Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

BRynäs-Mora

« · 932962 Till forumet

Sv: BRynäs-Mora
TB: Fy f-n så fel du hade.
Kommentera

zeb: Måste det inte vara så att det kommer en artistkanadick snart?
Kommentera

MIK 7-1: Tur och tur laget är inte bättre just nu,man får inte pucken med sig det är inte bara otur Mora har inte spelare som kan göra det lilla extra eller hålla i pucken ,i det lång loppet blir det för tungt är jag rädd för ,skulle vara bra om det kom in nån ny spelare,
Kommentera

Tubest:
Martin J har haft minst fyra soprena frilägen i år, vad händer, skott i magen . Hade johan L satt hälften av sina lägen så hade han legat i topp i skytteligan. Första året hade vi S. horcoff, andra året hade vi kalle Kerman, tredje året hade vi Brendl.
Jag trodde att LAGET MIK skulle fixa det i år. Men jag börjar tyvärr tvivla. Det här ser inte bra ut, även om vi gör bra kämpainsatser så verkar det inte att räcka. När gjorde vi mål i PP sist? var det förra året?
Ingen skulle bli gladare än jag om någon kunde säga: Fy f-n så fel du hade.
Kommentera

Bonäs norra:
Såg inte alls illa ut ida,hade vi bara haft minsta lilla flyt bara.
Gäller att slå TIK nu bara så är vi med igen.
Kommentera

MIK 7-1: Jag var på gång att vräka ur mig tråkigheter. Men jag tycker att Mora är på G lite i alla fall 1 hagos börjar komma i gång 2 Dalman gjorde oxå mål likså mik hjälten Eric Beaudoin!
Kommentera

Bukefalos: Ah se där, vi är då överens om en del:)

Nu ska ni se att tikarna får äta upp det här,
tippar 3 poäng på måndag.
Kommentera

En kollega frågade mig en gång:
"Var de värda att vinna då?"
-Självklart! svarade jag och undrade vad han igentligen menade.
Det är väl alltid det vinnade laget som är det bästa laget,
alltså värda att vinna, eller?
Jag ruskade snabbt av mig den löjliga frågan och tänkte att han bara ville retas med mig.

Efter ikväll så tror jag att jag börjar begripa vart han var påväg i sina tankebanor.
Mora vann skotten, vann tekningarna, vann målchanserna,
men förlorade matchen.
Allt detta mot ett tillbaka pressat oroligt lag, med en målvakt som hade det där lilla extra som en bra målvakt ska ha, tur.

Tur... ja det är något som MIK helt och hållet saknar.
Lyckner sa engång; "Det är det hårdast jobbande laget som får målen med sig"
Nåja, han sa inte exakt så men bra nära.
Men det hårdast jobbande lagen fick inte de där tur målen.

Bittert, bittert och inte alls bra tabellmässigt,
men ett fall framåt.
Kommentera

Usch vad trist när oturen grinar oss i ansiktet.Typiskt för ett lag i motgång dock.
Ett kliv framåt på flera punkter däremot, vilket kan vara nog så viktigt inför forsättningen.
Kommentera

Mike Skinner: Ja jag tyckte att spelet stämde mycket bättre idag. Kul att Pucko äntligen fick sätta en!
Kommentera

Marginalerna verkligen inte på vår sida 4 i virket, öppet mål X2, varav en turräddning på ett av lägena, men vad schabblar #41 med.
En annan sak som jag tar med mig från denna match och som jag verkligen hoppas att jag får se i fortsättningen, arvedsson framför killarna i båset och jagar på inte med armarna i kors bakom, Skit BRA.
Kommentera

Stigsson:
Inga poäng idag heller, men matchmässigt ett rejält steg framåt sen sist.
Heja HV.
Kommentera

Mike Skinner: Jo men motståndet var ju uselt i period två och tre och ändå lyckas vi inte få poäng.
Kommentera

Stigsson: '

Japp, tre ramträffar totalt. Fruktansvärt frustrerande hur vi gör en bra match men inte lyckas få in pucken. En rejäl uppsnäppning från senast iaf, alltid något.
Kommentera

Var det där tredje ramträffen ikväll?
Kommentera

BRynäs-Mora
Idag kan ni Moraiter ta kyrkbåten o sörja ilag,Brynäs vinner med 6-2!!!
Kommentera

« · 932962