Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Lite allt möjligt, tråd!

« · 739309 · » Till forumet

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Tyvärr Immelman, jag var redan född med den.
Kommentera

immelmann: är Jardine bra?
Kommentera

horcoff:
du måste vara född innan de började dela ut sinne för humor iaf :)
Kommentera

horcoff: Aj fan menar att INTE peka med hela handen
Kommentera

Jag vet att Rindell är uppfostrad i Flygvapnets anda genom min gamla Flygchef Kjell Nilsson`s anda. Med det menar jag att man måste ha en väloljad pedagogik att stå på som faktiskt inte innebär att peka med hela handen. Mycket av det beror på att spelare lyckas i Mora, att sammanföra ett gäng istället för att rent konkurrea och splittra.
Kommentera

immelmann: Lägg då för fan inte in politiken i det hära, du måste vara en yngling som inte upplevt så mycket i ditt liv.
Jag har sagt det tidigare att vad jag gillar med Mora`s filosofi och att det går bra för dem är då inte BLÅ.
Kommentera

immelmann: Ja, röstar vårat folk blått, så kan ni moraiter värva mkt utländska spelare, och behålla dom år efter år... Bara en av alla fördelar med ett bättre skatteklimat... ;)
Kommentera

Ola:
det beror ju på skatteklimatet.

RÖSTA BLÅTT! ;)
Kommentera

Nackdelen med så många utländska spelare är, som jag ser det, att merparten av dessa endast skriver kontrakt på ett år. Jag skulle vilja se en lite mer långsiktig planering, med två- eller treårskontrakt. Om vi har 10-15 utlänningar är helt okay. Men det vore bra om slapp värva tio nya inför varje säsong.
Kommentera

fast det verkar ju vara motsatsen de i tre kronor klagar på.

de skiter i ifall utfyllnadsspelarna är kanadicker eller italienare, däremot tycker de det är synd att svenska spelare får så lite speltid i power play.

hur många lag har egentligen svenskar som sina vassaste offensiva vapen?

anyway, jag förstår verkligen inte vad någon har emot 14 lag i elitserien. det skulle innebära fler svenskar oundvikligen, med eller utan restriktioner :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
lnom 5 år så kommer elitserien vara en stängd liga och en välbetald sådan
Kommentera

Den dagen vi har juniorer som verkligen vill kriga om en plats i A-laget så tycker jag absolut att det finns chans att plocka in dom, men varför satsa på något som förväntas få allt serverat på silverfat nnär han kliver in i A-lagsrummet och istället för att kriga om en plats och spela i J-laget sticker till Tyringe och hoppas på att utvecklas mer där?

Stå upp för laget visa att du vill och va inte så j*vla bekväm av dig så hade vi haft en betydligt bättre juniornivå i Sverige!
Kommentera

Metal Guru: Om MIK bara värvat svenska spelare så skulle vi ha varit ett föredöme i hockeysverige! Resultat: Ut ur ES och inga bonusmiljoner till nästa säsong. Nu har vi/Sim valt ett annat alternativ vilket som vanligt retat upp hela hockeysverige. in med fler billiga utlänningar!!! För min del så spelar det inte så stor roll om matchvinnaren kommer från Sveg, Libanon eller Fidjiöarna. Så fort en ny spelare dragit på sig MIK-tröjan så är han en av oss!
Kommentera

Portello: "Dessutom så producerar väl inte Finland nå mer bra junisar än vad vi gör?"

Ser man på de resultat som respektive juniorlandslag gör så är finland bättre i de flesta årskullar, och har varit så rätt länge.

Visst lockar Kariya och Bartecko mer publik. Men Bäckström drar mer publik än Regin i TIK, just tack vare att han fick chansen förra säsongen. OK Nu tog jag en ganska "speciell" junior som exempel men det finns många andra exempel om du tittar lite.
Kommentera

GävleLasse:

Lönetaket skulle göra att man måste begränsa sig i antalet dyra utlänningar
Men billiga utlänningar går bra - både i ES och NHL, tydligen.

Stängd liga skulle möjliggöra en bredare satsning på egna produkter
Precis som gossarna i NHL bredsatsar på lokala förmågor, som Odoya och Hagos.

Andra regler skulle kanske göra sporten mer omtyckt, nå en bredare publik.
NHL har enligt dig infört dessa "andra regler". Hur har det gått med den bredare publiken? Nej, jag pratar inte midjemått.
Jäpp - fler såg NHL förra säsongen än säsongen dessförinnan - men nog berodde det mer på lockouten. Eller..?
Kommentera

GävleLasse: Så du ser hellre en liga som håller sämre standard fast med mera svenska spelare.Och när det gäller gemene man så tror jag nog att Kariya eller Bartecko lockar mer än ett svenskt no-name.

Och när det gäller stängd liga så tror jag inte ett dugg på att det skulle satsas mera på egna juniorer.Då vill ju inte lagen missa slutspel.Dessutom så producerar väl inte Finland nå mer bra junisar än vad vi gör?
Kommentera

Metal Guru: Nej men jag tror att de utländska spelare som kom skulle vara mer tongivande och inte medelmåttor som det är i många fall.

Lönetaket skulle göra att man måste begränsa sig i antalet dyra utlänningar
Stängd liga skulle möjliggöra en bredare satsning på egna produkter
Andra regler skulle kanske göra sporten mer omtyckt, nå en bredare publik.

NHL införde t ex regeln om att det lag som slår till icing inte får byta innan följande tekning. Allt för att få mer "edge" på tillställningen.

Jag kom in sent i diskussionen om gällde den endast antalet utlänningar så förstår jag att mitt inlägg kom in i lite fel läga sas
Kommentera

Jäpp, Portello:  Precis som i NHL.
De tar numera in två lokala junisar för varje Europaimport man signar, medan ROOSTER-taket är maxat till 22 individer. Juniorfacket NHLJA gör pastej av de som bara funderar i att bryta mot reglerna.
Kommentera

GävleLasse: Så om det skulle vara de tre sakerna i svensk hockey så skulle det satsas mer på inhemska spelare/juniorer?
Kommentera

ålrajt, GävleLasse:
Så OM vi hade haft Stängd Liga / Andra regler / Lönetak i ES så hade det varit fritt fram för hur många utlänningar som helst?

Kommentera

Db_04:
Visst har NHL fler lag, men har de å andra sidan inte också mer befolkningsunderlag och större areal att husera på - som då borde göra ES/NHL-jämförelsen lite likartad igen, dock i en något grövre skala.

Tänker du inte ett dugg på de jänkarjuniorer som blågula utlänningar stjäl jobben för, och hindrar dem att utvecklas i den bästa av ligor?

Kommentera

Portello: det är ju markant skillnad på ES och NHL...

-Stängd Liga
-Andra regler
-Lönetak

Där har du tre rejäla skillnader som verkligen GÖR skillnad.
Kommentera

Portello: dom har dubbelt så många lag och det är väll en ganska stor skillnad på liga.... bättre å jämföra ES med liknande liga som typ SM-LIIGA

Men ja räknar inte få nån moring förutom möjligen zeb att erkänna att det börja bli för mycke nu.

Kommentera

Nå, Db_04:
Låt höra varför du retar upp dig på Moras utlänningsantal då.
Kommentera

Db_04: Varför inte? Bägge är ju proffsligor...
Kommentera

Metal Guru: tycker inte man kan jämföra elitserien och NHL
Kommentera

Db_04:
Som PeO antyder på mik.se, så borde du i solidaritetens namn också förfasas över alla utbölingar i NHL - det pratas t.ex om 60 svenskar där just nu...

Om du nu är rakryggat konsekvent i din livsåskådning.

Kommentera

Stigsson: hehe visst retar ja upp mig på de...retade även upp mig på Leksand och Moras antal i fjol också.....men dom flesta gnällartiklarna i tidningarna är väll just om det?
Kommentera

Db_04: Tror att det är mest du som retar dig på det jag. Eftersom du nu tar upp frågan i den här gästboken för uppskattningsvis 35:e gången.
Kommentera

Anders i Budum:

hehe, fast vi vet ju inte om vi vill ha kvar brendl nästa säsong än :)

sedan kanske Beaudoin spelar träningsmatcherna som går utomlands? åland t.ex.?
Kommentera

Anders i Budum: tror är ert utlänningsantal alla retar sig på
Kommentera

100 spänn på att Luleå snor Brendl nästa säsong.. Då får du fanemej va med, med plonkan Simons!
Kommentera

Ros på Aftonbladet måste hata Mora.. Varför är vi alltid så jävla dåliga innan serien börjar?
Kommentera

Fortfarande 2 - 1 till Mora efter andra perioden .
Kommentera

Ungefär när brukar lagfotot uppdateras? Min desktop är så tråkig så jag börjar gråta snart.
Kommentera

Kommer det offentliggöras idag om kanadensaren? Någon som vet?
Kommentera

immelmann: se några inlägg längre ner så har du samma länk postad redan :)
Kommentera

Db_04:
jag har faktiskt en np rams t-shirt!!

kommer inte hedlund därifrån?

jag har ingen koll.. är från falun :p
Kommentera

Db_04:
Dissa inte NP Rams nu, många storheter har spelat där. :)

Det vore väl skoj med Yetman, men så länge vi får en till spets med målsinne är jag fan nöjd.
Kommentera

Mike Skinner: nån målkung från NP Rams kanske?
Kommentera

zeb: Ge oss en hint iaf! Är han grym? :)
Kommentera

Db_04: kommer inom kort du får väl lungna dej lite
Kommentera

zeb: kanske lite...men hela silly season är intressant...
Kommentera

Db_04: Nu är du allt bra nyfiken va!!!!!
Kommentera

Stigsson:
Håller med RQT här, ni killar på mik.se har haft rätt alldeles för många gånger för att man inte ska våga hoppas. :)
Kommentera

Stigsson: Då är det bara att vänta och se glad ut då :)
Kommentera

Mike Skinner: Ryktet kommer ursprungligen från ett nickname som man vanligtvis kan lita på i gästboken på mik.se.
Kommentera

RQT:
"Sv: Lite allt möjligt, tråd!

Kanadick klar för Mora sägs det.....

Det kan inte vara denna????

Db_04 @ Stockholm/Leksand Idag kl. 09:56 "

Läs längre ner. Jag tycker det är fantastiskt att rykten kan komma från ingenstans, det finns liksom inga källor, det bara "sägs".
Kommentera

« · 739309 · »