Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Inget speciellt

« · 851915 · » Till forumet

Sv: Inget speciellt
Svanru: Att segra till varje pris är inte det viktigaste. Kultur och klassiska derbyn är något som ni i Karlstad aldrig kommer att få uppleva så vida inte Bofors skulle lyckas ta sig till högsta serien. Mångfald är något som både moringa och leksingar värnar om. I detta landskap är vi van motgångar och är de sista som ger upp, det vittnar inte minst Sveriges historia om.

Vad gäller Värmland tycker jag mig finna en mentalitet där allt går ut på att stötta dem som vinner. Vad har klassiska Boltic eller för den delen Karlstad-Göta tagit vägen? Nu blev det visst en fusion och vad hände? Platt fall. Det var inte så bra lösning visade det sig. Det finns knappt någon Karlstadbo som vill gå BolticGötas matcher.

-Usch fy vad jobbigt laget bara förlorar. Nej jag tror jag förtränger att bandyn finns som sport.

Jag kanske är en aning hård i mitt utlägg, men erkänn att det ligger mycket i vad jag säger.
Kommentera

MIK 7-1: 5-1 eller 6-2 till Mora känns väl inte helt oävet tippat. Någon gång måste Mora få utdelning på sitt fina spel
Kommentera

Svanru: Hoppas mest och tycker att skulle vara en fin repris från förra årets slutspel. Nöjer mig med 5-1;)

Blanda inte in läxingarna i det här, vi vill inte ha nått med deras guld att göra.
Precis som att de inte kommer att få tadel av vårat SM-guld.
Vilket ligger betydlig närmare än att läxingarna komer att se nått glimma igen.
Kommentera

MIK 7-1: Om ni vinner med 7-1 så lövar jag att ätt äta upp all skrämjöl jag har hemma. Men om ni någonsin i Dalarna skall lyckas så måste ni enas. Trots allt inget Guld sedan 32 år tillbaka och då var det LIF som tog det.
Fasiken ni har lagen, ungdomen, lirarna och framtiden använd den.
Kommentera

Svanru: Mycket gåtfullt formulerat...
Men jag håller helt klart med.:)

mora1: MIK-FBK 7-1
Kommentera

sold: Hm tragiskt att en spelare försöker skada domaren oavsett om de spelar för ett lag i avloppet av Siljan eller inte. Men om ni skall ta oss krävs att ni enas annars är ni chanslösa
Kommentera

Svanru: Vopat i lilleputt landet var lite grinig på domaren:
Saxat från aftonbladet:
"Roman Vopat drog på sig två plus tio minuter när han försökte träffa domaren med ett skott efter avblåsning."
Kommentera

MIK 7-1: Och i får pisk i morgon eller. Kom ihåg aldrig hata bara älska det är det enda positiva jag har lärt mig av VF´s klack. Man skall aldrig förnedra
Mvh en ödmjuk dock framgångsrik Wermlänning
Kommentera

mora1: förresten, jag tar in tips från alla - bara dom är positiva för MIK
Kommentera

Matchen i morgon mellan Mik - Fbk slutar 3 - 1
Några andra tips ---- från Mora supportrar........
Kommentera

Anders i Budum: MIF-LIF 5-1
Detta betyder att läxan ligger 6:a efter kvalseriens första omgång.
Kommentera

Denna tråd är bättre!!
Kommentera

hellge:
Anders Grudds son är 89:a (18 år), började sin karriär i Vallentuna (fotboll Markim/Orkesta). Jag kan inte för mitt liv komma ihåg om han heter Jonathan...
Kommentera

TT i timråboken skriver om:

Hammarbys J18 och e spelare som heter "Jonathan Grudd"

Skulle det kunna vara den Morafödde Anders Grudds son? Anders Grudd kommer jag ihåg som grymt dominant i MoDocupen för många, många år sedan.
Kommentera

Gidde:
Tänkte inte på det.

Samtidigt säger dom att det är en andre målis bakom Gistedt dom söker, tror inte juha är så väldigt intresserad av att spela andre fiol.
Kommentera

Forever MIK:

Frågan är ju om han verkligen vill spela i Allsvenskan nästa år ;-)
Kommentera

Frölunda bekräftar intresse av Juha Pitkämäki till nästa säsong i dagens aftonblaska
Kommentera

Frölunda torskade. Det gör ju inget!
Kommentera

Swordster:
"dispancer"?
Låter som en svårartad sjukdom.
Kommentera

nyz: Vad för jävla dispens?
Kommentera

nyz: Pajkastningen har börjat. Tack för att du introducerade den!
Kommentera

Swordster:
Shit pomfritt. Då är det alltså bäst att vi trillar ur då..?
Kommentera

nyz:
Jag får faktiskt ge dig rätt i att vi inte har en riktig arena. Vi har haft en hel del tekniska problem med vår hall. När bortafansen kommer håller inte räckena för publiken. Eh, nej vänta nu... förlåt, det var visst en av de allsvenska skrytbyggena längre söderut. Sorry. Glöm vad jag skrev!
Kommentera

Tubest: Nej vissa dispancer går inte att förlänga, det var därför man fixade saker som man gjorde i timrå!
Kommentera

nyz:
Dispenser är till för att förnyas och förlängas, mediakuben hänger bra där den är. Klarar att se en match utan att se över till andra sittplats oxå.
Kommentera

Tubest: Förresten. Hur var det med dispensen? Ni fick väl några (3?) år på er att få till en riktig arena, eller hur blev det med den saken?
Kommentera

mattias - 74:
Är väl mera öken att ha en hall för 7500 och fylla den till hälften mot att ha en för 4500 och fylla den till 80%. Ekar nog mer både i maskburken och plånkan:-)
Kommentera

mattias - 74: Procentuellt sett har det vart mer folk på Moras matcher än Leksands..och det trots att ni har Borlänge 4 mil bort.
Kommentera

mattias - 74: Ja och? Vi hadde också varit dubbelt så många om vi haft en vårdare med oss!!!
Kommentera

Ola:

Nyz är inte bitter han bara skriver det som många av oss leksingar tänker men inte säger, för så fort någon nämner nånting om eran dåliga publik så tar en del av er moringar till argumentet att vi spelar i alla fall i Elitserien. Leksand snittar lika mycket i Allsvenskan som Mora gör i Elitserien om inte mer och skulle nu mora och Leksand mötas i Es eller i AS kommande säsong eller i en varsin serie så kommer Moras publik alltid att vara mindra än Leksands.
Kommentera

nyz: Å är man till råga på allt leksing oxå, så är man inte ens värd den servicen......
Kommentera

Anders i Budum:
Bara en bitter leksing. Inte så mycket att bry sig om.
Kommentera

nyz: Du är i fel gästbok och svansar. Håll dig till din egen! Detta är en sida där vi diskuterar Elitserien och dess lag, och inte några allsvenska medelmåttor..
Kommentera

PixelZorba: Problemet grundar sig i att i mora är man inte van att det kommer publik till matcherna. När man tog steget upp i ES började det plötsligt komma besökare till ishallen (som envist kallas arena) och merparten av dessa besökare hade sina sympatier hos motståndarlaget, vilket medförde att var man från orten och höll på hemmalaget var man att betrakta som minoritet. För att på något vis hävda sig på sin egen bakgård förvisade man de främmande besökarna till ett litet hörn, med tillgång till 2 pissoarer och en WC, en korvgubbe med korvlåda för 20 korvar och en platta läsk.
Kommentera

Hur kommer det sig att gästerna på bortastå inte får röra sig hur de vill i arenan? utan får bara hålla sig på bortastå?
Kommentera

horcoff:
För min del så får dom skämma ut sig resten av serien, sen kan gärna linköping fortsätta på den inslagna vägen.
Kommentera

Forever MIK:
Vi får hoppas på att de skämmer ut sig på Måndag också ;-)
Kommentera

Efter många analyser på kammaren så tror jag att jag vet vad denna framgångsvåg beror på. Rätta mig om jag har fel. Vi har inte förlorat en hemmamatch sedan det nya introt presenterades. Är det draken som lagt sina vingar över FMMA?
Kommentera

Jaha, nu är vi helt plötsligt ett slutspelslag. Dom är fantastiska dessa kappvändare.
Kommentera

Bonäs norra: De får bli TV`n
Kommentera

Anders i Budum: Ja för att inte tala om den femte, sjätte och sjunde.
Kommentera

Kom bara att tänka på hur kvällspressens löpsedel skulle kunna se ut nu när vi snart är framme vid slutspel..

Så här:

Förbannade Mora klarade sig i år igen.

Men den 4:de säsongen är den svåraste..
Kommentera

horcoff: MR Horcoff are you comming to town?
Blir det ingen mer en jag så får det bli tv soffan.
Jag tror på en kämpa seger i morgon!
Kommentera

Forever MIK: De vore ju kul om Juha Pitkämäki blir kvar, lätta lädret nu Janne!!!
Kommentera

SIVASN:
Jag bara länkade. Överskriften var från tidningen.
Skrev tidigare att pressen inte haft många rätt denna vinter. Men visst finns det lite substans bakom detta, tro mig.
Kommentera

horcoff: Ja match igen imorgon. Bra att matcherna kommer tätt nu när vi är inne i stimmet! Det är inte ofta man längtar till måndagar.
Kommentera

Forever MIK: om man nu ska läsa den skit tidningen så står det åxå

– Jag vet att det finns intresse. Men jag trivs bra här och om vi klarar oss kvar i elitserien kan Mora vara ett minst lika bra alternativ
som något annat, säger målvakten.
Pavel Brendl gick upp i ensam ledning i poängligan efter ett mål och en assist i går. Även tjecken är ett jagat namn.
Enligt uppgifter till Sportbladet har frågan om vem som tränar Mora nästa år stor betydelse för Brendl. Han trivs ypperligt med Harri Rindell, och chansen att han stannar ökar betydligt om finländaren fortsätter.

men ja tror inte nått som står i den tidningen. Väntar tills de står nåt på hemsidan!
Kommentera

Bonäs norra: Ja, nu är det mer intressant hur det ska gå mot Dif. Nu är det att vända på tränden borta och ta en 3 poängare.
Spelar de som mot HV tror jag att de grejar det.
Nu är det många lag som kan få "darren" under de sista matcherna.
Kommentera

horcoff: Der Kampf geth weiter!
Är det någon som skall hit i morgon? ställer inte mig där allena bland i fiendens land!
Kommentera

Tången:Ja, han hadde ju rotat sig där nere.
Kommentera

« · 851915 · »