Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Årsmöte 2005

« · 550612 Till forumet

Årsmöte 2005
Efter att ha deltagit vid Mora IK´s årsmöte så kan man släppa bilderna om dålig ekonomi som vissa tidningar har målat upp.

Koncernens (Mora IK och Mora IK Fastighets AB) omsättning har varit 44360 tkr, varav den idrottsföreningen har stått för 38090 tkr.
Koncernens resultat visar mycket goda 3905 tkr varav idrottsföreningen står för 3628 tkr.
Det egna kapitalet i koncernen uppgår numera till 5593 tkr varav idrottsföreningen står för 5348 tkr.

Med andra ord mycket goda siffror. :-)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2005
Stigsson: sen fick ni väll en FD skidåkare med i styrelsen?
Kommentera

Db_04: Han blev invald som suppleant.
Kommentera

Övriga intressante detaljer:

Sponsorintäkterna har i år uppgått till 20 milj.
Souvenirförsäljningen ca 1,3 milj (vi sålde lika mycket souvenirer i år per match som totalt under hela förra säsongen och ändå ligger vi långt efter de flesta andra lagen på den punkten).
Kommentera

Stigsson: Inga nyförvärv? :(
Kommentera

Go_Bananas: Nej inte ikväll. :-(

Patrik Ross och Harri Rindell presenterade dock före mötet och man snackade lite runt laget och om att det fortfarande saknas 2-3 spelare.
Kommentera

Stigsson: Okej.. Hoppas de presenterar någon ny snart. Allra helst en viss kanadensare! ;)
Kommentera

Stigsson: Skulle kunna tro att det saknas en center och ett par backar....
Kommentera

Go_Bananas:

en finne eller en slovak kanske :P
Kommentera

mattias - 74: Man ska aldrig, säga aldrig.. man vet ju inte vem som kan dyka upp det kan ju va vem som helst, som det ryktas om är här i Mora :)
Kommentera

Stigsson:
Ang: Souvenirer så har även mora ett väldigt litet utbud jämfört med andra klubbar vilket iofs är förståeligt med tanke på att förra säsongen var den första i es.
Men jag vet att det är mer souvenirer på gång och vi vet ju alla att souvenirer är en färskvara, man vill ju ha det senare, så ju större utbud ju mer försäljning.
Kommentera

mr big: Vet inte om vi har just minde än flera andra lag eftersom ett flertal av lagen använder sig av samma firma (NEH) som sköter om den biten.
Kommentera

Stigsson:

Jodå det finns skillnader men det blir bättre med den saken.
ev en huvtröja som e utformad som en matchtröja i tryck.
Kommentera

Stigsson: Har man tagit med föjlande konstnader i bokslutet?
Kommentera

Swordster: En rutinerad HS-are som du borde veta bättre än att ta expressen på allvar. Det finns säkert något bakom men jag är övertygad att man som vanligt blåst upp det hela onödigt stort. Själv inväntar jag uppgifter från mera trovärdigt håll innan jag komenterar detta vidare.
Kommentera

Stigsson: Ja tänk att det ska vara någonting jämt,att dom ska hålla på krångla dålig pR
Kommentera

« · 550612