Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

FÄRJESTAD-MIK

« · 992912 Till forumet

Sv: FÄRJESTAD-MIK
morahockey: ;-))
Kommentera

morahockey:
Jag säger som mGuru: Who gives a fuck. Eller, ja, egentligen sa han ju inte precis så. Men det var så han menade. Tror jag. Kanske.
Kommentera

horcoff: Lite? Han pratade ju knappt någon ting som man förstod.
Kommentera

Mike Skinner:
Hisey är kung - men trots alla hans you-tube mål och fräcka zorro-finter måste hans kvittering igår vara hans grannaste mål hittills :-)
Kommentera

morahockey: Ähh, han bröt lite på finska bara.
Kommentera

Nytt inslag av SVT. Intervju med Janne Simons,moras träning efter matchen mot Djurgården, och att de håller på att hamna i kvalserien.
Kommentera

Tubest: Jo i intervjun i canal +. Det var jäkligt dålig engelska han bjöd oss på där!
Kommentera

kjelleman:
För min det är det viktigare att han vet hur man sätter puckar i förlängning, än att han kan prata Oxford-engelska.
Kommentera

Tubest: seriöst ? Var det inget fel på hans Engelska? haha inge illa menat men han såg ju inte ens ut att veta vad han prataade om :P tyckte de var en kul intervju.
Kommentera

Mikko va riktigt glad iaf.... skoj!!!
Kommentera

morahockey:

Vet inte vad du vill säga med att klanka ner på Mikkos engelska, var då inget fel på den i lördags.
Kommentera

Metal Guru:
" Superman :
Nej, men jag har just nu ett glas tryckt mot FBK's omklädningsrum."

Ha Ha , Glömde Du att byta Alias där ?? :-O
Kommentera

Komiskt när när canal + skulle intervjua Mikko Kurvinen efter matchen.
Han var riktgt dålig på engelska!!! Skrattade nästan ihjäl mig så dålig han var. :)
Kommentera

Sen är det en positiv: "Hoppet lever för Mora"

SE LÄNK!!!!
Kommentera

Expressens Nyström skriver: "Jubla lagom, Mora"

SE LÄNK!!!
Kommentera

Superman :
Nej, men jag har just nu ett glas tryckt mot FBK's omklädningsrum.
Kommentera

Metal Guru: Citerar du nån tidning?
Kommentera

Superman : Fast egentligen har jag inget emot att se Mora i kvalserien. Jag tror inte att allsvenskarna har någon egentlig chans mot elitlagen i år.
Med Leksand som överlägsen etta är jag inte särskilt imponerad av dessa lag.
Sen skulle det vara fantastiskt kul att få snuva till leksingarna ordentligt ett par gånger. Inte minst för att se hur vår älskade lokalsportpress skulle reagera!
Kommentera

Superman :

Vi får lita till lagets hunger att fixa detta och de kommer inte att vika ner sig. Träffade några spelare i lördags efter matchen och de har gett sig fan på att fixa detta.
Kommentera

Superman : Din teori tycker jag låter riktigt bra!! Det borde vara dags för en vinst nu :)
Kommentera

Superman :
Du glömde "I fast förvissning om att FBK alltid tar tre poäng mot Mora" behöver man inte anstränga sig. "Kan det gå på annat sätt än hemmavinst?"
Kommentera

Tubest: Efter att ha analyserat förutsättningarna för tänkt matchförlopp, har jag kommit till slutsatsen att Mora faktiskt har förutsättningar att ta poäng i solstan den här gången. Mina slutsatser bygger främst på följande fakta:
Mora är helt ordinarie- FBK saknar Kåberg, Nordström och Frögren vilket måste betyda en avsevärd försvagning.
Mora har på sistone verkligen hittat både spel, taktik och kämpatakter medan Färjestad inte alls imponerat.
Mora har en betydligt bättre målvakt som dessutom tycks ha fått tillbaks förra årets självförtroende.
Mora har faktiskt mera att spela/kämpa för-engagemang slår kunnande!

Hoppas att jag har rätt---men fan trot!
Kommentera

Jo1: tuokko kan ju panga på ibland... men Huml,Hisey,Granström å skogs är i mina ögon några som skulle kunna få in pucken i PP.
Kommentera

Tännström:
Jag har börjat fundera på vem som ska skjuta i viktiga lägen ex. pp.!
Nu gjorde ju 42 ett trevligt skott i går men vem ska ta skott egentligen? Vi kan ju inte ha 49 på skott i PP. ... Kanske 13 som kan plocka fram ett bra skott ska få den chansen? Men egentligen så finns det ingen som kan skjuta i Mora...
Kommentera

Och 38
Kommentera

Se bara inte till att toppa med 27 11 & 9 så vinner vi matchen...
Kommentera

Superman :
Med det "nya" sättet att sätta press på motståndarbackarna så anser ja chansen rätt stor att ta en seger i morrn.
Det gäller att stå upp och inte låta FBK komma med fart, då är vi rätt chanslösa.
Chanser kommer vi att få och det gäller att sätta dem då.
Kommentera

SIVASN: Så skall det låta, men vi måste nog stryka under ordet TUR då
Kommentera

Mike Skinner:

Klart vi vinner,det är våran tur i Karlstad nu!!!
Kommentera

Inför FBK - MIK har för övrigt Rob Hisey ett poängsnitt på 1,14 per match, vår bäste poängplockare Stor-Eric ligger på 0,53.

Vi har ju aldrig förlorat mot Färjestad med Hisey i laget, får hoppas på den statistiken istället för annan lite mer representativ sådan. :)
Kommentera

PappaKeno:

Klart det finns en chans... Men jäklar vad liten den är. När vi möter FBK och LHC vågar jag aldrig hoppas på vinst, lik förbannat sitter jag där och är spänd när det är dags.

Trendbrott imorrn Mora!
Kommentera

PappaKeno:
Chans finns det alltid!
Kommentera

Superman : finns inte en chans att vi tar Färjestad tyvärr.
Kommentera

FÄRJESTAD-MIK
Tänk om vi kunde vinna mot FBK åtminstone EN gång i år! Det skulle sitta fint nu.
Är det nån fantast som tror att det går? Jag förstår uppriktigt sagt inte varför just Färjestad skall var så omöjliga för Mora, vi slår ju alla andra topplag ganska ofta.
Kommentera

« · 992912