Det säger väl sig självt att ES-lagen bävar mest för de matcherna då LIF och MIF som bekant har allt att vinna och klarade Allsvenskan riktigt bra, medan ES-lagen inte vinner något särskilt genom att klara en kvalserie. Det naturliga är väl att det blir lite nervöst?
Nu blev det konstigheter. Jag är osäker på om du menar att vi började spela efter 20 mot Malmö eller om vi gjorde det i slutet av serien. :)
Själv tycker jag det vore fint om vi fick av oss skridskoskydden lagom till nersläpp redan i första perioden nu. Senast hade vi nog fan i mig på dem under första perioden..
Skulle vilja påstå att Leksand och framförallt malmömatcherna är de matcherna som ES lagen bävar för. Malmö har ju slagit mora och de kan mycket väl slå Brynäs också. Vi spelade ju stundalts bra mot Brynäs och lördag och tisdag får vi se hur våra lag står gentemot varandra.
Ärligt talat är jag lite orolig, spelar vi som vi gjorde mot MIF har vi nog inte stor chans. Får hoppas att hemmaplan gäller och att vi tar fram lite av de takter vi visade i slutet av elitserien.