Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Matchdag

« · 1188688 Till forumet

Sv: Matchdag
zeb:
Slå av på tempot och bevaka är inget som MIK skall hålla på med, för det behövs ett stabilt försvar. Förlusten sved då MIK tydligen var överlägsen i de första perioderna och hade 3-0. Var det Luckners taktiska drag att lägga sig på försvar eller kom det in en ängslan efter hand? Var det osäkerhet som kom in efter straffmålet? Någon erfaren spelare borde ha tagit tagi i det hela och visat vägen, men det finns tyvärr ingen spelare som kan göra det.

Denna förlust är ingen bra reklam om det skall komma folk till matcherna.

Är det någon som kommer in för Owilli? Väldigt trist skada för honom. Förhoppningsvis kommer Owilli tillbaka till hockeyn igen.
Kommentera

zeb: Hörde om er skada på er back. Lät otäckt. Snacka om lång frånvarotid. Hoppas han repar sig.
Kommentera

Hakan Olsen: Det är åt helvete hur man kan uppträda i sista , vilken ångest hela laget får, Ska man spela för att bevaka så måste det till backar för det
Kommentera

Stigsson:
Inte roligt att höra på webbradion. Hur kunde släppa matchen och dessutom mot ett lag som de måste besegra för att bli en av sju. Föregående match var något liknande på gång men de hade tur att få två snabba i början av tredje. Räddnings% var allt för låg denna gång.

Jag är väldigt besviken.
Kommentera

Ok tack för Informationen!
Kommentera

kjelleman: Kolla "kommande matcher" här på HS, hade det varit TV-sändning hade det stått där. Ikväll står inget alltså ingen sändning.

Radiosporten sänder ditt hockeyextra via webbradio. Där får du alla kvällens matcher.
Kommentera

Någom som vet om matchen sänds ngnstans live på nätet idag? Hittar inget på s24 eller viasat,men hoppet är det sista som lämmnar kroppen så snälla säg att dom visar eller Live radio ialf?
Kommentera

Dags att ta sig an seriens för närvarande formastarkaste lag, Borås HC.

* Lasse fortsätter i målet.
* Amnér går tillbaka in i laget på Liljas bekostnad.
* Patrik Eklund gör sin första match efter långtidsskada men kommer att få nöta bänk. Han spelar istället med J20 i helgen för att få upp matchtempo.
Kommentera

Metal Guru:
Det var bättre förr.
Kommentera

Stigsson:
Avslutar man matcherna efter tre perioder nuförtiden..?
Kommentera

Metal Guru: Men vi som var där hade roligt! ;-)
Kommentera

Stigsson:
Ledning mot Bofors efter tre perioder. Tyvärr är match-chatten ovan nu förbi.
Kommentera

Ledning mot Bofors efter en period. Kan följas via länken till match-chatten ovan.
Kommentera

Hakan Olsen: Att se matchen på TV är att missa matchen för mig.
Kommentera

Hakan Olsen: Inga pengar, bara hjärta!!!!
Kommentera

Knogen:

Förbannat oseriöst om det stämmer. Det var inte heller något att fira när det gäller en dålig insats. Bonus erhålls om det går bra. Dessutom antar jag att de har betalt för att spela. Se Bofors där de flesta har ett jobb för att hålla sig flytande.
Kommentera

Knogen: Jag håller med dig till 110% Men som sagt så funkar det tyvärr inte så i Mora.
Kommentera

kjelleman:

"...men att spelarna har ett liv vid sidan av hockeyn måste du ju förstå å"

Alla har ett har ett liv vid sidan av det de håller på med. Det betyder inte på långa vägar att man kan bete sig hur som helst på sin lediga tid. En operasångerska kan inte bolma i sig ett paket cigg i soffan hemma när hon är ledig, en höjdhoppare kan inte smockla i sig tonvis med chips, läsk och hamburgare mellan träningspassen och en försäljare för Volvo ska inte så gärna brumma runt i en Saab på kvällar och helger. I alla fall inte om de är seriösa i sina yrkesval. Extremfallet är väl Charlotte Kalla som inte ens vill hålla till vid folksamlingar till vardags för att riskera att dra på sig någon förkylning.

Att sköta sig i livet utanför jobbet gäller även hockeyspelare på den här nivån. Under säsong är det direkt amatörmässigt att gå ut på krogen och kröka. Att säga annat är bara urbota korkat. Det är vetenskapligt fastställt att alkohol försämrar din prestationsförmåga, och vem vill gå ut och försvara spelare som medvetet gjort något som kan försämra deras prestationer på isen? Tyvärr finns den här krökarkulturen inom just ishockeyn, och inom Mora IK i synnerhet. Det är dock inget som gör det mer acceptabelt bara för det.

Har man valt en karriär som ishockeyspelare, och är seriös i sin satsning och lojal mot laget, så finns inte kröken under säsong. Då handlar det heller inte om att ha förståelse för att man har ett liv utanför hockeyn. På toppnivå är man under säsong nämligen ishockeyspelare även när man är ledig.
Kommentera

Knogen: Håller med dig,men att spelarna har ett liv vid sidan av hockeyn måste du ju förstå å, i mora funkar det ju inte som du säger :) Halva Mik kunde säkert ses på wasastugan igår vill ja lova !
Kommentera

kjelleman:

Du kan inte klandra dem? Om du medvetet gör något som du vet försämrar din prestationsförmåga och som därför riskerar att ställa till det för hela laget? Okej, jag väljer nog att tänka lite annorlunda där. För mig handlar det om solidaritet, laganda och professionalism. Sådant hela laget bör bestå av.

Wasastugan får de gärna hänga på hur mycket de vill, men en proffsig ishockeyspelare krökar inte under säsong. Det är sånt som sorteras under förbannade självklarheter.
Kommentera

Tänk att wasastugan kan förstöra så mycket! Kan tänka mig att hälften av spelarna skulle ut efter matchen å hade bara fylla å brudar i skallen, tråkigt men jag kan inte klandra dom, alla e vi kåta;)
Kommentera

Stigsson:
Jag är förvånad attt du missar matchen Stigsson. Jag kommer att sitta klistrad framför TVn. Helt fantastiskt att vi kan se matcherna direkt i vardagsrummet.

Grabbarna gjorde en mycket bra insats mot VIK, och då speciellt Lasse i målet. Det kommer att hänga på målvakterna, och backspelet, framöver.
Kommentera

Växjö ikväll, hoppas på fortsatt fint spel.
F*n att man missar matchen. :-(
Kommentera

Stigsson:
Tufft att göra mål är det sannerligen, VIK verkade ha missat den sista delen i ramsan och fokuserade på den första. :)

Skämt åsido. Så disciplinerat som Mora spelade idag alltså, det var en fröjd att se. Och Jakobs trea, riktigt vackert mål!
Kommentera

mattias - 74: Fränt att skjuta, tufft att göra mål!
Kommentera

Stigsson:

22  - 9 i skott. Fan vad ni skjuter :-)

Kommentera

Stigsson:

Heja VIK :-) Nä då kom igen nu och vinn!

Kommentera

Matchdag
Snart dags för nedsläpp igen, dags att logga in på chatten. Ikväll står Västerås på menyn.

www.mik.se/matchchat/
Kommentera

« · 1188688