Kickan: Av Eric Johansson och Hans Norbergs uttalande i Expressen att döma ser det ut som att LHF-sektionen på Svenska fans hade ganska bra koll trots allt. Även HC har lagt upp ryktet på sin silly season sida - dock utan källhänvisning. HC är en bra sajt, men jag har svårt att ta en person som Robert Pettersson på allvar. Men det är ju inte säkert att Johansson skriver på bara för att LHC har gett honom ett kontraktsförslag. Men nu ska han tydligen åka upp till Luleå och bekanta sig med staden och klubben i nästa vecka.
zeb: Än är det väl för tidigt att mål fan på vägen. Det är ju faktiskt bara #22 man tappat. Hittils kanske man bör tillägga dock. Att #14 och #6 antagligen erbjudits kontrakt från Luleå behöver ju inte betyda något egentligen i slutändan.
Puven: Man kan ju undra vad Mora håller på med ,ska man släppa dom bästa spelarna,måste väl finnas nån ekonomi i Mora med eller har dom haft så dåligt betalt ,ta och vakna
mattias - 74: Nej, sett på 50 matcher. Ja, sett på 32 matcher.
Fram till Karjala-cup hamnade han i samma kedja, som de som fick lämna klubben. Tror han fick ihop två assist eller nått.
Efter Karjala gick det bättre. Men efter jul började han producera på allvar, med kombinationen Bastiansen och Beaudoin. De har också förlängt. Säg åtminstonne 16 poäng på 32 matcher, helt godkänt.
Han är väll i grunden spel fördelare, med en mycket viktig roll i power-play.
Nog är väl Elomo den ni skall bvara mest missnöjd med eller ?? Kultanen visste jag var bra och likaså Kerman men inte har väl Elomo infriat förväntningarna eller??
MIK 7-1: Ja, jag hoppas det. Det sades ju att det förra veckans skulle skrivas signaturer utav helsike. Men vad jag minns (dåligt närminne :) ) så var det bara #41 som sajnade kontrakt.
MIK 7-1: Jo, jag var inne på den linjen jag med, att dom kanske skulle försöka sno hela kedjan. Men då skulle nog Chrunak få muta Mr. Simons personligen innan det skulle inträffa. Men man ska ju aldrig säga aldrig.
RQT: Håller med, Johansson är mycket värre att missta. Föratt inte tala om Boggen, om det visar sig att de vill åt hela kjedjan. Den sist nämda kommer nog inte att lämna Mora för egen maskin.
RQT: LHF hade haft koll på Kerman i flera år, så jag accepterar att vi snodde honom från er. Eric däremot tror jag knappast Nobbe haft koll på innan han kom till er, och därmed anser jag heller inte att det är ok om han skulle försöka knycka honom. Jag vill ju att det ska gå bra för er.
Kickan: Jag hoppas det bara är skitsnack. Att Kerman drog var väl okej, men Johansson är mkt mkt viktigare för Mora, och det skulle svida rejält om också han drar.
RQT: Det kanske bara är skitsnack. Svenska Fåns LHF-sektion har ju inte direkt gjort sig kända för att alla gånger leverera korrekt information. Däremot kan man lita på att det ligger något i de rykten som publiceras av Jante (och Robert, som grundade HM som sedermera blev uppköpt) på Hockeycentralen. Faktum är att det är den enda svenska ryktessida jag fäster någon som helst tilltro till. Hockeymagasinet i dess nuvarande form suger däremot. Det var bättre på Roberts tid.
MIK 7-1: En 34 årig Pasi Määttänen duger inte för min del. Då kan man hellre satsa på en junior. Skulle säkerligen spara "en och annan" krona också. Nu är säkert inte ens Pasi påtänkt i och för sig...
MIK 7-1: Förlåt oss om ryktet skulle vara sant. Herregud - Mora är det sista motståndarlag jag vill dränera på spelare. Däremot skulle jag älska att se att t ex Warulfven dränerades. Ordentligt dessutom. Ja helst totalt. Kärringarna kunde nog må bra av lite dränering de också - om än de missade slutspel.
mattias - 74: Med tanke på vilken publikfavorit Toukko har blivit i Mora. Så tror jag att han skulle uppskattas även hos er, men i vit-blåtröja förstårs.
RQT: Tjaa, Pasi Määttänen var ju bänkad senaste matchen då HV71 spelade med noll (0) utlänningar i laget så han ligger väl bäst till att vilja byta klubb...!?
Nr19: "inte en chans... Han och Ledin vill jag inte se i Leksand för allt smör i Småland..."
Om man läser lite mellan raderna så förstår man snart att det Mattias egentligen menar är att han inte vill se dem i Leksand, iförda FBK- eller MIK-tröjor. Hade de däremot haft en LIF-dito på sig hade han jublat i högan sky ;-)
Han är antagligen Från sverige eller nån annan liga i europa? kanske från schweiz eller finlad jag vet inte men ajag vet att en finne är klar . å han ska tydligen var i hög klass !!