Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

En tråd för allt

« · 1380702 · » Till forumet

Sv: En tråd för allt
rutger jönåker:

Varifrån kommer info?
Kommentera

Ekholm klar för Nashville Predators, sköna slantar till mora ik :)

någon som vet vilka summor det handlar om, jag har hört att mora ska få allt ifrån 700.000 till 1,2 mille.

hur räknas det? är det de 3 senaste säsongerna eller de 4 senaste som pengarna delas ut på?
Kommentera

mattias - 74: Jo dom har värvat bra men ser lite tunna ut bakom 1:a och 2:a femman och som sagt så imponerar inte målvaktsuppsättningen med Fernström och Reideborn på mig men å andra sidan har dom ju lyckats med sina orutinerade målvakter under flera års tid nu så dom gör det kanske igen.
Kommentera

Stigsson:

Almtuna har enligt mig värvat bäst,

Hermansson
Gråhns
Nevalainen
Anger

Kommer nog bli en hel del matcher i Gränby för min del :)
Kommentera

mattias - 74: För mig har Leksand och Örebro dom bästa trupperna så här långt. Sen följer ett gäng med Mora, Rögle, Almtuna och Bofors som är jämna. Varningstecken för Almtunas målvakter och Rögles backar, där måste förstärkas. Västerås måste få in mer forwards med mera rutin, SSK och Malmö har bara halvfyllda trupper än så dom går inte att bedöma i dagsläget.
Kommentera

Hakan Olsen:

Nu när lagen börjat spika sina trupper kan man konstatera att detta kommer nog bli den mest jämna och spännande säsong i As nånsin.

Almtuna Mora Leksand SSK Rögle och Örebro kommer nog att vara ruskigt jämna som lag tror jag ! frågan är bara vilka som blir topp 3... Omöjligt att sia om.
Kommentera

MIK 7-1:

Du måste hålla med om att starten av AS var inte bra, helt enkel riktigt riktigt dålig. Jag blev väldigt fundersam till hur det skulle gå och jag efterlyste bättre försvarsspelare. Det insåg även ledningen som tog in några nya backar, bl.a. Ilakis. Efter det blev det mycket bättre, men det var fortfaranade väldigt svajigt då alla inte gav sitt yttersta och dessutom var det försvarsspelare som fortfarande var juniorer och hade problem. I kvalet till playoff gick det MIKs väg och alla gav sitt yttersta. Det var något som jag uppskattade. Klart att sex matcher på nio dagar gjorde sitt. Första matchen i kvalserien var hur dålig som helst. Vilka dålig byten och dessutom gled spelarna ut vid bytena, ingen energi alls. MIK spelade upp sig offensivt i de följande matcherna men deffensivt var det inte bra (understatement). För många biliga mål i baken, det gör även att en osäkerhet infinner sig hos forwards om inte försvaret fungerar. Jag såg inte senaste matchen mot MODO men jag antar att det var många bjudningar och lätta mål. Luckner och Ross hade det nog väldigt jobbigt i båset. Nu får vi hoppas att det går att bygga vidare på laget och att fler deffensivt bra spelare kommer in innan säsongen börja (och att MIK vinner stort över Ore). De nya spelare som kommit in nu är intressanta och jag ser positivt på framtiden just nu.
Kommentera

Skönt att se flera viktiga namn krita på och intressanta nyförvär på väg in.
Ska bli intressant att se vad Jens Hellgren och Kim Nabb går för.
Hellgren, stor back från defensivt starka Borås, ung dalmas draftad av Colorado.
Nabb, rightare med många lyckade säsonger i Mesti och "kvalserie"-erfarenhet, pratar svenska och känner, förhoppningsvis, spelare i truppen.

5 backar, 5 forwards och tränare just nu under kontrakt

Hakan Olsen & zeb: Vad gnäller ni om?
Ni två borde verkligen vara helnöjda, ni satt ju och dillade om kval till Div1 för bara nån månad sedan och nått KS var inte på långa vägar tal om.
Det tragiska är att en del personer blir aldrig nöjda med vad nån annan gör och se någonting positivt, som nån annan utför, verkar nästan lika hopplöst.
Kommentera

Hakan Olsen: Det är förbannat bra utbildning för våra killar.
Kommentera

zeb:

Jag kan inte låta bli att kommentera gårdagens match. Försvarsspelet, försvarsspelet, försvarsspelet, försvarsspelet.... Det var helt vidrigt hur det såg ut. Två 16-åringar. en som spelar som en 17-åring i försvarszon (nr. 14), klart att det blir problem. Men de får erfarenhet som jag hoppas MIK kommer till godo. Jag har förhoppningar på nästa säsong.
Kommentera

Hakan Olsen: Ja dom skulle skämmas hur man uppträder , om man inte vill spela i kvalserien så är det väl bättre att låta något annat lag spela där , tex, Västerås , Mora IK är en gåta har så varit hela vintern undrar hur det kommer att bli kommande år kanske lite nya röster i båset och i TRUPPEN många spelare har nog gjort sitt i klubben, nej se till att behålla dom riktigt bra spelarna och ge dom riktigt bra betalt
Kommentera

zeb:

Vad har hänt med Fogström och Zettergren? Tyvärr fungerar inte mycket för dem just nu.

Efter förlusten mot Rögle är det dags för mig att packa ihop och göra något annat framöver. Det som kommer att intressera mig något är vilka spelare som blir kvar i MIK. Vilka lämnar för spel i andra klubbar? Jag hoppas merparten stannar med det behövs bra spelare i försvaret, Förhoppningsvis blir det inte lika dumma värvningar framöver som under inledningen av föregående säsong.´

Ha en skön vår!
Kommentera

Hakan Olsen: Förändra lite mot Rögle ,stoppa in Hansen i mål bla.
Kommentera

MIK spelade bra mot MODO, men måste gör mål. Lite vekt var det även om Henrik gjorde sitt bästa. Beck gjorde en mycket bra match, och jag hoppas att Matias fortsätter i MIK. Förhoppnings blir laget intakt till nästa säsong, förutom att det behövs några bra backar från början av säsongen.
Kommentera

Your mostly welcome, Alisandali:
För egen del får jag hellre mycket stryk i en kvalserie, än att ser ett Leksand härja där efter att de slagit ut mitt lag. :0)

Kommentera

I kväll blir det tufft, hoppas grabbarna hittar skärpan och turen,
skulle sitta fint med en så tung skalp:)

Alisandali: Då vet du hur vi brukar ha det, ombyte förnöjer;)
Kommentera

Jag vill bara grattulera er till en lysande säsong hitills , med ett i mitt tycke "medelmåttigt" lag . Ni har gjort det långt över vad ni flesta själva trodde vara möjligt .

Men för mig som Leksing känns kvalserien jävligt konstig i år , för första gången på åratal , jag nästan sen serien startades , har jag bara hållt på LIF i den serien .

Men i år så är allt åt helvete , vet inte om jag ska tacka er för det , eller inte . MEN det är första gången i Kvalseriehistorien som jag håller på F E M lag i den serien .

Så , TACK MORA :0)

Kommentera

Han gjorde två tabbar som resulterade i mål och Löf tycker jag även är en säkerhetsrisk i försvaret. Offensivt gör Löf det bra, men är allt för vek och slarvig bakåt. Han är inte Lillstrimma direkt. Jag har nämnt det tidigare, ett lag byggs från försvaret.

Nu skall jag inte vara för gnällig, det har blivit ett bättre resultat än förväntat om vi utgår från början av säsongen och de svackor som varit. Jag funderade då på möjligheten att det skulle bli problem att hålla sig kvar i allsvenskan

Jag hoppas att merparten av spelarna stannar och att det går att få in några bra backar till nästa säsong, dvs att de finns ett komplett lag direkt vid starten av serien. MIK skall se till att vara en av de tre i serien. Ha det bra.
Kommentera

Hakan Olsen: Den killen kommer att bli bra han , sen att han gör ett misstag gör inte ett dugg , Det kommer att bli bättre redan imorgon helt klart ,vinner man ? nej kanske inte men en tätare match kan det bli
Kommentera

Hakan Olsen: Du har inte tänkt tanken att det "urusla försvarsspelet" kan bero på att man möter ett flera klasser bättre motstånd nu än tidigare?

Wikstrand kom in för att Aki Heino inte hängde med, han var en säkerhetsrisk på banan.

Kommentera

Nu är MIK tillbaka till det urusla försvarsspelet som de hade i början av säsongen. Varför tar Luckner in en "gallerförsvarare" i dessa viktiga matcher? Är han nöjd med att bara kommit till kvalserien? Anfallet är bra och med lite flyt kunde det ha blivit något mål ytterligare. Det var försvarsspelet och effektiviteten som skilde lagen åt.
Kommentera

MIK - Södertälje

Blir det fullsatt? Det vore väldigt bra om folk kan komma och få upp stämningen och hetsa upp laget. Det kan inte bli sämre än mot Växjö, då var det var helt otroligt dåligt spel.
Kommentera

Det blev en kraftig negativ reaktion på framgångarna under de senaste succematcherna. Vilka bjudningar! och dessutom helt avsaknad av fysiskt spel. Kändes som MIK var tillbaka till ruta ett igen, dvs på samma nivå som under djupdykningarna under säsongen när det gäller försvarsspelet. Det såg dessutom ut som laget hade väldigt stor respekt för Växjö. Vi får hoppas att detta inte var fallet utan det var en engångsföretelse på grund av hårt matchande och att energin kommer tillbaka med respektlöst spel.
Kommentera

Det blev en riktig folkfest i läxans-ishall, alla 2045 personer bjöds på frejdig underhållande ishockey av varierande klass.
Att MIK skulle få spela hemmamatch i Ejendals Tegera Arena hade nog få kunnat ana.
Att det skulle bli så enkelt att vinna där hade nog ingen kunnat tro.
Kommentera

Hakan Olsen: Det vill gärna gå bra :-)
Kommentera

MIK 7-1:
Instämmer, det är bara att grattulera till ett övertygande spel och Dalarnas bästa lag.
Kommentera

Fantastiskt Mora IK, vilken match, vilket övertygande förkval.
Ni var helt klart värda ärevarvet i ett kokande FMMA.

Nu åker vi till läxan och hör "MIK är dom bästa" eka mot de tomma stolarna.
Det bästa är att oavsätt resultat kan vi åka hem med ett leende på läpparna.
Den kommande matchen betyder ingeting, Slaget om Siljan är redan avgjord,
alla vet redan vilka som ÄR BÄST I DALARNA!
Kommentera

Imponerande förkval! Vilken kross.

Kommentera

GRATTIS Mora , ni har gjort det bra hittills .

Kommentera

Ola:

Nu får vi hoppas att nerverna håller och att de inte faller igenom de två sista matcherna,
Kommentera

mattias - 74:
Om inte Leksand fått tre extrapoäng i handikapp, hade det varit avgjort i stället.
Kommentera

mattias - 74: 

Om jag skall e matchen imorgon så är svaret Nej. Jag har fått nog nu!

Kommentera

Metal Guru:

Inte helt i onödan väl? Det är väl kul och se hockey så länge som möjligt :)
Kommentera

mattias - 74:
Åkej.

Här kommer fem andra matcher med potential att bli nagelbitare:
9/3 Leksand - Västerås
9/3 Mora - Almtuna
11/3 Almtuna - Leksand
11/3 Mora - Västerås
12/3 Västerås - Almtuna

Men som sagt, den som vinner denna serie kommer göra det (rent sportsligt) helt i onödan.
Kommentera

Metal Guru:

Om båda våra lag vinner sina 2 kommande matcher så står det ju om den sista platsen till kvalserien i Tegera mellan Leksand - MIK. ?? Har jag räknat fel?
Kommentera

mattias - 74:
Varför det?
Kommentera

Metal Guru:

Lördagens match i Leksand kan bli en riktig nagelbitare.
Kommentera

Hakan Olsen:
Det kommer bli jävligt tufft, men Iliakis bortfall är inte någon större del i det hela. Spelschemat är gjort för att döda förserievinnaren, så att de ska bli slagpåse i KS. 
Förserievinnaren blev rökt i samma ögonblick som förbundet bestämde hur ofta det skulle matchas i mars.

Kommentera

Stigsson:
Skit oxå. Det här blir tufft. Iliakis har varit mycket viktig för försvarsspelet. Känns helt klart som en upprepning av Greger A:s bortfall.
Kommentera

Stigsson:
Det var inte roligt. Hur ska vi klara detta nu??
Kommentera

Hakan Olsen: Han är borta för resten av säsongen.
Kommentera

Stigsson:

Hur gick det för Iliakis? Det vore ett stort avbräck om han inte kan spela när det är tre viktiga matcher kvar och alla backar behövs. Mål-Lasse har verkligen kommit igång, vilket är en förutsättning för att det skall gå bra. "Målvakten är halva laget"
Kommentera

zeb:

Mycket starkt av MIK att vinna mot VIK borta. Första perioden var svettig men MIk har en målvakt som spelar helt otroligt bra just nu. Nästa match är Almtuna som är mycket svårspelade hemma. Blir det poäng även där då ser det mycket intressant ut.
Kommentera

Mattias har ikväll blivit vän med moringen Friskowich på Fejjan, så han är strax omvänd. Berätta det bara inte för nån än... Sch!
Kommentera

5-1 hehehe
Kommentera

mattias - 74:
Har du börjat hålla på Mora än?
Kommentera

mattias - 74: Annars kan du börja heja på timrå, vi är ungefär lika dåliga om inte sämre än LIF så det blir inte så stor förändring, och vi har ju även Granath :)
Kommentera

mattias - 74: Vad var det jag sa. Inte ens en vecka kunde du hålla dig :-)
Kommentera

Hakan Olsen:

Jag skall se matchen ikväll , så länge varade det, 2 matcher är fan inte illa :) HAHAHA
Kommentera

mattias - 74:

Du kommer nog att titta framöver när det väl börjar. Men om du står på dig och tröttnat på Leksand kan du ta steget över till att bli en MIK supporter.
Kommentera

« · 1380702 · »