Johan J: Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Mora kommer att spela slutspel senare denna säsong. Jag är mycket imponerad av deras spel och Hossas fint ikväll var underhållning på hög nivå. Det är inte ofta som man sitter och önskar att en motståndare skulle gjort mål men ikväll var en sådan kväll, Hossas fint var värd ett bättre öde.
Fan vad kul det var att komma hem och se att Mora slagit Modo trots att de hade fått massvis av fler utvisningar än Modo... Känns som om dagens lag utan skador på centrar kan gå hur långt som helst!!!
Bårlänge: Nog hade jag anat att det skulle bli jämt, men ska jag vara ärlig så trodde jag nog att Modo skulle avgöra sent i matchen...men jag är så glad att jag hade fel *S*
Modo har tydligen gått in för att försöka störa och slåss sig till en seger. Ett stjärnlag som detta Modo. Det visar väl att MIK inte är lätta att tas med. Men spännande är det.
Tio utvisningar samtidigt - fem för varje lag. Ska bli spännande att se hur domarna klarar det här. För att inte tala om sekretariatet. Eller Swehockey :-)
Usch. PP Modo, 6.27. Jag tycker matchbilden är oroväckande lik bortamatchen mot Färjestad... Webbradion fortsätter att komma och gå. Rätt medlmåttiga kommentatorer - inte Lasse Grankvist direkt, om man säger så. Men inte heller nere på samma nivå som clownen i Södertälje. Fan också - Marian Hossa missar friläge i box play. "Om det varit mål hade det blivit decenniets mål!" "Hade gärna sett att den där pucken gått in fast jag hejar på Modo, för hockeyns skull".
insu: Man blir så förbaskat nervös när det är så här och bara en period kvar. Men det är väl bara att springa runt och intala sig att man inte kan påverka utan bara hoppas att matchen tar slut. Tendensen hittills är ju att modo varit fruktansvärt starka i sista samtidigt som mora brukar darra till lite i slutet. Men å andra sidan är det väl inte någon som hittills i år vänt 0-2 till 4-4 i kempehallen heller så det är väl bara att hoppas att modo känner av detta och att mora kan kontra in ett femte mål också.
Nu börjar nyförvärvet komma igång... Modo tvingas dra på sig en utvisning. Webbkommentatorn är missnöjd med hemmalagets spel. Som sagt: deja vu all over again - om vi vinner ikväll kan vi säkert läsa i morgon hur Modo gjort sin sämsta match för säsongen.