Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 1101566 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Supporterliraren
Mike Skinner:

Hur har Bastiansen det i Färjestad?
Kommentera

Ola:

M74 kanske tror att Leksand ligger i Kanada,vad vet jag......:)
Kommentera

mattias - 74:
Jag tror att RQT menade att hemma inte är Leksand för kanadensaren.
Kommentera

RQT:

Vi gör oss av med Jackman, anfall är bästa försvar :)
Kommentera

mattias - 74: Hmm, undrar hur leksand "tar hem" Ryder som är kanadick? :)
Kommentera

Slinger:

Att ni skall få hem lilja är väl lika osannolikt som om Leksand tar hem ryder.
Kommentera

mattias - 74: Nja, jag vet inte om "rundningsmärket" är en sån "värvning" vi vill ha...:-)

Mike Skinner: Vi kanske ska hyra in Juha Alen igen, en mer defensiv back går ju knappt att hitta! Han är ju så defensiv att han knappt kan slå en passning framåt...
Vi får väl försöka få hem Andreas Lilja!!
Kommentera

Slinger:

Jag vill se Anders Lövdahl :-)
Kommentera

Slinger:
Ja, det hade inte varit fy skam. Svårt att veta hur han är nu dock, verkar vara nerpetad i tjeckiska andraligan enligt eliteprospects. En rejäl defensiv back hade vi banne mig behövt redan i skrivande stund!
Kommentera

Mike Skinner: Jag vill se Tomas Harant!
Kvalseriens suverän i MIK!
Kommentera

Hur går tankarna ute i stugorna om vem denne supporterlirare bör bli? Vore ju fint med någon som skulle kunna tänka sig för annat än ENBART pengarma, till exempel för att ta upp Mora till eliten igen. Någon som kanske inte är helt orimlig att tänka sig att vi kan locka hit. Och ett någorlunda hjärta för klubben hade ju inte skadat. Se länk för att se vem jag gärna ger mina pengar till...
Kommentera

Sv: Mario Kempe
Hakan Olsen:

klart att man kan öronmärka pengarna, men sedan är ju frågan om klubben bryr sig om det eller om dom använder det till något annat som är viktigt och försvarar det med att säga att de gick till colbys lön denna månad. ;)

Som Gunde sa:
- Ingenting är omöjligt!
Kommentera

Sv: Övrigt
Hakan Olsen:

det är många år sedan nu. förra året var det ju nära, men dom föll på målsnöret.

AIK imponerar och kommer troligen att vinna serien.

mitt topp fem tips när serien är slut.

1. AIK
2. Växjö
3. Mora
4. Leksand
5. Björklöven

hur klubben gör vet jag inte. det beror på hur stor summan är. om den räcker till att få en spelare som tillför något eller inte. om det finns någon intressant spelare på marknaden då. många faktorer spelar in.

men en stor eloge till f.f och drakarna. det här är hjärta.
det här är ett koncept som jag gillar.
Kommentera

Barbapappa:

Hur kommer MIKs ledning att reagera på insamlingen? Hur kommer pengarna att överföras till klubben (en påse med kronor?) och finns det möjlighet att öronmärka dem?
Kommentera

Barbapappa:

AIK 2 - Malmö 0

Imponerande försvarsspel av AIK. Lugnt, sansat, stabilt och få misstag. Totala antalet insläppta mål understryker detta. Behövs inte många mål för att vinna om det släpps in få bakåt. Något att tänka på för de som har ansvaret för MIK.

Malmös spel fungerade dåligt. Höglund syntes knappt till och Söderberg utmärkte sig inte speciellt. Känns något krisaktigt för laget med flera stjärnor (före detta). Vilket år fungerade Malmös hopplock av spelare senast?
Kommentera

För övrigt så är det kul att kunna säga att sett till de senaste sex omgångarna så är Mora seriens poängmässigt näst bästa lag.
Lite märkligt dock är att Almtuna är det enda som vart bättre

vi är 1 poäng bättre än AIK, 1 pinne bättre än löven, 4 pinnar bättre än Växjö och 5 pinnar bättre än leksand, så jag förnimmer ett litet hopp någonstans om en direktplats.

"men" det behövs förstärkning till försvaret.
Kommentera

insu:

ang. supporter liraren så finns det nu 33000, typ en månadslön åt en okej spelare. jag ska bidra lite jag också när lönen dimper ner. skulle vara kul att se om dom värvar nåt när dom pengarna kommer in. och jag hoppas att det blir en stor summa i slutändan.

vi behöver en till kempe ;)
Kommentera

Metal Guru:

jag hoppas att han verkligen exploderar och får en raketartad utveckling här.
många av våra spelare har varit bra men inte varit riktigt intressanta för es-lagen.
något måste han ju ha. så vi låter honom visa.

positivt att han tillför lite tyngd till laget också. han gillar ju det tuffa spelet. eller som han själv sa till hemsidan att han blev tvungen att lägga på lite fysik då det smäller rätt ofta i Kanadas colegehockey.

och sedan hoppas jag på en till forward och en till två backar ytterligare.
Kommentera

Barbapappa:
Hehe... Jag håller med dig i sak - det kanske snarare är stabila backar och ledarfigurer vi behöver.
Men det gäller att fånga tillfället i flykten också, och Kempe verkar vara en stor talang som kan tillföra mycket med rätt attityd. Det är inte omöjligt att det dessutom var en rätt bra ekonomisk överenskommelse såsom övergången verkar ha gått till. Hoppas kan man ju - då finns det förhoppningsvis deg över till en eller ett par bra backar också, supporterlirare eller ej ;-)
Kommentera

insu:

jo och det vart lite fel, men jag har inte kritiserat honom som spelare. jag har inte sagt att han e dålig. det jag sa var att det känns som en konstig satsning. jag tror inte att det mora behöver är ännu en yngling som precis klivit ur junis brallorna. jag tror att det behövs en till spelare typ grager. för ska mora gå upp i år, så krävs det bra mycket mer än vad vi visar upp nu. så den kritiken e inte mot honom. och jag kanske uttröck mej klumpigt med det är sån jag e, lite klumpfot ibland;)
Kommentera

Db_04: Säg en spelare i dagens A-Lag som Lövdahl är bättre än enl dig då????
Kommentera

Db_04:
Din definition av om man kan något om sporten eller ej verkar vara avhängigt vilken uppfattning man har om Anders Lövdahl...
Kommentera

Db_04:

Kempe är helt klart ett bra nyförvärv.
Kommentera

Barbapappa: beror på hur man ser ishockey. och om man kan något om sporten.
Kommentera

Barbapappa:
"...innan jag börjar kritisera". Eh, var det inte precis det du gjorde?
Kommentera

Barbapappa:
Rögle hade velat behålla honom. Och istid har han fått på slutet.
Kommentera

Steff:

men som jag sa, jag vill inte säga för mycket. jag hoppas att han e riktigt bra, och att han kan höja nivån på laget ytterligare ett snäpp. det behövs. han ska naturligtvis få visa upp sej innan jag börjar kritisera.
Kommentera

Steff:

han fick för lite istid enligt egen utsago på hemsidan. och om han hade varit så bra så hade dom väll behållit honom.

annars kan vi väll värva bröderna abbot också då:)
Kommentera

Barbapappa: Hur kan du säga att inte han platsade i Rögle??? Han spelade ju 30 st elitseriematcher för dom...Dessutom så stod han för 1 mål å 2 ass i lördags när han spelade...
Kommentera

Mario Kempe
en ny kämpe i mora dressen.

Jag ska inte säga något om honom då jag inte vet nåt.
Men det känns som en märklig satsning av mora det här, han platsar inte i Rögle som kan va ett av de lagen vi måste spöa för att få en elitserieplats. Hmm.
Han är välkommen och jag hoppas att han lyckas bra i mora dressen.
Kommentera

Db_04:

ja, där håller jag ju inte med dej alls, då han är den klart sämsta spelaren jag sett i mora sedan flera år tillbaka.
Kommentera

Hakan Olsen:

Jag ger respons på min egen fråga: Grattis MIK för det fina värvningen!
Kommentera

insu:

Väldigt bra initiativ! Detta bör få ledningen "ändan ur vagnen". En tydlig signal från supportrarna, att något måste hända.

Det har varit en hel del skiverier om Kempe. Är han klar?
Kommentera

Stigsson:
Gjorde texten lite grön, så att det blev grönt, rött på vitt.
Ola brukar gilla sån't... :oP
Kommentera

Stigsson:
Snyggt! Nu är det bara att vänta på att pengarna rasslar in.
Kommentera

Metal Guru: Voilà!
Kommentera

mattias - 74: Tingsryd är ett av ettans bästa lag, vilket Borlänge inte är i år. Jag förstår Anders att han lämnar Borlänge. och hävdar fortfarande att han är bättre än en handfull spelare som i dag får spela i Mora.
Kommentera

Mike Skinner:

Anders Lövdahl klar för Tingsryd enligt eliteprospects. Var det inte han som var så bra enligt vissa Borlängesupportrar :)
Kommentera

Slinger:

En selma :-)
Kommentera

Då har man satt in en slant!
Hoppas att det blir nåt av det här!
Kommentera

Mike Skinner:
Det går inte att bumpa på samma sätt (om man inte heter Marcus, och kan peta i databasen Hockeysnack), men nog ska vi kunna lägga in en blänkare i huvudet tycker jag.

Stigsson är vår eminente huvud-trixare, kan det vara ett juste eftermiddagsjobb?

Kommentera

insu:
Finns det någon möjlighet att "bumpa" inlägg här på HS också, precis som det gjorts på mik.se? Vore ju bra om detta inlägg alltid låg överst, eventuellt länkas ovanför.
Kommentera

Supporterliraren
Ingen har väl missat den kampanj, som Drakarna och Falejs Finest tillsammans har dragit igång: en insamling för att finansiera en MIK-spelare. Läs på hemsidan - och skicka en slant! Alla bidrag är välkomna.
Kommentera

Metal Guru:

Ja det var en balansgång, men om man ser på långsiktigt hot, som ändå fått vara en faktor hittils så tror jag nästan det var bra att Almtuna tog det. Med tanke på att MIF ligger några matcher bakom osv. Tror du inte? Ett MIF på en poäng bakom med två matcher mindre är betydligt otäckare än Almtuna på samma poäng med en match mer...
Kommentera

Sv: Spelartruppen 2008/2009
Intressant med Kempe. En hungrig talangfull spelare, blir skoj att följa i Moratröjan.

Vad säger ni om Sandström och Ekholm hittills den här säsongen?
Kommentera

Metal Guru: Kul med Mario! Han verkar vara en kille med gott självförtroende. Även om han inte lär bli alltför långvarig i MIK-tröjan så ska det bli spännande att se vad han kan bjuda på.
Kommentera

Metal Guru:

Jag såg Almtuna - MIK i början av serien och var mycket imponerad av tempot. Jag är fortfarande imponerad efter att sett matchen mot Malmö. Spelarna är mycket vältränade och kan hålla ett högt tempo under en hel match, det var som MIK visade upp de första åren i elitserien.

Rönnqvist har jobbat målmedvetet med en trupp som i stort var klar tidigt på säsongen.
Kommentera

Mike Skinner:
Vete fan, egentligen. Almtuna går upp jämsides, och känns faktiskt som ett större hot, om man ger attan i att bedömma lagen på pappret. Man skulle kanske hållt på Mif ändå..?

;0P

Kommentera

K70:
Höll på att fråga om Mario på aia i förmiddags, men lät bli. Onekligen en intressant kille.

Angående Mif så tror jag inte det behövs hjälp med att trycka ned dem - de gör de så bra själva, ser det ut som... ;o)

Kommentera

Almtuna plockar poäng av MIF också, bra dag till slut ändå!
Kommentera

« · 1101566 · »