Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

HV i Kvarten!!!

« · 692101 · » Till forumet


Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Hade du även tyckt det om Mora gjorde mål på Leksand :-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

mattias - 74:

Helt sjuk!!

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Nu blev det iaf bekräftat att det var ett korrekt mål.. Konstig regel tycker jag med..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

sold:

Dags att skriva om den regeln kanske, väldigt motsägelsefull.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
eltifoso: Kan någon kolla om denna regel finns.Är mycket tveksam till det eftersom returen även den kan vara ett stenhårt slagskott!!!!!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
eltifoso: Det målet blev precis när jag skrev inlägget.

Mattias: Har hört om den där regeln förr, så den kan nog stämma.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Portello: Tungt på sista målet, hade han räddat den pucken hade han åkt ut för att han spelade utan hjälm.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Portello:

Senaste målet var han skitförbannad på Vinnerborg eftersom dom sköt av masken på honom och dom slog in returen,, Calle Johannson hävdar dock att det finns en regel som säger att du får slå in returen efter att nån skjutit bort masekn på målvakten.. Låter inte riktigt va ??
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson: Verkar som att Sperrle inte är riktigt på tå idag.Två av målen har inte sett otagbara ut.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Självklart men du och gurun nalia m.fl skriver juiaf vettiga inlägg till skillnad från andra :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson: Snyggt mål där av Andreas
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Du vet hur det är. Du retar dig ibland också på vissa personer i er GB bara för att dom har Morasympatier. ;-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

0 - 1 Calle :) poweplaymål dessutom!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Man tackar och bugar. Tur man är leksing. Retar många :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

RQT: Han får visst vara här och sprida sina åsikter och tankar. Vore inte ett forum väldigt trist om alla bara höll med varandra och dunkade varandra i ryggen. Han må ha en sjuk syn på hockey och hur det ska spelas men kommer alltid att vara välkommen hit.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Vad gör du på MIKs forum egentligen. Du har ju aldrig något vettigt att komma med...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Db_04: Smyg Moring där
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: sånna siffror blir det inte.... OM hv71 vinner blir det nog med uddamål
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Fan kan inte matchen börja snart!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
SIVASN:

Det står 3 - 1 efter ikväll.. Hv vinner med 6 - 2
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Nä du de står 2-2 ikväll!!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
SIVASN:

Har du hängt med i matchserien så vet du att hv leder med 2 - 1 i matcher...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Faan ja som börja intala mig att det va sant :(
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
SIVASN:

Tryckfelsnisse :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Där står det även att Mora leder med 2-1 i matcher har jag missat nåt tro?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Även enligt denna som är färsk :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Missa inte att vi har samling på Bowlaget i Uppsala i kväll där vi kollar matchen, se länk för mer info.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Vi får verkligen hoppas att "dandyn" står. En klok och säker målis! Jag orkar inte med en match nu med rerurer rätt ut i banan, Inte med två backar sjuka.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
PixelZorba: Sperrle står. I alla fall enligt denna tidningsartikel.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Hoppas verkligen att Sperrle får stå i kväll igen, han är ju kanon varje match han står. Han känns lite mer stabil än Vehanen..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson: Enkelt, för att HV 71 skall kunna vinna!!!!!!! : )
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Men det är ju lugnt. Vi har ju en småländsk tränare som kan fungera som tolk ^^
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Kanske för att dom pratar så otydligt så inte spelarna skall höra vad de säger..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold: Varför envisas man med att ha smålänska domare? Första Alvesta och nu Ljungby.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Kvällens Pajasar:
HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Henrik Jansson, Göteborg
LM Per Svensson, Mjölby
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Nalia:

Här kommer det Nalia lilla :)

Sv: Lottningen i Slutspelet


Dream Team:

Kommer met ett mottips....

Hv - Mora 4 - 1 i matcher

Frölunda - Brynäs 4 - 0 i matcher

Luleå - Linköping 4 - 3 i matcher

Moda - Färjestad 4 - 2 i matcher
mattias - 74 @ Borlänge 2006-03-07 08:03
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Nalia:

Jodu maria det skall jag tala om för dig att jag sa visserligen 4 - +0 till matcher men jag har för mig att jag tippade 4 - 1 på den här sidan i nån gästbok men har inte hittat på det än. men 4 - 0 eller 4 - 1 spelar ju mindre roll nu :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
insu: Mja....det kan man aldrig vara för säker på^^
Förnekelse som det heter.....
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Nalia:
Jo, inte ens Wennerholm hävdar väl idag att HV kommer att vinna matchserien med 4-0?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Ja jo....ville mest höra Mattias erkänna det *S*

Vi får hoppas att han ändrar sig ytterligare efter morgondagen då :P
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Nalia:

Kanske gårdagskvällen..? 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: 4-0 i matcher till HV sa du då till mig innan det drog igång, vad var det som fick dig att ändra det till 4-1 ;)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74:
Upprepar väl det jag skrev till dig: Det är en viss skillnad på att vara ointresserad och att vara oförmögen.

Jag tror som sagt inte att Leksand var särskilt ointresserade i mötena mot MIK i kvalserien säsongen 03/04.

Visst, HV gjorde inte sin bästa match för säsongen, det ska vi moringar villigt erkänna. Det var krampaktigt, dålig skärpa och tappade skallar rakt över HV-laget igår. Däremot är det ett ofta förbisett faktum att Mora gör HV dåliga. Och det är precis så vi vill ha det. Det går inte att spela ut HV på deras villkor. Vi försöker göra det svårt på våra villkor istället. Det har fungerat näst intill klockrent hittills.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
På den stora duken på Bowlaget i Uppsala visas HV-Mora så alla Upplänningar med morasympatier uppmanas att söka sig dit, det ska jag och resten av FF:s Uppsalamaffia göra. Vi ses där!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: HV71 kan mycket väl vinna två raka matcher nu men de lär få svettas för det.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
JimmyH:

Ok jag ger mig :-) kanske inte läggmatch då men av tv bilderna att döma så var vissa backar i hv totalt ointresserade av att försöka ta pucken men det är ju bara min teori..

Men jag hävdar fortfarande att hv vinner lätt i de 2 nästa matcherna..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Vad är stort då?

Hur som helst så är det ju helt banalt att tro att HV71 skulle lägga sig i en kvartsfinal. fast det finns väl inget annat för folk dom fortfarande har svårt att ta Mora på allvar. Laget i den lilla hallen som tränger sig på stormakternas ego.

Det känns ju inte som att HV direkt haft ett klart grepp och kontroll om detta även om de leder med 2-1 i matcher. De har vunnit två matcher med hjälp av sudden death och en stor gnutta tur och igår blev de fullständigt utklassade.

Visst är HV71 ett bättre lag rakt över och fortfarande favoriter men hockey är ett klurigare spel än så. Med ett bättre målvaktsspel hade Mora förmodligen haft 3-0 nu.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
RQT:

jag tippade 4 - 1 i matcher till hv.. har aldrig tippat stora siffror till hv i nån match vad jag kan komma ihåg... möjligtvis i matchtipset på skojs skull i så fall...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Du har väl sagt att Hv skulle vinna stort varenda match som spelats. Men fortsätt tippa så. Tycker det låter bra jag ;)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
JimmyH:

Att hv vinner stort i de 2 kommande matcherna..
Kommentera

« · 692101 · »