Forum

« · 350396 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rossen
DomarenOne: Var inte där,Hur gick det till?
Kommentera

Sv: Rossen
DomarenOne:

Jajjemän och fler sånna vill vi se i SA. :)
Kommentera

Rossen
Finns bara ett ord för Rossens andra mål: Konst!
Kommentera

Heja Mora
Tack Grabbar,Det gjorde ni bra,Grattis......Nu slipper man bita på naglarna på söndag...Helt underbart att få spela i superallsvenskan.Tack än en gång.Jag är så lycklig.....MIK FOREVER
Kommentera

Sv: Christian Magnusson!
mw: Helt klart är han en spelare av hög klass. Han hade det lite tungt i början men börjar ju komma igång allt mer.

9-1, helt underbart!
Kommentera

Christian Magnusson!
Christian var värvad som en målskytt men målen uteblev och han började ifrågasättas. Men med facit i hand ligger han på 7:e plats i måligan för hela södra allsvenskan med 13 mål. Att jämföras med Patrik Ross på 18 mål. Personligen tycker jag att Christian har gjort en bra insats, hoppas att han kan höja sig ytterligare ett snäpp till SA.
Kommentera

Sv: Mora-Mörrum
MrAce: Det gäller för spelarna att ha roligt och tänka på att det är sådana här matcher som är roliga att spela då de betyder något. Även om det skulle bli torsk så finns ju fortfarande chansen kvar, dels genom att Halmstad tappar poäng ikväll och Växjö förlorar eller att MIK vinner i Västerås på söndag. Själv tror jag att MIK vinner lätt 5-2...
Kommentera

MrAce:

Ta det lungt.. Mörrum borde ni väl vinna mot med juniorlaget.. de ligger väl sist :)
Kommentera

Stigsson:

Verkligen, aldrig har en match mot Mörrum känts så här viktig !

[f]GE 110% IKVÄLL ![/f]
Kommentera

Kenny: Jag börjar känna mig nervös nu inför kvällens match. Bara knappt 9 timmar kvar till säsongens viktigaste så här långt.
Kommentera

Sportsnackssaktivitet
I brist på annat, antal inlägg overall:

Timrå IK 12443
Brynäs IF 9289
MoDo Hockey 6167
Rögle BK 4987
Frölunda Indians 4888
Luleå HF 4084
MIF Redhawks 1346
Mora IK 1056
Tippa matchen 1055
Färjestads BK 966
Kommentera

Sv: Hammarby-Mora vilket år?
AH: Kan kanske vara den då?
Kommentera

Stigsson: Kommer ihåg en match där inte örjan N avgjorde utan Niklas Linér assisterad av Ken Lovsin (stavning osäker) som kom fri från halva och hammarby försvann från vidare spel det året. Det måste varit tidigt nittiotal.
Kommentera

vilka skulle vara med i din kedja?
om harald skulle tagit semester och du skulle få ryka in..hur skulle din första kedla se ut då?? här är min:

MiN FörstA FemmA:
------------------
mv:Bengan
hb:Pierre J
vb:Bergström
hf:Rossen
vf:Mackan Ericsson
cf:Back
------------------

k0lla länk...
Kommentera

Sv: Klara för SA
Kenny:
Om man pratar om 100% klara, och Worst Case Sceniario, måste man ta hänsyn till att matcher faktiskt KAN sluta 26-1 åt något håll.
Däremot KAN MAN INTE räkna med att något lag får 4, 5 eller 6 poäng vid vinst i en enskild match.

Därför kan man inte med 100% säkerhet fastslå att en trepoängare mot Mörrum räcker. Däremot kan man fastslå att det är väldigt sannolikt att det räcker.

I värsta tänkbara fall förorar man matcher med 26-1, därför att hela laget har åkt på rännskita, och man har fått lov att skicka iväg flickor 12-laget på mandomsprov.
Kommentera

...nu var jag lite snabb, glömde bort Halmstad.
Kommentera

Kenny: Hoppas IKO håller vad dom lovar då så spelar det ingen roll hur det går i övriga matcher, inte ens våran.
Kommentera

Måste bara skriva ner citatet från Oskarshamns tränare Jocke Fagervall

"- Nej, nu ska vi knäcka Växjö, det poplaget ska inte till superallsvenskan med hjälp av oss."... Visst låter det bra!

Här är väl drömresultaten för imorgon!

Oskarshamn - Växjö 1
Nybro - Västerås 1
Arboga - Bofors 1
Troja/Ljungby - Halmstad 1
Örebro - Rögle 1
Mora - Mörrum 1

Då skulle tabellen se riktigt fin fin ut ;)

Oskarshamn 66
Mora 60
Bofors 57
Västerås 56
------------------
Växjö 54
Kommentera

MrAce:

Ja det känna som man inte önskar sig så mycket annat i julklapp just nu än att Mora ska ta sig till Superallsvenskan!!
En vår utan Superallsvenskan lär ju bli som en låååång grå och dimmig höst! *suck*

Ställ upp imorgon nu...!!! 27 timmar kvar till nedsläpp! Nu ser vi till att stötta grabbarna!
Kommentera

Kenny: Jag börjar bli osäker själv.
Det kanske är "gammeln" som har slagit till!?!
Kommentera

mw:

Hammarby vann väl här uppe med 5-4, sedan vann Mora med 3-2 där nere? för att sedan förlora avgörande matchen med 4-0?
Nåja... Har faktiskt ingen aning om vilken match Stigsson menar...
Kommentera

mw: Nej, den jag tänker på ska ha utspelat sig under 90-talet. Jag har en kompis som bodde i Stockholm 91-98 och han var där och såg matchen då, fick lov att vara tyst som en mus på T-banan sedan på vägen hem.
Kommentera

Stigsson: Kommer ihåg en match från 2001 där MIK vann med 3-4 i sudden tror jag och utjämnade till 1-1 i matcher men fick storstryk dagen efter :-(

Men det väl inte den matchen du tänker på.
Kommentera

Sv: skadeläget?
MrAce:
hur blire me boggen?
Kommentera

Stigsson:

Playoff 2000 vart de väl bråk nere på hovet också ?
Kommentera

Allsvenskan 1992 eller 1997 och Playoff 2000 är andra alternativ men jag är ute efter den gången då bussen blev angripen.

Nu ska jag sluta svara mig själv och låte er andra få en chans att svara.
Kommentera

Kenny:
Du det där har jag sagt i tre omgångar nu.. Tänker inte säga det igen, för då kommer jag ha ångest hela jul om vi missar ! =/
Kommentera

Fortsätter att tjata... Vi är klara om vi tar 3 p ímorgon... :) Vår målskillnad är överlägsen!
Kommentera

Hittade själv att året jag tänkte på var 1994. Men då vann vi inte matchen i Stockholm. Då är det en annan match jag tänker på, kan någon minnas en seger på hovet mot Hammarby? När, var, hur?

mw, nu får du hjälpa till här.
Kommentera

Hammarby-Mora vilket år?
Vilket år var det Mora vann mot Hammarby i play-off på hovet och supportrarna fick sin buss vandaliserad? Tror att det var i samma matchserie som Örjan Nilsson avgjorde i match tre i sudden.
Kommentera

Sv: skadeläget?
AH:

Ang Ring så är det osäkert om han spelar i morgondagens match mot Mörrum, han kommer nog känna efter på morgon värmningen..
Kommentera

Sv: "Ingen stängd elitserie så länge jag sitter kvar"
J0cke:

Det var ju väldigt positivt det ! =)
Kommentera

"Ingen stängd elitserie så länge jag sitter kvar"
Dagens citat från Hockeyförbundets Ordförande!

Läs mer på länken!
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,404123,00.html
Kommentera

skadeläget?
Hur är det med Ring. Handlar det om ett nyckelben måste väl backuppsättningen kompletteras om vi har höga mål med en "eventuell" superallsvenska. Bogg verkar väl kunna spela mot mörrum eller? Det verkar som om laget är mycket känsligt för skador på vissa spelare. När alla var hela och kompletterade med Adam gick vi upp i topp. När vi fick frånvaro på Bogg, Jansson, Ross, Back, mfl. och brynäs plockade tillbaka Adam verkar det som om vi föll tillbaka. Beror det på skickligheten hos dessa spelare eller är det omorganisationen som stör. Är det någon som ser mer matcher än jag som har åsikter?
Kommentera

metal guru: Och så kommer det att bli, bara nu inte Oskarshamn lägger sig på latsidan men dom vill väl förhoppningsvis vinna serien.
Kommentera

Sv: Mora IK - leksand ikväll kl 19:00
MrAce:
sssh!
vi vaggar in dem i falsk säkerhet...
Kommentera

Stigsson:
Det beyder 3p mot Gojset från Mörrum, och minst kryss i Oskarshamn-Växjö.
Kommentera

Ytteligare 2 lag är nu 100% klara för SA, Oskarshamn och Sundsvall. Hoppas för f*n att vi också är det på fredag.
Kommentera

metal guru:

Som att lekand någonsin kommer ligga så där högt i elitserie tabellen ? :)
Kommentera

MrAce:
Det där är ju fel tabell.
Det är ju elitserien vid denna tid nästa år...
Kommentera

Mora IK - leksand ikväll kl 19:00
I kväll tycker jag alla ska gå ner till ishallen och stödja BJ så dom kan vinna mot leksand och ta sig till slutspel !

Tabellen just nu:

Lag Matcher V Ö O F Målsk. Diff Poäng
Västerås IK ungdom 16 12 0 0 4 94-36 58 24
Brynäs IF 16 11 0 1 4 97-41 56 23
Leksands IF 16 10 0 2 4 75-46 29 22
Färjestads BK 16 10 0 1 5 91-45 46 21
Mora IK 16 10 0 0 6 68-45 23 20

Som ni ser så skiljer det endast en poäng upp till slutspel och det är endast två omgångar kvar att spela.
Så tar er ner till hallen kl 19 och se juniorerna krossa leksand !
Kommentera

Sv: Rögles värvning
Rögles nyförvärv Fredrik Näsvall var inne på 4 baklänges mål igår fö..
Kommentera

Sv: IKO-MIK
löjjan:

Nu var det väl inte ens Harald som klagade, utan det var domaren ?
Lät så på Haralds intervju på radion, ang Time Outen iallafall..
Kommentera

Kenny: Kasta ut saker på isen gjorde ingen från moore support..Däremot finns de andra drägg i hallen som gör sånt...Och tyvärr blir de ofta moore support som får ta skiten när t.ex sådant inträffar. Vad gäller bonkandet vid Time out visst kan de ses som osportsligt men så har de alltid varit i Oskarshamns ishall och ingen annan har någonsin klagat på det de hör ju liksom till.....Men vi ses i superallsvenskan hoppas jag för mora e altid ett kul lag att möta......
Kommentera

För sju omgångar sedan - samtidigt som Mora slog Rögle efter en underbar mittenperiod - slog Mörrum ett Bofors ordenligt på dekis med 4-2. Det var sista gången de har tagit poäng, förutom en slump-pinne mot Arboga häromsistens.
Är det Moras tur att nu vara så på dekis?
Här är dagens trend - de sista fem matcherna:

Oskarshamn 15 (18)
Västerås 14 (13)
Växjö 11 (5)
Bofors 9 (9)
Halmstad 8 (-2)
Rögle 7 (1)
Nybro 7 (-1)
Mora 6 (1)
Arboga 6 (-3)
Örebro 3 (-17)
Troja. 3 (-19)
Mörrum 1 (-11)

Det känns som om våra två pinnar mot Växjö var oerhört viktiga, inte bara för våra två, utan kanske ännu hellre för att Växjö samtidigt förlorade två...
Kommentera

Jag börjar att citera en Mora spelare efter matchen idag "- På fredag måste vi ha stöd från publiken".

Nu måste alla vi som verkligen har hjärta för klubben stötta laget imorgon!!! Klacken har varit bra senaste tiden, men det är imorgon vi verkligen ska visa vad vi går för...!!!
Samling på lilla Björn 17:00 för er som vill, annars är det Västra stå till matchstart - Det är fortfarande inte pinsamt att skrika!

Vad det beträffar "Worst Case Sceniario" så är ju chansen att vi inte ska ta oss till SA med 3p nästan obefintlig!
Mora har +34 i målskillnad att jämföra med Växjö´s +13... Mora måste alltså släppa in 10 mål på de återstående 2 matcherna och inte göra något och Växjö måste göra 10 och inte släppa in något... Det är ju inte helt omöjligt... MEN... hur troligt är det! :)

För övrigt kan vi ta oss till SA med 2 förluster, men då måste Halmstad tappa minst 1 poäng mot Troja / Arboga samt att Växjö förlorar imorgon mot Oskarshamn.

37 timmar kvar till nedsläpp... och jag är redan nervös *pust*
Kommentera

Nyss hemkommen från Småland, och vad säger man... Mora spelade riktigt bra i 2 perioder men i 3e föll man tyvärr. Jag kan ju tillägga att denna match skulle varit Oskarshamns bästa enligt tränare Fagervall. Mora var inte dåliga, hade pucken studsat vår väg hade lika gärna vi kunnat vinna det här...

Och vad säger man om "Moore Support"? Riktigt patetisk klack som trotts order från speakerbåset inte slutar banka på trumman under Moras time-out... och för att även sätta pricket över i:et vad det gäller att skämma ut sig kastar man ut saker på isen som t.ex nycklar... Pinsamt var ordet!
Kommentera

Mora-Mörrum
Vi kommer igen på Fredag,Då avgör vi det här....Eller vad tror ni?KÄMPA MORA
Kommentera

Stigsson:

Kul att någon reagerade på den där jävla trumman iaf. Var då f*n i mig på tiden ! aja annars bara att gratulera till vinsten.
Kommentera

Sv: SA-kandidater
Har återigen kikat lite på hur det gått för de sju SA-kandidaterna då de mött varandra - har alltså plockat bort resultat mot Nybro/Arboga och andra blåbär.

I fallande ordning - (matcher)-(vinster/3p)-(antal poäng)
Bofors 18m - 8v - 30p
Västerås 17m - 8v - 28p
Oskarshamn 17m - 7v - 28p
Halmstad 16m - 7v - 25p
Mora 17m - 5v - 22p
Växjö 15m - 5v - 20p
Rögle 16m - 3v - 18p

Kvarvarande matcher:
Round 31 - Oskarshamn - Växjö
Round 32 - Västerås - Mora
Kommentera

« · 350396 · »