Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Konspirationen med Stort 'K'.

839922 Till forumet


Konspirationen med Stort 'K'.
Här, ungdomar, får ni en konspirationsteori att bita i, som ställer alla tidigare teorier i denna bok i en blek skugga.

Den är snattad ur Flashback's Konspirations-cell ur tråden 'Estonia', och är sammanfogad från två inlägg av signaturen 'Niklas-P' och författad i början av februari:

---------------------------------------------------------------
Enligt min vän Gos Badi, som bor 30 miles uppströms Potomac floden och har ganska goda insikter (iaf enligt honom själv) om hur Pentagon och andra fungerar så ligger det annorlunda till med Estonia: Om man får tro honom så handlar det egentl. inte om någon konspiration i sverige eller dess grannländer.

Det var usa som transporterade det stulna ex-sovjetiska godset på E. när färjan sjönk den 28 sept. 1994. Man hade gett direktiv till sveriges regering (=CB?) om vad som var i görningen. Man visste att svenskarna - i avsaknad av ryggrad - skulle "gå med på allt".
Tullen i STO skulle informeras om två st. långtradare med superkristisk last, straxt innan färjan skulle anlöpa till STO.
Sedan skulle godset/bilarna eskorteras till ARN, för omlastning till flyg.

CB visste om (fick info om) att E. var i ett bedrövligt skick den 27 sept. Och
han (via MUST) fick även info om att det fanns en hotbild kring färjan.
Men eftersom han saknade ryggrad så lät han ändå färjan avgå från Tallin, på kvällen den 27e.
När färjan gått till botten så kontaktade usa åter sveriges ledning (CB?) och talade om att man absolut inte kunde tillåta att ex.vis den svenska marinen försökte sig på att bärga den för usa så viktiga lasten ur vraket. Eftersom usa (nato) själva hade undervattensenheter i östersjön - i samband med en stor internationell sjöräddningsövning (sic.) - så krävde man att få fritt spelrum vid Estonias vrak under ca 4 dygn till den 2:a oktober 1994.

När us-navy hade hämtat och försvunnit med det som man ville ha bort från E. vraket så uppstod bl.a. följande problem.
Man visste om att ryssen Voronin hade rest med E. och att hans portfölj sannolikt låg kvar i den hytt som han bott i. Eftersom inte us-navy vid tillfället visste vilken hytt det var, så bad man istället svenskarna att söka rätt på väskan. Eftersom svenskarna (igen) saknade ryggrad, så gick dom med på att fullgöra uppdraget. Att finna väskan var viktigt därför att den kunde innehålla dokument som var känsliga för us och de fick absolut inte komma ex.vis i ryssarnas händer (vid senare "besök" vid vraket , från deras sida).
Det andra problemet var att körrampen i fören hade öppnats med våld, alltså måste "förklaringen till olyckan" handla om just den delen av färjan - att bogvisir och körramp slitits upp under gång och att förlisningen berodde på just detta.
När CB(?) sedan rådgjorde med sina mil. guvernanter så tyckte dom att bogvisiret var en mycket bra olycksförklaring - om man kunde rikta all uppmärksamhet mot detta så skulle man bl.a. också kunna avstyra alltför ingående undersökningar av fartygets skick och skador i övrigt (t.ex. av undervattensskrovet).CBs rådgivare mindes ju olyckan med Her. of Free Enterprise i Holland, där vatten kommit in på bildäcket.
Varken CB eller hans rådgivare verkar ha vetat så mycket om hur roro-färjor fungerar, men dom satte allt på ett kort och körde igång operation dimridå.
Genom att andra offentliganställda (sjöfartsverk, polis, militär) också verkar ha saknat ryggrad, så gick allt som en dans. Folket gavs en "lämplig" bild av olyckan och av hur saker borde hanteras framöver.

Vad källa "G" inte alls kan förstå än idag, är hur det svenska folket kunde gå på alla dessa historier, initierade av bl.a. CB. Har ni inget som helst självständigt tänkande i landet? frågar han mig ständigt.
---------------------------------------------------------------


Bah. Mora ut ur Elitserien..?
Fatta bara vilken tveksam nivå vi har på våra konspirationsteorier.
Kommentera

839922