Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 1114047 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Övrigt
Projta:
Väl i KS kan ju vad som helst hända, bara att ge järnet och kötta på.
Kommentera

Tubest: Absolut inte, jag vill då se er i ett kval.. vem vet ni kanske tar platsen i år igen.. det är ingen omöjlighet
Kommentera

Projta:
Ja, det tror ja ingen protesterar mot:-)
Kommentera

Metal Guru: Mycket bra mora, fan va bra Kempe är helt makalös
Kommentera

Och Kvalserieplats.
Trots Almtuna och Mariestadsmatcher.

Kommentera

Projta:

5-3 i öppen kasse.

Kommentera

Tubest: härligt 4-3 :) bra att ni tar malmö
Kommentera

Kul att Kempe fick sätta sitt första MIK mål idag, kunde väl knappast kommit lägligare.
Sergej Pecura spelar numera i Riga 2000......Dinamo Rigas farmarlag.
Han gjorde endast 2 poänglösa matcher för Dinamo i KHL sen han fick lämna MIK.
Kommentera

Såg att Ross Lupaschuk brutit sitt kontrakt med sin ryska klubb. Bara att hoppas att Mora kontaktar honom snart.
Kommentera

Barbapappa:

Spelar Colby ikväll ??
Kommentera

Barbapappa: Jobbar man som Bofors gjorde finns det bra chanser,Men visar man upp samma den brist på vilja som man gjorde mot Aik så går det inte
Kommentera

Hakan Olsen:

Förhoppningsvis så e dom tillbaka i morgon mot malmö.

hur som haver så kan och ska vi ta tre poäng nere i Skåne denna gång. trender är till för att brytas och det var ett tag sedan vi vann där nere nu:)'

det är viktiga poäng på spel nu.

kan Bofors vinna i Skåne, så kan vi också.
Kommentera

Hakan Olsen:

Skall vara "Då det visade sig att både Viksten och Genoway var borta minskade mina förhoppningar...."
Kommentera

zeb:

Jag var på matchen igår. MIK förde matchen men hade väldigt svårt att komma på mål. Spelarna har speed och teknik men de är allt för lätta när det gäller spelet framför mål. Då det visade sig att både Viksten och Genoway minskade mina förhoppningar om vinst före matchen. Som du nämner är truppen altt för liten, både när det gäller antal spelare och storlek.

Målet som Almtuna fick var verkligen ett slumpmål. De hade ett par till vassa chanser men inte var det mycket.

Förövrigt tycker jag att Artursson och Andersson skötte sig väldigt bra. De hade faktiskt de bästa chanserna. Även Sandström och Kempe kämpade även bra men de är för lätta. Att MIks spelare är allt för lätta var även tydligt mot AIK. Det var dessutom förtvivlagt dåligt med energi i den matchen, det var inte ett försök att spela fysiskt från MIKs sida. Det behövs någon tuffing framför målet. Håller även med dig med din analys av matchen, men som jag sagt tidigare AIK är det bästa laget i serien, väldigt välstrukturerat
Kommentera

Kapp: Nej dom har ju för lite folk i laget ,Man bör väl spela med ett fullt lag,
Kommentera

sold:
Mora har ju verkligen chansen nu men verkar inte ta den.
min optimism är lite rubbad just nu.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Smärre chock idag, trodde det skrivits fel. Men inte då! Mora IK's styrelse har även de lämnat ett litet bidrag till supporterliraren. Stort!
Kommentera

Anders i Budum:

Ja ser det positivt att man inte hunnit spela ihop sig tillräckligt. Men håller med om att det flyter dåligt i spelet. Antingen anfall eller långt ned i egen zon. Inget mittemellan.

Utan att ha sett alla matcher tycker jag det finns ljusglimtar. Andra delen av matchen mot Sundsvall flöt ju på riktigt bra. Att de andra matcherna har det lite svårt visar ju också att AIK inte fick in fler mål i första perioden.

Nu är det ju många matcher på gång. Har en positiv känsla. Om det sen är för att det är fredag i morn återstår se. Det är väl nu Kristan, Greger, Elomo, Adam, Simons, Mario ska lyfta sig ett snäpp. En del kanske ett par stycken. Sen får gärna Markus göra om bravaden från Sundsvallsmatchen och kvalserie.
Kommentera

Ny version av mikmusik finns uppe nu.....
Kommentera

Sv: Mora IK - Nybro 2009-01-14
sold: Och målen från matchen kan ses på den här länken
Kommentera

Mora IK - Nybro 2009-01-14
Nu finns det bilder på mikmusik.com från matchen mot Nybro.
Kommentera

Vi har ju inte något som helst spel. Det ser ut som, ja jag vet inte vad. Dom senaste gångerna har vi haft tur som fått poäng med oss. Jag tror inte att jag har sett en enda gång att vi spelat oss fria och fått målschans.
Det är nån slags jävla " skogshuggar hockey" som vi spelar. Våra spelare är inte nog inviduellt skickliga för att kunna göra det där lilla extra som krävs för att gå hela vägen.

Nä, en rejäl bra back som kan hålla i pucken, samt en förbannat bra center samt en målskytt är vad jag saknar. Måste det inte finnas drösvis av sånna spelarae som gott och väl skulle passa här på andra sidan atlanten?
Kommentera

Barbapappa: Karlströmseffekten tar slut på fredag...
Kommentera

skönt att vinna ikväll mot Nybro, om än att det satt långt inne. hoppas att vi kan passera Växjö snart nu också då. 2 pinnar från 3:dje platsen.

mif vann ikväll. men karlströms effekten dör nog efter ett par matcher.
att byta tränare brukar vara som att pissa i byxan när det är 10 minus ute, först blir det varmt o gött. men sedan bara kallt och jobbigt, IGEN :)
Kommentera

Sv: AIK IF - Mora IK
zeb:

jag håller med Stigsson. att skriva så här: jag citerar "Du tyckte väl att Mora gjorde en bra match? eller, Nu Stigsson får du väl ta och kamma dej"

det är oförskämt att skriva så. direkt nedvärderande.
Kommentera

Stigsson: Det är inte jag som är oförskämd,Tycker väl bara att man kan kräva ett bättre uppträdande av ett lag som Mora,Visar lite glöd och vilja
Kommentera

Sv: MIK-Bofors
Nu finns det bilder från Bofors matchen på mikmusik.com
Kommentera

Stigsson:
Helt klart går det inte att neka till att AIK gjorde MIK dåliga som mötte tidigt och gav inte Mora något utrymme.
Kvalitéer finns i laget, frågan är om laget är tillräckligt starkt mentalt.
Om två veckor framåt vet vi vart det bär hän sedan vi mött Leksand 23/1.
Kommentera

zeb: Nej jag tycker inte Mora gör en bra match. AIK får matchen dit dom vill, stänger den effektivt och vinner rättvist när dom väl har fått en ledning.
Jag trodde att du var kapabel att diskutera matchen utan att bli oförskämd, jag misstog mig tydligen.
Kommentera

Stigsson:

Var ju på matchen och jag kan säga att AIK hade en extra spelare i många lägen utan att överdriva. Visslingskavalkaden när Mora skulle slå straffen var öronbedövande. Tycker i och för sig att det var direkt osporsligt.

Mora var helt klart skakade i första perioden och hela matchen dök det upp en hel del felpass. Om det sen berodde på att man precis klivit av bussen eller inte ska vara osagt. Var väldigt mycket AIK runtom. Väldigt liten Mora klack, vilket naturligtvis är en brist. Kristan verkade dock opåverkad, men utespelarna hade man hoppats mer på.

Att ta stryk är väl inte så farligt, men tycker Mora kunde uppträtt lite stabilare framför allt i första perioden.

Bra att Växjö fick stryk.
Kommentera

Stigsson: Nog har vi sett samma match, Jag har sett AIK många gånger denna vinter och dom har varit betydligt bättre än dom var i kväll,Du tyckte väl att Mora gjorde en bra match? eller, Nu Stigsson får du väl ta och kamma dej
Kommentera

zeb: "Det som retar mej mest var att AIK inte heller var bra"

Vi kan inte ha sett samma match du och jag för anledningen att vi ser loja och tafatta ut är just på grund av att vi mötte ett bra AIK. Ett AIK som framför allt spelar ett tryggt, säkert och effektivt försvarsspel som neutraliserar motståndarna och inte släpper till mycket. Rättvis seger tycker jag, även om vi med lite mer tur och skicklighet skulle kunnat ha chansen att lura dom på en poäng men det lyckades inte.
Kommentera

horcoff:
Det är bara två lag som i genomsnitt är bättre än Mora över hela serien. Det finns tre platser.

Kommentera

Metal Guru: Visst är den möjlig, men jag tror inte de riktigt räcker till och är för ojämna för det och dessutom måste Mora vara mycket bättre än motståndarna för att klara av motståndet från domarna ;0)
Kommentera

horcoff:
Alla resultat, förutom vår egen match gick med oss. En direktplats till KS tror jag fortfarande är fullt möjlig.
Kommentera

zeb:
Ett jäkla duttande med pucken och hönsgård och inget rejält alls.
En typisk måstematch, 6 poängsmatch.
Mora räcker inte riktigt till när det gäller och någon direktplats till KS tror jag inte på.
Kommentera

Barbapappa:

bitter förlust menade jag.
Kommentera

horcoff: Ja jag kollar på s24 ,det var första gången,Inget vidare måste jag säga om sändningen .Ja själva spelet vad ska man säga nog hade jag förväntat mej mycket mer av Mora ,Man hade ju blivit vassare som tränarna sa! Nej det här var inte bra Mora verkar inte finnas nån fart eller ide`´hur man ska spela ,Bedrövliga uppspel, inget powerplay kom knappt in i zon ,Det som retar mej mest var att AIK inte heller var bra,Så mora hade haft chans ikväll om man hade spelat med lite mer vilja o energi, ush
Kommentera

bitter utvisning tycker jag, det var inte rättvist. vi hade domaren emot oss när det gällde utvisningarna. tog allt han kunde på mora och släppte 3-4 solklara aik utvisningar. dessutom ett regelrätt mål bortdömt. nu vet jag hur det kändes för småkronorna i j.vm.
Kommentera

zeb:
Nu får vi hoppas på en skärpning, sedan kom man nog ur med utvisningarna mot sig.
Ser du på S24, det var lite hackigt?
Kommentera

horcoff:
Ja hur man spelar ,rena pojklaget mot AIK ,Med det här spelet kommer man inte långt (efter en period)
Kommentera

Sv: Patrik Eklund
mattias - 74:

De blir då bara färre och färre vilket är glädjande :-)
Kommentera

Tubest:

Frågan är hur många i " Vitje " som håller på Leksand. Det får bli din hemläxa tills nästa gång vi ses :)
Kommentera

Barbapappa: Snacka om viktig match.
Känns som ett vägskäl, vid vinst går spåret till en direktplats till kvalserien och vid förlust inte.
Heja Mora!
Kommentera

horcoff:

Poäng till Horcoff!!
Kommentera

Metal Guru: Huvudsaken är ju att han vill spela i Mora och inte i Leksand :0)
Kommentera

horcoff:
Frågar du mannen på gatan om var Vikarbyn ligger, blir nog svaret i 99 fall av hundra "mellan Mora och Rättvik".

Men man kan åka mellan Mora och Leksand på båda sidor Siljan, så uttrycket "uppvuxen i Vikarbyn mittemellan Mora och Leksand" kan nog klassas som korrekt, särskilt om man vill ha lite hockeyanknytning inbakat.

Kommentera

Tubest: Okej, och då är "gammelnamnet" Vitje då för Vikarbyn?
Kommentera

horcoff:

Finns inget Vitje på Drantsidan......tack och lov:-)
Kommentera

Tubest: citat:
"Patrik är född och uppvuxen i Vikarbyn mittemellan Mora och Leksand"
Men är det inte Vikarbyn intill Rättvik, eller skulle det finnas ett till Vikarbyn på andra sidan Siljan?
Kul att få förstärka upp med bra ungdomar.
Kommentera

« · 1114047 · »