Stigsson: I Magasinet hockey har alla lagens supportrar fått lista vilket lag de tycker sämst om, en del anmärkningsvärt finns. T.ex. HV: Leksand- "deras alla älskar oss- attityd är störande", Linköping: Leksand- "För att de tror att de är hela Sveriges lag och för att pressen gullar med dem....", Brynäs: Leksand- "beror på massmedias oförklarliga gulligullande med dem." Lite kul kuriosa bara, så här när det börjar bli dags för den lite lägre serien att dra igång, där vi ju har lillebror...
Var har vi våra konspirationsteoretiker någonstans? Denna totala förvirring måste självklart vara ett påhitt av hockeyligan och media, för att lura MIK att åka till fel arena, bli luggade på tre poäng och på sikt uteslutna ur serien. Själv får jag väl zappa mellan kanalerna på webbradion tills jag hittar något som påminner om MIK.
Är Eric Beaudoin elitseriens mest underskattade spelare? Har Pierre Johnsson fått sitt riktiga genombrott nu? Var Kurvinen en nödvändig värvning? Vad ska vi nu med Slovak till? Kommer någon junior få spela något i år? Är Pitkämäki så bra som det sägs, trots att han släppt in 12 mål på 3 matcher? Har Simons sparat lite pengar till någon värvning mitt under säsongen?