Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 339323 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Manifestation mot stängd elitserie.
metal guru: Dom ville då ha det när aftonbladet fråga för några veckor sedan. Fast dom kanske gjör en Göran Persson.
Kommentera

Sv: ..MORA SUPPORTERS..
Ljungberg: Alla ni som inte har något för er på lördag innan ni ska ner till hallen för att se Mora-Troja/Ljungby ska infinna sig på Restaurang lilla Björn på gågatan i Mora KL 14.00 (13.55 utanför)

Där vi då kan ladda upp inför match med att äta en bit å snacka lite skit....

Å vi får dessutom rabbat på de vi köper om vi är ett slutet sällskap.. så kom du med...

Mvh Ljungan
Kommentera

Ultra: När kom dessa "order från upphovsmännen" Har läst igenom brevet flera ggr och undrar varifrån du har dina uppgifter. Att massmedia inte skulle veta utan överaskas varför skulle då manifestet läggas ut på supporterhemsidor i går en vecka innan protestdagen? När det i brevet står "kontakta tidningarna i er närhet" Har du någon fakta i dina påstående?
Kommentera

Ultra:
OK, bra jobbat!
Kommentera

PeO:

De personer som bör veta vet redan vad som råder.
Enligt order från upphovsmännen fick man inte diskutera detaljer i gästböcker, pga media och att det skulle bli en överraskning.
Sen är det möjligt att ordna namnunderskrifter osv med..

Vi ses i Arboga !
Kommentera

OK, innan jag lägger näsan i blöt:
Är det nån MIK-fan som redan tagit tag i den här manifestationen?
Kontakter med upphovsmännen/kvinnorna?
Nu infaller det hela visserligen på bortamatchen mot Arboga, men kunde inte vi börja samla namnunderskrifter redan nu på lördag mot Troja?

Nu råkar jag, av mindre manliga skäl, vara bortrest under helgen så det praktiska arbetet kan jag inte vara med på. Men en blänkare på www.mik.se kan jag ordna.

Rent praktiskt samlar man väl bara ihop ett gäng (nyktra) fans utrustade med papper (kanske inget skrynkligt kollegieblock som man hittat under förarsätet i bilen utan en snygg lista gjord i Word) och pennor. Presentera för matchbesökarna vad det gäller och erbjud dom chansen att protestera. Säkert ropas det ut i högtalarna också om vi frågar snällt. Mer idéer? Frivilliga?
Kommentera

J0cke:
Nää du. Inte ens dom...

Här är ännu en länk i ämnet, Leksand Stars tycker till...
Kommentera

metal guru: Bara och instämma! Bara lindansar laget lif som tycker det vorre bra med en stängd elitserie.
Kommentera

Manifestation mot stängd elitserie.
AIK och Black Army on the go:
"Ishockey utan nerver och passion är inte ishockey, utan underhållning"
Kommentera

Sv: En Klubb, en själ, en tradition
Kenny:

Ja klart det men då är har man ju inget riiktigt Hammarbyhjärta...
Kommentera

Sv: HC Örebro - Mora IK
MrAce:

Expressens internetservice måste vara värdelös... Hittade nämligen ingen artikel denna gång eller. Varför finns dessa bara i den vanliga "analoga" varianten tro?
Kommentera

Citerar Patrik Ross i dagens expressen.

- Vi ska vinna serien, och visa att vi är det bästa laget.

Mycket skönt att höra att man går för serie seger ! :)
Kommentera

Sv: En Klubb, en själ, en tradition
jo1:

Håller med dig! Dock så måste man ju kunna hålla på t.ex. Hammarby i fotboll eftersom Mora IK inte har något fotbollslag!?
Kommentera

En Klubb, en själ, en tradition
Tänkte bara fråga hur folk ser på det här med russinplockning? Att plocka flera lag ur kakan som man stödjer! Ex. hålla på Mora IK i hockey och Hammarby i fotboll... "Men att lägga sina känslor på en annan klubb i en sport där våran klubb finns representerad är oförsvarbart." Ska man stödja Mora IK gör man det i alla matcher oavsett om man ser de live eller lyssnar på radio eller sitter & degar på kanarieöarna!!! Jag anser att man inte kan stödja MIK i 48 matcher och i de man mötte hammarby så var neutral.. Tycker att det är bara att välja sida... Som sagt var man kan ju inte vara gift med två fruar...
Kommentera

Sv: 7 omgångar kvar
rcw:
Frågan är hur man mår veckan efter ;)
Nej ska verkligen inte gå handlingarna i förväg.. men det ser bra ut, kanske tom riktigt bra.
Kommentera

Sv: Tvåsiffrigt
mw: Fick du lov att nämna det namnet här mitt i all glädje?
Kommentera

Stigsson:
Speldatum för Superallsvenskan och Kvalserien är fastställda (länk).

Jag undrar hur man mår 2004-04-10?

www.MIK.se
Kommentera

Jag vill inte gärna nämna det här, men gårdagens match påminde mycket om Leksands överlägsenhet för två år sedan. MIK vinner skotten med 51-19 och vinner med stora siffror. Så såg det ofta ut för LIF.
Kommentera

Sv: Tomas Ring
Stigsson:

Var ingen dålig fight det inte.. Ringen satt på ryssen och matade slag inuti målburen dessutom [bild]members.chello.nl/w.donkersloot1/s167.gif[/bild]
Inte ofta som Ring slåss men när det händer så händer det rejält =)
Ska tillägga att det blir inget förlängt straff utan Tomas är med på lördag igen.
Kommentera

Tomas Ring
Ringen matchstraff för roughing! Har det hänt förr?
Kommentera

MrAce: Wow, Rossen gjorde 2+4 i den matchen.
Kommentera

Kenny: Jag är fortfarande övertygad om att 60p kommer att räcka och dom får vi på hemma matcherna mot Troja, Nybro och Mörrum.
Sen att det finns 4 matcher till att ta bonuspoäng i är ju bara för bra.

Spänning sa Bill.....
Kommentera

MrAce:
Det var ganska mycket "division 1 västra" över gårdagens härliga resultat. På den tiden kunde vissa matcher bära iväg fullständigt, minns stackars Munkfors...

Visserligen är det inte tränaren som gör målen men Harald måste göra ett väldigt bra jobb! Dessutom har han bra hand med media: han uttrycker sig korrekt och använder humor och ironi vilket gör att han sticker ut från dom andra trista tränarna som bara kan skapa uppmärksamhet genom att starta patetiska gräl. Klubben gör nog smart i att föra fram Harald ännu mer i rampljuset, just nu är han en viktig kugge i marknadsföringen tror jag.
Kommentera

Tvåsiffrigt
Stämmer det att det var över 5 år sedan som vi vann med ett två siffrigt resultat ? jag kan då inte hitta någon nyare stor vinst...

29/11 -98 Grums - Mora IK 2 - 12

se länk för mer information.
Kommentera

Sv: Trend:
Hörru mw:
Du förstod aldrig mitt kodade meddelande.
1-3 skulle egentligen varit de omvända 3-1, och snacket om utvisade Ross indikerade bara hans nolla i utvisningsbåset - och hux flux 3-10 och ärkebingo.
Vad behöver jag ytterligare förklara för er dödliga?
Kommentera

Sv: Trend:
metal guru: Härlig analys! Hur många rätt hade du igår? Känns som du satte alla 6 matcher, men hur var det öhhh tom bur 1-3 ;-)
Obs! Kan du inte göra en analys på de matcher som återstår så vi dödliga ser hur det går i den här serien.
Kommentera

Trend:
Sista fem omgångarna, man har alltså spelat om 15p:

Halmstad 15 (+11)
Västerås 10 (+3)
Mora 9 (+7)
Växjö 9 (+3)
Nybro 9 (0)
Rögle 8 (+4)
Oskarshamn 6 (+1)
Arboga 6 (-5)
Mörrum 5 (-3)
Bofors 5 (-7)
Örebro 4 (-8)
Troja/Lj. 4 (-6)

Bofors har tydligen tappat stinget. Vann dock skottstatistiken igår, med förkrossande 40-22, men förlorade målmässigt mot VIK med 1-7.
VIK å sin sida skulle behövt kollektivt knapra hibernal för att dämpa sina humörsvängningar - förlust med 1-5 mot Växjö i söndags, nu vinst med 7-1. Vad blir det mot formstarka Halmstad på söndag, 1-9..?

Mora och Oskarshamn är de lag som slåss om en SA-plats, som har flest matcher kvar mot de fem som redan är avsågade (men fortfarande är väldigt kapabla att vinna matcher).
IKO's dåliga trend ovan kan avspeglas i att man i de fem senaste mött fyra lag som tävlar om SA-platsen, och fått två kryss plus en uddamålsförlust - samt en 0-3-förlust mot formstarka Halmstad. Så har man också krossat Arboga med 8-3.

Tips blir därför att IKO och Mora börjar nu segla ifrån, medan striden alltmer tätnar om de återstående platserna, där alla slår alla en en härligt salig blandning.
Kommentera

Worst case sceniario (updated)
Sett från en Mora-horisont - och inför omg. 26:

Oskarshamn 66
Halmstad 64
Bofors 63
Rögle 63

Kravet har nu sjunkit ett pinnhål till 64p, och trenden är fortsatt nedåtgående.
Kommentera

..MORA SUPPORTERS..
Alla ni som inte har något för er på lördag innan ni ska ner till hallen för att se Mora-Troja/Ljungby ska infinna sig på Restaurang lilla Björn på gågatan i Mora KL 14.00 (13.55 utanför)

Där vi då kan ladda upp inför match med att äta en bit å snacka lite skit....

Å vi får dessutom rabbat på de vi köper om vi är ett slutet sällskap.. så kom du med...

Mvh Ljungan
Kommentera

Kenny: Vi fixar detta utan problem, fats ev kan de bli tufft de 1-3 sissta ifall grabbarna tror att de kankse på förhand har klarat av att komma till SA, så de gäller för oss att kämpa på för laget..

Så som så många gånger för... mer folk i hallen..
lördag mot Troja/Ljungby 16.00
Kommentera

7 omgångar kvar
7 omgångar kvar endast... 21 poäng att spela om...
Nu är det 7 poäng ner till 5:an...
Bästa resultaten nästa omgång vore kanske dessa...

Mora - Troja: 1!
Västerås - Halmstad 2
Mörrum - Rögle 1
Oskarshamn - Örebro 2 (igentligen ointressant)
Nybro - Arboga (Känns verkligen som det kvittar)
Växjö - Bofors 2

Detta skulle betyda 10 poäng ner..! Men huvudsaken är att vi vinner så klart!

Nu har vi, Troja (h), Arboga (b), Nybro (h), Växjö (h), Oskarshamn (b), Mörrum (h) och Västerås (b)... vart ska detta sluta!? Spänning var ordet!
Kommentera

Sv: Hejarklacken...vart tog du vägen!?
wallin: Ja du, vad säger man...

GÅ NER till hallen så får du ju se hur de är där nere...

denna säsong än så länge slår många rekord när de gäller Klacken å stämmningen i hallen....

ses på lördag i klacken hoppas jag... så sluta va en "surmas" utan hjälp till ist, för du sa väl här om dagen att du va 100% MIK fans...

ELLER...
Kommentera

Sv: Hejarklacken.
oddset: Japps det har du så rätt i, visst finns det medgångs-supporters men inte lika många som förr. Bra att du tycker att de har blivit roligare att gå på hockey, å de hoppas jag att alla kommer att fortsätta med. Inte bara komma när SA drar igång. Fråga gärna en massa vänner å berätta hur det har varit de sissta matcherna...hmm..står du i klacken lr... Mvh Dan Ljungberg
Kommentera

Jo1:

Visst, men ett radio samtal går ut till många 1000 hushåll runt om i vår byggd och som programledare har man ansvaret att ge dessa hushåll information från många sidor... Nu blev det Dan som fick ge den informationen från sina tankar. Och han hade inget som helst emot att svara på denna fråga. Han sa helt enkelt sin syn på saken.

Kan tala om direkt ut här att jag som F.D ordförande i Red Dragons inte var rätt man för jobbet så att säga... därför blev det som det blev.
I och för sig tycker jag väl inte det var många som drog sitt strå till stacken... men det är bara att glömma och gå vidare.
Jag tar på mig ansvaret helt och hållet för att det gick som det gick!

Förstår faktiskt inte varför man ska hänga upp sig på en sådan sak en kväll som denna... Vi har slagit Örebro med 10-3!!

Hoppas nu det kommer mycket folk till klacken och matchen på lördag! Det är killarna verkligen värda!!!
Kommentera

Sv: Hejarklacken.
Ja de är bara o köra på för klacken,fortsätter de så här som på dom senaste matcherna så tror jag de kan bli jäkligt bra! Har varit så jäkla kul o gå på hockey dom senaste matcherna,hoppas de fortsätter me bra stämning!
Och efter dagens 10-3 vinst i örebro så kan väl vi morafolket ta o pallra oss ner på lördag och ge vårat stöd el?? vill inte se fler sånna där löpsedlar! så kom igen nu alla till hallen på lördag!
Kommentera

Hejarklacken.
JAg ville bara säga att jag tycker att det är jävligt bra att hejarklacken försöker i alla fall.. Jag menar det är ju inte möjligt att dom ska kunna låta särskillt mycket när dom är så pass få och när ingen av dom andra 1000 personerna säger nåt. säger bara fortsätt Red Dragons. förhoppningsvis så kommer övriga att haka på snart. Det är spelarna värda dessutom
Kommentera

jo1: Jag kan bara säga grattis. Ni stod för den enda glädjen idag, jag glädjs alltid när ÖHC får storstryk, dock förtar nog sorgen den glädjen.
Nu ska jag sova och drömma otäcka drömmar om VIK.
Kommentera

mw:
'
Bah jo iofs! Visst är man underbart glad! Men när det gäller andra ämnen har vi delade meningar...
Kommentera

jo1: Nu skall vi inte hacka på varandra en dag som denna. Laget och supportrarna är ju på gång. Lägg ner gammalt groll. Nu gäller det att blicka framåt MIK är på rätt väg...
Kommentera

Kenny:

Du som FD Red Dragons Ordf. sitter och frågar en viss Ljungberg på hockeyradion vad som hände med Red Dragons! Om någon ska kunna besvara den frågan så är det väl ändå du? Jag förstår inte vad du vil få fram men det var väl ändå du som var ytterst ansvarig för floppen?
Kommentera

Ni som valde att sätta pengar på Mitt omkl.rum tips hade kunnat få en trevlig kväll!..
Dock ej 2-4 och ett äkta hat-trick men väl trebaljor av Martin Jansson!
Kommentera

Mik håller på att totalt KROSSA Örebro.
Kommentera

metal guru: Hahaha, okej. Har du lirat på Oddset?
Kommentera

mw:
Känner mig taskig som tippade Ross att bli utvisad i slutminuten, karln är ju fortfarande nollad i bus-kolumnen. Tror dock fortfarande sjukligt intensivt på ett tredjemål i öppen kasse med 4 mot 6 på planen.
Kommentera

metal guru: Låter som ganska troliga resultat. Jag tippar på att Arboga spöar Växjö.
Kommentera

DomarenOne: ok..men jag har inte varit på dom senaste matcherna men dom har inte mycket att komma med dom andra lagen heller!! =)
Kommentera

Våran kvarting
Aftonbladets Mats Wennerholm öser idag beröm över vår gamla hjälte Magnus Hedlund efter att han avgjorde gårdagens match mellan Modo och Djurgården.

"Jag såg matchen mellan Modo och Djurgården igår och njöt av Magnus Hedlunds två mål. Hedlund är en av Sveriges största talanger med en underbar blick för spelet och en säregen elegans i skridskoåkning och puckbehandling. En spelare att njuta av för den som söker perfektionen i sporten. Men kilon, muskler och centimetrar betyder så mycket idag att spelare som Hedlund egentligen inte ska klara sig. Han är 171 cm och väger 73 kilo och är mindre än de flesta 15-åringar i tv-pucken. Men i går var han störst."
Kommentera

MrAce:
jo 1 har redan tagit mitt "2-4"-tips så jag tvingas säga 3-4. På vilket konto placerar jag insatsen? :-)

Jag kan för övrigt rekommendera unibet. Bra odds, inget krångel och tillgängligt överallt (från telefon eller internet).

www.MIK.se
Kommentera

...eller om jag ska utveckla kvällen:

Troja/Ljungby - Nybro IF 2-4
Örebro - Mora 1-3
Rögle BK - Oskarshamn 2-3sd
Halmstad HC - Mörrum 5-1
Bofors - Västerås 6-2
IFK Arboga - Växjö HC 1-4
Kommentera

jo1:
1-3.
Sista målet i öppen kasse, trots 2min för Ross för 'osportsligt utseende' strax därinnan.
Kommentera

« · 339323 · »