Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Brendl

« · 873994 Till forumet

Sv: Brendl
horcoff: Brynäs kan ge Brendl bra mycket bättre medspelare än vad Mora någonsin kommer att göra;)... nevars, men som sagt, ska bli spännande att se vad han kan tillföra... och ni som säger att han inte är ett stort avbräck, ni ljuger och är nog innerst inne förbannade att förlora denne
Kommentera

maztro: Jag har inte pratat om nån annan än Petra, blivande fru Höglund.....
Kommentera

maztro: Vi har 26 och leksand 54.

Var det inte Bengt Höglunds tjej som diskuterades?
Kommentera

ähh nån skrev att boggens tjej var från sold men hon e la från mAAlung...
Är det nån som vet hur många säsonger vi har i högsta serien sammanlagt och hur många lexand har? har inte orkat forskat
Kommentera

MIK 7-1:
Nu droppar vi Brendl diskussionen här på forumet tycker jag, han är ett minne blott i Mora och vi tackar han för hans tjänster och önskar han lycka till i Brynäs i nästkommande 3 år.
Kommentera

Jonte321: Om du hade hållt på MIK så hade du följt honom i 55 matcher plus försäsong och slutspel.
Då hade du vetat vad du pratar om.
Varsågod, hoppas det kostade...
Kommentera

horcoff: jo nog är han en sniper... men en sådan med taskig inställning och en som ser sig själv större än laget
Kommentera

Jonte321: Glömde att tilläga att en spelare är aldrig bättre än vad medspelarna tillåter den vara och det återstår att se vilket tålamod Brynäs kommer att ha med honom på alla sätt och vis.
Kommentera

Jonte321: Någon ren "sniper" är han ju inte utan mera en ren skytt som också kräver att bli uppvaktad av medspelarna med en massa puckar.
Kommentera

Jonte321:
Vi som också läser Elitserieboken vet vad du tycker om Mora, så det behöver du inte återupprepa.
Kommentera

arnio: "Grattis Mora äntligen slipper ni Brendl och alla hans mål (nu får ni dem i röven i stället:)"

Haha, precis. Jag hade iaf tyckt att det varit stort avbräck om jag hållt på Mora. Lyckligtvis gör jag inte det:) Tack Mora, för Elitseriens bästa sniper:)
Kommentera

Otrevlig stämning här :)
Kommentera

MIK 7-1: Nu veti sjôlvan hôn i säj.
Kommentera

Bonäs norra: Hm, stavade lite lustigt där men poängen kom nog fram:)
Kommentera

Bonäs norra: e ä int riktuger dämda dan brynäser:)
Kommentera

MIK 7-1: Edda wa ruli skrewad ha ha
Kommentera

arnio: Ok, han ska alltså inte göra fler än 10 mål kommande säsong?
Men får han till det så ska du vara nöjd,
han har inte gjort så många på nått ESlag.
Om det här är dina seriösa inlägg, vill jag inte se dina oseriösa.

JanT: Precis min åsikt.
Kommentera

Metal Guru: Vi får väl helt enkelt bordlägga frågan tills Pavel parkerat på offensiva blå och börjat mata puckar. Efter sisådär 20 omgångar ser vi varthän det barkar.
Kommentera

insu: Gör han tio mål mot er så är jag nöjd(-:

Vadå spam? Jag skriver enbart seriösa inlägg.
Kommentera

arnio:
Holy shit - tänker han göra alla sina mål mot oss? Det låter jobbigt.
(Det måste förresten vara lätt att bli legend på Hockeysnack om man spammar andras gästböcker med så korkade inlägg.)
Kommentera

Grattis Mora äntligen slipper ni Brendl och alla hans mål (nu får ni dem i röven i stället).
Kommentera

JanT: Det var mycket motsägelsefullt, vi har alldrig hävdat att han var misslyckad( 34 mål ) men där emot att han redan har tagit ut sitt göttaste i elitserien. ( brendl kullminerde redan före jul)
Kommentera

Metal Guru: ja tror ni kommer ha mer nytta av Toni Dahlman än Brynäs av Pavel Brendl
Kommentera

JanT:
Du måste missat helt fullständigt vad vi försökt säga sedan er Brendl-värvning var klar.
Kommentera

arnio:
"Kija bra att jag slutar att diskutera med dig då."

Nu blev jag förvånad.
En svag förnimmelse av självinskikt, en så kallad Lidnersk knäpp - dock försvinnande flyktig i sin varaktighet.
Easy come, easy go.
Kommentera

Det börjar låta väldigt grinigt här inne alltså. :) Jag tycker helt klart att det är tråkigt att vi tappar Pavel, även fast många har en poäng angående hans inverkan på laget. Dock tror jag inte det är hela världen, vi har tappat våra främsta poänggörare efter varje säsong och ändå klarat oss bra.

Grattis Brynäs, bra värvat.
Kommentera

JanT: Hahahaha, det där var det löjligaste jag har läst...
gå du och lägg dig.

Vad låssas experter har att säga är jag inte intresserad av.
Det får man läsa nog av i media.
Enligt tradition ska MIK åka ur varje år, så det där var inget nytt.

Uppenbarligen kommer du att bli förvånad när du upptäcker vad Messiahs Brendl är för typ av spelare.
Men troligen så begriper du inte det heller.

arnio: Ja, det är lika bra det.
Kommentera

JanT: Allt det säger och vad jag tror att Metal vill säga är att B var bättre på första halvan av säsongen vilket många av oss har känt.
Vad det betyder eller varför det blev så vet vi inget om och som jag sagt tidigare ska det bli spännande att se hur han kommer fungera i ny miljö.
Kommentera

Metal Guru: Rekommenderar även ett besök i vår eminenta GB, där mäster Huge har författat ett alster om evolutionsteori applicerad på Elitserien.

Tyvärr så hamnar MIK långt ner på den hockeyevolutionära utvecklingsskalan. Enligt mäster kan ni bara åka utefter sargkanterna och jaga den undflyende pucken hej vilt samtidigt som motspelarna rappas över handlederna. Mellan varven råkar pucken studsa in i motståndarmålet.

Kan detta vara svaret på frågan varför elitseriens skyttekung misslyckades så kapitalt i Mora IK? Helt plötsligt fanns det någon som kunde spela hockey i Mora IK. Tro fan att karln inte går hem bland fansen.........
Kommentera

Metal Guru: För att citera en känd skribent på HS; Gäsp, nu går jag och lägger mig.

PS. Du kan väl rota fram lite mer statistik som bevisar hur urusel elitseriens främste målskytt den gångna säsongen i realiteten är.

34+23=57
Kommentera

Metal Guru: "Det är ingen idé att diskutera något med nån som inte begriper vad som sägs."

Kija bra att jag slutar att diskutera med dig då.
Kommentera

arnio:
"Om han är så djävla kass varför betyder det så himla mycket för er att han sticker?"

Det är ingen idé att diskutera något med nån som inte begriper vad som sägs.
Kommentera

horcoff: Det sa jag förra veckan att han var klar
Kommentera

Stigsson: Fått SMS, Boggen skrivit på för Mora idag !
Kommentera

arnio: återstår väll att se om brendl lyckas i Brünäs
Kommentera

Stigsson: Jo nu blir nog Mora bättre när ni slipper Brendl. Trea skulle jag tippa..not
Kommentera

arnio: 34 mål och 57 poäng kan kanske vara en anledning till att han är intressant att diskutera?
Kommentera

Dino: Det skrivs ju en el del inlägg om detta både här och i brynäsboken, nu även en Brendl-tråd.
Kommentera

arnio: Vem har sagt att det betyder mycket för oss?
Kommentera

Metal Guru: Om han är så djävla kass varför betyder det så himla mycket för er att han sticker?
Kommentera

Brendl
Jag skapar ett nytt ämne.

Det är ingen idé att försöka nämna detta för Brynäsarna, för de är precis som nyförälskade tonåringar just nu - de ser ingenting klart.

Jag tror det var Horcoff som nyktert sade att Brendl var bra första halvan av serien, då Mora inte var bra. Andra halvan gick Mora mycket bättre, men Brendl var loj och mestadels ointresserad.

Det var precis min känsla, så jag har rotat fram statistik för att verifiera dessa ord:

* Pavel Brendl öppnade grundserien starkt. På de 12 första matcherna gjorde han mål i 10, totalt 14 baljor.

* Under första halvan av grundserien - 27 matcher, gjorde han 22 mål på 17 matcher. Mora tog samtidigt 31 poäng.

* Under sista halvan av grundserien - 27 matcher, gjorde han 12 mål på 8 matcher. Mora tog samtidigt 47 poäng.

* Pavel Brendl avslutade grundserien svagt. På de 18 sista matcherna gjorde han mål i 4, totalt 7 baljor.
Mora vann 10 av dessa matcher, och kryssade 4.

* Efter kalaset inför Djurgårdsmatchen 19/2 gjorde inte Pavel någon glad i Mora. Sex grundspelsmatcher kvarstod, och inget mål gjordes. (Iofs ställdes han över i matchen mot Brynäs, och gjorde naturligtvis inte mål därheller - och det var enda matchen av 59 tävlingsmatcher som han missade.)
Hade det inte varit för målet mot FBK i tredje kvarten hade Pavels sorti varit nattsvart, nu blev det ett mål på de tio sista matcherna, efter krogrundan...
Kommentera

« · 873994