Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Lite allt möjligt, tråd!

« · 783500 · » Till forumet

Sv: Lite allt möjligt, tråd!

Postat av horcoff 9/11 00.50, överflyttat till rätt tråd

Mera Moraduo.

Kommentera

Postat av horcoff 8/11 22.26, överflyttat till rätt tråd

Frisk/Asker-Trondheim 12-1, det går bra för Magnus Sandberg och Marcus Eriksson i Norge.

Kommentera

horcoff: Fortsätt gärna "allt möjligt" snacket i den "lite allt möjligt"-tråd som redan finns. Tack.
Kommentera

horcoff:
fan.. en olycka kommer sällan ensam :'(
Kommentera

Marco Tuokko skadad på träningen och gipsad. Se morahockey*
Kommentera

Bara jag som hörde tjejen från Leksand som ringde in och vann någon tävling på Megapol ikväll?

-"Jaha, Leksand. Synd att ni har ett så dåligt hockeylag bara."
-"Äsch, det finns ju ett lag lite längre norrut som är bra."

Inga exakta citat, men så gott som. Tyckte det var lite småroligt hur som helst. :-)
Kommentera

Glömde : )
Kommentera

sold:

som vanligt skojar jag !!
Kommentera

Vi har väl varit det de sista säsongerna eller???
Kommentera

sold:

haha jag bryr mig inte, ni får väl bli kallade stolthet denna säsongen =) hehe
Kommentera

Ankan i sin live chatt i aftonbladet:

"MIK säger: Varför tippar ni experter att Mora Ik skall komma sist år efter år?Är det någon önskan om att Mora IK skall åka ur?Man börjar att undra....

Anders Parmström säger: MIK. Jag har inte tippat att de ska komma sist, varken i år eller förra säsongen. Det finns absolut ingen önskan att Dalarnas stolthet ska ramla ur. Får man skriva så för Leksingarna förresten...?"

Ja,vad säget alla leksingar nu......
Kommentera

Är det någon som ska köra DREAMTEAM?

Bra att vara Mora-supporter, eftersom våra spelare ju är så "prisvärda" (=underskattade). Kanske något för Simons att testa, han borde ju kunna sno ihop ett snyggt team för 6Miljoner.
"Pitki" har spelat bra, men det kändes inte rätt att ta någon av Moras målvakter med tanke på 19 mål bakåt hittills, jmfr BIF/TIK med 9 / 6mål insläppta. På samma sätt inget mening att ta någon Timrå-forward eftersom deras matcher varit ganska målfattiga.

Jag har tagit ut dessa lag till start.

LAG "EMMIKÅÅÅ"
Kristan, Robert BIF Målvakt 1 100 000
Bruun, Antti MIK Back 650 000
Blatak, Miroslav MIK Back 1 150 000
Brendl, Pavel MIK Forward 1 450 000
Mattsson, Jesper FBK Forward 650 000
Horava, Miloslav MODO Forward 925 000

LAG "FÄRNÄS SK"
Backlund, Johan TIK Målvakt 1 550 000
Sundqvist, Jörgen BIF Back 550 000
Skrbek, Pavel LHF Back 1 150 000
Mattsson, Jesper FBK Forward 650 000
Brendl, Pavel MIK Forward 1 450 000
Bastiansen, Anders MIK Forward 575 000
Kommentera

Hehe, såg för övrigt en skoj grej precis. Finns en medlem här på HS som heter VI_SKA_TILLBAKA, klubbtillhörighet: Leksands IF, blev medlem 2004-nånting... Kul att hans namn fortfarande är aktuellt. :)
Kommentera

Puppe:
Med lite kreativitet kan man säkert knåpa ihop en ramsa av det här fenomenet också...
Kommentera

Mike Skinner:
Påminner om den gamla ramsan man körde i barndomen...
"Leksands brö, ät och dö"
Kommentera

Verkar som ett antal ishockeylag här i landet missuppfattat och tagit uttrycket "brödgäng" som något positivt... Se länk.
Kommentera

bah, mattias - 74:
den där var gammal - mer intressant är kommentarerna.

Kommentera

mattias - 74:

Och så länken!!
Kommentera

Verkar som om Leksands klackledare vill ha lite tuppfäktning =)

Men håller med honom !!
Kommentera

RQT, Mattias m.fl:
Oavsett vad jag tycker om Leksand (och om Leksand tycker jag inte) så skulle det kunna hända vilken klubb som helst i Sverige. Det är bara att se sig omkring. Alla vettiga supportrar (och därmed har jag exkluderat borderliners som Chark) tar självklart avstånd från sådana dumheter.
Visst vore det kul om den här typen av beteende spillde över lite på Superstars, men knappast rättvist.
Kommentera

Apropå kvällspressen ;)

Detta är jag extremt skeptisk till. 5-1 till Skellefteå.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892374,00.html

Detta är jag däremot inte så skeptisk till. 2 st Mora-backar på Aftonbladets tio-itopp-lista.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892378,00.html
Kommentera

Vanligtvis brukar vi här vara rätt skeptiska till vad kvällspressen skriver, eller hur? Jag vet inte sanningshalten i denna artikel men den är säkerligen överdriven.
Kommentera

mattias - 74: Visst är det så, rötägg till fans finns tyvärr i alla klubbar.
Kommentera

RQT:

Jag vet iaf att de flesta riktiga fansen i Leksand älskar Niklas, Detta är bara rabiata elaka fans, om man nu skall kalla dom det som är besvikna på honom för att han inte presterade som han säger. Herre gud det är Hockey vi snackar om! Går Leksand opp kommer han bli hyllad i Leksand!!
Kommentera

mattias - 74: Klart fan det har med fansen attgöra. Vilka är det annars som retar dottern, och fick honom att byta telenummer?
Kommentera

Forever MIK:

Skall jag citera Pajen!!

- Om folk skriker åt mig på matcher är det skitsamma. Det är ok, ungefär, säger Niklas Persson och fortsätter.
- Men när min dotter Izabelle kommer hem från skolan och är jätteledsen för att barnen pratar illa om hennes pappa är det för jävligt. Hon hamnade i bråk på skolan för att hon stod upp för mig, säger Niklas Persson.
Kommentera

Forever MIK:

Det har ingenting med fansen och göra. Läs artikeln ordentligt. Det var pga att hans dotters skolkamrater som de flyttade ! Persson sa att folk skriker på mig kan jag ta !!

Han är älskad av Fansen!!
Kommentera

Sveriges "bästa" fans finns väl vid Siljans avlopp? Nu har den grundmurade fina hockeykulturen i Drantland slagit till igen:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892027,00.html
Kommentera

Sveriges bästa fans, är det inte så dom beskriver sig?
Kommentera

Portello:
Vi har noterat Skrbek i topp där. Vi är inte förvånade, han hade grym sniper- och assistpotential här i Mora.

Vad är det som förbryllar dig?
Kommentera

Tror jag skriver det här i "slask-tråden".

Innan matcherna imorgon så måste ni som inte gjort det kolla på poängligan.För det ni ser där lär vara en engångsföretelse skulle jag tro.
Kommentera

mok:
Då är vi två. Skönt att vi är överrens.
Kommentera

Mike Skinner: Jodå det lyckades du allt med ville bara betona att jag avskyr alla dessa patetiska omröstningar som är ack så poppis.
Kommentera

mok:
Såklart. Uppenbarligen misslyckades jag totalt med att vara ironisk i mitt förra inlägg..?
Kommentera

Mike Skinner: Beror ju på hur många Mora supportrar som röstar, finner sådanna här omröstningar helt meningslösa dom bevisar inget förutom vem som möjligen har mest enögda eller envisa fans.
Kommentera

ståpäls:
Du är nog inte den enda, 194 röster vardera på de fyra lagen. Skumt. Men bra, å andra sidan, vi placerar ju oss högt upp :) Att vi skulle vara större favoriter än Frölunda trodde jag inte.
Kommentera

Valallianser verkar vara populärt i dessa tider. När jag stödröstar på Mora så får också Malmö, Modo och Luleå en röst samtidigt!
Kommentera

Slutspelet denna säsong kommer att sändas i kanal 5!
Kommentera

Anders i Budum:

jag har för mycket fritid ;)
Kommentera

Anders i Budum:

iofs är inte frölundas så mycket häftigare. och de omsätter över 120 miljoner :P
Kommentera

Anders i Budum:

Har du kontaktat någon nere på ishallen ang. detta då ist. för att skriva om det här, svarar som jag svarat de senaste ggr du påpekat detta.

Bara ett förslag som jag tror ger större effekt än att skriva det här!
Kommentera

Jag vet att jag tjatat förr om detta, men jag kan fanemej inte låta bli att klaga..

Vi måste få en fräschare hemsida! Kan inte någon dataansvarig fixa detta? Det är ju division 6 klass på den vi har...
Kommentera

Uddan:

orkade inte kolla 7 cm högre på sidan lr? :)
Kommentera

sold: ok tack så mkt
Kommentera

Uddan: Nej,Mora möter Kloten i nästa match
Kommentera

mora93: Möter ni Malmö idag?
Kommentera

immelmann: nja svårt å jämföra nu och då... men men ja trodde Malmö skulle satsa ännu hårdare än dom ha gjort.
Kommentera

Db_04:

nåt lag kommer de nog ha lekstuga med :)
Kommentera

immelmann: ja tror inte malmö kommer ha nån lekstuga med nått lag....

Så bra är dom inte.... dom har ett par bra nyförvärv men Riihijärvi blir knappast yngre...sen finns de fler gamlingar också....

Men nog tror ja MIF går till slutspel som 6a ,7a eller 8a.

Kommentera

mattias - 74:
har du sett båda, eller vad får dig att tro det?

jag kan tänka mig att mora och malmö är ungefär likvärdiga. för några veckor sedan hade jag nog sagt att malmö var snäppet vassare, trots att de inte fått lupaschuck ännu.
Kommentera

« · 783500 · »