Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Clas Ohlsson Cup

« · 903257 · » Till forumet

Sv: Clas Ohlsson Cup
Dalmas1:

nja, han hade ju kontrakt en hel säsong och komm tillbaka till spel i slutet på säsongen men gjorde då inte mycket väsen av sej. och det är ju förståeligt med tanke på att han var borta ända sen försäsongen det året. och det var mot just drantarna han blev skadad också.
Kommentera

Barbapappa:
Släkten är värst?? Passar inte riktigt här va - Mikkola spelade ju knappt i Mora... Han blev ju skadad och åkte hem till Suomi rätt tidigt.
Kommentera

Tången:

jo det är den upplevelse jag har också och jag tycker att det är åt he#%#te fel. ibland därmed inte sagt att jag tycker det om denna match.
Kommentera

Barbapappa: Vi kan väl fråga Steff. Oftast räcker det med en kasse öl för att få det resultat man vill ha. Nej skämt åsido, det brukar alltför ofta jämna ut sig i statistiken. Det verkar som att domarna tycker att det är rättvist om utvisningarna ligger något så när lika hur än matchen har varit.
Kommentera

Tången:

22.29 1 - 1 EQ MIK 16. DAHLMAN, Toni
Kommentera

Tången:

undrar varför det alltid är så jävla jämnt i utvisningsprotokollet. som nu fem tvåminutare var. det är väldigt ofta så trots att det ena laget ibland spelat mycket fulare. är det något som är uppgjort bland dommare det så att det inte ska kännas orättvist för nåt lag?
Kommentera

Barbapappa: Ja varken PP eller Boxplay är vi särskilt bra på.
Kommentera

Barbapappa:

helt famtastiskt 5 tvåminutare var och en tia till leksand.
Kommentera

Tången:

1 - 0 till drantarna. släkten är värst sägs det niko mikkola. pp1
Kommentera

Barbapappa: Så sant, så sant.
Kommentera

Tången:

inte ens i spel 5 - 3 i 1,30 ungefär.
Kommentera

Tången:

men som vanligt så tjänar motståndarna på att ta utvisningar mot mora för mora kan i vanlig ordning inte göra mål i powerplay.
Kommentera

Barbapappa: leksingarna är väl övertända till säsongens viktigaste match för dem :-)
Kommentera

Tången:

lif 18 minuter mora 4 så här långt 4:18
Kommentera

Barbapappa: verkar hetta till redan från början. Redan flera roughing och de har bara spelat 4 minuter!
Kommentera

Kvällens laguppställning ser ut så här:

78. SIMONS, Mikael 31. GRANSTRÖM, Jonathan 41. BERGQVIST, Kenneth
4th Line 6. CEDERGREN, Patrick 20. KAPLA, Jonas

--------------------------------------------------------------------------------

77. JANSSON, Martin 11. BASTIANSEN, Anders 43. NILSSON, Anders
3rd Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 23. SKOGS, Thomas

--------------------------------------------------------------------------------

49. ELOMO, Teemu 19. HAGOS, Yared 16. DAHLMAN, Toni
2nd Line 42. KURVINEN, Mikko 70. DANIELSSON, Anders

72. WESSNER, Daniel 9. BOGG, Håkan 8. LINDSTRÖM, Johan
1st Line 10. JOHNSSON, Pierre 33. BRUUN, Antti

Goalkeepers 1. JOHANSSON, Lars
30. PITKÄMÄKI, Juha
Kommentera

Barbapappa: Haha se där ja. Men detta nollställs ju när ES startar :)
Kommentera

williamthekid:

wow, öööh, sanny lindström stod för femtio av timrås sextio utvisningsminuter mot brynäs ikväll.

och sen har folk mage att kalla tuokko för buse?

marco hade bara 122 minuter på hela förra säsongen.

kom igen sanny 72 minuter till värkar vara en baggis för dej;)
Kommentera

williamthekid: jag tar 5 för din skull ;)
Kommentera

Steff: Nää inte alls, var nervös när jag körde den J-20 - Jokerit istället för larsson, men där kommer jag inte sitta igen :-) med största sanolikhet... Pappakeno: Ta en grogg för mig med, å nån öl med samt heja lite i kväll, om du tar en Calle eller Oscar och kastar den söder ut från din balkong, så träffar du min lägenhet :-)
Kommentera

nu sitter man och dricker grogg och snart bler det avfärd mot läksand! syns där ! :D
Kommentera

williamthekid: Kan du klockan bättre än mig??? ;)
Kommentera

Steff: De vet jag att du vet, Och klockan kan jag :-)
Kommentera

freppe: Jag kan alla regler redan ;)
Kommentera

freppe: Tror nog att steff kan de där :-) Ang tuoko eller hur de stavas, så har han en förmåga att höja sin armbåge och trycka till, de har hänt mer en engång, men visst han har tacklats schysst med ibland, samt att han är en pådrivare och de är viktigt, jobba hårt och vara dryg är ju heller inte fel :-)
Kommentera

Steff m.fl.

"En målvakt är inte tacklingsbar bara för att
han befinner sig utanför sitt målområde. Ett straff
för interference eller charging skall utdömas varje
gång en motståndare tar onödig kontakt med
målvakten."

Läs avd 05 - Straff och utvisningar, regel 522 - Otillåten tackling
Kommentera

mattias - 74: Får du inte ens röra klubban på en målis??? ;)
Kommentera

Barbapappa: Du får aldrig tackla en målvakt....
Kommentera

rbn: Har för mig att det var som så att målvakten var tacklingsbar förut och då enbart utanför målområdet och om han hade pucken mot klubban. Men då det hela tiden blev charging, boarding mm då någon faktiskt gjorde en tackling då de hade pucken på klubban så ändrades den för 1 eller 2 år sedan. Men jag kan minnas fel också.
Kommentera

Barbapappa: Det var väl så förut? Att målvakten var tacklingsbar bakom förlängda.
Tror dock regeln är borta nu
Kommentera

mattias - 74:

jag har då sett hockey på tv både landslag och elitserien där målvakter blivit tacklade och dom som refererat matchen sagt att det varit tillåtet. dock bara om målvakten lämnat målområdet och är vänd mot spelet.
Kommentera

Barbapappa:

Nej får man inte. Du får aldrig under några som helst omständigheter tackla en målvakt
Kommentera

mattias - 74:

du får tackla en målvakt som åkt ut ur målområdet.
Kommentera

mattias - 74: Men de BORDE man få göra sa ja ju..! Dom ska hålla sig innanför stolparna!
Kommentera

Uddan:

jo det är han.
Kommentera

Uddan:

Du får ta pucken av honom om du inte rör honom men att peta med klubban på honom eller åka på honom är förbjudet.
Kommentera

MorganaLefaey:

håller med dej angående hatade och icke hatade spelare. man färjas av det lag man hejar på.

som när lilja dängde upp kåberg så blodet rann ur näsan på honom, jag hyllade lilja för det. medans fbk:arna inte ens kunde se att kåberg startade det hela med en slashing i knävecken på lilja. i deras ögon var lilja busen.

och sedan är det ju så också att en supporter är väldigt patriotisk annars har man inget där att göra. man ska stötta sitt lag i med och motgång (inte gömma sig bakom läktaren som superstars gjorde.) :D
Kommentera

mattias - 74: Men de borde han vara om han är utanför målområdet :)
Kommentera

Barbapappa:

UIndviker Fakta ??

Kan du ingenting om hockey? Man får aldrig tackla en målvakt ? han är aldrig tacklingsbar.

Jag hade reagerat lika om jag varit målvakt.
Kommentera

mattias - 74:

du undviker fakta. att slacha någon bakifrån är mycket fulare än att armbågstackla någon. det vet du lika väl som mej sen om målisen blev tacklad har ingen som helst betydelse. går målisen ut på det sätt han gjorde är han tacklingsbar, och likväl som utespelarna får tåla reglerna så måste även målvakterna göra det. det jag ville få fram med alltihop är att det är jätte lätt för dej att hacka på tuokko för att han spelar i mora. men jag är hundrafemtio procent säker på att om han spelat i leksand så hade du inte klagat. sedan kan jag hålla med i det många andra och jag sagt förr. han måste lära sig att hålla ner armbågarna.
Kommentera

mattias - 74: Men dom behövs :)
Kommentera

MorganaLefaey:

Spelare som Ledin, blomdahl och Tuokko m.m vill man inget gott alls eftersom de i mitt tycke inte är några hockeyspelare.
Kommentera

mattias - 74: Nu har man väl sett lite för lite av Tuokko, men det man har sett så verkar det som en spelare som spelar en aning oslipat. Men problemet är väl att endera så blundar man för det och jublar när han inte gör det eller så retar man upp sig något totalt. De 2 olika fraktionerna brukar vara de som håller på det lag han spelar i och de som inte håller på dem.

Lär vara en hel del i HV som hatade Ledin när han spelade i FBK som nu framöver endera kommer att blunda för tokigheterna eller berömma dem. 

Kommentera

MorganaLefaey:

Precis men nu tog han ju opp ed bara för att ha ett motargument till toukko, de som har sett Tuoko spelar vet att han inte spelar hockey.
Kommentera

mattias - 74: Finns väl andra målisar som varit / är värre. Här kommer en annan som var lite hetlevrad.

www.youtube.com/watch?v=Z8_wrJpRDaU
Kommentera

Barbapappa:

2: filmen är det ju helt enkelt så att han ger bara igen. De tär ju heligt att röra en målis vet du väl
Kommentera

Barbapappa:

Slashingen på Chara var ju väldigt farligt.

Kolla vad chara gör ist i momentet innan
Kommentera

Barbapappa:

varför skall jag försvara hans spelstil ? jag hr inte sett honom spela än i Leksand så förstår att du måste hitta mot argument för att skydda tuokko.

Vissa här inne tycker som jag ang tuokko men skriver inte för de vill inte blanda sig i debatten

Har absolut inte hyllat hans fula spel bara det att han är en förbannad bra målis men tuokko är ingen bra spelar heller så det så!
Kommentera

mattias - 74:

att kalla tuokko för fegis om man är leksing och hyllar belfour är väll ändå att kasta sten i glashus.

www.youtube.com/watch?v=uCwDp0ct4n8 slashing

www.youtube.com/watch?v=6YmtSbupPLo slashing
Kommentera

mattias - 74:
Man kan alltid hoppas. Men jag tvivlar. Sedan Mora gick upp i elitserien, har Mora och Leksand spelat träningsmatcher under varje försäsong. Mora har endast vunnit en av dessa matcher, och det var inför den säsongen när båda lagen spelade i elitserien. Detta tror jag inte är någon slump. Laget från den lägre serien är mest taggat.
Kommentera

« · 903257 · »