wille: Alla resultat går vår väg. De två topplagen MIK och Bajen rycker i toppen. I botten komprimerar Sundsvall och Västerås tabellen. Fyra poäng och 17 plusmål ned till en neslig playoff-plats.
Mattias - 74: Kan förstå att din avundsjuka, ni får väl knappt säga "krossa" utan att nån tycker att det är fel, mys på nu med fbk o alla andra asiktsmålade pajasar i elitserien medans ni har chansen. K****A AIK!!!
ja det kommer att bli tufft i kväll men mora vinner ändå med 4-2 men det kommer att bli jämt så jag hoppas att klaken kan höras i hovet så ni får ta i och heja fram vårat MIK.......
Knogen: Denna lilla historia har cirkulerat ett tag på nätet. Sist jag såg den var det en stackars Lexing till grabb som det hela handlade om. Det var väl mer logiskt minst sagt. Tar MIK poäng borta mot Gnaget och sedan lirar bra och vinner hemma i fortsättningen tror jag att vi får se Lexand i Smidjegrav längre fram i vår. Kan bli intressant, eller hur?
Knogen: Jag såg den för ett tag sedan, men då var pappan fotbollsspelare i Hammarby. Det är nog snarare den som är originalversionen. Leksingar är väl inte kända för att komma på något eget.
Måste säga att det är en väldigt fyndig reklam AIK kör för matchen mot Mora på Kanal 5 inför Morgondagen. Nånting i stil med: "Välkomna till Hovet på onsdag Mora IK.
Nu finns även parkeringsplatser för epa-traktorer."
Såg den nyss i en reklam-paus under Big Brother. Humor.. Humor! :)
här nere i Goa Götet finns det nog en hel del som håller på MIK !! intresset är på topp.. synd bara att det inte e något lag i allsvenskan som ligger i närheten av göteborg...
Stigsson: Självklart hjälper vi alla exil-moringar att få igång verksamheten. De får gärna anmäla sig till oss så kan vi ju styra upp dem efterhand. Fast helst inga i Mora. Där regerar Ljungberg och ni andra så bra ändå.
Stigsson: Vi kan ju lobba för att omvända leksingar. Kan Martin Jansson ändra sig så kan nog supportrarna göra det också. Man vill väl vara i ett vinnande lag :-)
Nu öppnar inom kort Faleijs finest nord, Faleijs finest syd och Faleijs finest Göteborg :-D
Stigsson: Visst vore det kul om det kunde poppa upp en supporterskara i Gbg också. Faleijs Finest skulle kunna hjälpa den skaran så gott det går, men jag har svårt och tro att vi skulle kunna samverka på olika resmål. VI får fundera...
freppe: Kul att se att det så smått börjar visa sig att vi har fans även ute i landet. Att det finns en hel del i mälardalen vet vi sedan tidigare genom mik.se men nu vaknar även Göteborg, Linköping m fl till liv. Senaste tiden har vi sett en relativt stor ökning av signaturer som ansluter från Sveriges alla hörn, välkomna ska ni vara alla. Ta åt er den som vill.
Kanske Faleijs Finest skulle vara intresserade att samordna alla MIK-fans i exil och inte bara rikta in sig på mälardalen?
kinsulander: Tjena moraiter, hoppas nu tar er till kval serien och skickar ut leksands sandlåda djupt ner i allsvenskan, är så j-vla less på det dära folketslag nu, heja mora MVH en trogen timråit!
Helt rätt... Det handlar inte om att hata... Det handlar mycket om att pyska motståndarlaget & dess publik! Nästan som innan en boxningsmatch där man skiter ner varandra innan match... Allt för att pyska motståndarna :)
Garibaldi: jag vet 1 till student från linköping som studerar där och håller på mora..så ni är 3 : ) men jag antar att ingen av er har bil *s* typiskt nog
Det är skillnad på att hata och att retas med motståndarna. MIKs klack i Västerås var ett bra exempel på en lysande bortaklack. Gott humör hela vägen (vilket väl i och för sig är lätt när man vinner med 5-0...) och mycket humor. Ramsor som "Ska ni gå hem nu" och "Domarn är Leksing" är klockrena, medan rena hatramsor bara sprider en trist stämning. Om hatet dessutom tar för stor plats riskerar det att skrämma bort åskådare - och det gynnar ingen. Firman Boys är inget rättesnöre, om man säger så.
Fan sitter här i Göteborg, mycket mycket sugen på att åka till sthlm och se matchen,men man får stå sitt kast när man flyttar.!! får väll hänga med på radion..
Pinsamt... Vad menar du med provovera? "Ni åker cykel"? Tror knappast att det skulle bli bråk ut av lite " vi åker skoter ramsor" Snarare "Vi hatar... ramsor". Det är väl polisens & vakternas problem att hålla säkerhet!
Nisse77: Inte visste jag att det fanns fler exiler här i Linköping... :-)
Tyvärr kan inte jag på onsdag, jobb... och det knutet till själva matchen så det är inget och göra åt. Men det kommer också få mig att mig missa en ev Kvalserie... *suck*
Klart som f*n att vi måste tänka oss lite för när det gäller ramsor å "muckande" för vill folk slåss så gör d de, vissa skiter i publikvärldar å folk vet ju om vad som hände när bajen var här...
Så vill ni ha stryck å fortsätta att provosera bortaklackarna så gör det, men händer det för mycket så finns det mera folk än bara jag som kommer att lämna klacken...
Inget fjanteri i klacken, å ni vet vilka ni är..
Så stötta Mora ist så blir allt så mycket roligare....för detta märker ju grabbarna om ju..
Nån som vet nån som ska åka från linköping till hovet på onsdag? Finns en stackars exilsupporter i linköping som väldans gärna skulle vilja samåka till och från matchen.
Håller helt med... Nu är det helt plötsligt fel att klaga på domaren osv.! Bofors är ett hatlag.... Så är det bara! Martin Jansson hade en skön kommentar på p4 ang. Bofors! Kommer inte exakt ihåg den men det var i stil med att som spelare så var det oerhört skönt att slå Bofors, man vill inget annat än att slå Bofors! Låt oss också då visa att vi vill vinna över Bofors till varje pris!!! Efterlyser Mera fanatisk stämmning på läktaren..
Det är bara patetiskt! "Hatet mot de andra laget stärker kärleken till de egna" Citerat från Södra Sverige o det håller jag fullt med om! Bofors kan man inte annat än hata! Fast det är klart vill man ha myspys stämning på matcherna så kan ni börja gå på Bowling eller nåe....