Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 342714 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Pinsam förlust
J0cke: Han vill inte ha några, jag har förklarat för honom att så gör man inte fast om han har fattat vet jag inte. På fredag kanske han jublar åt Rögle:-)
Kommentera

Bafucin: Att Mora är det lag som spelat FLEST matcher i Allsvenskan/SuperAllsvenskan..

För övrigt vad har du för adress så man kan skicka ner Mora Souvenirer till grabben din ;)
Kommentera

Bafucin:

Kul - Tur kanske ? En Kul tur till SA
Kommentera

J0cke: Vilket betyder.....?
Kommentera

Bafucin: Kultur kan inte köpas för pengar!
Kommentera

J0cke: Det gör jag inte heller men ta det inte så allvarligt. Efter en förlust så måste man avreagera sig på nåt. Kul att ni verkar ta er till SA för en gångs skull.
Kommentera

Bafucin: Undra vilken verklighet som kommit till Karlskoga. ;-)

Både MIK och Bofors har ett relativt lätt program kvar. MIK fixar detta frågan är om Bofors gör det?
Kommentera

Bafucin:

Sånt är livet... Man måste lära sig att ta en förlust någongång också!
Kommentera

Bafucin: Var det inte du som inte brydde dig om Jo1 ?? Vi tar det när serien är slut!
Kommentera

jo1: Pinsam förlust....? Det är väl verkligheten som kommit ifatt er..:-)
Kommentera

Sv: Abbe Olsson
DomarenOne:
Aha okej!
SKulle han träna seriöst för en comeback så vort det inte helt ologiskt! Han skulle ju kunna börja träna för skoj skull och se hur långt han räcker till! För det är ju ingen plattlirare vi pratar om!!!
Kommentera

DomarenOne: Att släppa Abbe måste ha vart det sämsta draget simons gjort. Vem minns inte alla hans fina stunder mot leksand o övriga lag! GÅSHUD!!!
Kommentera

jo1:
Tro det eller ej men jag hittade lite fakta om honom på MIK´s gamla officiella hemsida.. han är född 1970 så enligt mina beräkningar är han väl runt en 34 år numera, coh då kan han väl knappast ha passerat bäst före ännu..

följ länken --->
Kommentera

Sv: Hejarklacken...vart tog du vägen!?
J0cke:

Ja det gäller att man ställer MIK i ur & skur.. även om man möter Hammarby, AIK, Djurgården, Brynäs osv.

Medelåldern på en styrelse lär ligga över 20.. närmare 25! Allt handlar precis som du säger om att RÄTT folk tar hand om den.. Som sagt var... man ska inte ta på sig något som man inte kan klara av!
Kommentera

owner: R.D grävde sin egen grav förra säsongen, tror det är svårt att ta upp något som dött? Det ända som skulle göra att en supp.klubb skulle funka i ovansiljan är att det är RÄTT folk som har tag i den, man ska göra det helhjärtat, ha visioner som är rimliga o inte ha storhetsvansinne direkt.
Kommentera

Pinsam förlust
Helt otroligt! Tyvärr så är det väl bara att erkänna att Arboga var det bättre laget, stat. ljuger aldrig! Men det är väl bara att dra ett streck över och blicka fram mot den oerhört viktiga helgen!

Kul att Halmstad åt upp den sista biten av Bofors räkmacka... under stracket nu! Känns skönt...
Kommentera

DomarenOne:

Liraren.. Hur gammal är han nu då? Skulle ju göra en given succé!
Kommentera

jo1:
Jag var faktist personligen nere i ishallen igår och såg matchen NP-Orsa, som förövrigt inte helt oväntat gick i NP´s favör, och jag tyckte nog att jag såg samma spelglädje i Abbe i den här matchen, som man tidigare skådat när han spelat i Mora-tröjan:P

Fast frågan är väl bara om han skulle ställa upp.. även om lönen denna gången är den rätta:P ??
Kommentera

Sv: IFK Arboga - Mora IK
metal guru: Aj då blir det förlängning i Nybro jag som slängde in följande femling:

Arboga - Mora 2
Halmstad - Bofors 1
Nybro- Växjö 2
Hammarby - AIK 2
Almtuna - Nyköping 1
Kommentera

Sv: Seriesystemet Revisited
metal guru:

Obegripligt... Lät ju bara knepigt.. föredrar forbollens modell och inte någon invecklad serie som liknar "skandias bonussysten"

Förövrigt, kommer Boden klara licensen?
Kommentera

Seriesystemet Revisited
Fler roliga förslag på hur seriesystemet ska förändras.
Bodens försök i ämnet behöver 66cm text och ett grafiskt blockschema för att förklaras, och har därmed placerat sig utanför trovärdighetsgränsen.

'Ju enklare, desto bättre' är den paroll jag lyder under.
Man ska inte behöva räkna högskolepoäng för att hänga med i seriesystemet - även neandertahlare ska få förstå hockey.
Kommentera

Abbe Olsson
Domarenone: Kanske inte hade varit helt fel ;-)
Np´s hemsida är ju totalt under isen när det gäller uppdates så där kan man inte utläsa mycket! Men han & Öberg dominerar väl...
Kommentera

Abbe Olsson
Domarenone: Kanske inte hade varit helt fel ;-)
Np´s hemsida är ju totalt under isen när det gäller uppdates så där kan man inte utläsa mycket! Men han & Öberg dominerar väl...
Kommentera

owner:

SKulle kunna tänka mig starta upp det! Men då behövs det garanterat ansvarsfulla personer över 20 år... som ställer upp! Det måste vara helhjärtade fans som tillägnar all sin tid åt MIK och inte något annat lag!
Kommentera

wallin: håller med dej wallin kanske man kunde tänka sej att starta upp red dragons!?!
Kommentera

Sv: Adam Andersson!
DomarenOne: det hadde varit grymt..hur går det för han i np då??
Kommentera

Isäller för att bolla med dessa brynässpelare kan man väl plocka in Abbe Olsson:P
Kommentera

Kenny: går det inte att starta red dragons igen och llocka folk som tusan?? det finns alltid nån som kan det där och jag tykte det var skit ql den tiden som red dragons varade!!
Kommentera

metal guru:

Dagens säkraste trippel..
Mora
Växjö
Oskarshamn

Spela en 100-lapp på expekt och du får cirkus 500 pix tillbaka!

Toker: Halmstad, Rögle X, Nybro
Kommentera

Sv: ..MORA SUPPORTERS..
Ljungberg:
Jag beskådade LIF-FBK igår (ta det lugnt, jag var bjuden av ett företag och gynnade inte LIF med egna pengar, jag tom vägrade handla kaffe i pausen fast jag var ordentligt koffeinsugen!) och vi gick innan match på Bosporen. Där hade dom ishockeymeny, trerätters till bra pris. Mycket folk, trångt, lite bärsande och mycket hockeysnack. En skön uppladdning mao. Vore kul om det kunde växa fram en sån kultur på Lilla Björn. Vore konstigt om inte restaurangerna såg potentialen, eller är dom rädda för svineri?
Ses på fredag!
Kommentera

Aj fan,
...därför *Estrids* "vågade tips"...

Aldrig kan man få vara tillräckligt anonym.
Kommentera

Stigsson:
Örebro har bara vunnit en gång (Troja 3-0) under de senaste 14 omgångarna. Jag vill höra dem skandera "nu har det vänt" därnere, därför mitt "vågade tips" mot puck-fantomerna från Gojset.

Estrid kan sträcka sig så långt att det blir på straffar som Troja avgör - inte längre.
Kommentera

metal guru: Jag är beredd att nästan hålla med dig. Vänd siffrorna på Troja-Oskarshamn och Örebro-Mörrum bara.
Kommentera

metal guru: Jodå, jag har förstått det men ett "worst case" är väl också en spekulation även om det inte är så hög % chans att den slår in.
Kommentera

Veckans sömmersketips, insänt av fru Estrid Guru:

Arboga - Mora 2-4
Troja/Lj. - Oskarshamn 2-1(sd)
Örebro - Mörrum 5-2
Rögle - Västerås 1-4
Halmstad - Bofors 3-1
Nybro - Växjö 2-3(sd)
Kommentera

Stigsson:
Jag spekulerar inte i att det behövs 9p för att ta sig till SA - jag påstår bara att det behövs om alla andra resultat i världen går mot oss, hence "Worst Case Sceniario".
Kommentera

metal guru: Givetvis
Kommentera

Stigsson:
...med tre mål mot noll i andra perioden, allt enligt den nya traditionen.
Kommentera

jo1: Vi tar Boga, men det blir nog tufft. 2-3, 2-4 säger jag beroende på om Simons prickar den tomma buren på slutet eller inte.
Kommentera

MrAce:

Allafall i detta viktiga skede med täta matcher och oerhört jämnt i tabellen! Klart vi ska ta Arboga! 2-6...
Kommentera

jo1:

Håller med dig Jo1.. Allt under 3 pinnar är ett fiasko !
Är trött på den svenska mentaliteten "Vad bra, vi fick ju en pinne iaf"
Jag säger fullpott mot ett skitlag som Arboga, vid en förlust så får Nybro sota för det rejält på fredag istället ! :]
Kommentera

Kenny:

Oavsett om Boggen, Duracell & Adam inte är med så måste man ju kunna vinna... Man ska inte behöva falla på några spelare!
En poäng måste anses som ett fjasko... det är väl bara tre pinnar som räknas?
Kommentera

Ingen Adam med ner eller... Detta ser absolut inte bra ut... kanske får vara nöjda med 1 poäng idag...
Kommentera

Adam kommer inte följa med ner till Arboga som MT idag uppgav, detta sedan Brynäs fått nya skador i gårdagens match mot Modo. Bla på P3
Kommentera

MrAce: Det kan väl stämma, dom har alltid varit tuffa men vi brukar slå dom.
Kommentera

Stigsson:

Kan det verkligen stämma att Arboga inte tagit full poäng mot oss sedan 981115 ?

03/04
MIK- IFK 5-3
MIK- IFK 3-2
IFK- MIK 1-3
IFK- MIK X-X

02/03
MIK- IFK 3-2
IFK- MIK 2-3
IFK- MIK 1-2
MIK- IFK [f]2-3 sd.[/f]

99-00
IFK- MIK 1-4
MIK- IFK 6-0
IFK- MIK 1-6
MIK- IFK 5-1

98-99
IFK- MIK 2-2
IFK- MIK [f]6-3[/f]
MIK- IFK 2-2
MIK- IFK 5-2
Kommentera

Klara för SA
I förra omgången så blev de första två lagen helt klara för SA. Det handlar om Skellefteå och Hammarby från norra serien som kan rikta in sig på SA-hockey efter jul.
Kommentera

Kenny: Om det är som Metal Guru spekulerar i att vi behöver 9 p till så bör några av dessa komma ikväll. I mina ögon ska vi ta 3 p hemma mot Nybro och Mörrum samt ytterligare någon i matcherna Arboga (b) och Växjö (h). Då kan vi spela utan ha ett måste krav över oss i de bägge svåra bortamatcherna mot Oskarshamn och Västerås (omg 30 och 32).
Personligen har jag dock hela tiden trott att 60 p kommer att räcka men för säkerhets skull så bör vi i alla fall ta nån poäng ikväll.

Oroande att vi börjar rada upp en ganska lång skadelista (Westäng, Bogg, Jansson, Back), vart ska det sluta? Nej se till att komma på säker mark snabbt nu så att vi i lugn och ro kan kurera dom skadade och ladda i god tid för livet efter jul.
Kommentera

Kenny: Mora är ett gammalt elitlag, jag skulle vilja se dom gå upp.
Hur många matcher minns man inte som barn, Timrå-Mora
Kommentera

Härligt att sportsnack återigen fungerar ;)
Vad tror ni om matchen borta mot Arboga?... tror det blir tufft fakiskt... Arboga har förlorat 3 raka mot Mora så är säkert sugna på att vinna...
Det som talar för oss är väl att vi är upp i en riktig formtopp och Arboga har inte övertygat på ett tag!

Skulle vara riktigt skönt med en seger till... så vi slipper bli inblandade i getingboet!
Kommentera

« · 342714 · »