Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Clas Ohlsson Cup

« · 904309 · » Till forumet

Sv: Clas Ohlsson Cup
GävleLasse:
Betyder detta att ni med automatik kommer få 43 av våra poäng under innevarande säsong..?
Kommentera

Summa sumarum...

brendl var med och bidrog till målskyttet i 43 av era 78 poäng som ni skrapade ihop under den förra säsongen.
Kommentera

Barbapappa: På det så gjorde Brendl mål i 2 av de matcher man fick en pinne i.

2006-10-19 19:00 Färjestads BK - Mora IK 4 - 3 ( 1-2, 1-0, 1-1, 1-0 )
2007-01-08 19:00 Mora IK - Luleå HF 3 - 3 ( 1-1, 1-1, 1-1, 0-0 )

Varav assist i två matcher som även de renderade i en pinne.
Kommentera

Barbapappa: Jag gjorde en snabbkoll och konstaterade att Brendl var målskytt i 13 av era 23 vinster. Han hade även assist i 5 av de andra vinsterna så man kan ju säga att han var delaktig i dessa med. Det gör alltså hela 5 vinster utan hans medverkan.
Kommentera

GävleLasse:

var inte läxingarna trötta enligt bergenström;)
Kommentera

GävleLasse:

Brendl, Pavel RW 211 skott, 4 gamewinning goals -6
Beaudoin, Eric CE 83 skott 4 gamewinning goals -4
Ivan huml 50 skott, 3 gamewinning goals -5
att ha 4 GWG på 83 skott anser jag är lite vassare än 4 GWG på 211 skott.
Och 3 GWG på 50 skott är ännu vassare.

så visst finns det de som kan avgöra matcher.
Kommentera

Barbapappa: jag påstår inte att Pavel ensam vann alla matcher åt Mora, men ser man på produktionen så är det ganska klart att han var en väldigt tongivande spelare som bidrog till mycket spel framåt. Att ni misslyckades med att få honom att jobba defensivt är en annan historia. Boork verkar ganska nöjd i alla fall, fast jag är INTE nöjd så här långt. Hur som helst så har vi ersättare. När Brendl skadades så fick Molin hoppa in i en offensiv roll. Han tackade för fölrtroendet genom att göra 3 mål och ett assisst mot Leksand.
Kommentera

GävleLasse:

vi kan lägga till resten också då, ivan huml 3 gwg och eric beaudoin 4 gwg.
Kommentera

GävleLasse: jag kan ju tillägga att Pavel hade 4 st GWG under den förra säsongen.
Kommentera

horcoff: Jag har ingen aning. Men att tongivande spelare hade mycket minus i protokollet är förstås helt Brendls fel, det måste det ju vara för Brendl spelar ju inte i Mora längre. Ni har kuntinutet i en bemärkelse, att hela tiden leta fram alla fel ni kan om spelare som lämnar mora. Samma spelare som ni till 90% har hyllat under säsongen

Kultanen -16, Kurvinen -14, Granström -11, Tuokko -10, Elomo -8, Jardine -8 osv...
Kommentera

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article696511.ab

sådär då..
Blev hemskt förvånad över det.Not!
Fan mik e ju på wasa varje helg nu vekar det som. Eller ja inte hela laget men det e ju alltid 3-4 st där verkar det som.
Hagos var där första helgen,även helgen efter med simons,å Toukko c/o.

Men att totalt förbjuda alkoholen var nog lite för hårt.hade inte själv gått med på det om jag var spelare..
Kommentera

GävleLasse: Ja, hur många förlorade han ?
Kommentera

sold: Vi klarar oss fint utan honom, så vi står inte å faller med honom. levererar han inte så blir det frysboxen. Svårare än så är det inte. Frågan är vem i Mora som skall leverera de siffror som Brendl gjorde under den förra säsongen. Hur många matcher vann han åt er?
Kommentera

GävleLasse: Ni har Brendl......
Kommentera

horcoff: *skratt* det är bara en känsla jag har. Ny tränare, ny spelidé, nya "stjärnor"... Det är mycket som kan gå fel.
Kommentera

GävleLasse: Vad har fått dig att tro att Brynäs skulle vara så mycket bättre än Mora, ja ni slutade förra säsongen med 2 poäng mer än MIK förvisso ?
Kommentera

Steff: Givetvis så är detta en nyckelmatch det med. Brynäs måste vinna mot soplagen runt kvalstrecket *Skratt*
Kommentera

Bonäs norra: Ig meind att lass frå gävel sku klå si i fisikkå.
(Så int ingan trur att miene någgå elle jen)
Kommentera

GävleLasse: klå di i fissikå
Kommentera

GävleLasse: Ni ska oxå räknas in i dom där nyckelmatcherna ;)
Kommentera

zeb: I alla fall så är det vad ni får hoppas på. Även fast jag är ganska skeptisk till att de kommer att leverera så pass mycket. Era nyckelmatcher kommer att stå mot DIF, Skellefteå, Luleå och Södertälje.
Kommentera

GävleLasse: Ja du det har vi inte sett än,inga första line eller andra line är klara än så vi får väl se,kan bara konstatera att kvaliteten kommer att vara bra mycket högre i år än den har varit
Kommentera

zeb: Har man inte en första och andralina som producerar så räcker det inte med att man har en tredje- och fjärdeline som spelar 0-0.
Kommentera

GävleLasse: Du vet nog inte vad du pratar om ,för det är väl i år som Mora kommer att få betydligt bättre kvalite på tredje och 4-line men du kanske inte ser sånt
Kommentera

GävleLasse:
ja och den kvalliten lär ju inte vara sämre i år än förra året då det är istort sett samma spelare.

vi har bara fem nya.

måste tillägga att vi har fler svenska spelare än läxand;)
Kommentera

Bonäs norra: får jag en julklapp då?
Kommentera

Nu skall gefle lassa vara snäll! Skratt
Kommentera

GävleLasse: Till och med Bonäs norra undrar varför han själv är så stursk :)
Kommentera

Bonäs norra: varför skulle jag?
Kommentera

Ola: Att jag inte tänkte på det *skratt*
Kommentera

Bonäs norra: Varför är du så väldigt stursk? Det var inte länge sedan wayne fleming lyckades rädda kvar bif i eliserien med ett nödrop!
Kommentera

GävleLasse: kan inte du hålla dig hemma på brynässidan?
Kommentera

GävleLasse:
Då sätter vi de bästa spelarna tredje- och fjärdelinorna. :-)
Kommentera

Barbapappa: Det känns som att det skulle behövas många fler kuggar för att det skall gå vägen. Det är ju som bekant kvalitén tredje- och fjärdelinorna som blir tungan på vågen i slutändan.
Kommentera

GävleLasse:

nädå, precis som många andra lag så saknade vi nåra viktiga kuggar i den turneringen vi också.
Kommentera

Barbapappa: Som det kändes av det jag såg så är det lite väl många detaljer som behöver fixas. Är sagan slut för den här gången?
Kommentera

Bonäs norra:

ett snabbare anfallsspel. dvs att backarna inte transporterar puck från eget mål till anfallsblå. släppa pucken tidigare, "för att använda en gammal klycha" låta pucken göra jobbet. i försvarsspelet gäller det att inte ge bort pucken för lätt, att hålla sina positioner, skära av rätt ytor mm, för att göra det svårare för motståndarna att komma in i zon och att etablera tryck i zon. det är samma saker varje år som tränarna pratar om, men de har olika ideer om vad som är viktigt, när det är viktigt och hur det ska göras.

Arwedssons idér ser vi inte frukten av förräns serien börjar. än så länge är det försäsong och träningsmatcher. de används som alltid till att gnugga och finjustera detaljer. de små detaljerna är egentligen det ända som hockey går ut på. stämmer alla de små detaljerna så vinner du.
Kommentera

Barbapappa: Jag ser gärna att du har rätt, jag bedömde förvisso bara det jag såg i går. Jag är bara glad om jag har fel. Vad innebär detta nya spelsystem konkret, har inte riktigt blivit på det klara med det.?
Kommentera

htikare:

det kan vi inte avslöja för våra motståndare;)
Kommentera

mattias - 74:

he he, det hade jag varit om mora slagit er också, men ibland får man vara nöjd med det näst bästa;)
Kommentera

Tången:

Låt mig gissa då.

”Grundkonceptet är att alla ska kämpa utav helvete. Aldrig ge bort en endaste centimeter. En för alla. Alla för en.

Vid spelvändningar så ska backen alltid sträva efter att spela pucken till en fri lagkompis med den högsta farten framåt. Alla ska röra sig som fan. Det är mycket viktigt att komma in motståndarens zon med hög fart. Spelaren med pucken ska sträva efter att hitta en fri medspelare i skottsektorn varefter det kommer ett snabbt avslut. Minst två av de övriga ska störta mot mål för att skymma/ta returer. Ett mycket effektivt spel som kommer att ge massor av mål.

Vid försvarsspel (när man inte har pucken i egen ägo) så gäller det att först och främst avgöra om man ska checka eller ställa upp för styrspel. Här gäller det att vara samspelta så att samtliga ser vad som gäller, checka eller styrspel. Checkning ska endast användas när man är säker på att det kan ge resultat, annars ger det lätt upphov för farliga kontringar för motståndaren.

Om man bestämmer sig för styrspel så ska man hela tiden tänka på att styra motståndaren mot det minst farliga området såsom sarg eller ännu hellre sarghörn. Tänk hela tiden på att täcka av skottsektorn. Ingen motståndare ska få fritt spelrum där.”

Okej, det där var en del av det utskick vår rinkbandytränare skickade ut inför säsongen 97-98. Fast jag ändrade boll till puck. Men det är nog ingen större skillnad ändå. Hockey är rätt enkelt. Egentligen.

P.S Vi vann serien.
Kommentera

Tången: Hur var Hagos idag??
Kommentera

Albert Hall: Man kan väl inte avslöja taktik för fienden :-)
Kommentera

Kan någon med några enkla ord beskriva vad det är för skillnad på ert nya sätt att spela och ert gamla?
Kommentera

kim> Nej, det är klart att det tar tid att lära sig nya linjer i spelet. Jag är inte orolig än men om det ser likadant ut om 1½ månad så blir man nog det.
Kommentera

Barbapappa:

va trevligt då, Själv är jag nöjd att vi slog Mora.

Försäsong är försäsong.
Kommentera

Dino:

jätte kul tycker jag att Brynäs totalkrossade Lexand med 7 - 1.
jag blev bönhörd:)
Kommentera

Bonäs norra:

Ni måste inse att det tar tid att spela in ett nytt spelsystem. Detta kommer i slutänden att resultera i ett snabbare anfallsspel och ett bättre försvarsspel.
Sen att vi har ett bättre lag på papperet i år än tidigare har ingen betydelse.
färjestad eller frölunda eller hv skulle också få problem i början om de skulle byta spelsystem.

förutsättningarna att gå tillbaks till det gamla slit och jobba systemet finns kvar, det är bara att sätta i hop de gammla kedorna igen.

men jag föredrar att mik fortsätter på den inslagna linjen och försöker få till ett eget spel som kan resultera i att mora når längre än tidigare.
Det blir mindre förutsägbart.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
För att inte tala om gubbjävlaleksingarna på sittplats... 60 - 65 åriga idioter som inte anser att man får hålla på nåt annat jag än hemmalaget om man sitter på sittplats. Jag sätter aldrig mer min fot i fem där jävla arenan... Inte en spänn till ska de då få utav mina framtida inkomster....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jag tycker inte box play var helt okej... Vi släppte ju in tre mål igår i den spelformen....
Kommentera

« · 904309 · »