Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 391248 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya tröjan
Joinzzon:
Traskar in med pekpinnen här en sväng då :-) leksands hemmadräkt är mörk, bortadräkten är ljus.

Jag kan tänka mig att ha klubbmärket där det var den här säsongen om man gör en matchdräkt med 67/68-års upplaga som förebild. Den dräkten var i särklass. Hoppas även man kör med Mora på bröst/mage. Snedställt som förlagan.

Förresten Österby.....Vart ser du honom helst? I MIF eller Mora? ;-)

Sv: Silly Season
Stigsson:
Österby ger ni fan i. Han kan resa några mil norrut men han ska bli kvar i Skåne ;-)

Sv: Nya tröjan
Stigsson:
Jag har bara sett er tröja på bröstet, måste säga att den såg bättre ut än de fula (förlåt) tröjorna ni har haft i år. Mora Knäcke på hela magen o klubb logon förpassad som en liten fläck uppe vid nyckelbenet.
Jag gillar er logo o tycker att ni ska ha den stor o tydlig mitt på bröstet.

Sedan ang. hemma o borta färg. Leksand har t.ex ljus färg hemma (vit) Färjestad har mörk hemma (lila). Så där får man nog välja själv.

MIK-Sponsorer
Det är ju alltid ett helvetes jobb att jaga sponsorer inför varje säsong. Nu har dock en stor pusselbit fallit på plats:

Nordnet, som är den största av alla mäklarfirmor på Stockholmsbörsen går in som huvudsponsor för det nya Elitserielaget Mora IK. "Vi älskar verksamheter med ordentlig fighting spirit och känner för Mora" säger företagets VD! Allt enligt Dala-nytt kl.16.30. Bra start!

MrAce:
Trodde verkligen stenhårt på att vi skulle få Melins namnteckning men ju mera det drar ut på tiden så desto mera osäker blir jag. Hade ett tag för mig att kopplingen Lückner-Melin skulle bli avgörande, nu vet jag inte längre.

Personligen har jag alltid gillat Österby också och vi har väl ingen riktig polis i vår uppställning ännu.

Trodde på 2-3 namn denna veckan men so far har det ju bara blivit ett.

Dessutom vill jag signa Wesslan och Nolander för en fortsättning i klubben.

Träningsmatcher
Höstens träningsmatcher ligger nu ute på morahockey.se

Nya tröjan
Om den nya tröjan kommer att se ut i likhet med den som publicerades i samband med presskonferensen om Petré. Hur kommer då den andra tröjan att vara utformad? I grunden rött som tidigare eller någon annan variant?

Blir den vita tröjan bortatröja eller går man tillbaka till att spela vitt hemma? Det kanske finns någon regel för just detta.

MrAce: Peter Nylander kanske? En spelare som jag kommer sakna i Brynäs, skulle göra en enorm nytta i MIK .
En fullt realistisk värvning också rent ekonomisk...iofs behöver väl MIK kanske några rejäla toppspelare och någon sån är han ju inte.
Plus att han kanske kan locka över brorsan vid en ev. spelarstrejk i NHL ;)

Silly Season
Dags att få lite aktivitet i forumet nu!

Vad tror vi om eventuella nyförvärv ?
Det har ryktats om Björn Melin, Christian Sjögren bla.

Vad behöver vi förstärka med för rollspelare ?

[u]Truppen just nu:[/u]

[f]Målvakt:[/f]
Bengt Höglund.

[f]Backar:[/f]
Thomas Skogs
Pierre Johnson
Henrik Petré

[f]Forwards:[/f]
Magnus Sandberg
Anders Nilsson
Marcus Eriksson
Patrik Ross
Martin Jansson
Johan Lindström
Jonathan Granström
Martin Gudmundsson

Förslag på fler tillgängliga spelare ? (realistiska värvningar)

Sv: Välkommna upp!!!
Petey21: Hoppas för Moras skull att ni inte blir lika mycket "tillfälligt uppe" som det verkar för SpS... =)

Stigsson: I dessa Hedströmtider är jag som TIK:are extra glad för Moras avancemang.

El Maco: Skoglund ville inte förnya kontraktet efter förra säsongen eftersom han ville prova lyckan i europa innan karriären var slut. När han sen inte fick något kontrakt någonstans så valde han att varva ner hemma i moderklubben.

Petey21: Det är bara att instämma. Moras avancemang är det roligaste icke-Timrå-relaterade den här säsongen. GRATTIS! Eller snarare BRAVO för det här har ni slitit er till, inte haft tur. Allsvenskans bästa lag helt enkelt.

En fråga bara, varför har Skoglund försvunnit? Enligt Eurohockey har han varit i moderklubben Björnbo i vinter. Petad eller avhoppad? Bra kille som jag gillade mycket. Även om det börjar bli några år sedan har försvann från Timrå.

Nu när SpS är "tillfälligt uppe" måste jag passa på att säga GRATTIS till ES-platsen! Väl mött i vinter! Ska bli skoj att se er! :)

Sv: Jaha...
Kenny: Det är bara uppe tillfälligt...

Öppet resten av veckan 07:00-01:00. Välkomna !

Jaha...
Så då var Hockeysnack uppe igen... Trevligt! Frågan är ju hur lång tid det ska fungera nu då!

Välkommna upp!!!
Jag måste säga att jag är mäktigt imponerad av eran framfart i årets ishockeyallsvenska. Jag skulle bara med detta brev vilja hälsa er hjärtligt välkomna till högsta serien. Ska bli redigt skoj att få åka till dalarna för att äntligen få möta ett annat lag än LIF ;-)) GRATTIS!!!.

Sv: HC Örebro
MrAce: Varför är jag inte förvånad?

HC Örebro
Verkar inte har lärt sig av sina tidigare misstag, nu verkar det vara över snart igen för klubben !

Sv: Skellefteå AIK..
MrAce: Nja, vet inte om jag håller med riktigt. Kontrar med min profetia om avslutande omgångar.

Mora: Oskarshamn h (3), Sundsvall b (1), Skellefteå h (1), Bofors b (1), AIK h (3).
Tips: Totalt 29 poäng - till kvalserien.

Skellefteå: Västerås h (3), Mora b (2), Hammarby b (3), Oskarshamn h (3), Sundsvall b (1).
Totalt 29 poäng - till kvalserien.

Hammarby: AIK b (2), Skellefteå h (0), Oskarshamn h (3), Västerås b (3), Bofors h (3).
Totalt 27 poäng - till playoff.

Skellefteå AIK..
..klara för kvalserien redan ?
Se länktips !

Sv: Omröstningen "Sveriges fulaste klubbtröja"
Och förresten glömde jag nämna Brynäs sist apropå de snyggaste tröjorna. De är kanske Sveriges snyggaste alla kategorier.

mw:
Gärna en vit märkvärdig hemmatröja, men då ska den vara märkvärdig. Gärna med mycket grönt och rött och gult som på den "gamla goda tiden" :-) Vart finns tröjstatistiken?

Knogen: Varför inte göra den vita MIK-tröjan till en märkvärdig hemmatröja istället. Om du kollar tröjstatistiken på MIK.se så finner du att det är väldigt många som spelar med röda hemmatröjor.

MrAce:
Jag tycker helheten ska bedömmas, och inte bara tröjorna. Då skulle i alla fall Vallentuna ligga hyfsat pyrt till tror jag :-)

Moras bortatröja är väl egentligen inget märkvärdigt. Den är vit, som så fruktansvärt många andra bortatröjor.

Mina personliga favoriter är AIK hemma, Almtuna och sedan har jag för mig att jag gav Mörrum högt betyg också och några till som jag nu glömt.

Alla poplagströjor med tigrar, vikingar, katter eller annat bjäfs drog jag ner direkt. Man ska ha klubbmärket på tröjan.

Moras hemmatröja fick väl med hjärtat ett högt betyg av mig, men nog tycker jag föregångaren, innan vi fick reklamen över hela magen, var sjutton resor bättre.

Sv: Resa till Sundsvall
Kenny: All information om resorna står i välkomstrutan.

Resa till Sundsvall
Hur blev det med resan till Sundsvall då Ljungberg?

Ola:
Precis !
Känns lite som om det blir att man sätter 5 på sitt favoritlag och sedan 0 på resten.

MrAce:
Håller helt med dig. Men har valt detta upplägg, att man ska betygsätta alla tröjor så kan resultatet bli precis vad som helst.

Stigsson: Ni moranissar är ju verkligen på G iår. Nä, allvar , skitkul att det går bra för er i SA. En annan kan ju bara drömma om playoff. Men å andra sidan "it aint over till the fat lady sings".

Stigsson:

Tur att aftonbladet väljer en bild, där man ser precis hela armen..
Vore kanske kul att se tröjan framifrån iallafall !
Men men, känns som en pajas röstning ändå, bara att kolla Växjö som hamnade så pass långt upp och troligtvis har de absolut fulaste tröjorna i hockeysverige :-)

Omröstningen "Sveriges fulaste klubbtröja"
Inte riktigt smickrande men Moras vita bortatröja har gått till slutspel som 32:a och sista lag i Aftonbladets omröstning om sveriges fulaste klubbtröja. :-(

Sv: 14 lag i elitserien?
Ola: Jo egentligen skall ett sånt beslut tas på sommaren innan säsongen börjar. Men det här fallet har fått en sådan prioritet så att det är möjligt att ett baslut tas nu så att man i alla fall vet före kvalseriens start.

Visserligen bygger all min information på rykten men ingen rök utan eld och som du säger, hockeyförbundet är inte riktigt att lita på.

Stigsson:
Skall inte ett sådant beslut innan säsongen börjar? Skulle tro att beslut tas i sommar, och att det blir 14 lag till säsongen 2005-06. Men man kan ju aldrig veta med hockeyförbundet.

Sv: Lundh Sågar SA Lagen!!
Mattias - 74: För det första så tror jag att man inom kort kommer ta beslutet som det har ryktats om så mycket under en tid om att utöka ES till 14 lag. Framför allt för att få bort de sk. derbygrupperna som ingen numera vill ha kvar, om man ska ta bort dessa så blir man tvingade att utöka för att inte antalet omgångar skall sjunka (inkomstbortfall för klubbarna).
Detta i sin tur gör att vilka som än åker ner i KS kommer att klara sig, sen blir det spännande att se om MIF och Brynäs klarar ekonomin vilket kanske inte är helt säkert. Återstår då två platser att fylla där Skellefteå borde ta den ena eftersom man faktiskt har bäst trupp i AS (frågan är bara hur det är med psyket) och den sista ES platsen är totalt öppen för Mora, Hammarby, Bofors, AIK, Västerås. Alla dessa kan faktisk klara av den sista platsen beroende på vem av dom som har formtoppen i april.

Kenny:

Klassiskt ishockeylag med bra supportrar och bra organisation....

Tycker de är värda en chans i Ishockeyns finrum!

Mattias - 74:
Varför just Skellefteå av alla lag?

Stigsson:

Malmö får det tufft helt klart...

Jag tror Skellefteå och leksand går opp! I alla fall är det drömscenariot!!

Fast Leksand kanakse slipper kvala också!! ingenting är klart än!

Mattias - 74: Nej, det tror faktiskt inte jag heller, jag förstår inte hur min komentar om Lundhs uttalande fick dig att associera till Leksands framtid? Lundh är väl tränare i MIF, eller han var det sist jag kollade.

Stigsson:

Hehe jaså du vill starta tuppfäktning...

Jag är inte ett dugg orolig för att Leksand skall åka ur :)

Mattias - 74: Klart att han måste säga så, det ingår ju i uppladdningen. Vore kanske lite konstigt om en tränare för ett lag som ligger risigt till skulle gå ut en månad före seriestart och säga "Fan vad bra dom verkar som vi ska möta senare, vi kommer nog inte ha en chans". :-)

Lundh Sågar SA Lagen!!
Lundh verkar inte bekymrad över Malmös fortsatta elitseriespel!!

SE LÄNK!!

mw:
Spekulationerna har ofta gällt om det är en nackdel att få dom där 22 dagarna uppehåll som blir konsekvensen med att komma 1:a eller 2:a i SA. Historiskt har det väl nästan varit en regel att det är en nackdel. Undrar om det fortfarande blir så om helt plötsligt 4 av 6 lag skall upp. Personligen tror jag nog att det blir mer nerver än matchoträning som kommer att spela in i så fall.

Stigsson: Vet inget mer än dig, men ett beslut borde/skall väl fattas innan kvalserien sätter igång så att alla inblandade lag vet förutsättningarna. Tanken kittlar ju att det kan räcka med en 4:e plats för vårat MIK. Just nu är vi ju 3:a om man kan räkna så. Hoppas att någon vet mer om detta, jag väntar med spänning liksom dig...

Sv: WCS
Stigsson: FF väntar fortfarande på sin första besökare från den afrikanska kontinenten. Kanske blir det Guru!

Trots allt har han ju planerat resan under 11 dagars uppehåll vilket får anses som relativt bra planering.

14 lag i elitserien?
Beslut om det ska bli 2 eller 4 lag från KS som avancerar till ES skall enligt vissa källor tas redan under detta landslagsuppehåll. Någon som vet mera?

mw: I Gambia!! Under hockeysäsongen!!!!!
En del väljer då att göra konstiga resor vid konstiga tillfällen.

Vi får väl vänta ett tag då. :-)

Stigsson: Kan bli tufft för honom att komma åt en dator nu när han befinner sig i Gambia. Vi får se...

WCS
Metal Guru, är det inte snart dags att återuppta en gammal kär tradition och börja analysera ett WCS. Jag är på tok för nervös för att inte börja studera möjliga utgångar av serien!

« · 391248 · »