Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Manifestation mot stängd elitserie.

« · 339213 Till forumet

Manifestation mot stängd elitserie.
AIK och Black Army on the go:
"Ishockey utan nerver och passion är inte ishockey, utan underhållning"
Kommentera

Sv: Manifestation mot stängd elitserie.
metal guru: Bara och instämma! Bara lindansar laget lif som tycker det vorre bra med en stängd elitserie.
Kommentera

J0cke:
Nää du. Inte ens dom...

Här är ännu en länk i ämnet, Leksand Stars tycker till...
Kommentera

OK, innan jag lägger näsan i blöt:
Är det nån MIK-fan som redan tagit tag i den här manifestationen?
Kontakter med upphovsmännen/kvinnorna?
Nu infaller det hela visserligen på bortamatchen mot Arboga, men kunde inte vi börja samla namnunderskrifter redan nu på lördag mot Troja?

Nu råkar jag, av mindre manliga skäl, vara bortrest under helgen så det praktiska arbetet kan jag inte vara med på. Men en blänkare på www.mik.se kan jag ordna.

Rent praktiskt samlar man väl bara ihop ett gäng (nyktra) fans utrustade med papper (kanske inget skrynkligt kollegieblock som man hittat under förarsätet i bilen utan en snygg lista gjord i Word) och pennor. Presentera för matchbesökarna vad det gäller och erbjud dom chansen att protestera. Säkert ropas det ut i högtalarna också om vi frågar snällt. Mer idéer? Frivilliga?
Kommentera

PeO:

De personer som bör veta vet redan vad som råder.
Enligt order från upphovsmännen fick man inte diskutera detaljer i gästböcker, pga media och att det skulle bli en överraskning.
Sen är det möjligt att ordna namnunderskrifter osv med..

Vi ses i Arboga !
Kommentera

Ultra:
OK, bra jobbat!
Kommentera

Ultra: När kom dessa "order från upphovsmännen" Har läst igenom brevet flera ggr och undrar varifrån du har dina uppgifter. Att massmedia inte skulle veta utan överaskas varför skulle då manifestet läggas ut på supporterhemsidor i går en vecka innan protestdagen? När det i brevet står "kontakta tidningarna i er närhet" Har du någon fakta i dina påstående?
Kommentera

metal guru: Dom ville då ha det när aftonbladet fråga för några veckor sedan. Fast dom kanske gjör en Göran Persson.
Kommentera

Belix och alla andra som undrar:

Så här ligger det till! De högst inblandade i varje supporterklubb/grupp fick denna information för flera månader sedan och fick också i uppgift att vara tyst om det... anledningen till detta var att man då skickade ut förfrågningar till alla och så länge man inväntade svar från dessa ville man inte att något skulle läcka ut...

Sista dagen för detta var igår och som planerat är alla svar inkommna... och enligt de senaste uppgifterna, står alla i allsvenskan samt många i elitserien bakom detta beslut!
En namninsammling är på sin plats på lördag tycker jag!
Nu vet media, hockeyförbundet och klubbarna... Nu är det upp till oss att visa hur vi vill ha det...

Den 3e står vi enade!!!
Kommentera

Kenny:
Jag såg länkarna först i Timrås gästbok.
Ett mycket bra förslag där var att alla klackar skulle göra svarta banderoller med vit text: "Stäng Elitserien, och vi går hem."
Maffigt om alla hallar hade haft var sin så'n...
Kommentera

Kenny: Förstår av ditt inlägg att vi har fått informationen men du nämner inget om att vi skulle ha tagit till oss informationen för att göra något utav det. Blir det någon namninsamling i Mora ishall eller går vi bara med och ger andra lag vårat stöd genom att ställa upp med vårat namn nu när vi inte har hemmamatch den 3:e? Är det någon som tar tag i namninsamlingen på lördag eller är det bara något som alla tycker är bra men ingen är villig att lägga ner något arbete på?
Kommentera

Stigsson:

En rätt bra krönika av aftonbladets Mats Wennerholm, ang en stängd elitserie.. Se länk
Kommentera

MrAce:
Men varför ska man envisas med att alltid låta de två topplagen i Norra symbolisera utökningen...

Kan inte låta bli att återigen ta upp min käpphäst om Nordiskt Mästerskap.

Seriesegraren i ES = Svensk Mästare. Punkt.
Fyra bästa lagen slutspelar sedan vidare mot 4xFinland, 4xNorge och 4xDamnark om ett Nordiskt Mästerskap. I första åttondelen lottas 1:an i Sverige mot 4:an i antingen Danmark eller Norge, osv. I omg. 2 och därefter fri lottning. Gärna bara EN match, högst tre.
Cupsegraren = Nordisk Mästare.
Kommentera

« · 339213