Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 329712 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Såhär bra stämning har jag inte varit med om på länge.
Sittplats inte bara klappade händerna... de sjöng till och med... sådan här stämning har jag inte vart med om sedan jag flytta hit 1999... så underebart!
Kommentera

Kan bara hålla med alla andra som skrivit här att det var riktigt bra stämning i hallen ikväll! de va ett tag sen de va så bra.Trodde inte mina öron när till och med sittplats bjöd till ikväll! Detta är precis vad grabbarna behöver! Bara o hoppas att det kan bli något liknande mot Bofors på onsdag,o hoppas på ännu mer folk då.
Sen har jag en liten känsla av att hockeyn är på väg uppåt igen på orten,är det nån annan som känner likadant??
Bra kämpat ikväll Mora!!
Kommentera

henrikj: Skönt och höra. Skitkul att sittplats till och med klappade händerna.

Härligt sittplats!!!

Nu räcker det med 18 poäng till så fixar MIK SA.
Kommentera

Stigsson:

Nej, det är sant. Fast med Smidjegrav-mått så måste man ju säga att det var bra stämning.

Något som är en riktigt bra är att laget är såpass jämnt över de olika femmorna. Det spelar liksom ingen större roll vilken formation som är inne på banan. Det är många som producerar poäng o.s.v.
Det är inte som med t.ex. Piteå som bara verkar ha en femma producerar.

Riktigt stark tredje period. Trepoängaren var aldrig i fara.
Kommentera

Vinner grabbarna mot örebro så kommer det nog med största sannolikhet blir riktigt livat mot bofors, känns som det blir mer
folk då o det gör nog i sin tur ännu bättre stämmning!!

SÅ GÖRA VI NÄR VI KROSSAR VÄSTERÅS, KROSSAR VÄSTERÅS, KROSSAR VÄSTERÅS!!
Kommentera

mw: Mora gjorde en stabil match,Sista periorden var den bästa på länge,Mora var aldrig hotade.Målet VIK fick var ett bjudmål.Bra att andra gör poäng trotts att rossen går poänglös.Det ser mycket bra ut,Petré var en klippa,Hoppas han blir kvar ett tag till.
Kommentera

Stigsson: Hoppas inte att det bara var fredagsruset som gjorde att stämningen var bra. HUr var matche som helhet, VIK vann ju skotten!
Kommentera

Stigsson: Det är en bra bit på väg iallafall,Nu öser vi på ännu mer mot Bofors på onsdag...,Dom verkar vara i en svacka....
Kommentera

henrikj: Nåja, nu var det väl inte stämning så att några motståndarlag behöver vara rädda men det tar sig sakta men säkert. Det som var possitivt idag var att sittplatspubliken hände med trots att vi bara är i grundserien och det har väl inte hänt sedan 70-talet. Hur ska det då inte bli när våren kommer.

8 poäng ner till strecket nu, inget är klart men för tillfället så ser det riktigt bra ut.
Kommentera

Matchens lirare!
Matchens lirare ikväll var Johan Westeng!Allt verkade stämma för honom.3 p under en match är inte illa!!!
Kommentera

Mikke:

Det var 4 år sen det var sån fart i ladan som i kväll. Dessutom så var MIK:s spel i 3:e det bästa som man presterat denna säsong. Snacka om att spela på resultatet!! Sen var det ju dj--igt kul att. Fimpen fick göra sitt första hemmamål.

Hasta la vista baby!!!

Storfoppa
Kommentera

Mikke:

Så sant, så sant. Härligt att det återigen är lite stämning i Smidjegrav.
Grabbarna förtjänar alltihop. Dagens seger var en riktig lagseger, alla slet och gjorde sitt jobb förträffligt. Underbart att se!
Måste skänka en extra blomma i hatten åt Bengt Höglund, det är väldigt längesen Mora haft en så stabil målvakt. Målet han släppte in idag var ju ett riktigt skitmål.

Nu tar vi Örebro på Söndag!
Kommentera

Mikke:
Och publiksiffran 1127.
På de nio senaste omgångarna (54 matcher) har bara sex haft mindre än fyrsiffrigt i åskådarantal. Tre i Mörrum, två i Mora och en Armbåga.
Kommentera

Såhär bra stämning har jag inte varit med om på länge.
Det var lite fart i Mora ishall idag, när Mora manövrerade ut Västerås.
Jag måste säga att det var ÅR sen jag hörde denna stämning i hallen.
Fortsätt såhär så kommer det att gå bra för killarna frammöver.

Och för att inte tala om spelarna, dom gjorde ett fin fint jobb därute, och vek inte ner sig en tum. Henrik Petré vill vi gärna se mer av, men det är väl en utopi. Han ÄR det Mora behöver.

Yoyo...gogo!
Kommentera

Sv: P3
Sorry,
serieåteruppstarten är ju förståss mot Bofors på onsdag...
Kommentera

P3
Henri Petré 3-1 i slutet på andra. Hur länge fick vi låna honom sade ni..?

Noterbart i övrigt från SWEHOCKEY/ONLINE:
BoFors-Armbåge, hittills 15 tvåminutare och en straff. Ont ska med krut fördrivas.
Osmanshamn-Örnebro, enda målet efter 19:58 i första.
Roggle-Vaxjjo 21-3 i skott i första, MEN bara uddamålsledning.
Nybror-Murrum, 2-0 till hemmalaget efter bara 1:43, se'n har Murrumsborna vänt till 2-3.

Ska till Mora nästa helg och se serieåteruppstarten mot Rögle. Ja, ni räknar väl ändå inte derbygruppspassagen som allvar..?
Kommentera

Sv: Hjälp till att skapa stämning mot Västerås!
MrAce: Ikväll har vi ett himla drag på läktaren,Så kom och hjälp till allihopa.GO GO MIK
Kommentera

Sv: Allsvenskan på Tv
MrAce:

Hockey på Robinson ön vore ju kanske lite coolt ;)
Japp, har fått tag i Jo1 och snackat med han... Ikväll ska vi röjja!
Kommentera

Kenny:

Här blir det inte snack om någon j*vla storbilds Tv !!
Hockey bör upplevas på plats, sen är det skitsamma om matchen spelas hemma i Smidje eller om den spelas på Robinson Ön ;)

Förresten Kenny: Jo1 har ringt o sökt dig febrilt, så du kan ju slå honom en pling !
Kommentera

Mattias - 74:

Sant men man ska aldrig säga aldrig... ett lag håller inte i all evighet!
Kommentera

Kenny:

Ingen ide att diskutera Leksand och Mora för både du och jag vet ju att Leksand är för bra för Allsvenskan! Aldrig mera Smidjegrav!!!

Sedan vann södertälje skotten som du skrivis å Bales är väl den som skall framhållas mest..
Kommentera

MrAce:

Faktum är väl ändå att Leksand ska vara oerhört glada över 1 poäng... vad blev skotten i 3e? 19-3? men inga mål så....
Kanske skulle passa bättre med Leksand som jumbo!

Hur som hellst... blir det hockey på TV lär vi hyra storbildstv och följa Moras väg ;) Är det bara jag som vill till Piteå ifall de går vidare? ;)
Kommentera

MrAce:

Jaså jaha ja! Ja men du det är ingenting vi skall diskutera här utan det överlåter vi till de parter som är inblandade

Ja 1 p borta är bra tycker jag ocj dessutom var ju SSK laddade till tusen :)
Kommentera

Mattias - 74:

Vad glad för det du, leksand lär ju komma tillbaka när som helst. Kul att ni kunde knipa en poäng mot tabell jumbon igår iaf.. *L*

Hur går det med tillökningen, börjat jäsa i ugnen ännu ?
Kommentera

MrAce:

Varför skall tv fyra bara sända skitserier :)

Lika på lördagarna så skall det visas div 1 i England och nu tydligen allsvenskan i ishockey men det är ju roligt för vissa kanske :;)
Kommentera

mw:

Nej jag vet inga prisuppgifter alls faktiskt..
Kommentera

Sv: Elitserien växer - 14 lag redan nästa säsong
mw:
expressens artikel är otydlig på en väsentlig punkt;
dels pratar man om "livlinor för elirtserielagen", dels är det rent sportsliga "de fyra bästa ur kvalserien" som avgör vilka 14 lag det ska bli i ES2004.
Kommentera

Sv: Mora IK - VIK
Hoppas det kommer minst 1000 pers ikväll. Efter alla dessa glädjande nyheter borde fler leta sig ned till hallen.
Kommentera

MrAce: Ungefär hur mycket kostar en sändning mellan tummen och pekfingret? Vi får se till att ta oss till SA, så att man får se MIK.
Kommentera

mikfan: Frågan är om inte detta är den största chansen för MIK att nå elitserien sedan 1999, 1997 eller 1980! Visst är det en lång väg att bli bland de 4 bästa i kvalserien, men det känns definitivt inte som någon omöjligthet. Hammarby och Skellefteå får nog ses som favoriter. I södra verkar Oskarshamn just nu vara bäst, men det gäller att vara bäst lite senare på säsongen.
Kommentera

Stigsson:
Dom väljer hallarna efter förutsättningarna hur det ser ut med tex fiberkablar osv.. det blir nog för dyrt annars.

Men ju större intresse det är för en match så kan dom säkert leta sig till de "mindre" hallarna med, dock inte förrens i SA/KS skulle jag tänka mig iaf
Kommentera

MrAce: Då måste vi se till att hamna i samma serie som Stockholmslagen då för jag kan inte tänka mig att dom bryr sig i någon annan.
Kommentera

Stigsson:
Tv4 pratar om att sända framtida matcher med, men det beror helt på hur stort intresset är för matcherna och självklart är den ekonomiskabiten en avgörande del det med..
Kommentera

MrAce: "Först ut" Blir det flera???
Kommentera

Allsvenskan på Tv
På söndag börjar Tv sändningarna från Hockey Allsvenskan på Tv4+..

Först ut är matchen AIK - Björklöven, sändningstart kl 18:00
Kommentera

J0cke: Du är säkert nöjd med det systemet när vi går upp :-)
Kommentera

mikfan: Så jävla patetiskt med livlinor för elitklubbarna. Riktigt röv slick från klubbar som vet att dom inte har nått i eliten att göra. Är man inte bra på planen så ska man åka ner, inte ha nå tre chanser. Ungefär som att man får välja ALLA alternativen i Vem vill bli miljonär, tycker det är dax för hockeyförbundet att kolla på fotbollen o dess system ännu mer som är mycket vettigare!!
Kommentera

Sv: Hjälp till att skapa stämning mot Västerås!
Kenny:

Det ska vi verkligen, jag har dammat av shortsen nu och planerar en stabil comeback på ståplats ikväll !

Hoppas att vi kan få en publiksiffra mot 1300 ikväll med, under 1100 tvivlar jag starkt på. Det märks på telefonerna här på kansliet att hockeyn är het igen i Mora :)

Så om du fortfarande går i tvångstankar om du ska leta dig ner till Smidjegrav eller inte.. så kan jag råd ge dig att du bör leta dig ner !
Vet du inte vart i hallen du ska placera dig, så kan jag även råd ge dig att ställa dig i klacken och tillsammans ska vi skrika fram grabbarna till tre oerhört viktiga poäng !
Kommentera

Sv: Farsan Johansson
Kenny:

Måhända =p
Kommentera

MrAce:

Kanske en anledning till att han just valde att flytta härifrån? =D
Kommentera

jo1:

Hehe Farsan Johansson.. Han o den legendariska Fredrik Hallström gick väl båda till Vänersborg HC, och där ser man att Farsan fortfarande spelar.. Fredrik verkar dock ha stadgat sig i Vänersborg (?) och vägrar svara i sin mobiltelefon på fredagskvällarna !

Undrar om "Farsan" fortfarande dras med plågsamma minnen om en statoil mack utanför Nyköping fortfarande ? ;)
Kommentera

Hjälp till att skapa stämning mot Västerås!
Imorgon ser vi till att få en riktigt bra inramning på matchen från Västra stå! Spelarna förtjänar stöd!

Vadå pinsamt? - VÅGA STÖTTA LAGET FRÅN STÅPLATS!
Kommentera

Farsan Johansson
Råkad se nu när Broberg Jr skulle gå till Kramfors att j20´s f.d supertalang "Farsan" Johansson lirar i klubben! Med ett bra facit där uppe verkar han vara klubbens svar på "Skuggan" Nilsson! Roligt att se med lite lyckade ungtuppar ute i etern...
Kommentera

Sv: Bofors - Mora
Fler som reagerat på Värmlandsgnället. Fagervall(IKO:s tränare) tyckte att domarens insats i Nobellhallen var horribel. Dock inte Herr Eriksson som dömde denna gpng.
Kommentera

Sv: Experter på att bryta sviter!
Stigsson:

Verkligen starkt att vinna nere i Arboga. !
Petré tillförde mycket offensivt spel från sin backposition, kort sagt så skapade han fler chanser i den första perioden än vad våra backar gjort hittills i år.. Hade bla ett farligt skott som dansade på mållinjen.
Med tanke på att det var hans första match på 6 månader (?) så var det en helt klar godkänd debut.
Kommentera

Sv: Experter på att bryta sviter!
Kenny: Starkt att knipa 3p där nere med tanke på hur bra Boga har spelat den senste tiden. Är det nån som var där nere som kan berätta hur det gick för P3. Tillförde han något?
Kommentera

Väldigt interessant statistik
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,389709,00.html

Och att Mora har minsta snittet utv.minuter per match de trodde man inte..
Kommentera

Experter på att bryta sviter!
Underbar seger idag! Mora är ju experter på att bryta motståndares fina sviter... Oskarshamn, Bofors och nu formstarka Arboga... 6 poäng ner till strecket!
Kommentera

« · 329712 · »