Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Match-chat, Mora-Frölunda 26/10

443906 · » Till forumet

Sv: Match-chat, Mora-Frölunda 26/10
MrAce:
Jag menade inte att ni skulle ha stängt av DHCP-servern som steg ett, utan sättet som er hockeyradiodator skaffar sig sin IP; av med eländet DHCP, in med en fast och fungerande IP (innanför eller utanför det scope er ordinarie server delar ut) - och se'n när folk och fä kunde lyssna på FMMA - kunde ni jaga den falske.

Effektivare än att fråga DD-murveln om man får kolla på hans dator, är att rycka kabeln i andra änden. Ni märker om den falske försvinner, (snabb och synkad /renew) han märker en hickning på sin trafik, om han inte var boven i dramat förståss. Då har han förverkat sin rätt att vara online.
Kommentera

Metal Guru:

Visst gör man så, men som han precis förklarade så fick vi inte chansen att kolla vart denna låg någonstans.

Men men, matchen slut, förlust, end of story!

Invadera Gävle på torsdag!
Kommentera

saftas:

Tack för det eminenta svaret, kunde inte gjort en utförligare beskrivning själv :)
Kommentera

Metal Guru:
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte höll med på de 3 första punkterna, och jag är inte den som ljuger.
Kommentera

Dragan 2k:
Tackar för dessa fina ord. Det är jag inte van med.

Natti natti alla andra.
Särskilt den lugna, mogna och perfekta tjejen Petra, som oförskyllt hamnade i kläm i NHL-konflikten.
Kommentera

saftas:
Då stänger man av DHCP och kör med en ledig fast adress, som den riktiga DHCP-servern skulle delat ut. Fel val att jaga hemliga servrar bland murvlar.
Nackdelen med DHCP - som så mycket annat i det grafiska gränssnittets värld - är att folk har en tendens att glömma bort hur det är tänkt att saker och ting ska funka...
Men sportradion var hygglig idag - inte mycket annan sport, och bara två andra matcher att brottas med.
Kommentera

Metal Guru: Tackar...kul att höra att man är lugn.mogen och perfekt!!
Men nu går denna lugna,mogna och perfekta tjej och sover..
God natt på er allihopa:)))
Kommentera

Sedan om man vill vara lite vistig kan man ju undra om uttalandet är ambivalent eller inte: Konstaterar den mycket symaptiska Lückner att det inte var utvisning då domaren inte blåste eller att det inte skulle varit någon utvisning.

Jag vill se matchbilder för att avgöra. Hur som helst är det synd att han är borta och är givetvis ingenting som en hockeyspelare vill eftersträva...så länge han inte heter Scott Stevens och spelar i New Jersey.

Metal Guru: All heder åt dig. Dina inlägg den senaste timmen är guld. Slagkraftiga, roliga och nyanserade. Guldstjärna utses.
Kommentera

Metal Guru:
Angående webbradion, så var det nån som hade en DHCP server igång och då fick vi en felaktig IP-adress (10.1.1.14.) Och tydligen så hamna den högre upp hieraken. Så då fick vi inte den vanliga Class C IP-adressen på 192.168.x.x. Och när jag försökte kolla om det var en person på medialäktarn som hade igång den felaktiga DHCP-servern så fick jag inte kolla det eftersom han inte hade tid. Sen bytte vi nät på webbradion sen funka det. och det var i slutet av tredje perioden..
Ungefär så var det :)
Kommentera

DomarenOne:
Du håller med J0cke i följande:

1) Det bör fan vara skottpengar på den jävla dommarn!
2) Han förtjänar att få något (värre) än det anders frisk fick nere i Italien!
3) CRED till de som slog ner Ronnie Sundin i paus!
4) M.Guru och Petra är lugna, mogna o perfekta.

Bra. Nu är det dags att agera. Gå ut och sparka ned en tall.
Se'n när du kommer in med foten i bandage kan du berätta för mig vad som blivit bättre.
Kommentera

Gusten: Eller som i den eminenta Göteborgs-Posten med ytterligare ett citat:

"Nej, det var ingen utvisning på Sundin och jag kan inte försvara det som hände sedan, vi lägger fokus på fel saker, menade Moratränaren Harald Lückner."
Kommentera

Visst, jag skapar upplopp på läktarna, jag älskar att slå andra supportrar på käften! Är det förbjudet o kritisera en domare som har tappat en match som mer eller mindre blir ett stort slagfält där vf klarar sig från straff när de skadar våra spelare? Domarn var hyffsad tills Sundin körde över Pavly, där tappade han allt. Fula tacklingar mot huvet, slashing från vf´s sida var tillåtet men inte en lös hackning från Moras sida. Om ni tycker andra domare vart pettiga så var denna som en berg o dalbana!
Kommentera

Saxat från AB angående Sundins tackling på Pavlikovsky
"– Inget fel på tacklingen, tyckte båda lagens tränare, Stephan Lundh och Harald Lückner."
Kommentera

J0cke:
När sånt här händer måste man agera, och jag håller med dej TOTALT!
Och om man inte håller med så får man väl det. Dock känns det aningen omänskligt efter en sån här skandal-match..
Kommentera

Metal Guru: Precis...gå o ta en låååång promenad och sparka på lite stenar el nått så ska du se att det känns bättre sen....
Kommentera

J0cke:
Jag kanske hellre är övermogen och perfekt tycker nog inte ens min mamma att jag är längre.

Men - säg mig - vad blir bättre av att du leker Firman Boys i den här gästboken. Gå ut och sparka ned en tall istället.
Kommentera

J0cke: Jaha och vad har vi gjort för att få detta då??Och vika är "Vi"???
Kommentera

Petra: Så lugna, mogna o perfekta!
Kommentera

Nu är du nog inte med på banan, J0cke:
Boota om, och logga på på ny kula.
Kommentera

J0cke: Alla är som oss??
Kommentera

Petra: Om du vill kan vi byta temperamen? Jag giller inte o behöva bli såhär jävla arg som jag är för tillfället! Men eftersom alla är som er så måste ju jag också va det. :S
Kommentera

Metal Guru:

Jo, vet att jag bara är väldigt arg och just nu bara tankar som jag kommer få ångra. Onödigt sagt av mig men som sagt arg just nu.
Men fy fan alltså, såg bara tacklingen i ögonvrån, men då såg det ut som en riktigt "ful" tackling. Möjligen skulle det nog inte vara en utvisning(?) men iallafall en två minutare för sånt där ska inte hända.
Kommentera

J0cke: Ja men hur moget är det att säga att den faaan ska döööööö??Väx upp!!!
Kommentera

rbn: Ok! Svaret kom när jag skrev.
Kommentera

Metal Guru: Bergkvist fick ett slag över nedre revbenen o åkte ut från banan på huk. Sen såg jag honom inget mer. Var några Mora spelare som hoppade på honom efter andra perioden så han fick plåstras om.
Frölunda hade även många farliga tacklingar mot våra spelare utan resultat!
Kommentera

rbn och J0cke:
Men krabbar! Nu får ni väl ändå ta och ge er.
Ni har inte besökt firman boys i solna, ni har inte stått på apberget och ruskat galler. Tagga ner. Det är över nu.
Kommentera

J0cke:

Vad är det här? Har någon slagit ner en spelare i paus så är väl det något som drabbar klubben och det skall väl ingen ha cred för. Vem är den andra som blivit skadad?
Kommentera

Metal Guru:

Det var Bergquist som jag hörde fick armbågen ur led. Eller iallafall något med vänsterarmen.
J0cke:

Vad var det som hände i paus? Jag hade gjort samma sak själv. Hörde också att några skulle stanna för att "snacka" med han efter matchen.

Funderar på att gå och kasta sten på bussen när den far förbi bort mot flygplatsen....
Kommentera

förklara för oss som inte var där, J0cke:

slog ner Ronnie Sundin i paus???
två nyckelspelare? hörde om Pavli, vem var den andre, och vad hände.
Kommentera

J0cke:
håller med dig till punkt och prickar.....
poliseskort från hallen skulle han haft....
Kommentera

Petra: Lätt för er som inte va på matchen o säga taga ner osv! Detta kommer va klubbensfall i tabellen då två av våra nyckelspelare skadas o utan att domarn bryr sig. Hade varit väldigt glad ifall vi haft grabbar som tagit tag i saken riktigt med pajasen!

CRED till er som slog ner Ronnie Sundin i paus!
Kommentera

Petra:
Ingen fara. Sch! Han sover nu.
Kommentera

J0cke: Tagga ner va??
Kommentera

Men hörru J0cke:
Nu får du ta av dig AIK-replikan. Ta ett glas vatten, och skölj ner den där lilla blå.
Kommentera

J0cke: Ehh....
Kommentera

Den här jävla dommarn bör det fan vara skottpengar på! Vilken jävla jubel idiot, han förtjänar att få något likt (värre) än det anders frisk fick nere i Italien!

Kul fö. att två av våra bästa i första linen är skadade utan straff från domarhoran! Du ska fan döööööööööööööööö!!!!!!
Kommentera

...och periodsiffrorna i Karlstad var 0 - 0, 0 - 0, 0 - 0 och 0 - 0.
Kommentera

Jäveln vad jag stammar idag. Gör visst allt för att få mer Lunarstatus.
Kommentera

Gusten:
Menar du att DD-supporten är lika med... med...
Stigsson!
Kommentera

Gusten:
Menar du att DD-supporten är lika med... med...
Stigsson!
Kommentera

Metal Guru: Så är det. MrAce lekte expert. Iofs var det kul att se honom göra något för första gången.
Kommentera

mediakuben:
Amatörer till datatekniker. Vi pratar väl simpel tcp/ip-kommunikation.
Kommentera

mediakuben: Närmare än så där kommer vi nog inte ett erkännande tror jag bestämt ;)
Kommentera

Metal Guru: Något problem med nätverket i hallën. Vi har haft diverse datatekniker springandes hos oss hela matchen.

Till slut skyllde dom på någon murvels dator som satt i samma nät och störde de övriga. Måste ha varit nån Leksandsreporter från DD.
Kommentera

Men Stigsson:
Vem skulle vi annars skylla på?

Vet du vad som hände med den?
Kommentera

Metal Guru: du får la gå på en annan typ av tjejer då ;)....
Kommentera

slashpuppie:
Åt Cleary förståss.
Kommentera

slashpuppie:
Fan. Så säger alla tjejer jag försöker fixa.
Kommentera

AH: Pavlikovsky var helt borta på isen ett tag innan han bars ut så det är nog mer än en veckas frånvaro.
Kommentera

Metal Guru: nja, tror jag avstår...inte riktigt min typ ;)
Kommentera

443906 · »