivit ??
Kommentera

lex1:Enligt taif.nu ryktas Emil till Sundsvall Hockey.Nån som kan beskriva den spelaren lite lätt för mig?
Kommentera

Skoglund
Nån som har pejling varför Emil Skoglund inte fortsätter i MIK?
Kommentera

Sv: Johan Asplund
Hårdrockare75:

Asplund klar för NH90, kolla länktips..
Kommentera

Johan Asplund
Johan Asplund får inget nytt kontrakt med Brynäs. Han har tillhört den anrika elitserieklubben i åtta säsonger och spelat över 100 matcher i högstaligan. Nu ryktas han vara på väg till Mora.

Saxat ur www.svenskafans.com
Kommentera

Sv: Nystart?
peo mattson:

Har du hittat på något eventuellt datum för ett stormöte ? :)

Någon annan som har några synpunkter eller idéer kanske ?
Kommentera

Nystart?
Kära bröder och systrar!

Jag bifogar en fil (hoppas det fungerar) med ett förslag på hur suporterverksamheten i Mora skulle kunna fås att funka bättre. Tidigare har jag försökt pejla intresset för ett stormöte i ishallen, kanske kunde detta ligga till grund för att få en debatt.

Läs och hör av er med synpunkter. Det är viktigt att vi lyckas engagera mycket folk. Du som känner läktarveteraner, försök skaka liv i dom personerna. Jag tror det är bra att få med sig både tonåringar och gubbar.
Kommentera

Sv: Ekonomin, suck
peo mattson: Naturligtvis, men det är skillnad på vinst och vinst... Redan ur den synpunkten var det modigt av Leksandsbröd att ta fajten med den stora multinationella draken tycker jag...

F ö är det intressant att läsa domen som publicerades som pdf. Läser man den - och bortser från helt hockeyaspekten (som man ska) så inser man att det är fullkomligt rätt att MD kom till det beslut de gjorde. Dessutom är det kul läsning rent historiskt också... ;-)

Det är noga med urspung inom EU och ståta med lånta fjädrar (klockstapel, daladekor etc) SKA straffa sig...
Kommentera

Sv: Melkers...
MIKaelovic:
Jo det är sant... är man lika girig som Leksandsbröd och inte tål konkurens så... är det ju bara att hoppa in i MD och kanske låta SCAN eller nått stå för rättegångskostnaderna... HAHA !
Kommentera

Sv: Melkers...
McJooHan:
Det förutsätter att Melkers skjunker lika lågt som Leksandsbröd gjort.
Kommentera

Melkers...
Denna dom i MD borde bli vägledande för olika saker...
Exempelvis så torde MELKERS Charkuterier i Falun få ensam rätt på falukorv... Mariestadsöl, Arbogaöl mm osv...

Jag kan fortfarande inte förstå det här!
Leksandsbröds beteende liknar juh vitrysslands spel... döda spelet genom att lägga pucken över sargen..

SÖKER RENT SPEL !
Kommentera

Minns en inte allt för avlägsen tid... bara några säsonger tillbaka...

..när MIK till varje ny säsong förlorade 8-10 spelare och inte vilka dussinspelare som helst... utan alltid dom bästa som försvann till nåt elitserielag, annat allsvenskt gäng eller utomlands.
Och så fick man försöka plugga in alla nya namn och nummer, mestadels juniorer och nån ny från nån sämre klubb.

Vad har hänt ? Elitserietränaren Lückner istället för Grötting, Sen kommer det varje vecka rapport om att dom bästa förnyar sina kontrakt...Idag kom rapport om Mörrums målspruta som tydligen som söker sig hit ut till "ödemarken". Vem i klubbledningen har vunnit på hästar?
Kommentera

rcw:
Ja, han kan kanske bli den målskytt vi saknat. I nuläget finns det 1 målvakt, 4 backar och 12 forwards i truppen.
Kommentera

MIKaelovic:
Här är en:
www.moratidning.com/sport/artikel.asp?id=691672&sport=ishockey
Välkommen till ödemarken! :-)
Kommentera

se det positivt kära antagonister från norr... Precis som peo skriver så får ni chansen att sätta klubbmärket där det ska vara, på bröstet!

För övrigt ska jag nu ta mig en macka gräddad i Dalarna
Kommentera

Hoppsan, dribblade lite väl friskt med begreppen i mitt tidigare inlägg. "kan knappast underskattas" ska naturligtvis vara "kan knappast överskattas"
Kommentera

gripen66: Din poäng är tydlig, men tro inte att det "ärliga" Dalabageriet agerar som glesbygdens riddare, man vill ,precis som Barilla och alla andra bolag, maximera sin vinst.

Jag kan då inte låta bli att bli förbannad när gratis marknadsföring för Mora kommun på den 25 år gamla produkten upphör. Värdet av exponeringen av varumärket Mora kan knappast underskattas. Inte heller är 1 miljon sponsorkronor småpengar för en förening som MIK.

Det bästa vore naturligtvis om delar av produktionen flyttades till Mora, men det är knappast troligt.

Det enda positiva med den här historien är att den bereder plats för klubbmärket på tröjan igen... :-)
Kommentera

Nya spelare
Positivt att flera av spelarna skrivit nya kontrakt. Dock undrar man varför vi ännu inte sett några nyförvärv. Våra konkurrenter värvar, men vad händer i MIK?
Kommentera

peo mattson: Duger det inte med moraknivar? ;-)

Ja, bojkotta på ni... Om du hellre vill tugga ett bröd från en multinationell koncern från pastaland än från en länskollega lika svensk nu som alltid bara för att de sponsrar er med några kronor, så får ni väl göra det... :-)

Bygg upp en _riktig_ brödfabrik i _Mora_ istället...

Sponsorer till det ena eller andra laget åsido, så är dagens utslag i MD en seger för småskaligheten - och ärligheten. Leksandsbröd görs i Leksand. Mora i... tja... Värmland... av multinationella intressen.
Kommentera

De inavlade individerna i leksandsbröd snuvade idag MIK på stora pengar. Wasabröd förbjuds att använda "Mora" på sina produkter. Inte bara har dessa byfånar sabbat för MIK, man raderar en värdefull exponering för orten Mora. Inte många småstäder har sitt namn på en välkänd produkt i alla affärer över hela Sverige.

Jag behöver knappast påpeka det olämpliga i att stödja det smutsiga lilla bybageriet i Häradsbygden genom att köpa deras produkter? Bojkott!
Kommentera

« · 287443 · »