Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Lockouten är slut

« · 557397 · » Till forumet

Sv: Lockouten är slut
mora1:

Ja, Leksingarna sökte väl målvakt också, ett hett namn är väl Göran Högosta?!
Kommentera

Slinger:

Vi får inte glömma vjateslav tretjak, och fetisov:D
Kommentera

Slinger: bra att ni håller upp nivån härinne
Kommentera

mr big: Fetisov är dessutom back.
Kommentera

Db_04: Nä det menar jag inte, det jag menar är att Simons lyckades fixa fram pengar så de hade möjlighet att ta hit honom.
Kommentera

Db_04:

Visst är det härligt med seriositet! ;-))
Kommentera

Anders i Budum: Skulle va kul å veta vad han fick.... men huvudorsaken att han kom till Mora var lillebrorsan och vännen Pavlikovsky
Kommentera

Db_04: Har hört nån siffra om 22000kr per match...
Kommentera

Anders i Budum: vart har du hört det? 528 000 kr för hans 24 matcher alltså....Omöjligt är det kanske inte.....han lär ju knappast va den spelare som fått mest pröjs i serien
Kommentera

Db_04: Hörde av en polare som är med och sponsrar Mora ik. De skulle betala 5000 kr extra, bara för Hossa...
Kommentera

Db_04: ..han spelade väl inte 24 matcher?
Kommentera

Anders i Budum: enligt eurohockey så gjorde han det
Kommentera

Anders i Budum: Marian Hossas lön betalades av sponsorer.. hans lön påverkade inte klubbens budget.. så de har inget att göra med hur stor simons pluska är.. han/mora betalade inte en krona på Marian..

sen fick han jävligt mycket pengar.. men han delade allt han fick 50/50 mellan Marcel och Rasti.. så ska man hårddra det så spelade faktiskt Marian Hossa gratis i Mora.. sug på den ni!
Kommentera

Wengi: Wow! I´m inpressed!
Kommentera

Slinger: Du får inte skriva något illa om masken db 04 blir så ledsen då
Kommentera

zeb: Varför skulle jag bli de? Jag tycker inte Masken är nån gud direkt..... Däremot så raderar jag vissa inlägg från vissa personer som håller dagisnivå...
Kommentera

Wengi: pengarna som hossa fick av mora är bara kaffe pengarna för honom...men ändå lurar simons sina spelare och vägrade betala deras löner!!!!!
men...jag är ej förvånade
Kommentera

Anders i Budum: horcoff kommer aldrig tillbaks till sverige...han är så bra för att nhl klubbarna släpper honom...dessutom mora har ej råd med honom
Kommentera

LEKSING1977: Hur vet du att inte Mora har råd med honom?
Kommentera

Anders i Budum: hej Anders....mora har ej råd med att fortsätta bygga hallen....kommunen har vägrat att ge några mer milljoner...och vi vet att horcoff betyder mycket för EDMONTON....så det är svårt att konkurera me dderas löner..eller hur?
Kommentera

LEKSING1977: Horcoff är inte superstjärna i NHL direkt.....han passar faktiskt bättre i europeisk hockey än nordamerikansk....men ja tror inte Edmonton låter han gå i alla fall. Och skulle han komma kräver han mer än en lockoutlön....förra året fick han ju ´´´strejkkassa´´ från NHLPA på 850 000 dollar....det får han inte i år om han spelar i Mora....vilket innebär att Mora i så fall skulle behöva punga ut en himla massa pengar .
Kommentera

LEKSING1977: Visst är det svårt att konkurera med deras löner, det håller jag med om, men pengar är inte allt..trivdes man bra och hjärtat längtar tillbaka kan vad som helst hända...
Kommentera

Anders i Budum: Han trivdes säkert utmärkt i `Mora....men jag tror nog han vill lira i Edmonton
Kommentera

Db_04: det har gått rykte i mora om att han och sin familj har varit och bott där nån helg i juni....och att han vill satsa på familjen och bo i mora...men svårt att tro...vi får väl se
Kommentera

Anders i Budum: ska du se mora-lif den 2/9?vi åker gustav vasa båten från leksand....det blir en riktig fest på väg till mora!
Kommentera

LEKSING1977: Jag har också hört det ryktet...
Kommentera

LEKSING1977: Hur som helst saknar vi en första center, och det kan ju inte vara vem som helst..!
Kommentera

Anders i Budum: Micke Simons
Kommentera

LEKSING1977:

Hurvida Horcoff kommer eller inte får tiden utvisa men vi moringar måste ju få hoppas att en av våra bästa spelare någonsin kommer tillbaka.

Att MIK inte har råd med hallen är fel. Att man ville låna av kommunen beror på att man då hade kunnat lösa sina nuvarande lån och teckna nya mer fördelaktiga.

Det här med lönen som inte betalats ut till vissa spelare är löst sedan flera veckor tillbaka. Det blåstes, som vanligt, upp i kvällspressen. Det fanns säkert skäl, och säkert också tolkningsproblem, till varför man höll inne pengarna.
Kommentera

AH: Ett bra inlägg! Kunde inte skrivit bättre själv!
Kommentera

AH: Om dom nu har råd varför ska man då låna ännu mer pengar ?
Kommentera

AH: hallen har kostat mora 36 mill istället för 17 som man har lovat!och de har gjort vinst på 3 mill.fk och DD är inga kvällstidningar!!!!
Kommentera

AH: till alla moringar!!!horcoff var ej den bästa spelare ni har haft!!!!
enligt de flesta moringar...
Kommentera

Db_04: har du några åsikter om moras omröstnings fråga!!!!!jag tycker själv att det visar hur mycket hat har de mot oss
Kommentera

LEKSING1977: Nej , den omröstningen kom till efter att vi hade en Likadan på Leksands sida där man kunde rösta på alla lag utom Leksand.....För varför skulle en Leksing rösta på att de är roligast och slå Leksand?

Den här omröstningen är nog mer ironi än hat...
Kommentera

LEKSING1977: ..jag kan inte förstå varför det är så intressant med Moras ishall och komunens pengar hit å dit...Hade ni lyckats bygga någon hall utan Ejendals sponsring?
Kommentera

WarhawK: har ni några bättre nyförvärv på gång?
Kommentera

LEKSING1977:
Det vet jag inget om , dom ska väll ha 1 back till iaf men vad pengarna räcker till har jag ingen aning om
Kommentera

zeb: HeHe, dom är ju bara leksingar, man kan ha dom och vara utan...
Kommentera

LEKSING1977: Horcoff är iallafall utan tvekan den bäste utlänning vi haft. Större Morahjärta får man leta efter...... dett inkluderar jag även Marian i! Till diskussionen om hallen vill jag säga att hallen ägs av ett fastighetsbolag och inte MIK. Det är alltså två sklkda saker/kassor.....
Kommentera

LEKSING1977: Måste förresten tillägga att du verkar bara vara här för att försöka reta igång nån slags hat mellan oss och er..... Det är ju så att det är ni som gnäller mest om det där med lillebror och storebror.....
Jag tycker mig se en större bitterhet från Leksingar mot Moringar eller tvärtom. Vi låter resultaten tala till hösten istället!

Till sist: Om du inte kan förstå ironin i omröstningen så är det dags att växa upp och lämna sandlådan!!!
Kommentera

Slinger: fan vad leksingar det är här inne då,verkar vara väldigt intreserade av Moraik
Kommentera

Anders i Budum: Lungn Anders hallen i Leksand kommer nog att kosta bra mycket mer än man har räknat med,Är väl kommun som får lägga i när det fattas.Om dom nu hinner bli klar i tid, ligger efter nu hörde jag
Kommentera

zeb: Ja det är det jag menar. De är oroliga för att vi har ett bättre lag.....
Kommentera

LEKSING1977: Märks att du är en nybörjare...
Kommentera

zeb:

Jag undrar hur många moringar som är inne på Leksands gästbok och håller på som "vissa" gör här, troligtvis inte så många!

Visst är det väl som Dino skrev i ett inlägg nyss att det är leksingarna som håller på med det här "storebror"larvet, dags att skriva vettiga inlägg i Eran gästbok i.s.f att skriva ner Mora IK!

Du, Leksing77, vad vill du egentligen?, jag tror att du är ett smygmorafan som försöker spela lite tuff för "kompisarna", kom igen! bättre kan du!
Kom i håg att det inte är MIK som är nykomlingar i ES utan LIF!
Kommentera

Slinger: jag har varit ute med mina barn sen 16.00 men det vart roligt att komma hem igen och läsa alla kommentarer jag har fått....jag är en trogen leksing men grejen är att jag bryr mig faktist ej om mora....jag har bara en kompis from mora som satt framför datorn som jag driver med när jag skrev mina tidigare kommentarer.jag är snarast för sammarbete mellan både klubbarna...men
Kommentera

LEKSING1977: kom igen moringar....var ej sura nu och sjunga som vanligt!!!!DOMAREN ÄR LEKSING....ha ha
Kommentera

LEKSING1977:

Vad trevligt för Er..., på alla sätt och vis, gör nåt vettigt nu och uppfostra barnen till riktiga Morasupporters!
Kommentera

Slinger: nej...aldrig....så länge lilja är hockey ungdommarnas idol i mora!!!!
Kommentera

« · 557397 · »